C4 1.6 VTi - mali_BB

mali_BB

Active member
Stavio sam update na Cutac temi o izolaciji ispod šofer sajbe.. Moje fiksiranje lajsni koje nose plastike oko sajbe ipak nije zaustavilo curenje vode u prostor motora. Bio sam ovih dana i vrijedan. Promijenio sam ulje u mjenjaču na Puntu. Stavio sam Total Gear 8. Iz njega je iscurilo odvratno smrdljivo crno ulje i svega oko 1L (treba biti oko 1.6l). Na čepu nije bilo metalnih krhotina. Još jednom tvrdim da je Punto neuništiv.
 

Prilozi

dinko1981

Well-known member
Probaj promjenit ulje u getribi na c4 pa ces jos vise cjenit punta, moras pola motora rastavit da dodjes do cepa za sipanje ulja
 

mali_BB

Active member
Za vikend sam ga oprao i sredio. Naravno odmah sutradan je pala kiša. Krom kvake definitivno ostaju jer dižu izgled auta. Jedva čekam da vratim 17ice na njega. Malo sam čitao servisnu knjigu i piše da ide i 0w30 ulje. Čak to i ne bi trebalo biti loše, osobito zimi. Malo sam proučavao i ulje pa sam skuzio da dosta lažu u smislu sintetičko. Tako da ću možda staviti neko manje poznato ali "rađeno po boljoj formuli".
IMG_20201229_154859.jpg
 

Cutac

Prèkaroš
Taj tip isto ima bas onako precizne i vjerodostojne testove po svim normama.
A ja pitam zasto low saps, ne zasto ta i ta gradacija. Iako, moj se vozi vec 150k na full saps 5w40 i nis mu nije.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Šta ti je saps?
Što je "SAPS"?

SAPS je uobičajeni pojam koji se koristi za opisivanje određenog omjera sadržaja u europskim motornim uljima. SAPS je kratica, a označava se sulfatnim pepelom, fosforom i sumporom.

Sadržaj SAPS potreban je kako bi se zadržao ukupni osnovni broj motornog ulja (TBN), odolio smicanju u viskoznosti i termičkom slomu, kao i zaštitio od oksidacije, trošenja, korozije i stvaranja naslaga; sve su to potrebne za produljene intervale ispuštanja ulja.

Sulfatirani pepeo je količina metalnog sadržaja koja ostaje kao rezultat izgaranja motornog ulja. Oni su uglavnom izvedeni iz kemije aditiva protiv habanja i deterdženta u motornom ulju.

Budući da su naslage sulfatnog pepela nezapaljive, ne mogu se ukloniti regeneracijom, već će se sakupljati u DPF-u ili drugom uređaju za naknadnu obradu ispušnih plinova.

Previsoka koncentracija sulfatnog pepela blokirat će DPF i može prouzročiti gubitak snage i nefunkcioniranje motora te može uzrokovati stvaranje naslaga na unutarnjim dijelovima motora, što može oštetiti motor.

Fosfor je aditiv koji pruža zaštitu od trošenja i poboljšava otpornost na oksidaciju. Fosfor tvori tanki sloj na metalnim površinama, ograničavajući trenje metalnih dijelova koji se trljaju.

Sumpor je također dodatak koji doprinosi ukupnoj čistoći motora, kao i pruža zaštitu od trošenja i antioksidans.

Unatoč povoljnim svojstvima protiv habanja i čistoće, previsoka koncentracija fosfora i sumpora može otrovati i oštetiti katalizator u vozilu, kao i dovesti do nakupljanja sulfatnog pepela u motoru i uređaju za naknadnu obradu.

Budući da su naslage sulfatnog pepela nezapaljive, ne mogu se ukloniti regeneracijom, već će se sakupljati u DPF-u ili drugom uređaju za naknadnu obradu ispušnih plinova.

Previsoka koncentracija sulfatnog pepela blokirat će DPF i može prouzročiti gubitak snage i nefunkcioniranje motora te može uzrokovati stvaranje naslaga na unutarnjim dijelovima motora, što može oštetiti motor.

Fosfor je aditiv koji pruža zaštitu od trošenja i poboljšava otpornost na oksidaciju. Fosfor tvori tanki sloj na metalnim površinama, ograničavajući trenje metalnih dijelova koji se trljaju.

Sumpor je također dodatak koji doprinosi ukupnoj čistoći motora, kao i pruža zaštitu od trošenja i antioksidans.

Unatoč povoljnim svojstvima protiv habanja i čistoće, previsoka koncentracija fosfora i sumpora može otrovati i oštetiti katalizator u vozilu, kao i dovesti do nakupljanja sulfatnog pepela u motoru i uređaju za naknadnu obradu.
 

dinko1981

Well-known member
Kao sto sam vec rekao, puno (previse) se filozofira o tim uljima. Prosjecan covjek moze kao i taj lik sa yt primjetit jel ima kakve cadje na auspuhu i to je manje vise sve. Donekle detaljno testiranje ulja ima lik na kanalu project farm. Moje laicko misljenje je da su ulja pojacano bitna kod duzih intervala izmjene i kod ultra modernih/ekoloskih motora. PSA vti motori nisu neka sreca i tu im nece pomoci nikakvo ulje...
 

mali_BB

Active member
Kao sto sam vec rekao, puno (previse) se filozofira o tim uljima. PSA vti motori nisu neka sreca i tu im nece pomoci nikakvo ulje...
Da nema rasprave oko ulja mogli bi ladno zatvoriti pola foruma haha. A što se tiče Vti motora, ne vidim da je nešto puno lošiji ili bolji od konkurencije. Sve je to isto sr...
Još mi nije jasno ovo "original ulje" što čitam na forumu. Dakle total nije total ako nema neku naljepnicu ili šta? Kupim u trgovini auto dijelova ulje i ne mora značiti da je "original" ili šta?
 
Posljednje uređivanje:

dinko1981

Well-known member
"Original" znaci da nisu falsifikati koje je netko zapakirao u svojoj garazi. VTI motori nisu najgori ali su ipak ispod nekog prosjeka kvalitete. Zato se ljudi i hvataju te igre sa uljima u nadi da ce smanjiti potrosnju istoga ili produziti vijek lanca i popratnih dijelova te distribucije.
 

mali_BB

Active member
Nisi skužio šta pitam. Ljudi kažu da nije Total koji recimo kupim u kauflandu uopće total pa ne razumijem šta je onda?! Isto tako onda taj isti Total mogu prodavati i Autokrešo, Tokić itd. Ne znam kakav je npr TSI motor s potrošnjom ulja ali i njemu ode lanac, natezači lanca i napravi havariju.
 
Na vrh