pvozila
New member
Pozdrav svima,
Kako se bavim automobilističkim utrkama, dobro bi mi došao shift light, radi čega sam se odlučio kupiti "aftermarket" brojač broja okretaja, koji u sebi ujedno sadrži i shift light. Nadam se da na forumu postoji netko tko je sebi ovako nešto spajao, ili eventualno neki električar / elektroničar koji se razumije u Citroen elektroniku, koji bi mi mogao pomoći s kasnije pojašnjenim problemom
Odlučio sam se spojiti na konektor od bobine, koji se sastoji od 4 žice (uz svaku žiču ću navesti njenu funkciju i problem s kojim sam se susreo):
Znam da se na dizelima turnić može spojiti direktno na alternator, ali to ovdje nije slučaj, s obzirom da je u pitanju benzinac.
Poigrao sam se i s ispitivanjem pojedinog pina na konektoru od tvorničkog turnića u Citroenu C2, te nažalost nisam našao ništa korisnog, jer mi se čini da navedeni podaci idu preko CAN BUS-a.
Unaprijed hvala i LP,
Patrik
Kako se bavim automobilističkim utrkama, dobro bi mi došao shift light, radi čega sam se odlučio kupiti "aftermarket" brojač broja okretaja, koji u sebi ujedno sadrži i shift light. Nadam se da na forumu postoji netko tko je sebi ovako nešto spajao, ili eventualno neki električar / elektroničar koji se razumije u Citroen elektroniku, koji bi mi mogao pomoći s kasnije pojašnjenim problemom
Odlučio sam se spojiti na konektor od bobine, koji se sastoji od 4 žice (uz svaku žiču ću navesti njenu funkciju i problem s kojim sam se susreo):
- ljubičasta (signal)
- na turniću na leru pokazuje 400rpm umjesto 800rpm okretaja (turnić je podešen na 4 cilindra - ostale mogućnosti su 6 i 8)
- smeđa (signal)
- na turniću na leru pokazuje 400rpm umjesto 800rpm okretaja (turnić je podešen na 4 cilindra - ostale mogućnosti su 6 i 8)
- žuta (masa)
- na turniću na leru pokazuje ispravan broj okretaja na leru (800), ali pokazivač "poskakuje" (na internetu se ovaj problem zove "bouncy tachometer needle") - ovo se događa (video - link na imgur.com platformu) - možda bi se ovdje mogao staviti kondenzator da počisti signal na masi od "spike-ova"
- u uputama od turnića je navedeno da se signalna žica turnića spaja na masu od razvodnika paljenja (na starijim autima) ili na masu od bobine (na modernim autima)
- crvena (stalni plus) - na ovu žicu, naravno, turnić ne radi
- koristeći elektroniku za objedinjenje (zbrajanje) signala s bobina, pokušao sam "zbrojiti" dva signala od 400rpm, kako bi dobio ispravan signal od 800rpm na turniću - NEUSPJEŠNO (turnić nije apsolutno ništa pokazivao)
- koristeći dvije diode (okrenute na način da se "zbrojeni" signali ne vraćaju nazad na bobine, kako ne bi došlo do problema s radom motora), spojio sam dva signala od bobina - NEUSPJEŠNO (turnić nije apsolutno ništa pokazivao)
Znam da se na dizelima turnić može spojiti direktno na alternator, ali to ovdje nije slučaj, s obzirom da je u pitanju benzinac.
Poigrao sam se i s ispitivanjem pojedinog pina na konektoru od tvorničkog turnića u Citroenu C2, te nažalost nisam našao ništa korisnog, jer mi se čini da navedeni podaci idu preko CAN BUS-a.
Unaprijed hvala i LP,
Patrik