Kupovina novog Berlinga sa 7 sjedala

masniburek5

New member
Pozdrav ljudi!

Drugo dijete samo što se nije rodilo pa su mi sada potrebne dvije autosjedalice u drugom redu, a time i širi auto s dosta prtljažnog prostora. Razmišljao sam o sedmerosjedu pošto ja i žena planiramo imati još djece (a djecu je najbolje praviti dok si mlad 😜) pa bi kroz nekih 5 godina auto mogao trebati i tri autosjedalice.

Zapela mi je za oko Toyota Proace City Verso, koja je zapravo Citroen Berlingo samo sa Toyotinom značkom i po svemu jednaka i Citroen Berlingu i Peugeot Rifteru. Zašto baš Proace, a ne Berlingo ili Rifter? Zato jer ni Citroen ni Peugeot ne nude dizelsku verziju za izvedbu sa 7 sjedala, već samo električnu.

E sad, zanimaju me iskustva i vaše mišljenje. Kakva je pozdanost ove generacije Berlinga, kakvi su 1.5 HDI motori, kakve su boljke ovoga auta?

Drugi auto koji mi je zapeo za oko jest Dacia Jogger pa ću se raspitati i na Renaultovom forumu da vidim šta i oni kažu :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
1.5HDI je nakon revizije (prvenstveno lančića) ok motor, tako da sa novim autom nebi trebalo biti problema.
Ostala mehanika je standardna, tj. nema bitnih problema ako ti se auto kao auto sviđa.

No ja se na tvom mjestu uopće nebi mučio sa sedmerosjedima sada... s jedne strane ti ne trebaju sada niti sljedećih godina, a s druge strane, Berlingo i Jogger su samo 'pomoćni' sedmerosjedi za neke hitnoće i kratke vožnje.
Osnovni problem je što ti 6. i 7. sicevi nisu praktični i nemaju lak pristup, te sa njima gubiš praktički kompletan kapacitet prtljažnika.
Gotovo je nemoguće imati dječju sjedalicu u trećem redu i stavljati djete nutra-van. Za odrasle isto nisu idealni.

Razmisli o peterosjedu, pa ćeš lako jednog dana gledati Jumpy-a, Multivana, Vita ili neki drugi ozbiljni sedmerosjed.
 

masniburek5

New member
E, super za motor.

Hvala ti na primjedbi za sedmerosjede. Svakako idem pogledati uživo te aute i vidjeti sam koliko su praktični i kak se te autosjedalice mogu kombinirati. I moj punac i tetak su imali sedmerosjede (Toyota Avensis Verso i Opel Zafira) te su zadovoljni s njima. Mi smo velika familija i često su se u tim autima, kad je trebalo, prevozili bake, tete itd. A bio sam gledao malo recenzije, Jura Šebalj na Automarketu je npr. komotno stao u 3. red Joggera.

Problem s kombijima tipa Jumpyja, Trafica, Transportera je što su i veći i više troše i inicijalno su skuplji. Kontam da ako si nabavim peterosjed i recimo za dvije-tri godine dođe novo dijete ću ga morati mijenjati što mi je bezveze.

Razmišljao sam o gepeku, a od sedmerosjeda sa dobrim gepekom izbor spada na Espace IV kojega se ne može naći s malom kilometražom ili Caddyja koje je preskup.

Mislio sam zasad voziti se sa spuštenim/izvađenim zadnjim sjedalima, a kad dođe 3. nabaviti krovnu kutiju.

Ako baš dođe do toga da moram uzeti kombi ala Jumpy, tada ću ga nababiti.

Ali da, još treba te aute vidjeti pa ću onda donijeti konačan sud. Svakako javim za što sam se odlučio.
Bio sam danas u Renaultovom salonu pogledati i provozati Joggera. Auto mi je na prvu okej, prostran je i pregledan. Malo mi je neobično, i volan i mjenjač i kvačilo su dosta mekani, u mom starom Renault Cliju je to puno tvrđe. Motor je bio na plin i ima turbinu i stvarno mi je neobičan. Ne znam gušim li ga ili ga pak tjeram, nemam osjećaj kad mijenjat brzinu. Al valjd je to stvar navike. Ne bi mi bio problem voziti ga, samo bih se morao naviknuti.
Dovezao sam u gepeku autosjedalice pa sam pokušao sjesti između njih i stane se bez da me pritišću, no nema baš lufta. Morao bih svakako sa ženom još jednom doći da ona proba tako sjesti pošto bi se ona uglavnon vozila straga na duljim putovanjima. Ako bi odobrila, onda bi Jogger dolazio u obzir.

Kontaktirao sam Toyotin salon i čekam da se dogovorimo za probnu vožnju. Navodno je po specifikacijama 5,5 cm širi te u njemu sva tri sjedala imaju isofix pa bi to moglo igrati ulogu.
 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Jogger je tvrd, neudoban, radnički auto. Ono što kupi firma pa ju nije briga ako se radnik u njemu trese i žulja. Zaobišao bih to ako tražiš auto za sebe i obitelj.
S druge strane, Espace je ne samo lijep (osobito 5-ica), prostran i udoban auto, nego se uopće ne može usporediti s Joggerom. To su dva različita svijeta.
Probaj jednog i drugog pa ćeš vidjeti…
 

masniburek5

New member
Jogger je tvrd, neudoban, radnički auto. Ono što kupi firma pa ju nije briga ako se radnik u njemu trese i žulja. Zaobišao bih to ako tražiš auto za sebe i obitelj.
S druge strane, Espace je ne samo lijep (osobito 5-ica), prostran i udoban auto, nego se uopće ne može usporediti s Joggerom. To su dva različita svijeta.
Probaj jednog i drugog pa ćeš vidjeti…
Sad sam se provozao u Joggeru i čist okej je. Daleko je mekši od mog starog Clija, a sjedala su mu okej.

Espace je 2 i pol puta skuplji od Joggera. A i rabljeni su dosta skupi. Tako da ih nisam ni gledao, izvan moga cjenovnog ranga su.

Meni je bitno da je auto pouzdan i praktičan, što Jogger i jest. A i za razliku od mog Clija je i udobniji i tiši na visokim brzinama pa bi bio okej na dužim putovanjima. Ostale stvari mi nisu tako bitne. Interesantan minje bio Espace IV zbog svog velikog prtljažnika, ali to ne možeš naći s malom kilometražom.

Vidjet ću sad u usporedbi s Proace Cityjem, on jest jedno 7k€ skuplji za ove specifikacije koje tražim, ali mi ulazi u budžet. Ako nam se više svidi, onda ćemo njega uzeti.
 

Mirage

Well-known member
Još jedna stvar ako uzmeš Proace City s sedam sjedala kada su sjedala dignuta gepeka praktički nemaš i u svim tim autima kako je Ivan napisao su ta sjedala samo nužda ja imam običnog Berlinga a kolega turana s 7 sjedala iako je turan veći ta sjedala su praktički beskorisna za 50 km max i to samo za djecu odraslima su koljena pokraj glave strašno, probao sam se voziti nekih 20 km u tim sjedalima i strašno je neudobno i nije namijenjeno za odrasle i da nisam velik imam samo 170 cm neki od 190 ne bi mogao u to sjesti nikako, sjedalice nisam probao.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Pozdrav ljudi!

Drugo dijete samo što se nije rodilo pa su mi sada potrebne dvije autosjedalice u drugom redu, a time i širi auto s dosta prtljažnog prostora. Razmišljao sam o sedmerosjedu pošto ja i žena planiramo imati još djece (a djecu je najbolje praviti dok si mlad 😜) pa bi kroz nekih 5 godina auto mogao trebati i tri autosjedalice.

Zapela mi je za oko Toyota Proace City Verso, koja je zapravo Citroen Berlingo samo sa Toyotinom značkom i po svemu jednaka i Citroen Berlingu i Peugeot Rifteru. Zašto baš Proace, a ne Berlingo ili Rifter? Zato jer ni Citroen ni Peugeot ne nude dizelsku verziju za izvedbu sa 7 sjedala, već samo električnu.

E sad, zanimaju me iskustva i vaše mišljenje. Kakva je pozdanost ove generacije Berlinga, kakvi su 1.5 HDI motori, kakve su boljke ovoga auta?

Drugi auto koji mi je zapeo za oko jest Dacia Jogger pa ću se raspitati i na Renaultovom forumu da vidim šta i oni kažu :)
Čestitke na hrabrosti i dugoročnim obiteljskim planovima. Kako i sam imam veliku familiju (4 djece) i često se družim sa mnogobrojnim obiteljima, moja bi preporuka ipak bila Jogger. Znam par 3+ obitelji koje ga imaju i vrlo su zadovoljni.
Zbog problematike 1.5 motora sa mokrim zupčastim, zaobišao bih Stellantis ponudu. Iako kupuješ novo i imaš garanciju, što će biti sa vrijednosti auta kada će ga trebati prodati ili nakon što istekne garancija? I koliko sam vidio, nisu se baš pokazali susretljivi po tom pitanju. I još nema više dizela nego samo struja sa realnih 180km dosega. Na more, stajanje 3x...

Ovo što je MacSlavko MacSlavko spomenuo stoji, međutim ako ćeš ga korisiti kao obiteljski auto treba računati da je zapravo stalno opterećen sa 130-190 ranomjerno raspoređenih kilograma tako da taman sjedne u ovjes.

Espace V je krasan auto, ali je i velik i nepregledan. Ženama zna biti zastrašujuć. I cijena je drugačija nego Jogger.

Koliko sam vidio nabrzaka na webu, Jogger je po koncepiji zapravo ono što je nekada bio Grand Scenic.
Kod Renaulta je ne nezgodno što su u kompaktnoj klasi taj srednji red počeli raditi kao 40/60. Nekada su to bila 3 individualna sjedala koja su se mogla klizati i naginjati. Pa onda na taj način srednji putnik dobije malo više mjesta za ramena.

A mora li biti novo ili tu u obzir dolaze i rabljeni?
 

masniburek5

New member
Čestitke na hrabrosti i dugoročnim obiteljskim planovima. Kako i sam imam veliku familiju (4 djece) i često se družim sa mnogobrojnim obiteljima, moja bi preporuka ipak bila Jogger. Znam par 3+ obitelji koje ga imaju i vrlo su zadovoljni.
Zbog problematike 1.5 motora sa mokrim zupčastim, zaobišao bih Stellantis ponudu. Iako kupuješ novo i imaš garanciju, što će biti sa vrijednosti auta kada će ga trebati prodati ili nakon što istekne garancija? I koliko sam vidio, nisu se baš pokazali susretljivi po tom pitanju. I još nema više dizela nego samo struja sa realnih 180km dosega. Na more, stajanje 3x...

Ovo što je MacSlavko MacSlavko spomenuo stoji, međutim ako ćeš ga korisiti kao obiteljski auto treba računati da je zapravo stalno opterećen sa 130-190 ranomjerno raspoređenih kilograma tako da taman sjedne u ovjes.

Espace V je krasan auto, ali je i velik i nepregledan. Ženama zna biti zastrašujuć. I cijena je drugačija nego Jogger.

Koliko sam vidio nabrzaka na webu, Jogger je po koncepiji zapravo ono što je nekada bio Grand Scenic.
Kod Renaulta je ne nezgodno što su u kompaktnoj klasi taj srednji red počeli raditi kao 40/60. Nekada su to bila 3 individualna sjedala koja su se mogla klizati i naginjati. Pa onda na taj način srednji putnik dobije malo više mjesta za ramena.

A mora li biti novo ili tu u obzir dolaze i rabljeni?
To za rabljene aute mi je bila prva dilema. Svak ti kaže drugačije jer ima drugačija iskustva. Ja sam čačkao po mobile.de jer ima puno više automobila. U excelu sam pravio tablicu i za jedan model s istim motorom i mjenjačem sam računao prosjek cijena za nov auto, pa za rabljeni od ove godine, pa onda prosjek cijena i kilometara za svaku narednu godinu. Dobio sam izračun da nov auto izgubi 40% svoje cijene u 5 godina, ali isto tako i 5 godina star auto nakon 5 godina (dakle 10) izgubi opet 40% svoje cijene. Istina jest da je oštar pad odmah po izlasku iz salona, ali u naredne dvije godine pada gotovo i nema tako da dođe na isto. Ugl. kupio rabljni ili novi auto za 30000€ će za 5 godina isto koštati. Zaključno, rabljeni auti su postali preskupi. Mislim da je ipak najpovoljnije upecati rabljeni auto star godinu-dvije ili ako stvarno upecaš bisera na oglasniku. Ali u prosjeku razlike neke nema, a meni bi skoro trebao novi auto, pa mi se ne da mjesecima tražittražiti auto koji valja. Zato sam se odlučio za kupnju novoga auta.

E, što se tiče tih 1.5 motora, neki su ovdje pisali, a i čitao sam drugdje da su sad pouzdaniji, da su mane koje imali popravljene. Ja se inače ne razumijem u automehaniku, zato se i raspitujem po forumima da se informiram.
😅
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma motor ko motor je ok, lanac je bio problem, više nije. Ako nećeš držati auto dulje od 7. godine starosti, nemaš praktički nikakvih briga, pogotovo dok traje garancija.
AdBlue ako i zašteka se lako ugasi, nema smisla ni potrebe popravljati (van garancije).

Dobio sam izračun da nov auto izgubi 40% svoje cijene u 5 godina,
Dobra računica, odgovara pravilu da autu padne vrijednost 10-15% čim izađe iz salona + 5% godišnje.
Naravno ima tu faktora, ali ugrubo je to to...
 

masniburek5

New member
Ma motor ko motor je ok, lanac je bio problem, više nije. Ako nećeš držati auto dulje od 7. godine starosti, nemaš praktički nikakvih briga, pogotovo dok traje garancija.
AdBlue ako i zašteka se lako ugasi, nema smisla ni potrebe popravljati (van garancije).
Vjerojatno će mi auto ovakvoga tipa trebati dulje vrijeme. A sad, ili ću ga nakon 7 godina dati staro za novo ili ću novac umjesto u novi auto dati u održavanje starijeg. Ili ću krenuti očevim stopama (imam četvoro braće) pa ću ga eventualno morati zamijeniti za Jumpyja. Ja sam dosad vozio dva auta i u oba sam se zaljubio, tako da mislim da će auto koji sada kupim biti sa mnom dok ne rikne. Vozio sam stari tatin Peugeot 205-icu, ne sjećam se koji motor, a sada vozim Clija dvojku 1.5 dCi.

Dobra računica, odgovara pravilu da autu padne vrijednost 10-15% čim izađe iz salona + 5% godišnje.
Naravno ima tu faktora, ali ugrubo je to to...
Tako nekako sam i ja dobio, s tim da sam primijetio veće padove cijene kod smjene generacija, npr. Peugeot Partner iz 2018 košta bitno manje nego Peugeot Rifter sa sličnim motorom. Pa ako uračnamo da će biti smjena generacija ubuduće, dođe se do te brojke od 40% kroz 5 godina.
Još jedna stvar ako uzmeš Proace City s sedam sjedala kada su sjedala dignuta gepeka praktički nemaš i u svim tim autima kako je Ivan napisao su ta sjedala samo nužda ja imam običnog Berlinga a kolega turana s 7 sjedala iako je turan veći ta sjedala su praktički beskorisna za 50 km max i to samo za djecu odraslima su koljena pokraj glave strašno, probao sam se voziti nekih 20 km u tim sjedalima i strašno je neudobno i nije namijenjeno za odrasle i da nisam velik imam samo 170 cm neki od 190 ne bi mogao u to sjesti nikako, sjedalice nisam probao.
Pogledao sam Joggera uživo i treći red sjedala mu je čak i pristojan, a gledao sam i recenzije i snimke produljenog Berlinga i Proacea sa 7 sjedala i ta su sjedala iste veličine kao i u drugom redu.
Zasad mi ne bi trebao još treći red tako da bi sjedala bila vani. A ako se desi da će mi trebati, a onda će mi trebati. I da, znam da je prtljažnik u ton slučaju malen. Al sam kontao to onda riješiti krovnom kutijom u tom slučaju. Nisam to nikad osobno koristio, al za prijevoz 6-7 osoba spada ili na ovakav auto s prtljagom u krovnoj kutiji ili baš pravi kombi ala Jumpy, Jogger ili Transporter. A kombiji su em skuplji, em veći i više troše.
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Računaj da malim turbo benzincima jako raste potrošnja sa opterećenjem, tako da bi jedan Jumpy sa 1.5 dizelom lako mogao trošiti manje od recimo Joggera u mnogim uvjetima.
Ok, Jogger ima i verziju sa plinom, ali nisu razlike u potrošnji dramatične.
 
Posljednje uređivanje:

masniburek5

New member
Provozao sam Proace Cityja u prekjučer, nemam nekih zamjerki. Pošto sam navikao voziti dizela, više mi je legao nekako. Pregledniji je i prostraniji je od Joggera, ali je zato i veći.

Danas sam poveo i ženu sa sobom te se je ona sjela u drugi red sa autosjedalicama i u Joggera i u Proacea. Proace City u drugom redu ima tri podjednako široka sjedala i tri isofixa, dok Jogger ima samo dva isofixa (na krajnjim sjedalima) te je srednje sjedalo malo uže.

Prednosti Joggera su svakako njegova cijena te što dolazi u verziji s plinom, kraći je za 20 cm pa ga je jednostavnije parkirati, a i dizajnom mi se daleko više sviđa. Prednost je i što ih ima puno na lageru, svake razine opreme, pa se auto može dobiti u roku par dana.

Prednosti Proace Cityja su njegova prostranost i 3 isofixa, također ima i opciju jačeg motora.

Na kraju smo se odlučili na Proace Cityja, presudila su ta 3 isofix mjesta. Tako će žena moći komforno sjediti iza suvozačkog sjedala, dok bi na ostala dva sjedala bile dječje sjedalice. Malo me strah voziti tako veliki auto, dosada sam vozio clio mk2, al kontam da će su brzo priviknuti.

Poslao sam mail prodajnom savjetniku da rezervira auto. Nažalost, takav model nemaju na lageru pa ću morati čekati dok ga ne proizvedu i dovedu, nekih 5 mjeseci. Napravit ću još jedan update kada ga dobijem.

Eh i da, cijena produljene verzije Proace Cityja sa 7 sjedala, motorom sa 130 KS i osnovne razine opreme je 28500€. Dok je cijena Joggera s osnovnom razinom opreme i motorom s plinom 20200€.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, tu su navedene i akcijske, ja sam bacio oko samo na konfigurator... inflacija se smirila, bar u teoriji, mislim da nebi smjelo biti prevelikih promjena
 
Na vrh