Nizak pritisak ulja u leru (kada je auto vruć)

acacitro98

New member
Pozdrav svima ,
Nov sam na forumu , ali sam pročitao većinu tema vezano za problem na c3 (2003 . godište ) koji me muči , medjutim nikako da rešim . Znači posle vožnje auto-putem , ili nakon nešto duže gradske vožnje pri zaustavljanju na semaforu / parkiranju i sl. počinje da treperi crvena lampica za nizak pritisak ulja , koja nestaje povećanjem obrtaja - dodavanjem gasa . Još letos mi se to dešavalo , problem je otišao dotle je iz auspuha izlazio beli dim , motor se krenuo pregrevati - nakon čega je radjena popravka glave motora(stavljena je druga-polovna glava ) , ravnanje glave , zamena dihtunga , čišćenje motora iznutra i veliki servis . Nakon toga auto je 2 meseca( ali ne puno km oko 1500 km ) radio bez problema nakon čega je opet počeo javljati nizak pritisak na leru , bez čudnih zvukova iz motora , tj. osim greške on i dalje vozi . Namenjao sam se filtera ulja , senzora pritiska i ulja (total 5w40 i 10w40) bez uspeha . Auto je kod mene oko 6 godina , kilometraža je oko 240kkm (moguće je da je to i veća cifra) , i osim problema sa bobinom , što se tiče tog samog 1.4 benzin motora za to vreme , služio me odlično . Neki sledeći korak koji bih mogao da preduzmem je da se pritisak izmeri manometrom , medjutim pitanje je gde obično takav motor može gubiti pritisak , sumnjam da je reč o pumpi za ulje . Ako neko ima iskustva , šta su saveti , ugradnja polovnog - istog 1.4 motora(kfv) ili možda nekog drugog benzinskog motora iz PSA grupe koji se pokazao pouzdanije (1.1 ili 1.6 ) ili 1.4 16v ? Možda da ipak pokušam još jednu popravku mog motora ?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pusti zamjenu motora za kasnije... prvo odradit ta mjerenja pritiska ulja. Nebi isljučio pumpu ulja kao krivca, pogotovo ako je orginalna... i ona ima mrežicu koja se može nakrcat, pa trebaju viši okretaji da 'potegne'
 

acacitro98

New member
ivan222 ivan222 Zahvaljujem na brzom odgovoru , onda ću otići kod majstora sa kojim sa dogovarao da izmerimo pritisak , pumpa ako se skine onda ćemo i proveriti u servisu radi li . Ako su prljave mrežice u pitanju to je još i najbolja opcija. Javljam šta sam uradio
 

Memphis

Active member
Znači posle vožnje auto-putem , ili nakon nešto duže gradske vožnje pri zaustavljanju na semaforu / parkiranju i sl. počinje da treperi crvena lampica za nizak pritisak ulja , koja nestaje povećanjem obrtaja - dodavanjem gasa .
poderani ležajevi na radilici
 

acacitro98

New member
M Memphis Pretpostavljam da se ležajevi na radilici ne mogu zameniti bez skidanja glave i otvaranja motora ponovo ? Majstor koji je radio prvu popravku i već jednom sve rastavio to očigledno nije ni konstatovao , pa zato računam izmedju nove popravke ili drugog/polovnog motora.
 

Memphis

Active member
Daju se oni i ovako zamijenit ali budući da ti je motor dobrano pomiješao ulje i vodu pitanje je kaj je sa radilicom i ostalim. Zbog toga su ti i stradali ležajevi. Taj motor ima problem sa dihtungom glave to mu je boljka. Ako i uzmeš drugi motor na njemu ćeš morat mijenjat dihtung odmah ili kasnije kroz neko vrijeme. Isto tako na drugi motor trebao bi stavit novi set zupčastog jer ne znaš kakav je stari itd. ili prebacit nešto sa svojeg motora i sl. Možda najbolje vidjet sa majstorom kaj napravit jer on najbolje zna kad vidi iz prve ruke. On je isto samo skinuo glavu nije rastavljao cijeli motor.
 

acacitro98

New member
M Memphis Hvala puno na odgovoru . Ono što me jedino još drži da probam nešto sa ovim motorom je što nakon zamene dihtunga 2 meseca radio super (Nije javljao grešku) . Konsultovao sam se sa još jednim majstorom koji tvrdi da bi u slučaju ležajeva na radilici motor dosta bučnije radio uz zvukove zveckanja , dok kod mene radi prilično mirno . Njegova teorija je da se pritisak gubi negde na bregastim osovinama
 

Memphis

Active member
Na bregastoj nema di gubit pritisak jer to je klasičan motor 8v sa jednom bregastom i klavijaturom. A između ostalog mijenjali ste i uredili glavu. Sve ovisi koliko su ležajevi poderani, što su jače poderani jače se čuje. Kad već tak lupa onda je to blizu kraja. Što se tiče tih 1500 km to ti je zato što si stavio novo ulje pa sve dok se ulje nije malo razbilo/razrijedilo onda se priča nastavila. Jer kad se motor dobro zagrije kao i ulje, ulje se razrijedi i počne curit uz poderani ležaj i tada dođe do pada pritisak ulja. Ako odvedeš nekom majstoru koji zna on će odmah znat di je problem i ako treba skinut karter doći do ležajeva i odmah vidjet kakvo je stanje.
 
Na vrh