XM Odzračivanje hidraulike

citroen xm break

New member
Re: Hidraulika XM

''Kad curi ulje treba dosuti cistog alkohola oko pola litre.
To je proveren lek.
Moj komsija je godinama radio u Francuskoj kao mehanicar u citroenu.
Njegov sin nam je rekao za tu foru. I stvarno deluje.
Curenje prestane za par dana.''

-nemogu vjerovat :)

''Pa to ima logike alkohol ocisti naslage skorelog ulja na semerinzima.
Ali je stos naci alkohol koji je velike koncentracije min 90 %.
To se koristi na velikim hidraulickim sistemima u hidro pumpama za liftove
gde je ucestalo kretanje klipova.
Ulje se usled dodira sa necistocama na klipovima stvrdne i semerinzi ne zaptivaju.
Alkohol sluzi za razbijanje necistoce i ciscenje i posle toga ispari.
Inace alkohol je sastavni dep LHM ulja i fora je da sa vremenom njegova
koncentracija opadne pa je potrebno da se doda alkohol (naravno to fabrika nece reci)
nego se preporuci novo LHM.
Inace novo LHM ulje i hidroli imaju u sebi 25 % alkohola. ''

-i dalje ne vjerujem,ali moguće :)

:vidiga: ''Ja sam juce nasuo alkohol u svoj citroen.
Ima efekta presao sam 240 km i curenje je stalo.
Svaka cast.
Hvala vam na savetu.
Kupio sam ga u prodavnici boja i lakova cena je 320 din litar.
Uzas je pravi koliko sam do sad uludo sipao ulja koje je stalno curilo.
Nijedan majstor mi nije rekao za alkohol, svi su mi predlagali da zamenim pumpu''

-a sad već dolazim u napast da ulijem pola litre alkohola u posudu za LHM ROFL
 

fullcool

New member
Re: Hidraulika XM

Da,slažem se.. karavan je u defektu zbog letve i praznih kugli! To sigurno! svi su hydractiv 1! Ovaj moj pada nakon 5min.. a ulje mu ne curi nigde! možda ima da negde malo da slini,ali pošto ga još nisam imal prilike proučavati od ispod.. neznam!! znam da treba mjenjat desni amortizer jer je celi masni,pa ako ko ima nekih iskustva neka pomogne.. :eek:
na amortizerima imaš gumene cjevčice za povrat lhm-a, kad su loši amortizeri one spanu ili popucaju, iz njih ne smije curit ulje, smije bit par kapi al ne više.
 

citroen xm break

New member
Re: Hidraulika XM

Kod prijašnjeg vlasnika su amortizeri izleteli i oštetili haubu.. pa vjerojatno ima neko oštećenje! neznam.. nemogu tvrditi,jer nisam stručnjak! ali mislim preseliti amortizer sa xm-a donora na mojega!
 

Matija

New member
Re: Hidraulika XM

Kod prijašnjeg vlasnika su amortizeri izleteli i oštetili haubu.. pa vjerojatno ima neko oštećenje! neznam.. nemogu tvrditi,jer nisam stručnjak! ali mislim preseliti amortizer sa xm-a donora na mojega!
Izletili su zbog nosača amortizera i kugle koji istrune, tako da nije unutrašnjost amortizera imala veze s tim.

Taj amortizer ti je u biti cilindar i klip, a kad se istroše tefloni onda počne propuštati ulje. Gora solucija je da se klip ošteti (dobije risove), e onda ni novi tefloni ne pomažu. Prije se mogao kupiti cijeli reparaturni set za te "amortizere", ne znam da li još toga ima.
 

fullcool

New member
Re: Hidraulika XM

Izletili su zbog nosača amortizera i kugle koji istrune, tako da nije unutrašnjost amortizera imala veze s tim.

Taj amortizer ti je u biti cilindar i klip, a kad se istroše tefloni onda počne propuštati ulje. Gora solucija je da se klip ošteti (dobije risove), e onda ni novi tefloni ne pomažu. Prije se mogao kupiti cijeli reparaturni set za te "amortizere", ne znam da li još toga ima.
set je bio za bx-ove, za xantiu i xm mislim da nema:hm:

Ja imam jedan novi amortizer,original zapakiran u citroenovoj kutiji ali za ds(žabu),a taj sigurno ne paše..
xm i xantija imaju iste amortizere po mojim saznanjima, i nemogu se reparirati,
a to kad izleti kroz haubu to se desi ako voziš na praznim kuglama pa auto skače ko platon.
kad skineš amortizer onda je lako vidjet u kakvom je stanju.
prvo klip mora izgledat dobro i ne klimati se, to se podrazumijeve, al evo kako testirati unutarnju propusnost.

kad je skinut amortizer treba ga okrenuti naopačke da iscuri ulje koje je ostalo u njemu
ponovo ga okrenuti uspravno, osloniti na pod i držati tako sa jednom rukom
sa drugom rukom uhvatiti klip i izvući prema gore dokle ide
e sad u tom klipu je još jedan klip koji se ne vidi, kad ovaj što vidimo izvučemo prema gore, ovaj unutra bi isto mogao ići gore s njim, zato treba trznuti prema gore da ovaj unutarnji klip slobodnim padom sklizne dole, kad se to napravi čuje se da lupne unutra, to je bitno za cijeli postupak.
sad imamo klip izvučen prema gore i onaj unutra koji ne vidimo je dole
sad prstima uhvatiti klip al tako da se zatvore rupe na klipu, sa tako zatvorenim rupama gurnuti klip prema dole, ako je dobar amortize, osjetiće se pritisak stlačenog zraka na, i klip će se vraćati kao da je opruga unutra jer zrak koji ostane unutra nema kud, ako je loš amortizer zrak će onda curit između klipova i neće biti pritiska unutra i čuće se kako zrak prolazi u unutrašnjosti. eto vrlo jednostavan postupak;)
 

Matija

New member
Re: Hidraulika XM

Da, kažu da se na XM-u i Xantiji ne mogu reparirati. :meh:

No ono iskakanje ti nema toliko veze sa praznim kuglama. Svakako to nije dobro, no problem je u tom nosaču, tzv. kapi amortizera koja je loše konstruirana na XM-ovima i Xantijama. Kad istrune, raspadne se i izleti amortizer. Recimo na BX-evima nema takvih problema.

Može se napraviti test. Ispod onog gornjeg šešira (kod kugle) pipaš prstima po gumi. Osjetit će se trulež ispod, onako, diše. To je prvi znak da je kapa loša. Postoje dvije solucije, nova u Citroenu ili reparirana kod Saleta iz Zaprešića. On ih je malo modificirao.
 

jurapz

New member
Re: Hidraulika XM

svi su hydractiv 1! Ovaj moj pada nakon 5min.. a ulje mu ne curi nigde! možda ima da negde malo da slini,ali pošto ga još nisam imal prilike proučavati od ispod.. neznam!! znam da treba mjenjat desni amortizer jer je celi masni,pa ako ko ima nekih iskustva neka pomogne.. :eek:
Ako pada za 5 min onda ti je sigurno 5. kugla probijena i budi sretan da je to to, jel si gledao koliko cesto "klika", a ako ti je "amortizer" loš onda ce ti cesce klikati i imati ces veliki povrat na njemu
 

fullcool

New member
Re: Hidraulika XM

Da, kažu da se na XM-u i Xantiji ne mogu reparirati. :meh:

No ono iskakanje ti nema toliko veze sa praznim kuglama. Svakako to nije dobro, no problem je u tom nosaču, tzv. kapi amortizera koja je loše konstruirana na XM-ovima i Xantijama. Kad istrune, raspadne se i izleti amortizer. Recimo na BX-evima nema takvih problema.

Može se napraviti test. Ispod onog gornjeg šešira (kod kugle) pipaš prstima po gumi. Osjetit će se trulež ispod, onako, diše. To je prvi znak da je kapa loša. Postoje dvije solucije, nova u Citroenu ili reparirana kod Saleta iz Zaprešića. On ih je malo modificirao.
jel znaš koliko košta nova original kapa, saletove su na njuškalu stalno
 

Matija

New member
Re: Hidraulika XM

Uh, nažalost ne znam. Možda bi bilo dobro pitati Lakyja. Ako se dobro sjećam pred koju godinu su se spominjale cifre od parsto € za jednu.
 

jurapz

New member
Re: Hidraulika XM

Da, to je precesto, treba centralnu napuniti, a mislim da je probijena ako tako cesto, jednostavno provjeris to kada ugasis auto uzmes kljuc 12 i na regulatoru malo odvrnes saraf mozda 1/4 okreta i mora se cuti sistanje, ako se nista ne cuje onda je probijena 5. kugla
 

Petey2501

Member
Re: Hidraulika XM

Imam pitanje, napunjene su mi sve kugle i jučer smo jura i ja napunili i provjerili kuglu za hydractivu, no i dalje mi ne radi hydroactive, što se moglo dogoditi i gdje to mogu ići srediti, da li se komp mora priključiti na dijagnostiku da se vidi što ga mući? Ovaj tj ću prebaciti konektore struje na O ringove možda je tu neki šlus.
 
Posljednje uređivanje:

deda

New member
Re: Hidraulika XM

Kape amortizera su prije koštale oko 3 000,00kn komad,e sada kolko dođu neznam.To je namjerno napravljeno da rikne,samo da bi preventivno mjenjao i pljucnuo lovu.
 

fullcool

New member
Re: Hidraulika XM

Imam pitanje, napunjene su mi sve kugle i jučer smo jura i ja napunili i provjerili kuglu za hydractivu, no i dalje mi ne radi hydroactive, što se moglo dogoditi i gdje to mogu ići srediti, da li se komp mora priključiti na dijagnostiku da se vidi što ga mući? Ovaj tj ću prebaciti konektore struje na O ringove možda je tu neki šlus.
a da staviš obične kugle pa će se ponašati kao da nema hydractiv.
 

jurapz

New member
Re: Hidraulika XM

a da staviš obične kugle pa će se ponašati kao da nema hydractiv.
Opet ti to nije neko rješenje, xm je puno udobniji kada radi hidroaktiv nego da staviš samo kugle koje nisu za hidroaktiv, obično hidroaktiv prestane raditi kada se neka kugla isprazni od hidroaktive, a stvarno je rijetko kada te zeza još nešto drugo, dovoljno je da ti jedan senzor od vrata šalje krivo auto će ti biti stalno u tvrdom modu, treba prvo one mase srediti i malo sve konektore prešpricati kontakt sprejem, nešto ga zeza elektronika.
 
Na vrh