Re: bijeli dim
Skini crijeva zraka koja idu na turbinu i pregledaj lopatice turbine vizualno i prstom probaj dali ima lufta ljevo-desno i nutra-van (ljevo desno smije imat malo lufta a nutra van skoro nista). Pogledaj koliko ima ulja u skinutim crijevima.
Ako je do turbine ko sto sumnjam onda procitaj ovo sto sam pisao za 1.9DCI ali vecina vazi i za tebe:
Imao sam problema sa turbinom koje sam sam rješio pa ću to podjeliti sa vama a tiče se svih zahvata koje sam odradio i nekih mojih zaključaka koji će nadam se još nekome pomoći
Prvi kvar na turbini se desio prošle godine i bez obzira što imam dosta veliko iskustvo i znanje o mehanici dao sam auto u servis kod jednog poznanika jer nisam imao vremena sam se posvetiti tome. Donijeli smo odluku da ću auto zadržati pa je sve izmjenjeno uključujući srce turbine, uljnu pumpu, radilica je otišla na prvu specijalu, nove karike, veliki servis, zadnji amortizeri, prednji diskovi, kugle letve volana itd... i nakon toga auto serviser nikako nije mogao napraviti da ima punu snagu a kako se žena morala voziti tako smo ga u par navrata ostavljali i uzimali sa servisa bez nekog napretka... da bi na kraju nakon godinu dana auto proradio na vlastito ulje iz intercoolera.... dalje pretpostavite
...i sada počinje priča o uzrocima/posljedicama/popravku jer sam se prije dva tjedna sam primio alata i ovog foruma:
1. Prvo sam pročitao brdo Renaultforumserbia tema na tematiku 1.9 DCI motora i vezane problematike i hvala vam na podjeljenom znanju!
2. pri rastavljanju sam našao da je puknuto crijevo na usisu turbine bilo glavnim uzrokom što auto nije ima snage jer sav falš zraka tu uvučen nije prolazio kroz senzor protoka zraka (crijevo kupio preko oglasnika od auto otpada iz slavonije za 30 Eura)
3. Sva crijeva i intercooler oprani te tu treba posvetiti puno pažnje jer komadići kompressora turbine zaostanu u naborima crijeva i intercooleru (lupkanje, mućkanje, četkanje...)
4. Skinutu turbinu je umjetnost izvući van i za to je potrebno životno trenirati tetris i slaganje puzzli ali je na kraju ipak moguće ;-)
5. EGR bilo skoro nemoguće skinuti radi nakupine gareži (koristio noževe, sjekače, velike šerafcigere i podlagao svačime dok ga nisam iskuckao/ispajsao van za što sam morao skinuti grane što je dobro jer sam ih onda detaljno i očistio) + čišćenje EGR-a naravno. (Malo su mu "uškice" popucale što za njegovu funkciju nema neke veze osim što sam morao staviti maalčice diht mase na sami rub kako sljedeće rastavljanje nebi bilo onemogućeno)
6. DETALJNO se mora očistiti (morate 101% bit sigurni da nema nikakvih krutih nečistoća!):
Posuda za kondenziranje para kartera (ono plastično di se sipa ulje), cijev za dovod ulja u turbinu, cjev za odvod ulja iz turbine (bez oštećenja se da iščupati iz bloka tako da se obujmi viljuškastim ključem po kojem se kucne čekićem preko nekog "duršlaga" odozdo), cijev iberlaufa za "disanje motora" skupa sa CPV vent-om (pošto je cijev gumena OBAVEZNO ju cjelu iskuckajte i izmjesite sa svih strana kako bi popucale krute nakupine (a stvarno ih ima mnogo!) i to sve istresite properite, isčetkajte sa onom kružnom četkom za lovačku pušku npr.) a CPV vent rastavite nožem te ga dobro očistite (vjerojatno ćete se iznenaditi kakvog sve krutog materijala se nakupilo od ukrućenih isparenja ulja do komada membrane koja se raspala te je CPV izgubio svoju funkciju! (za sada sam to rješio tako da sam unutra namotao krpu ali sam u potrazi za rješenjem koje će mu vratiti punu funkciju ili za novime (preko 100 Eura košta!))
Problem je što nečistoće iz opisanih krugova direktno mogu sprečiti dotok ulja u turbinu ili mogu upasti u AL lopatice kompresora turbine pri 150000 okretaja i ubiti rotor kompresora!
7. Skinuti karter (zvjezdasti nasadni nastavak za gedoru E8mm!), uljnu pumpu, plastiku koja sprečava da radilica bućka po ulju i DETALJNO provjeriti dali ima špene, nećistoća i komadića turbine te očistiti (ja našao polomljenu čeličnu šajbicu iz turbine u 3 djela, Skinuti i leteći s prve klipnjače do pumpe ulja i provjeriti stanje (špene srećom nije bilo pa ni daljnje štete)
Za skidanje kartera sam morao odšerafiti prednji dio AL "šasije" i razmaknuti od motora te je poklopac kartera izašao "na knap"
OPASKA: Ako je loše stanje motora tada su problemi po turbinu višestruki- olakšano curenje ulja iz povećanih zazora na letećim/ležećim rezultira smanjenim pritiskom za podmazivanje turbine, dok se istovremeno radi loših karika diže pritisak u karteru što radi tlak na povratnom vodu ulja turbine i što je razlika tlakova veća to je manji realni tlak na ulazu ulja u ležaj turbine (!!!). Usput i isparenja kartera postaju vrlo nečista i jaka i stvaraju debele slojeve naslaga i razgrađuju membranu CPV-a i te "naslage" jedva čekaju uletit u turbinu i napravit havariju! Kao nastavak sve više mase plinova ulazi preko neispravnog CPV-a u usis a da to nije registrirano od strane mjerača protoka zraka pa je moguć i error koji bi upućivao na njega!
8. TURBINA: lufta je bilo i jednog i drugog beskonačno i mogu samo spekulirati kako je nastao u godinu dana i manje od 10k km jer se auto malo vozi. Ako bi nagađao onda priča ide ovako:
Poznato je da turbine nemaju neke bogznakakve semeringe koji apsolutno dihtaju da bi ulje držali unutar ležaja nego pritisak ispuha sa jedne i pritisak kompresora s druge strane sprečavaju da ulje odlazi prema katalizatoru i intercooleru radi potlaka u usisnoj grani, a pošto kod mene nije bio slučaj da turbina radi svoj posao ulje je odlazilo u intercooler i motor je nakon nekog vremena srknuo to ulje i otišao u iberturažu koja je spriječena na vrijeme ali je turbina stradala. Usput je bila i pogođena komadićima iz gore opisanog "iberlaufa" pošto isti nije bio čišćen niti mjenjan prije godinu dana
9. Turbinu (tj. srce turbine) sam naručio i kupio preko ebay-a i stigla mi je za 5 radnih dana (Engleski proizvođač Turbo-Technics, dobije se test report sa grafom balansiranja do 172k okretaja sa serijskim brojem turbine i garancijom 2g ili 24k milja. 200 Eura. Oni proizvode i svoje patentirane balanserke za turbine i po tom su poznati u svijetu!)
10. obavezno poštovati protokol ugradnje tj prije trajnog rada motora prvo špricom nasuti ulje u ulaz cijevi ulja u turbinu, pustiti par deci ulja prije spajanja cijevi ulja i par deci ulja prije spajanja odvodne cijevi ulja, te nakon trajnog spajanja ne davati gas neko vrijeme.
11. Vjerojatno radi odspajanja akumulatora prozor na vratima vozača nije radio kako treba nego u koracima po 5 cm i ostale su neke greške spremljene ali nakon reseta grešaka to je proradilo kako treba. Također je i EGR "resetiran" i usput smo prebacili jezik board kompjutera sa Talijanskog na "maternji" Engleski :cenzura:
12. Nakon svega auto je proradio kako i treba, konji su se vratili sa jednogodišnjeg odmora i na oko sve radi dobro i kako bi trebalo ali da bi mirno spavao jedino mi preostaje još kupiti manometar na ebay-u koji ide od -0,5 do +1,5 bara kako bi na fino podesio turbinu.
Eto osjećao sam obavezu prema Vama članovima podjeliti svoje iskustvo pa valjda nekom pomogne kao što je i meni pomoglo informiranje na ovom forumu prije ovog "projekta". Upuštanje u opisani zahvat preporučujem SAMO onima koji imaju dosta znanja i iskustva u mehanici jer ovo stvarno ne spada u "malo treba nešto pročačkati po mašini" nivo.
Molim vas da ne ostavljate pitanja ispod ovog posta koji nisu konstruktivna ili vezana za temu a sve koji im uz mene odgovaraju molim da to rade samo ako je njihovo rješenje provjereno od njih samih.
(ovo je kako bi spriječili: "meni je rekla s3na da je njoj rek'o Giga iz garaže da se turbina maže čistom guščjom mašću...")
Eto sretno svima uz poruku- turbina nije bauk i ako vam ona ode u 99% slučajeva je to posljedica a ne uzrok