Iako sam već ovdje pisao o toj temi i općenito problematici istoga opet se javljam radi "refresha".
Naime osim razlike u cijeni svakako postoji i razlika u radu i primjeni između jednomasenog i dvomasenog zamašnjaka. U zadnje vrijeme razlike u cijeni i nisu više toliko velike (naravno negdje ima toga još uvijek), a razlike s vremenom se ipak mogu osjetiti jer već sam imao kupce koji su se odlučili za povratak na dvomaseni zamašnjak i bili preporođeni.
Razlika u radu postoji jer dvomaseni zamašnjak je konstruiran isključivo radi ublažavanja vibracija dizelskih motora i dobivanja boljeg momenta (znate da kod takvih motora kada ste u višem stupnju prijenosa na maloj brzini (recimo 50km/h) i onda stisnete gas u 5-oj brzini npr i ne osjetite ono "cukanje" što se obično osjeti sa jednomasenim zamašnjakom). Na žalost to isto tako uništava taj zamašnjak, kao i loši injektori, neispravna klapna, potrošeni nosači motora.
Dok poveći nedostaci kod jednomasenog zamašnjaka mogu biti izraženije vibracije, kretanje i šaltanje kao kod benzinca (agresivnije odnosno kretanje bez dodavanja gasa nije toliko glatko) i jedno od najvećih nedostataka kod nekiih izvedbi/modela je to što kad vam ode lamela i morate promijeniti samo set kvačila jer zamašnjak se ne troši, nemate uopće set kvačila (lamela, potisna ploča i potisni ležaj) već samo set sa zamašnjakom, što je opet skuplji sport. A isto tako već od 2.0 dizelskih motora postoji mogućnost da bude problema sa radilicom i pucanjem iste. Jednostavno stvar do konstrukcije proizvođača vozila, a uglavnom najviše radi skupljih servisa naravno.
Opet ponavljam da sami proizvođači dvomasenih zamašnjaka vijek trajanja deklariraju od 200-250 tkm no u praksi to zna otići puno prije pa negdje čak i u prvih 50tkm ili ako pak imate slučaj da vam se to događa svako malo (jer ima slučajeva što su ljudi to mijenjali i do 4-5 puta u prvih 100tkm, neovisno jel` to bio dvomaseni ili jednomaseni zamašnjak, kao i neovisno o brandu proizvoda, a sve kroz reklamaciju u ovlaštenim servisima) onda sigurno mora negdje biti neka greška u tom sklopu ili je totalni peh da je do majstora ili se kockice posložile da je uvijek bila roba s greškom.
Isto tako je bitna napomena da proizvođači tih dijelova ne priznaju jamstvo na proizvode ako se ne mijenjaju zajedno u kompletu (set kvačila i dvomaseni zamašnjak) ili pak ako se mijenja u paru ali se miksaju brandovi (npr LUK zamašnjak, a SACHS set kvačila).
A kako su cijene danas vrlo bliske, evo koji primjer:
CITROEN C5 (prva generacija) 2.2 HDi, 98kW
- Set kvačila s zamašnjakom:
LUK = 4.260,00 Kn/set (sa dvomasenim zamašnjakom)
VALEO = 3.555,00 Kn/set (sa jednomasenim zamašnjakom)
CITROEN C4 (prva generacija) 1.6 HDi, 80kW
- Set kvačila s zamašnjakom:
LUK = 3.590,00 Kn/set (s dvomasenim zamašnjakom)
SACHS = 3.690,00 Kn/set (s dvomasenim zamašnjakom)
VALEO = 2.450,00 Kn/set (s jednomasenim zamašnjakom)
Cijene su informativnog karaktera i podložne su promijenama ovisno o tečaju ili promijeni cijene kod dobavljača.
Isto tako je moguće uvijek pogledati i sve te elemente u pojedinačnoj opciji da možda bude nešto jeftinije.
I svakako za bilo kakav upit obavezno se javiti na PM i pod obavezno napisati i broj šasije vozila.
Za sada toliko
LP