Plivajući zamašnjak (zamajac)

Zmix

New member
To je ono sto me brine, nadam se da necu morati...Za komplet kvacila sa zamajcem cena ide od 380 eura-600eura, i plus ruke, ova prva cena je za Valeo komplet i to mi je kum nasao neku varijantu. Zamena samo korpe, kvacila i lezaja je oko 140 eura....
Ako je Valeo, cena je odlična. :cool:
 

lageros-zg

New member
Ipak se i ja moram nadovezati na sve ovo.

Naime, dvomaseni zamašnjak je napravljen da na sebe preuzima sve moguće vibracije i smanji općenito vibracije motora (u prijevodu da je nama pod guzicama ljepše, pardon na izrazu).
Taj zamašnjak je podložan na:
- sve loše vibracije i ako su povećane, smanjuju mu vijek trajanja
- loši nosači motora mu mogu smanjiti vijek trajanja
- loše dizne isto tako
- vožnja pri niskim okretajima u 5-oj ili 6-oj brzini npr pri 50,00 km/h i onda u tom istom stupnju prijenosa stisnete gas, znate da se sa jednomasenim zamašnjakom trese cijeli auto, a to sve upija dvomaseni zamašnjak
- neispravna klapna gasa isto tako može biti uzrok preranog odlaska zamašnjaka
- on je jednostavno potrošni materijal za razliku od jednomasenog kojega nikada prije se nije mijenjalo osim u nekim teškom defektima

Isto tako je bitno znati (da li je to VAG koncern, PSA, Renault ili neki od japanaca, sve je to ista stvar i troši se jednako kod svih, samo je kod nekih skuplje, kod nekih jeftinije i postoje opcije u zamjenu za jadnomaseni zamašnjak) da se može mijenjati do 2.0 motorizacije u konverziju na jednomasenu opciju i da ti (VALEO) setovi na lamelama imaju pojačane Heavy Duty opruge koje služe za upijanje svih vibracija, ali isto tako je potrebno znati da se nakon te promijene auto ipak vozi drugačije. Agresivniji je na pedali kvačila, vozi se više kao benzinac npr, vibracije su pojačane, ali zamašnjak kao takav više nema potrebe mijenjati, jer on je zapravo vječan, kao i do sada, već samo set kvačila, a što je znatno povoljnije po pitanju financija.

S druge strane, što vam uglavnom nitko ne govori, a to je kako vrijede jamstva na te dijelove. Naime, kako je (već vidim ovdje) poznata činjenica da dvomaseni zamašnjaci imaju svoj vijek trajanja do 250tkm (ali moramo biti svjesni da su neki to mijenjali i do 4 puta u prvih 100tkm i da to zna odlaziti često i prije onih 250tkm) te kako je to sve općenito skup sport, najčešća 2 branda koja se pojavljuju u prvim ugradnjama sa svojim dvomasenim zamašnjacima (LUK i SACHS) niti jedan od njih ne prizna onog drugog, te ukoliko mixate brandove zbog eventualne uštede u cijeni, morate znati da nikakva jamstva ne vrijede (od tih proizvođača) ukoliko ih pomiješate, a pogotovo ako ne promijenite sve prilikom izmjene jedne od tih komponenata.
Pa onda da i to raščlanimo.

Jamstvo od proizvođača dijelova ne vrijedi ukoliko:
- nije sve promijenjeno u jednom servisu - set kvačila i dvomaseni zamašnjak skupa
- dijelovi nisu od istoga proizvođača


Sve ove podatke vam govorim iz prve ruke i samo je pitanje tko će vam to reći ili vam sa veseljem samo uvaliti proizvod, pa se vi poslije snalazite sami, a i majstori isto tako bi svega toga trebali biti svjesni i upoznati, ali lakše je ići niz dlaku, pa kasnije se maltretirati sa problemima, umjesto reći kako stvari stoje, pa neka onda sama stranka odlući kojim putem će dalje i za koliko novaca, te da li je to isplativo.

Dakle, ovo sve su stvari iz realne strane gledanja kako to ide od onih sa početka proizvodnje dijelova, preko same prodaje i na kraju ugradnje.

Mene osobno neke stvari jako čude kod svih vas jer i sami ste mnogi svjesni da su to neke od stvari koje se troše i koje su nužne za promijene i kako se po svim forumima raspravlja o tim zamašnjacima i kako svi imaju različita iskustva, ali kada se podvuče jedna crta svega toga, sve je to napravljeno da se okreće novac i htjeli vi to ili ne, tko god ima ovakve komponente u autu, osuđen je na velike investicije ukoliko ne ćeli imati problema sa vozilom, odnosno svako malo ići kod majstora, a isto tako svi znate da je to tako i da se mora odnosno da je to dobro raditi kako sam gore naveo, ali radije se riskira pa što bude.

Isto se pojavljuje i za servisni interval zupčastog remena od po 200tkm ili 10 godina starosti, a u originalnom PSA programu uredno piše do 5 godina starost, što i jest nominalan vijek nekog gumenog proizvoda, a i sami proizvođači vozila pribjegavaju tome da nešto traje kraće, a da košta skuplje.

I opet uz činjnenicu da ste svi toga svjesni, opet nekako se nadate nešto po onom starom sistemu crijevo-voda, ali nije to više kako je bilo prije 10ak godina, sada su dijelovi namjerno rađeni da se troše. I ne bi to bio toliki problem da smo u mogućnosti mijenjati svoje ljute pile svakih 5 godina dok se još to donekle i drži, ali kako neki kažu, tek nakon toga se auto razradi, nakon 200tkm je to pravi auto za voziti :D
A ovi vani, kako je iz jednog koncerna glavešina odgovorio na pitanje zašto nema više onih polja za udaranje ovlaštenog pečata kada se rade servisi na tim određenim kilometražama u knjižici, on uredno odgovara da je to to i da nakon toga se auto mijenja za novi, eksploatacija ovoga je gotova....

Sve u svemu, budite spremni na sve veće troškove održavanja, kao i dijelova koji su potrošni i vežu se zajedno i nisu skloni nekim eksperimentiranjima, jer u tim i takvim slučajevima možete proći samo još skuplje.
 

Dalibor

Dado Tornado
odgovorio na pitanje zašto nema više onih polja za udaranje ovlaštenog pečata kada se rade servisi na tim određenim kilometražama u knjižici, on uredno odgovara da je to to i da nakon toga se auto mijenja za novi, eksploatacija ovoga je gotova
auto je proizvod koji se radi za predviđeno korištenje od 7 godina, da bi se zatim ponovno išlo kupiti (nov) auto.
izuzetak su oni rolls rolyse, bugatti i sl.
 

igor266

New member
Pozdrav svima,

opet jedno pitanje, vozim se autom okretaji oko 2200 pustim gas, auto se počinje trest dok ne padne ispod 1700, svejedno u kojoj je brzini. Događa se samo kada pustim gas tj, kada motor nije opterećen, jer se ne događa npr na nizbrdici kada pustim gas i kočim motorom. Trešnja prestaje stiskanjem kvačila ili ubrzavanjem.

Prva pretpostavka je da je ovaj dvomaseni zamašnjak, dali sam u pravu. I još pitanje ako sam u pravu dali stavljati opet dvomaseni ili ić na jednomaseni, ovaj veliki post lageros-zg me stavio u dvojbu iako sam bio za jednomaseni.

i da na 185000 km sam C5 2.2HDI 2001
 

igor266

New member
da tako sam i ja mislio, a i valeov set sa fiksnim zamašnjakom me izađe oko 1500 kn jeftinije.

Samo me još uvjek strah dali je dobra dijagnoza, logika mi kaže da nema šta drugo trest u svim brzinama na istim okretajima istom frekvencijom, ali me muči što mi mehaničar kaže da misli da možda i nije do toga jer se nečuje kada se stisne kvačilo tj nema tipične simptome, doduše to je još mlad mehaničar
 

AX-ja

èudo jedno
Pozdrav svima,

opet jedno pitanje, vozim se autom okretaji oko 2200 pustim gas, auto se počinje trest dok ne padne ispod 1700, svejedno u kojoj je brzini. Događa se samo kada pustim gas tj, kada motor nije opterećen, jer se ne događa npr na nizbrdici kada pustim gas i kočim motorom. Trešnja prestaje stiskanjem kvačila ili ubrzavanjem.

Prva pretpostavka je da je ovaj dvomaseni zamašnjak, dali sam u pravu. I još pitanje ako sam u pravu dali stavljati opet dvomaseni ili ić na jednomaseni, ovaj veliki post lageros-zg me stavio u dvojbu iako sam bio za jednomaseni.

i da na 185000 km sam C5 2.2HDI 2001
to je cudno,odi kod jos nekog mehanicara da ti proba auto,obicno se kontra dogadja kad ode zamasnjak.
al treba probat,pa ce ti sve covjek rec.
 

igor266

New member
da to mi je i ovaj rekao

auto se trese ko da se voziš kroz tunel po onim vibracijskim trakama kroz sredinu otpirilike. Kad pritisnem kočnicu kad se tek počelo to pojavljivat je prestajalo, ali sad trese i kad stisnem kočnicu dok god ne padnu okretaji, pritiskom na gas, kvačilo ili izbacivanje mjenjača bez kvačila iz brzine to prestaje, tako da mi neka logika govori da je nešto između motora i mjenjača a nema šta drugo bit nego zamašnjak, ili kvačilo, a opet kupovati ovako pa ako se desi da nije to to, skupa igra.

sljedeći tjedan ću drugom mehaničaru pa ćemo vidjet
 
Posljednje uređivanje:

AX-ja

èudo jedno
da to mi je i ovaj rekao

auto se trese ko da se voziš kroz tunel po onim vibracijskim trakama kroz sredinu otpirilike. Kad pritisnem kočnicu kad se tek počelo to pojavljivat je prestajalo, ali sad trese i kad stisnem kočnicu dok god ne padnu okretaji, pritiskom na gas, kvačilo ili izbacivanje mjenjača bez kvačila iz brzine to prestaje, tako da mi neka logika govori da je nešto između motora i mjenjača a nema šta drugo bit nego zamašnjak, ili kvačilo, a opet kupovati ovako pa ako se desi da nije to to, skupa igra.

sljedeći tjedan ću drugom mehaničaru pa ćemo vidjet

da,po tome je nesto sigurno do mjenjaca dok je "napet",al bit ces pametniji kad dobijes jos jedno misljenje.
nek majstor proba. pa javi,bas me zanima.
 

igor266

New member
ne spominji mjenjač :D to mi je prvo palo na pamet neželim ni mislit da je do njega :D

uglavnom ovaj tjedan ću se probat dogovorit sa pravim majstorom da ispita šta je, stari kaže da je možda i do nekog od nosača pa da na tim okretajima se javlja rezonancija ali nevjerujem ipak sam preveliki baksuz da bih imao sreće da bude neš tako
 

Zmix

New member
1. Ustanoviti da li tvoj auto uopšte ima plivajući zamajac (napiši mi ovde ili mi pošalji na PP zadnjih osam brojeva šasije)
2. Promeniti majstora
 

igor266

New member
1. Ustanoviti da li tvoj auto uopšte ima plivajući zamajac (napiši mi ovde ili mi pošalji na PP zadnjih osam brojeva šasije)
2. Promeniti majstora
1. 76076502 , zahvaljujem
2. ovaj tjedan idem kod pravog majstora pa ćemo čut
 

igor266

New member
Mehaničar na godišnjem ovaj tjedan :(

Sve više sumnjam da je zamašnjak, Znači te vibracije mi se ne događaju stalno na tim okretajima, nego povremeno, danas sam gledao dolaze mi vibracije preko volana i prednji dio auto se trese,ali dok vibrira ručica mjenjača je mirna i ne osjeti se ništa na njoj ako to išta znači. Počinjem se nadati da je neki od nosača motora.

Jel se može dogoditi da homokinetički ima lufta pa da radi ovakve simptome?
 

Zmix

New member
Izvinjavam se što kasnim ali ti donosim dobre vesti po pitanju zamajca. :)
Tvoj auto nema plivajući već fiksni zamajac. ;)

Inače, i ja od početka sumnjam na nosač motora...
 

igor266

New member
Izvinjavam se što kasnim ali ti donosim dobre vesti po pitanju zamajca. :)
Tvoj auto nema plivajući već fiksni zamajac. ;)

Inače, i ja od početka sumnjam na nosač motora...
o to je puno jeftinija vijest :D , zahvaljujem puno

Èekam sad da se vrati mehaničar s godišnjeg da se malo poigra oko toga
 

ProParts

New member
Izvinjavam se što kasnim ali ti donosim dobre vesti po pitanju zamajca. :)
Tvoj auto nema plivajući već fiksni zamajac. ;)

Inače, i ja od početka sumnjam na nosač motora...
samo da se nadovežem.

Auto ima dvomaseni zamašnjak, a ne fiksni.

Slika je u prilogu tj iz Citroenovog online servisa.



Ukoliko automobil trza u vožnji tj trese se, prilikom kretanja se trese i ako ima glasan zvuk tj ko da klepeta onda je to zamašnjak.

Sorry ako sam te razočarao, ali to je danas potrošni materijal :(

Lp
Tomislav
 
Na vrh