Ipak se i ja moram nadovezati na sve ovo.
Naime, dvomaseni zamašnjak je napravljen da na sebe preuzima sve moguće vibracije i smanji općenito vibracije motora (u prijevodu da je nama pod guzicama ljepše, pardon na izrazu).
Taj zamašnjak je podložan na:
- sve loše vibracije i ako su povećane, smanjuju mu vijek trajanja
- loši nosači motora mu mogu smanjiti vijek trajanja
- loše dizne isto tako
- vožnja pri niskim okretajima u 5-oj ili 6-oj brzini npr pri 50,00 km/h i onda u tom istom stupnju prijenosa stisnete gas, znate da se sa jednomasenim zamašnjakom trese cijeli auto, a to sve upija dvomaseni zamašnjak
- neispravna klapna gasa isto tako može biti uzrok preranog odlaska zamašnjaka
- on je jednostavno potrošni materijal za razliku od jednomasenog kojega nikada prije se nije mijenjalo osim u nekim teškom defektima
Isto tako je bitno znati (da li je to VAG koncern, PSA, Renault ili neki od japanaca, sve je to ista stvar i troši se jednako kod svih, samo je kod nekih skuplje, kod nekih jeftinije i postoje opcije u zamjenu za jadnomaseni zamašnjak) da se može mijenjati do 2.0 motorizacije u konverziju na jednomasenu opciju i da ti (VALEO) setovi na lamelama imaju pojačane Heavy Duty opruge koje služe za upijanje svih vibracija, ali isto tako je potrebno znati da se nakon te promijene auto ipak vozi drugačije. Agresivniji je na pedali kvačila, vozi se više kao benzinac npr, vibracije su pojačane, ali zamašnjak kao takav više nema potrebe mijenjati, jer on je zapravo vječan, kao i do sada, već samo set kvačila, a što je znatno povoljnije po pitanju financija.
S druge strane, što vam uglavnom nitko ne govori, a to je kako vrijede jamstva na te dijelove. Naime, kako je (već vidim ovdje) poznata činjenica da dvomaseni zamašnjaci imaju svoj vijek trajanja do 250tkm (ali moramo biti svjesni da su neki to mijenjali i do 4 puta u prvih 100tkm i da to zna odlaziti često i prije onih 250tkm) te kako je to sve općenito skup sport, najčešća 2 branda koja se pojavljuju u prvim ugradnjama sa svojim dvomasenim zamašnjacima (LUK i SACHS) niti jedan od njih ne prizna onog drugog, te ukoliko mixate brandove zbog eventualne uštede u cijeni, morate znati da nikakva jamstva ne vrijede (od tih proizvođača) ukoliko ih pomiješate, a pogotovo ako ne promijenite sve prilikom izmjene jedne od tih komponenata.
Pa onda da i to raščlanimo.
Jamstvo od proizvođača dijelova ne vrijedi ukoliko:
- nije sve promijenjeno u jednom servisu - set kvačila i dvomaseni zamašnjak skupa
- dijelovi nisu od istoga proizvođača
Sve ove podatke vam govorim iz prve ruke i samo je pitanje tko će vam to reći ili vam sa veseljem samo uvaliti proizvod, pa se vi poslije snalazite sami, a i majstori isto tako bi svega toga trebali biti svjesni i upoznati, ali lakše je ići niz dlaku, pa kasnije se maltretirati sa problemima, umjesto reći kako stvari stoje, pa neka onda sama stranka odlući kojim putem će dalje i za koliko novaca, te da li je to isplativo.
Dakle, ovo sve su stvari iz realne strane gledanja kako to ide od onih sa početka proizvodnje dijelova, preko same prodaje i na kraju ugradnje.
Mene osobno neke stvari jako čude kod svih vas jer i sami ste mnogi svjesni da su to neke od stvari koje se troše i koje su nužne za promijene i kako se po svim forumima raspravlja o tim zamašnjacima i kako svi imaju različita iskustva, ali kada se podvuče jedna crta svega toga, sve je to napravljeno da se okreće novac i htjeli vi to ili ne, tko god ima ovakve komponente u autu, osuđen je na velike investicije ukoliko ne ćeli imati problema sa vozilom, odnosno svako malo ići kod majstora, a isto tako svi znate da je to tako i da se mora odnosno da je to dobro raditi kako sam gore naveo, ali radije se riskira pa što bude.
Isto se pojavljuje i za servisni interval zupčastog remena od po 200tkm ili 10 godina starosti, a u originalnom PSA programu uredno piše do 5 godina starost, što i jest nominalan vijek nekog gumenog proizvoda, a i sami proizvođači vozila pribjegavaju tome da nešto traje kraće, a da košta skuplje.
I opet uz činjnenicu da ste svi toga svjesni, opet nekako se nadate nešto po onom starom sistemu crijevo-voda, ali nije to više kako je bilo prije 10ak godina, sada su dijelovi namjerno rađeni da se troše. I ne bi to bio toliki problem da smo u mogućnosti mijenjati svoje ljute pile svakih 5 godina dok se još to donekle i drži, ali kako neki kažu, tek nakon toga se auto razradi, nakon 200tkm je to pravi auto za voziti
A ovi vani, kako je iz jednog koncerna glavešina odgovorio na pitanje zašto nema više onih polja za udaranje ovlaštenog pečata kada se rade servisi na tim određenim kilometražama u knjižici, on uredno odgovara da je to to i da nakon toga se auto mijenja za novi, eksploatacija ovoga je gotova....
Sve u svemu, budite spremni na sve veće troškove održavanja, kao i dijelova koji su potrošni i vežu se zajedno i nisu skloni nekim eksperimentiranjima, jer u tim i takvim slučajevima možete proći samo još skuplje.