Boja s auta mi otpada (ljušti se)

zux1

New member
Dakle imam Citroen C5 2009, uvezen iz Francuske. Ne znam da li je netko imao sličan problem, ali ja imam velikih problema sa bojom na autu. Dakle već mi se treći puta dešava da mi boja s auta otpada ljušti se prilikom pranja ili nakon pranja auta. Jednom mi se to desilo pri pranju u samouslužnoj praonici na plastici blatoprana ispred prednjeg desnog kotača, drugi puta na obrvi blatobrana oko zadnjeg desnog kotača i sad mi se pojavljuju dvije točke, na limu neposredno iznad one plastike s koje mi je farba prvo otpala.
Ovo je problem koji me jako brine. Moj lakirer mi je rekao da gotovo sigurno može reći da auto nije udaranao i da nije rađeno na njemu, nego da je to originalna boja, ali da je boja na bazi vode, a ne kemikalija, ili da nije u proizvodnji dobro osušena, te da će mi se to i u buduće dešavati na boji na raznim mjestima.
Ima li netko sličan problem i kako je najbolje da to riješim??
 
Posljednje uređivanje:

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ovo je problem koji me jako brine. Moj lakirer mi je rekao da gotovo sigurno može reći da auto nije udaranao i da nije rađeno na njemu, nego da je to originalna boja, ali da je boja na bazi vode, a ne kemikalija, ili da nije u proizvodnji dobro osušena, te da će mi se to i u buduće dešavati na boji na raznim mjestima.
Takve pojave sam viđao samo na autima koji jesu udareni, pa naknadno (loše i bez temeljite prirpeme) lakirani.
Pričekajmo da se jave drugi vlasnici tog modela s konkretnim iskustvima.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Mislim da bi općenito trebao izbjegavati automatske praonice. Većina njih radi uštede ima loše četke, debelo amortizirane i sumnjivih atesta. Ručna je skuplja, ali dugoročno povoljnija.
 

zux1

New member
Pogrešno sam napisao u automatskoj praonici, mislio sam na samouslužnu praonicu. I to nakon što mi se to desilo prvi puta, izrazito pažljivo perem auto i to se i dalje dešava.
 

vborovic

C5 modifikator
Mogu se "pohvaliti" da se i na mojem to događa, na plastičnim dijelovima prednjeg odbojnika ... onaj komad plastike koji drži chevron, kamenčić ga je ošteti, i sad se samo skida taj površinski sloj, kao da se prozirna plastična folija trga na komade ... nedavno primjetio da se na donjem dijelu odbojnika, također nakon pranja u samouslužnoj autopraonici, na jednom mjestu taj površinski sloj otvorio ... s autom idem na poliranje uskoro, radi drugih ogrebotina, pa budem vidio što kažu tamo za taj problem
 

zux1

New member

upload


image upload no compression


free image host

Prve dvije slike su promjene na onom limu ispred prednjeg desnog kotača. Te promjene su sada aktualne, i sada nisu velike i ne bi mi smetale da takve i ostanu, ali bojim se da je to samo početak njihovog guljenja. Treća slika je oguljotina koju sam sanirao, a koja se bila javila ispred zadnjeg desnog kotača (na podu na trećoj slici, vide se lističi farbe koja je otpala)
 

Krky

Lakerski profesionalac
Da, bil je naknadno lakiran taj dio..
to je šprickit ispod.. vijerojatno je farbano na friški neposušeni šprickit, ili na podlogu koja je bila još vlažna od vodobrušenja.. ili nisu bili dobri uvijeti lakiranja, vlaga u zraku hladnoča itd..
to se zna dogoditi ako je šprickit na nitro bazi a akril na vodenoj bazi, i ako se šprickir ne posuši do kraja, onda dijeluje agresivno na akril koji je na bazi vode, i s vremenom se akril odlupi..
 

deda

New member
Akril ne može biti na bazi vode,samo osnovna boja,tj baza,ili je nitro ili na bazi vode,na koju opet ide akril,koji je dvokomponentni.
 

zux1

New member
Hvala vam na odgovorima. A onda i promjene - točke koje su u nastajanju na prve dvije slike, smatrate da je isti slučaj?

A kad sam rekao farba na bazi vode, to sam ja tako razumio, a i lakirer mi je rekao tako, vjerojatno da bih ga lakše razumio, nije išao u detalje. No, da ne bi bilo da mi je lakirer loš, vozio sam mu nekoliko auta koje imamo auta koje imamo u široj obitelji i nikad nisam imao niti jedne zamjerke na rad i kvalitetu rada. :)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Hvala vam na odgovorima. A onda i promjene - točke koje su u nastajanju na prve dvije slike, smatrate da je isti slučaj?

A kad sam rekao farba na bazi vode, to sam ja tako razumio, a i lakirer mi je rekao tako, vjerojatno da bih ga lakše razumio, nije išao u detalje. No, da ne bi bilo da mi je lakirer loš, vozio sam mu nekoliko auta koje imamo auta koje imamo u široj obitelji i nikad nisam imao niti jedne zamjerke na rad i kvalitetu rada. :)
možda čovjek nema prakske sa bojom na bazi vode. A i podloga mora biti odmaščena prije laka. najvjerovatnije je nabavio pogrešnu boju.

viđo sam sl. situacije gdje je na špricgiti šprican akril na vodenoj bazi a ispod je nitro podloga brzo je dolazilo do ljuskanja. također kod vodo-brušenja prije lakiranja podloga mora biti odmaščena i bez kondezata, u protivnom ljuskanje.
Također kada se akril boja kao temelj boje auta nanese i onda se nanosi završni lak sve komponente moraju biti iz iste baze u protivnom sljedi ljuskanje.
 

deda

New member
Nema akrila kao baze i nema akrila na vodenoj bazi.Postoji akrilna boja ,koja nema baze nego je boja i lak u njoj,zato mora biti dvokomponentna i postoji akrilni bezbojni lak koji se sprica na bazu,dali je metalik ili nije svejedno.Postoji samo bazna boja na vodenoj bazi,ili nitro jednokomponentna baza na koju se opet nanosi bezbojni dvokomponentni akril ili jednokomponentni nitro lak.
Dakle na bazi vode postoji samo bazna boja koja je zamjenila nekadašnju nitro bazu i uopće nema nikakvih problema sa tim bojama.To samo kenjaju lakireri kad nešto zeznu,pa se izvlaće na te fore da se te boje ne podnose.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Nema akrila kao baze i nema akrila na vodenoj bazi.Postoji akrilna boja ,koja nema baze nego je boja i lak u njoj,zato mora biti dvokomponentna i postoji akrilni bezbojni lak koji se sprica na bazu,dali je metalik ili nije svejedno.Postoji samo bazna boja na vodenoj bazi,ili nitro jednokomponentna baza na koju se opet nanosi bezbojni dvokomponentni akril ili jednokomponentni nitro lak.
Dakle na bazi vode postoji samo bazna boja koja je zamjenila nekadašnju nitro bazu i uopće nema nikakvih problema sa tim bojama.To samo kenjaju lakireri kad nešto zeznu,pa se izvlaće na te fore da se te boje ne podnose.
Stoji ovo deda što si rekao nismo se razumjeli oko baza. Samo ima jako puno akrilnih boja koje su loše to znam provjereno. Naravno da ima i onih koji ne znaju raditi svoj posao.
Na lakiranju po mom iskustvu se uvjek naj pokazalo špricgit, bazna boja, lak. ili boja s efektom. samo onda ide i jedan prjemes podloge u boji.
 

deda

New member
Najbolji je obični akril,naravno ako nije metalik.Po tome možeš derati čavlima i niš,a kamoli da se ljušti ili da puca lak.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Najbolji je obični akril,naravno ako nije metalik.Po tome možeš derati čavlima i niš,a kamoli da se ljušti ili da puca lak.
Ne bih baš isprobavao s čavlima ipak je to samo za reklamni markentig.:D

ali da je najbolja boja ona koja drži to sigurno.:grin:
 

Fex

Member
Evo ja baš u petak išao po drugi put reklamirat pucanje/ljuštenje boje na c5 2010.
Točno iznad lajsne na desnim vratima. Prvi put prije valjda dvije god je pukla boja pa su lakirali u servisu. A sad se nakon zime i jednog pranja boja na istom mjestu oljuštila. i ispod se vidi malo hrđe od dva milimetra cca..
 

ZlatkoC4

Well-known member
Evo ja baš u petak išao po drugi put reklamirat pucanje/ljuštenje boje na c5 2010.
Točno iznad lajsne na desnim vratima. Prvi put prije valjda dvije god je pukla boja pa su lakirali u servisu. A sad se nakon zime i jednog pranja boja na istom mjestu oljuštila. i ispod se vidi malo hrđe od dva milimetra cca..
Što su ti rekli hoće sad nanovo špricati ili?
 

Fex

Member
Ma nisam stigao doć prije 4. Iz Siska sam, išao u Zg neš pa sam usput stao u Buzinu da vidim šta će reć. Ali servis do 4 radi, skroz sam zaboravio na to, al bio je lik iz prodaje pa je poslikao. Da nisam bezveze baš navraćao. Pa ću ih sutra zvat da vidim šta će reć.
Prošli put sam prvo zvao pa su rekli da dođem, slikali i rekli da šalju u Citroen Hrvatska i da će javit. Sad vjerovatno ista procedura. Mada se sve bojim da će bit problema. Mislim nije smak svijeta ako budu pametni pa budem sam morao lakirat. Necu propast za 100 eura. Al mislim bio bi red da ne rade problem jer je očito neka tvornička greška bila prvi put a sad drugi put loše lakiranje. A i auto ima samo 67 000 km.
Al nek je s motorom i automatikom sve ok. lako za ove kozmetičke stvari :)
 
Na vrh