Gasi se servo volan, puhanje prilikom skretanja pod utjecajom vode na cesti

franklin

New member
Xsara II, 2001 god, 1.6 16v 80kw, 150 000

Svaka veća kiša i pojava lokvi na cesti stvara mi problem. Već tako barem 2-3 god.

Ugalvom to se događa ujutro dok je hladan motor.
Kada smotam ful volan, a neki put i malo manje od toga ugasi mi se na sekundu dvije servo volan, prestane i puhanje u kabini, te se upali lampica akumulatora.

Za cvili koji put i remen.

Veliki servis i sve to remenje rađeno prošle godine, to se isto događalo i prije.

Letva volana reparirana prošlo ljeto.


Šta bi moglo biti?
 

igor

New member
Zvuči kao da ti se dogodi kratki spoj dali zbog vode ili neispravnosti električnog motora serva pa samim time i zasvjetli lampica akumulatora. To što ti remen zacvili vjerojatno je slabija napetost remena alternatora a voda tu samo pripomaže proklizavanju remena, provjeri napetost. Ovo s puhanjem nebi trebalo imat veze sa servom jer sumnjam da servo motor radi preko istog osigurača preko kojeg je i el motor za puhanje u kabini, a možda i je na istom osiguraču. Možda netko ima bolji uvid u tu situaciju pa napiše dali koriste isti osigurač ili je svaki zasebno.
 

AX-ja

èudo jedno
on ima normalnu servo pumpu preko remena.
pa ocito je pad napona,znaci nesto mu "uzme" struju.
jedan senzor pritiska ima na cijevi od serva,treba vidjeti dal je on dobar.
 

igor

New member
on ima normalnu servo pumpu preko remena
A ok moja greška mislio sam da ima el servo ko saxo jer je napisao da mu se nakratko ugasi pa mi je prvo palo na pamet el motor serva. No može bit da mu proklizuje remen kad naleti voda na remen pa zbog toga nakratko ne radi servo ali to nebi upalilo lampicu akumulatora .
 

fullcool

New member
Ako remen prokliže onda i alternator prestaje puniti, čim upali lampicu za aku automatski isključuje potrošače.
Trebala bi biti plastika koja štiti komplet remen sa svim što on pogoni od vode sa ceste.
 

AX-ja

èudo jedno
da ali s obzirom da se to dogadja samo kad je hladan i na mjestu kad smota,onda treba pogledati senzor pritiska na servu
jer kad smotas pun,javlja se veliki pritisak u sistemu pumpa dodatno optereti motor,smanje se okretaji.
on ima za zadacu to signalizirat i povecati br okretaja,ako on to ne odradi. onda se dogadja upravo ovo sto on pise.
 

igor

New member
Ako remen prokliže onda i alternator prestaje puniti
Ovisi dal sve ide preko istog remena ili je zasebno alternator i zasebno pumpa serva, ali ako ide sve preko istog kanalnog remena onda da. A opet nemora bit da istodobno prokliže i remenica alternatora, od serva da jer kako kaže AX-ja stvori se pritisak u servu i remenica serva odnosno pupma pruža velik otpor remenu što nemora bit i s remenicom alternatora odnosno alternatorom .Zašto bi on u tom trenutku pružio velik otpor remenu i zastao. To što kažeš da ako lampica zasvjetli on isključi potrošače to nije točno jer je čovjek rekao da mu ugasi puhanje u kabini a ne sva trošila jer bi se po tom pitanju ugasilo sve samim time napajanje bobine pa bi se i auto ugasio. Jedino da je automatski španer remena oslabio pa u trenutku kad voda naleti na remen sve prokliže što ne znači da bi se gasila sva trošila. A to što lampica zasvjetli od aku to znači da u tom trenu ne puni ali svejedno akumulator ima dovoljno u tom trenu struje da i dalje sve radi bez gašenja tj trošila bi i dalje radila normalno naravno pod pretpostavkom da je aku ok.
 

franklin

New member
Jako ste brzi sa odgovorima.
Znači auto normalno radi i vozi u tom trenutku, samo u nekom trenutku, a to je najčešće u zavoju nekom (iako neki put i kada idem ravnom cestom), upali se na sekundu dvije ikona od akumulatora, ugasi se servo tj, samo se volan ukruti i teže se okreće, prekine i puhanje na šajbi, e sada ne znam jel i autoradio prekine, ali vjerojatno da.

Napisao sam da se to isto događalo prije i velikog servisa gdje je sve mijenjano + letva volana je reparirana.

SAMO KADA JE KIŠA I LOKVE PO CESTI
 

fullcool

New member
Igore, to što pišeš zaboravi sve, današnji auti imaju računalno upravljanje potrošačima struje u automobilu, u slučaju da alternator ne puni, isključuju se potrošači struje koji si nepotrebni za rad motora i sigurnost automobila. Isto tako kad ne radi motor jedna skupina potrošača (oni koji vuku puno struje)se ne može uključiti, a manji potrošači rade dok računalo ne ode u mod za čuvanje energije (eco mod), tad se isključuju i svi manji potrošači, ostaje aktivno samo ono što mora biti, radio, el.prozori itd. ne rade dok se motor ne starta ponovo.
Osim toga ne znam da postoji ijedna xsara sa dva remena.
 

Damaj

Active member
Ne znam da li je servo toliko nebitan da ga računalo isključuje tjekom vožnje :confused:?
Nisam stručnjak ali logika mi nalaže postaviti ovo pitanje.
 

Damaj

Active member
Igore, to što pišeš zaboravi sve, današnji auti imaju računalno upravljanje potrošačima struje u automobilu, u slučaju da alternator ne puni, isključuju se potrošači struje koji si nepotrebni za rad motora i sigurnost automobila. Isto tako kad ne radi motor jedna skupina potrošača (oni koji vuku puno struje)se ne može uključiti, a manji potrošači rade dok računalo ne ode u mod za čuvanje energije (eco mod), tad se isključuju i svi manji potrošači, ostaje aktivno samo ono što mora biti, radio, el.prozori itd. ne rade dok se motor ne starta ponovo.
Osim toga ne znam da postoji ijedna xsara sa dva remena.
Iz ovog obrazlaganja ne da se zaključiti da li je tu uključeno i gašenje serva pa sam samo pitao :hmmm:
 

fullcool

New member
Pa ako pratiš temu gore već je spomenuto da je servo mehanički što znači da ga pogoni isti remen kao i alternator, logično onda da ga računalo ne može uključivati ili isključivati:whistling:
 

igor

New member
To dakle znači da je problem u alternatoru nekad puni nekad ne i tad komp gasi nepotrebne potrošače ali nevalja onda automatski španer kanalnog remena ili je remen toliko rastegnut da ga španer više ni nemre napeti kad proklizuje.
 

fullcool

New member
Pa sad, ne znamo jel uopće automatski španer, mikro V ili kanalni remeni se ne istežu ne bi trebalo biti ni to, ali je evidentno da remen prokliže, sad jel zbog toga što dođe vode na njega ili je labav odnosno slabo naliježe (moguće ako su istrošene remenice) ili je opterećen više nego što treba, to treba utvrditi pregledom vozila. Ako remen prokliže na remenici radilice, ili ako sama remenica proklizuje, onda je normalno da u tom trenutku se zaustave svi uređaji koje pogoni remen, u ovom slučaju alternator i servo pumpa, a kao posljedicu toga imamo prestanak rada serva i isključivanje potrošača el.energije jer nema punjenja akumulatora.
 

AX-ja

èudo jedno
tako je,ako se to sve dogadja u voznji onda razlog treba trazit u micro remenu.
jer bez obzira dal punio ili ne punio alternator.
servo bi trebao radit.
dal remen,remenica,spaner,nesto ne "odradi" svoj dio posla.

franklin,a jesi li na prilikom zamjene remena mjenjao i micro,spaner??
 

franklin

New member
tako je,ako se to sve dogadja u voznji onda razlog treba trazit u micro remenu.
jer bez obzira dal punio ili ne punio alternator.
servo bi trebao radit.
dal remen,remenica,spaner,nesto ne "odradi" svoj dio posla.

franklin,a jesi li na prilikom zamjene remena mjenjao i micro,spaner??
Mjenjao sam mikro remen i španer
 
Na vrh