Automatski mjenjač

iVar

New member
Posto sam postao ovu temu u dijelu foruma koji se tice C5 MkI, da pokusam da ispravim gresku :)

Konkretno posjedujem C5 2009. godiste sa 2.0HDI motorom i automatskim mjenjacem koji na satu sad vec broji 17x.xxx
Do sada, na autu je zamjenjena samo jedna sfera, zadnja desna a sve ostalo se svodi na redovan servis. Auto ide kako i izgleda - veoma dobro i iznimno sam zadovoljan njime.
No...kao i u svakoj prici i ovdje se pojavi mali crvic
Prije nekog vremena sam primjetio da kod saltanja na dole, mjenjac zna da pocne da trza.
U svim drugim situacijama, auto radi perfektno, nema udaraca pri pokretanju ili rikvercu; Na uzbrdici stoji bez problema;Sve je savrseno osim kad se recimo kotrljate prema semaforu i auto usporava iz 5. u 4. pa u 3. ....i tu se nekad desi da iz 4. u 3. zatrza.
Dok se broj obrtaja spusta u 4. brzini...ide ispod 2000, na oko 1800 ono krene da malo trza i onda nakon par sekundi prebaci u 3.
Ah da, da dopisem i ovo - u voznji pri nekih 40-50km/h, kada auto radi takodjer na niskim obrtajima u 4. brzini kao da se osjeti povremeno trzanje.

Nisam siguran koliko to moze biti i do samoga ulja buduci da ovdje nikad nije mjenjano jer u ovlastenim servisima kazu da osim doljevanja zamjena ulja i filtera nije potrebna(?!)
Ne bih da se ljudim mijesam u posao ...ali ...
Da li je slucajno neko imao slican problem?
Ah da, i zamolio bih ako neko zna koji model mjenjaca je ugradjivan u ove aute. Jedino sto sam ja nasao je podatak da je to 6-stupanjski autoadaptivni AT.
Unaprijed hvala.

I.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Vjerojatno imaš ZF 4HP20.

Malo mi je čudno što su ti rekli da se ne mijenja ulje.

U upustvu piše
CHECKING THE OIL LEVEL
Check the oil level every 60000 km
http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/vault/JE/AUTOBOX_ZF4_HP20_training.pdf

I koliko vidim zamjena ulja je ista kao i kod mene (4HP18), ali pazi
SPECIFIKACIJA ULJA JE VAŽNA
Kako se kod mene može točiti DEXRON 2,3 čak i 4, kod tebe postoji samo 1 specifikacija i krivo ulje znači trenutni kvar.

Èak i upustvu piše
OIL GRADE
Exclusively: ESSO LT 71 141
Znači samo SAMO ta specifikacija.

E sad tvoj simptomi opisuju staro ulje. Što je starije ulje>više trzanja, moguće da ti i izbaci iz brzine.


Mijenjanje ulja. Kod mene su tri šrafa, poklopac i filter koji očistiš.

Kod tebe se isto mijenja samo 3L
When draining, approximatel
y 3 litres are removed.

Nakon što ti iscuri 3 litre (samo će stat više nejde van)

FILLING
Oil is filled through the filler plug.
Use a funnel with a very fine strainer (mesh 0.15 mm).
Amount of oil to be added after drai
ning (approximately) 3 litres.
Complete the operation by checking
the dipstick with the engine running
(idling).

Moja preporuka da recimo unutar 6 mjeseci zamijeniš svih 8 litara ulja.

Zamijeniš prva 3, i onda voziš 2 mjeseca u svim režimima (već bi nakon prve zamjene trebao osjetiti promjenu)

Ovdje ti je specifikacija ulja koje tražiš.
https://serviceline.zf.com/interoelepdf/TE-ML 11_en0700.pdf
Strana 3.

Pa pogledaj malo raspitaj se. Prvo provjeri koji točno imaš mjenjač onda dalje :)

Također kad ja pustim gas kod mene isto malo cimne iz 3-2 brzinu osjetnije, ali moguće da se mjenjač već malo potršio (284k km :) )
 

iVar

New member
Hvala Sipe za odgovor, ali nisam bas siguran da je to taj mjenjac.
Naisao sam vec ranije na nesto slicno no kod mene nema rucice za provjeru nivoa ulja...za pocetak. Dalje, cini mi se da ovaj nije ni ugradjivan u moj model. U MK1 jeste ali ne u X7.


1995–2001 Peugeot 406 V6 3.0
1996– Mercedes-Benz Vito
1996– Mercedes-Benz V-Class
1997–2001 Citroën Xantia V6 3.0
1997–2001 Citroën XM V6 3.0
1997–1999 Peugeot 605 V6 3.0
1998–2002 Alfa Romeo 166 V6 2.5, V6 3.0
1998– Lancia Kappa, Phedra V6 3.0
1998– Renault Laguna 3.0
1998–2002 Renault Espace V6 3.0
1999–2000 Renault Safrane V6 3.0 24V
2001–2008 Citroën C5 V6 3.0
2004–2010 Peugeot 407 2.2i

Mislim da cu za pocetak uraditi izmjenu ulja i filtera pa da vidim ima li kakav efekat :)
Pogotovo sto ne bih volio da ovo izrodi neki veci kvar jer je ostatak auta u perfektnom stanju :)
 

sipe

od Dijane do XM-a
Hmm koliko brzina imaš? Probaj u service.citroen.com pomoću broja šasije pogledati točne podatke :)
 

DStipic

Member
To bi trebao biti Aisin AM6, a problem zvuči kao da ga zeza hidraulički blok iako se problem može manifestirati i ako je ulje "otišlo".... u svakom slučaju u servis po mišljenje.
 

Konrad

New member
navodno su ti mjenjaci na ALFI 159 i isto imaju problema s ventilima za tlak u mjenjacu

po meni bi trebalo provjeriti da nije softverski problem i napraviti update racunala mjenjaca
 

fullcool

New member
Negdje od 98g. se umjesto serije HP4 mjenjača, koriste AL4 mjenjači.
HP4 mjenjači bili ponos proizvođača ZF, i uz redovne izmjene ulja su trajali vječno, AL4 je nešto potpuno suprotno, nit se zna koga proizvodi nit je bitna njegova trajnost, bitno je samo da proizvođač ponudi nešto što se ne mora odžavati, znači to što se nikad ne mijenja ulje je samo reklamni trik kod prodaje novih vozila, a trik je u tome što se ne navodi životni vijek tog mjenjača niti se garantira pređena kilometraža.
U praksi takvi mjenjači pređu oko 150tkm bez izmjene ulja, što je dovoljno da prođe garantni rok i da u većini slučajeva takav auto pređe kod drugog vlasnika tako da onaj koji ga je kupio novog bude zadovoljan jer dok je bio kod njega nije bilo problema.
Po tvrdnji proizvođača, u mjenjaču je specijalno sintetičko ulje koje ne stari, onda bi logično bilo da ulje izvađeno iz jednog takvog mjenjača možemo ponovo koristiti jer je isto kao novo, npr. odemo na otpad i iz slupanog auta izvučemo ulje i sipamo u svoj auto:palacgore:
 

iVar

New member
Hvala svima za odgovore.
Da krenem redom :)

Sipe - 6 brzina, autoadaptivni.
Tec - hmm sajt trazi autentikaciju...a koliko vidim ne mogu se prijaviti kao fizicko lice. Da li nesto propustam da vidim?
Update software-a je vec uradjen...zadnje sto je bilo na Citro sajtu je "instalirano" u ovlastenom servisu. Situacija je nesto bolja...ali ...ipak i dalje se desava.
DStipic - ako cemo realno, ovo nije Citroenov proizvod, i sumnjam da ovlasteni servis zna ista dalje oko njega dalje od mjenjanja ulja i filtera.
No za pocetak, probat cu bas to :) pa cu vam prenijeti ima li kakvog poboljsanja.
Interesantno je sto se to ne desava uvijek. Nekada radi bez greske...a nekada ne.
Isto kao da kod paljenja auta nekad nesto "legne" na svoje mjesto a nekad ne :)
Bit ce ovo dugo, toplo...i skupo ljeto haha :)
 

DStipic

Member
Znam da nije Citroenov proizvod....japanski je i ugrađuje se u 40ak vozila, ali bez obzira na to u Citroen servisu ti mogu dijagnosticirati što je problem i napraviti update softwarea. Ja sam svoju kalvariju prošao, s tim da je to bila prva stanica. Iako što se samog popravka tiče, oni samo znaju mijenjati komponente.
 

iVar

New member
Pa vidi, prije 20-tak dana mi je kolega koji drzi zastupnistvo Citroena javio da zaista ima novi softwarea za moj mjenjac. Naravno odmah sam otisao, uradili smo update...usput dijagnostika ne pokazuje nista. Svi senzori su na svom mjestu, nema neobicnih ocitavanja.
To me navodi na zakljucak da ili nesto mehanicko ce da "krepa" ili je ulje svjeze za zamjenu. Cak se potajno nadam da je samo ulje u pitanju jer je to navnodno svojstveno kod starog ulja a ovaj moj ima prilicnu kilometrazu vec iza sebe.
 

Dujo

New member
Silom prilika automatik imao i danas trazim ali nemogu si ga priustit koji zelim.. Nikada tako sofisticiran nisam imao kao sto je rijec u ovoj temi ali i na "skupim" starim terencima na kojim je stajalo u upustvu da se ne mijenja ulje u mjenjacu samo smo mijenjali i nikada problema, dok su drugi uvijek muku mucili i stedili na tom ulju i filteru. Radjeni su uvijek do 50tkm. nikad vise prednjeno sa uljem i nije bilo problema sa mjenjacem. Vecina slucajeva je da je ulje problematicno, a nesposobnost i neznanje nasih mestara isto to govori kao tebi, nemjenjaj vec kada "rikne" promijenimo ti cijeli mjenjac.. postoji covjek "DOKTOR" za automatike poznat i u bivsoj drzavi u Grudama,naselje Ruzici koji mi je pojasnio par stvari i nikada problema nismo imali.
Ulje je prvo i osnovno od cega poceti,filter naravno. Nakon zamjenje uraditi dijagnostiku (bar je sada to jeftino cca.100kn) i ponistiti greske ukoliko ih je bilo.. Ako je i dalje problem prisutan dijagostika i sve ce reci.
Covjek mi je pokazao moj rastavljeni mjenjac kojeg smo dobili uz auto kao rezervu, t.j. zamjenu jer je na autu stekao.. To su kanalici (popt igre Pacman) i kuglice (poput Zutoglavca u igri koji jede sve pred sobom) koje zacepljuju te kanalice tako da mjenjac tim slata brzine vise/nize.. Danas je ista stvar samo imaju dodatnih actuatora/pretvaraca koji upravljaju umjesto nekadasnjih manelno pogonjenih ili jednostavnije postavljenih.
Moja sugestija, uvijek imajte nekoga stalnog mehanicara koji ima djignostiku za vas auto, on ce vam to spajati za sitnu lovu ili za pivu uz ostale stvari koje ce uzdrzavati tako da danasnja auta svakako kada imate dvoumica treba spajati na dijagnostiku, kada je automatik u pitanju ta potreba se samo povecava.
Kod zamjene ulja sipajte novo ulje samo kada motor radi, tako ste sigurni da ce mjenjac biti naliven do granicnika u svim drugim slucajevima cete se zapitat kako tako malo ulja stane a pise drukcije.. ;)
 

Konrad

New member
trebalo bi ispustiit cim vise starog ulja jer koja je korist ako se samo litra novog nadolije?

ni na mehanickim mjenjacima kakti netreba mijenjati ulje...pa kad mijenjas kvacilo smrdi ko kuga na paljevinu
 

sipe

od Dijane do XM-a
Kod automatika s konverterom kad je zagrijan u njemu ostane 2/3 ulja i uvijek je tako.

Svugdje je preporučeno promijenit 3 po 3 litre dok sve ne zamijeniš. Tako recimo u 6 mjeseci zamijeniš sve i miran si godinu dana.

Kod mene već 3L je napravilo razliku dok je npr. hladan, a ulje niti godinu dana staro.
 

Dujo

New member
U AT-getribe stane puno ulja, nista cudno 9L ( u golfa 3 cca.7L) jer to ulje ide i do hladnjaka/klilera motora gdje bi se trebalo i grijati/hladiti kao i dr.tekucina u hladnjaku, neka auta a mislim da sada u sva novija stavljaju i poseban hladnjak (odvojeni) za AT-getribu jer se znalo desit da se tekucine pomjesaju ili zacepi se samo jedan dio hladnjaka ulja ili rashtekucine pa onda mjenjaj cijeli a moguce pojedinacno rijesit "problem"..

Kolega Sipe sve je to igra 3 po 3, 1 u 3 itd.. :D
Promijeni se sve u komletu, svo ulje u mjenjacu i filter i tada si napravio posao, ovako samo mislis da si nesto napravio a uvijek 2/3 ili samo 1/3 moze "kihat" da sve nebude kako treba..
 

sipe

od Dijane do XM-a
hoces reci da stane 9 litara ili nekuzim?
Stane 9 litara i ne iscuri svih 9 nego 3. Iscuri 3 litre i prestane kapat van. Kao da nema više unutra, a ostalo još 6 litara. Zato nek mijenja ulje po 3 litre svakih 2 mjeseca dok ne izmijeni sve.

Kolega Sipe sve je to igra 3 po 3, 1 u 3 itd.. :D
Promijeni se sve u komletu, svo ulje u mjenjacu i filter i tada si napravio posao, ovako samo mislis da si nesto napravio a uvijek 2/3 ili samo 1/3 moze "kihat" da sve nebude kako treba..
Slažem se, i ne znam kako se mijenja kod dotičnog mjenjača, ali kod mojeg sve mijenja 3 po 3 i nema nikakvih problema.
 

iVar

New member
uhhh zakuhala se tema :)
E sad jos neko da mi kaze da li sluuuucajno zna kako se na ovom mjenjacu mijenja ulje? ;) ili jos bolje kako se provjerava? bilo kakva tehnicka informacija je dobro dosla.
Buduci da sam nedavno mjenjao hladnjak na autu, ne libim se ni promjeniti ulje...samo jos da je naci prokletu rupicu haha :)

Slucajno neko imas kakvu shemu?
 

sipe

od Dijane do XM-a
uhhh zakuhala se tema :)
E sad jos neko da mi kaze da li sluuuucajno zna kako se na ovom mjenjacu mijenja ulje? ;) ili jos bolje kako se provjerava? bilo kakva tehnicka informacija je dobro dosla.
Buduci da sam nedavno mjenjao hladnjak na autu, ne libim se ni promjeniti ulje...samo jos da je naci prokletu rupicu haha :)

Slucajno neko imas kakvu shemu?
Ulogiraj se u service.citroen.com i unesi broj šasije. Kaži nam točni mjenjač pa da potražimo malo :)
 
Na vrh