Evo kako sam upravio "odradio" posao na svom aftomatiku
i djeli mijenjac sa citronima (t.j. PSA je proizvodjac) i ugradjuje se u puno razlicitih marki i modela auta a radi se o AL4 / DP0 "oznaci" mjenjaca i koristi ga npr. Xantia ph2, Xsara ph2 , C4 itd.
Prica o zamjeni 3 po 3 litrice ulja u mjenjacu je prica za malu djecu kako vec spomenuo..
Znaci na svim a.t. mjenjacima se moze promijeniti svo ulje samo treba znati..
Nisam ja pametan da odmah prekinem pricu, vec vidio/naucio od onih koji znaju..
Tako da i vi u C5 ili bilo tko sa a.t.mjenjacem ako zeli potpuno promijeniti ulje u mjenjacu treba na ovaj nacin.
To se jos zove "ispiranje/flushing" mjenjaca/getribe! Ima cak na youtube filmica itekako korisnih iz kojih mozete nauciti kako to napraviti..
Znaci prvo i osnovno pravilo, saznajte/procitajte oznaku mjenjaca da bi nasli sto vise info. o njemu. Npr.najbitnije dali treba mijenjat filter,diht.kartera, gumice na izmjenjivacu topline itd.
Saznajte i ovu info.jer ona je i najbitnija za isprati mjenjac (pozicija izmjenjivaca topline) ako ga ima i dihtug/e istog (kupite ih sve na AL4 idu 3 i svi zajedno kostaju 40kn. ulje spec.DEx.3) ili jos bolje da je ulje spojeno na hladnjak/kiler motora auta onda ispiranje mozete napraviti jos lakse i brze...
Znaci kada ste saznali koji mjenjac imate, nabavili dihtung/filter i ODGOVORAJUCE ulje (za kvalitetno ispiranje je potrebno cca.11-15l ulja,ovsi o getribi) mozete krenuti na posao. Trebat ce vam posude/kanistri najbolje prozirni i oznaceni po L. Mozete i sami napraviti mjere i oznaciti! Trebaju vam i 2 crijeva prozirna, duljine cca.1,5m. (za AL4 10mm. i 25mm. vanjske mjere crijeva)
Za sve one koji misle da je puno 15l.ulja nek i ne citaju/zamaraju se ovim i ne mijenjaju ulje jer ionako to njima nije potrebno..
1.Ugrijte auto/getribu na cca.60 stupnjeva, vozite kroz svaku brzinu manuelno i automatski gore/dole prodjite sa mjenjacem dok vozite kako bi se svo ulje u mjenjacu jednako zagrijalo..
2.Parkirajte auto vodoravno na podlogu (ako imate dizalicu i kotaci mogu biti u zraku to je SAVRSENO), skinite zracni filter i kuciste filtera jer ono vam smeta da bi imali cijeli pregled nad mjenjacem ispod poklopca motora, sa donje strane auta, odvijte vijak na karteru (na AL4 27mm.i 19mm.) znaci na toj getribi nema bocnog mjeraca razine ulja vec je na karteru 2 sistemski vijak u lulici, 19mm.je za mjerenje razine ulja, 27mm. je za ispustanje ulja.
3.Znaci auto je ugasen, odvijte vijak na karteru, ispustite ulje u posudu/kanistar za mjerenje (ukoliko imate filter koji ide pod karter nakon ispusta ulja skinite karter i zamjenite filter, nakon toga stavite novu brtvu kartera,zategnite vijke i vijak na karteru za ispustanje i razinu ulja).
4.Vijak za ulijevanje ulja na AL4 je ispod same poluge/vilice od mjenjaca (kocka 8mm.spec alat ali ga mozete i napraviti sami,inace kod citroena torax) ulijte toliko ulja koliko ste ispustili.
5.Skinite izmjenjivac topline (na AL4 vijak 30mm.) isteci ce nesto ulja i iz njega pa pripremite posudu! Njega je lako prepoznati jer crijeva od rashladne tekucine sa motora moraju ici do/na njega!!
Kada ste ga skinuli,smjestite te ga negdje da vam ne smeta i imate pregled na povrsinu koju je on "pokrivao" je se tu nalaze 2 rupe 10mm. i 25mm. u koje cete trebati staviti ona prozirna crijeva sa pocetka price!
Iz manjeg crijeva ide ulje iz hidro sklopa/konvertera i to ulje trebate "hvatati" u AL4 nece ici ulje iz 25mm.crijeva ali kod onih mjenjaca ono sluzi za mjeru razine ulja!! Npr Velsatis,Espace itd.
6.Upalite auto, mjenjac kroz svaku brzinu na leru priodjite po 5-6sekundi (da svi el.zatvaraci/seleonidi otvore/zatvore i prodje cisto ulje koje ste ulili kako bi dobro isprali getribu i stavili u cijeli sklop novo ulje!!!) potrebna su 2 covjeka, jedan da gleda da neizadje vise ulja nego je uliveno novoga te odmah ugasiti auto, nemojte ulaziti u rizik da pumpa povuce zrak..
Tako ponovno ulijte ulja koliko je izaslo i ponovite postupak sve dok iz manje/tanje cijevcice ne bude izlazilo cisto ulje!!
Kada to cisto ulje krene napravili sta pravi posao..
Stavite novi/e dihtung/e na izmjenjivac topline i vratite ga na njegovo mjesto, polako da koji dihtung nebi ispao iz lezista!!
7.Kada ste sve vratili natrag, pazite da ste ulili istu kolicinu ulja koliko ste ispustili! Mada napravite provjeru, znaci ukoliko ste priblizno ulili isto ulja koliko ste izlili (a prijasnji nivo uloja je bio ok) provozajte auto opet kroz sve brzine gore/dole i pri temperatiri 60C. odvijte vijak AL4 19mm. ukoliko na njega krene slap ulja, pa za sekundu/dvije krene kapati znaci nivo ulja je dobar!
Ukoliko nema ulja ili samo slabo kapa, ulijevajte polako ulje u mjenjac dok ne krene curiti. Napomena da za sve to auto mora raditi u leru u P ili N polozaju rucice mjenjaca.
Nakon izmjene ulja i provjere razine, vozite otvorene ceste nekih 50km. u komadu ako imate, auto ce sam (autoadaptive program) prepoznati i spremiti sve rezime i parametre sa "novim" uljem, AL4 se moze i spojiti na dijagnostiku pa spremiti sve postavke, te ispitati pritisak svakog selenoida, temerature ulja, isto tako ima i ponistac km.za interval zamjene ulja!! Ukoliko vam se upalila lampica/greska mjenjaca trebate ici ponistiti km. i spremiti parametre da bi ju ugasili.
PAZITE NA SPOJEVE/KONEKTORE RPILIKOM RADNJE OKO IZMJENE ULJA JER SE MENI DESILO DA SAM ISTEKAO JEDAN KONEKTOR/SENZOR A NISAM NITI ZNAO DOK NISAM SPOJIO GA NA DIJAGNOSTIKU!!!
Eto nadam se da oni koji su hrabri i kuze se iole u ovu "matematiku" ce promijeniti sami sebi ulje i izbjeci eventualne probleme sa svojim a.t. mjenjacem...
Komu je skupo ispiranje getribe nek se rijesi svog ljubimca, jer cca. 100€ materijala i nesto slobodnog vremena moze kostati reparacije sa jednom nulom vise!!
Ako ima kakvih pitanja tu sam povremeno pa se javite (moze i pp), nazalost nisam vise vlasnik citrona ali kada sam saznao da getribu dijelim sa citronom i ove teme se sjetio, rekoh idem lazati ljudima sto sam saznao,napravio pa mozda nekom i pomogne a mozda i netko "razvali" svoj menalnik!!