Evo ukratko, ako kome zatreba, kako ide zamjena ulja za Aisin Warner:
Ispod haube izvaditi kutiju sa zracnim filterom ali prije toga odspojiti protokomjer.
Ispod kutije je torax koji probaj da otvoris...njezno. Kroz njega ces da dospes novo ulje.
Nakon sto si siguran da ga mozes otvoriti, digni auto i ispod skini zastitne plastike.
Saraf za izljevanje ulja iz mjenjaca koji trazis ti se nalazi blago sa desne strane u odnosu na sredinu vozila – gledano od haube prema zadnjem dijelu vozila.
Lako ga je prepoznati jer izgleda kao mala gljiva unutar koje ima manji saraf.
Medjutim da bi ga odsarafio trebas skinuti metalni most koji ga pokriva a koji veze lijevu i desnu stranu prednjeg trapa.
Skinuo si most koji drze 4 sarafa i sad…ide skidanje “gljive”
Ovo je sada pipav posao – ako nije nikada skidan taj mali saraf, vrlo lako se moze desiti da ga provrtis. Od aluminija je i primjena prekomjerne sile moze rezultirati odlaskom u ovlasteni servis i kupovinom novog; To te dodje bespotrebnih 50tak eura.
Odvrnes mali saraf i pustis da ulje iscuri a onda uzmes kljuc i skines i taj “gljivasti” saraf. Ostavi da se ulje dobro iskapa.
Meni je izaslo samo nekih 2, 2.5L.
Pazi da ne izgubis podlosku na onom malom sarafu – od gume j a ni podlosku na velikom sarafu.
Primjetit ces da veliki saraf na sebi ima tubu. Pocisti sve i nakon sto se ulje iskapalo vrati sve nazad ukljucujuci i mali saraf. On ujedno sluzi i za kontrolu nivoa ulja u mjenjacu.
Spusti auto…dospi koliko je izaslo, zatvori sve i vrati na svoje i malo se provozaj.
Napomena:
Obrati paznju na ulje – ako je crno ili smedje, ako se pjeni .,..bilo ti je krajnje vrijeme za zamjenu. Obrati paznju i na metalne opiljke na dnu boce u koju si sakupio ulje. Puno metala znaci da ce ti mjenjac uskoro na servis a ti sve ovo djaba radis.
Ja sam ponovio ovaj proces zamjene ulja sve ukupno 3 puta u mjesec dana a samo to isto vece sam ga izmjenio dva puta i zaista je bilo neophodno jer je tek kod druge izmjene ulje postalo crvenkasno.
U svakom slucaju…samo jedna izmjena nije dovoljna jer imas i dio ulja u konvertoru (oko 4-4.5L) koje ne mozes ispustiti vec se ono mjesa tek kad upalis auto i pocnes mjenjati brzine.
Nakon voznje, nazad na kanal..ponovis proces ispustanja ulja i dolijevanja.
I opet nazad na cestu. Napravi koji kilometar, izmjenjaj sve brzine i nemoj zaboraviti rikverc. Obrati paznju na eventualne cudne zvukove koji dopiru iz mjenjaca tokom izmjena. Narocito kada ubacujes u rikvers. Naravno da ih ne smije biti.
Sad je neophodno da provjeris nivo ulja u mjenjacu.
NAPOMENA!
Nivo ulja u mjenjacu se iskljucivo mjeri sa upaljenim motorom.
Dakle auto mora da bude ravno postavljeno kad ga podignes.
Mozda je suvisno da napomenem ali zarad onih 1% ljudi ipak cu to reci – pazi da ti saraf za doljevanje ulja nije otvoren u momentu kada zelis da provjeris nivo ulja
U protivnom ces morat naci negdje jos koji litar ulja.
Kod kontrole nivoa:
- Ako ulje pocne da sipa u jakom mlazu, znaci da si pretjerao sa doljevanjem;
- Ako nikako ne kapa – stedio si na ulju pa dodaj pola litra i ponovo provjeri.
Ulje treba da curi na granici kapanja da bi nivo bio kako treba, barem tako kazu serviseri.
I to je to. Provjeri da li si sve vratio na svoje mjesto, most, plastike, filter za zrak…pazi na visak sarafa
Za cijelu pricu pripremi nekih 10tak litara ulja.
Ja sam uzeo Fuchs Titan 4400 koje je namjenjeno ovom Aisin mjenjacu.
Naravno..odmah cu da se ogradim od bilo kakve odgovornosti ukoliko neki tupison zariba getribu…nije do mene – sam cackao sam zaribao!
Ako neko misli da sam sta zaboravio ili da sta treba dopisati...ili da sam sta pogrijesio, molim vas pisite