Automatski mjenjač

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
Posto sam postao ovu temu u dijelu foruma koji se tice C5 MkI, da pokusam da ispravim gresku :)

Konkretno posjedujem C5 2009. godiste sa 2.0HDI motorom i automatskim mjenjacem koji na satu sad vec broji 17x.xxx
Do sada, na autu je zamjenjena samo jedna sfera, zadnja desna a sve ostalo se svodi na redovan servis. Auto ide kako i izgleda - veoma dobro i iznimno sam zadovoljan njime.
No...kao i u svakoj prici i ovdje se pojavi mali crvic
Prije nekog vremena sam primjetio da kod saltanja na dole, mjenjac zna da pocne da trza.
U svim drugim situacijama, auto radi perfektno, nema udaraca pri pokretanju ili rikvercu; Na uzbrdici stoji bez problema;Sve je savrseno osim kad se recimo kotrljate prema semaforu i auto usporava iz 5. u 4. pa u 3. ....i tu se nekad desi da iz 4. u 3. zatrza.
Dok se broj obrtaja spusta u 4. brzini...ide ispod 2000, na oko 1800 ono krene da malo trza i onda nakon par sekundi prebaci u 3.
Ah da, da dopisem i ovo - u voznji pri nekih 40-50km/h, kada auto radi takodjer na niskim obrtajima u 4. brzini kao da se osjeti povremeno trzanje.

Nisam siguran koliko to moze biti i do samoga ulja buduci da ovdje nikad nije mjenjano jer u ovlastenim servisima kazu da osim doljevanja zamjena ulja i filtera nije potrebna(?!)
Ne bih da se ljudim mijesam u posao ...ali ...
Da li je slucajno neko imao slican problem?
Ah da, i zamolio bih ako neko zna koji model mjenjaca je ugradjivan u ove aute. Jedino sto sam ja nasao je podatak da je to 6-stupanjski autoadaptivni AT.
Unaprijed hvala.

I.
sve potpuno isto mi se dogadjalo samo na pezo 607 ja se uplasim i prodam autu a tip koji ga kupio zamjeni filter i ulje i sad radi sve perfektno. samo da napomenem da je moj auto presao oko 430 000 km i da je taj tip nekako pumpom pritiskom istjerao svo ulje od jednom i ubacio novo. pozz
 

iVar

New member
Samo da prijavim da sam zamjenio 3. put ulje u zadnjih mjesec dana (u mjenjacu dakako); Tacnije, zamjenio ono sto se moze ispustiti na onaj nesretni cep...i sva tri puta je ulje bilo pjenasto i smjedje boje. Uzeo sam Fuchs titan 4400 ulje koje ima spec AW1 i do sada sam potrosio oko 9L na sve tri izmjene. Sad kod ove zadnje kad sam kontrolisao nivo ulja, konacno sam ugledao crvenu boju haha...pa se nadam da ce to biti ok. Trebam uskoro ici na jedan duzi put pa cu nakon njega opet ispustiti ulje. No za sada mi se cini da se situacija znacajno promjenila.
Dodatno, u servisu zaista nemaju tri ciste kako se mjenja ulje...procedura kontrole nivoa sa upaljenim autom im je totalno strana stvar. da ne kazem da su mi nasuli skoro litar vise ulja nego sto je trebalo. Dokaz da ako zelis nesto uraditi kako treba, zasuci rukave i obavi to sam.
Ako treba kome pomoc ili uputa vezano za izmjenu, neka mi se slobodno javi. Ujedno, ona slikovnica koja prikazuje "kompletnu" izmjenu ulja - nije moguca na ovom mjenjacu. Potvrdjeno iz prve ruke. Bez skidanja mjenjaca, do filtera doci ne mozes ...a to je vec skroz druga prica.
 

iVar

New member
Evo ukratko, ako kome zatreba, kako ide zamjena ulja za Aisin Warner:

Ispod haube izvaditi kutiju sa zracnim filterom ali prije toga odspojiti protokomjer.
Ispod kutije je torax koji probaj da otvoris...njezno. Kroz njega ces da dospes novo ulje.
Nakon sto si siguran da ga mozes otvoriti, digni auto i ispod skini zastitne plastike.
Saraf za izljevanje ulja iz mjenjaca koji trazis ti se nalazi blago sa desne strane u odnosu na sredinu vozila – gledano od haube prema zadnjem dijelu vozila.
Lako ga je prepoznati jer izgleda kao mala gljiva unutar koje ima manji saraf.

Medjutim da bi ga odsarafio trebas skinuti metalni most koji ga pokriva a koji veze lijevu i desnu stranu prednjeg trapa.
Skinuo si most koji drze 4 sarafa i sad…ide skidanje “gljive” :)
Ovo je sada pipav posao – ako nije nikada skidan taj mali saraf, vrlo lako se moze desiti da ga provrtis. Od aluminija je i primjena prekomjerne sile moze rezultirati odlaskom u ovlasteni servis i kupovinom novog; To te dodje bespotrebnih 50tak eura.

Odvrnes mali saraf i pustis da ulje iscuri a onda uzmes kljuc i skines i taj “gljivasti” saraf. Ostavi da se ulje dobro iskapa.
Meni je izaslo samo nekih 2, 2.5L.
Pazi da ne izgubis podlosku na onom malom sarafu – od gume j a ni podlosku na velikom sarafu.
Primjetit ces da veliki saraf na sebi ima tubu. Pocisti sve i nakon sto se ulje iskapalo vrati sve nazad ukljucujuci i mali saraf. On ujedno sluzi i za kontrolu nivoa ulja u mjenjacu.
Spusti auto…dospi koliko je izaslo, zatvori sve i vrati na svoje i malo se provozaj.

Napomena:
Obrati paznju na ulje – ako je crno ili smedje, ako se pjeni .,..bilo ti je krajnje vrijeme za zamjenu. Obrati paznju i na metalne opiljke na dnu boce u koju si sakupio ulje. Puno metala znaci da ce ti mjenjac uskoro na servis a ti sve ovo djaba radis.

Ja sam ponovio ovaj proces zamjene ulja sve ukupno 3 puta u mjesec dana a samo to isto vece sam ga izmjenio dva puta i zaista je bilo neophodno jer je tek kod druge izmjene ulje postalo crvenkasno.
U svakom slucaju…samo jedna izmjena nije dovoljna jer imas i dio ulja u konvertoru (oko 4-4.5L) koje ne mozes ispustiti vec se ono mjesa tek kad upalis auto i pocnes mjenjati brzine.

Nakon voznje, nazad na kanal..ponovis proces ispustanja ulja i dolijevanja.
I opet nazad na cestu. Napravi koji kilometar, izmjenjaj sve brzine i nemoj zaboraviti rikverc. Obrati paznju na eventualne cudne zvukove koji dopiru iz mjenjaca tokom izmjena. Narocito kada ubacujes u rikvers. Naravno da ih ne smije biti.


Sad je neophodno da provjeris nivo ulja u mjenjacu.

NAPOMENA!
Nivo ulja u mjenjacu se iskljucivo mjeri sa upaljenim motorom.
Dakle auto mora da bude ravno postavljeno kad ga podignes.
Mozda je suvisno da napomenem ali zarad onih 1% ljudi ipak cu to reci – pazi da ti saraf za doljevanje ulja nije otvoren u momentu kada zelis da provjeris nivo ulja ;) U protivnom ces morat naci negdje jos koji litar ulja.

Kod kontrole nivoa:
- Ako ulje pocne da sipa u jakom mlazu, znaci da si pretjerao sa doljevanjem;
- Ako nikako ne kapa – stedio si na ulju pa dodaj pola litra i ponovo provjeri.
Ulje treba da curi na granici kapanja da bi nivo bio kako treba, barem tako kazu serviseri.

I to je to. Provjeri da li si sve vratio na svoje mjesto, most, plastike, filter za zrak…pazi na visak sarafa :)
Za cijelu pricu pripremi nekih 10tak litara ulja.
Ja sam uzeo Fuchs Titan 4400 koje je namjenjeno ovom Aisin mjenjacu.

Naravno..odmah cu da se ogradim od bilo kakve odgovornosti ukoliko neki tupison zariba getribu…nije do mene – sam cackao sam zaribao! ;)

Ako neko misli da sam sta zaboravio ili da sta treba dopisati...ili da sam sta pogrijesio, molim vas pisite :)
 

Fex

Member
Jel itko servisirao mjenjač od vas tu vlasnika kod nekog majstora ili u ovlastenom? Na koliko km i kod koga?
Ili se svi vodite onom da je u njemu ulje for life i da se ništa ne dira. I ako niste nista dirali koliko km imate?

Ja imam 65 000 i mislim da radi kao prvog dana. Ugl malo dojmova, misljenja itd vezano za automatik..
Mislim da je bitan dio a oko toga neka fama. Oko servisa. I jel treba, ne treba.
Pošto mislim auto još dugo vozit rađe bi napravio neki servis. Ali ako vas ima da ste natukli fine kilometre bez servisa onda mozda stvarno nema potrebe davat nekom da prtlja po mjenjaču..
 

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
Mjenjac sa 4 brzine sa motorom 2,2 hdi sam vozio 450 000 km. Nisam nista pipnuo i onda je poceo da stuca kod usporavanja,gresku nije izbacivao,prodao sam ga i tip koji ga kupio upravo ovo iz gornjeg posta je radio i otklonuo zezanje,sa tri izmjene ulja bez skidanja mjenjaca.
Znaci ko zeli auto za sebe da ostavi na duze,treba bi bar na 250000 km ispustiti ulji i zamjeniti. A dok sve ide na tako maloj kilometrazi,ne cackaj ne trazi djavola.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: Fex

iVar

New member
Mala dopuna..nedavno sam zamjenio i EGR ventil. Zapeo u otvorenom polozaju i ne bi ni znao da nisam uradio dijagnostiku.
Sve price oko toga kako se moze ocistiti su pale u vodu kad je majstor izvadio ventil. Ventil cist...ali motorcic na njemu ne daje znake zivota. Kako je sve zaliveno plastikom nije mi se dalo prchkati po tome vec sam u ovlastenom servisu narucio originalni dio. I da odmah naglasim da me je EGR dosao upola jeftinije u ovlastenom servisu nego sto su mi kojekakve prodavnice dijelova nudile zamjenski (120 naspram 220EUR). Uglavnom, za ono sto su svi tvrdili da automatski mjenjac kriv ispostavilo se da je staro ulje u kombinaciji sa potrosenim ERG ventilom. Sad auto prebacuje bez imalo trzaja a dodatno - ne djeluje vise toliko trom na startu.

FEX - nisam procitao koji motor i koji mjenjac imas ...ali ako pricamo od 6-stepenoj/stupanjskoj autoadaptivnoj automatici u novom C5, ja sam, na svojih sad vec 215.000 prezadovoljan. Kontra stereotipu da su automatici losi, veliki potrosaci i opcenito nepopularni kod nas, ja sam trazio i kupio C5 sa automatikom.
Ko god bjezi od automatika misleci da je odrzavanje skupo, neka pita koliko kosta plivajuci zamajac na bilo kojem modernom dizelu sa rucnim mjenjacem; Na to onda vezi cijenu cijelog seta za zamjenu kvacila - korpa, potisna ploca i sl. "sitnice" - cijena u konacnici i nije toliko manja od servisiranja automatika.
Naravno ne govorimo ovdje o kapitalnim kvarovima izazvanim objesnim izivljavanjem na autu.

Usput, nista nije sealed for life ;) - Ako govoris o Aisin mjenjacu koje koristi cijeli niz proizvodjaca automobila a ne samo PSA, proizvodjac preporucuje se izmjena ulja svakih 60.000 iako Citroen i Peugeot tvrde drugacije.
Sretno.
 

Fex

Member
Da da 6 stupanjski Aisin je u pitanju. 2.0 Hdi motor. 2010. g. Hvala na odgovoru.
Moj je tek na 65000. Ali ne bi za sada ništa prčkao. Budem na 100. Valjda cu do tada nac nekog dobrog majstora. Jer ne daje mi se to nekom da se uči na mom mjenjaču.
Pogotovo kad čujem sto priča na sto strana. Te mjenja se u komadu te tri po tri litre te se uopće ne mjenja. Gdje si mjenjao ulje u svom mjenjaču?
Meni igra Zagreb ili bilo gdje na kontinentu. Znam da ima u Vinkovcima ako se ne varam najbolji majstor za automatike. Ako neko zna majstora u Zg ili bliže neka kaže. Hvala
Ali može malo detalja, koliko puta ste do sad mijenjali. Na kojim kilometražama i koji postupak je isao. Cjelokupna količina ili ono 3 po 3. Totalov ATF stavljali?


Sad tek vidim da je Sarajevo u pitanju :) Ali ako neko drugi hoće podijelit lokaciju gdje je servisirao mjenjač neka napiše. Al čini mi se da do 100000 neću ništa dirat.
Btw čak mislim da sam negdje na netu našao da je ulje u tom mjenjaču for life i da ne zahtjeva održavanje. Al znam da se općenito preporučuje na 60 zamjena. Pozdrav iz Siska
 
Posljednje uređivanje:

iVar

New member
Fex, vidi, zamjenu ulja mozes i sam izvesti. Na zalost, zbog konstrukcije mjenjaca izmjena cjelokupne kolicine ulja nije moguca niti mozes tek tako izvaditi filter i ocistiti ga. Da bi to uradio ipak se mjenjac mora skinuti. No ove izmjene, ili da kazemo osvjezavanje mozes izvesti i sam. Negdje u prijasnjim postovima sam opisao cijeli postupak izmjene. Ja sam izmjenu uradio nekih 3 puta, dok nisam dobio svijetlo, skoro pa cisto ulje :) tako da vjerujem da sam sad miran narednih barem 50.000.

I da, nisam koristio totalovo ulje jer ni ovlasteni zastupnik nije siguran sta se tacno koristi. Na service.citroen stranici stoji jedna spec ulja ...dok proizvodjac tvrdi da se ta smije koristiti samo na starijim modelima, a ne i na ovim nasim mjenjacima. Za njega je po proizvodjacu navedena A1 spec. Tragom te informacije sam nasao TITAN ATF 4400 koji specifikacijom udovoljava. No ako neces Fuchs imas i ulje Liqui Moly koje udovoljava specifikaciji.

Sretno.
 
Posljednje uređivanje:
  • Sviđa mi se
Reactions: Fex

BorisB

New member
Prekopao sam malo po forumu i nisam uspio pronaći odgovor. Stoga molim malu pomoć. Imam C5 2.0 HDI 163 ks 12/2011. Iako to ne piše, koliko sam shvatio možda i ne bi bilo loše promjeniti ulje u mjenjaču. Bio sa u ovlaštenom servisu litra ulja košta 6xx kn??? pokazali su mi kanister, čak sam ga i poslikao, no nigdje na njemu ne piše viskoznost i sl. Piše samo da je iz Japana.
Rado bih kupio neko drugo ulje, sigurno jeftinije,pretpostavljam jednako kvalitetno, ali ne znam koje ulje ide u mjenjač? Drugo pitanje: Ako se ne varam pisali ste da se mijenja po 3 l, otprilike 3 puta. Ok?
Oznaka mjenjača je GF24, kataloški broj mjenjača 9677735580.
 

vborovic

C5 modifikator
Ja sam relativno nedavno mijenjao ulje na svojem, 4 litre mislim, cca 220 kn litra, naziv je Mobil ATF 3309, kataloška oznaka kod Citroena 9730 AF ... nema podataka o viskoznosti ... kod mijenjanja ulja imaš 2 tehnike, 3+3 litre kroz 2 izmjene, ili odmah sve, onda ti treba čak do 8-10 litara ulja (hot flush takozvani) ... moj mjenjač je AM6
 

BorisB

New member
Još jedno hvala vborovic. Pročitao sam da je vrlo bitno odabrati pravo ulje. Ako je to koje si naveo valjalo za tvoj, ukoliko imamo iste mjenjače, to mora biti to. Naručiti ću to isto i promjeniti ovdje u Daruvaru 2 ili 3 puta po 3 l. Nadam se da će to biti ok.
Pozdrav.
Boris
 

vborovic

C5 modifikator
Meni su tražili u Citroen Servisu koje je točno ulje u pitanju za AM6, i iskopali su da je to ovo navedeno ... sad, dal je dobro, nadam se da je ... :D ... ono što mogu potvrditi jest da se odmah nakon te djelomične promjene osjeti razlika u promjenama brzina, fluidnije i uz još manje trzanja kao prije (a prethodno stanje uopće nije bilo loše) ... ali samo na automatskom načinu rada, sekvencijalni i dalje ima zadršku od sekunde nakon impulsa +/- ... slijedećih 3 litre budem vjerojatno obavio na slijedećem servisu, za cca 1 god
 

BorisB

New member
U Citroenu su mi preporučili Maslić autocentar. Oni kao rade s njima. Vborovic možeš pogledati njihove stranice, dosta detaljno objašnjavaju neke stvari.
Ako mjenjam SAMO ulje i to na rate koštalo bi me oko 1500 kn. Kod Maslića traže 2.125 kn da promjenje ulje, ali i skinu korito ulja, očiste naslage, očiste sito, jer filtera nema, stave nove brtve i sl... Navodno mogu odmah promjeniti 7 od 8 l ulja.
Tako da sam se na kraju odlučio za ovu varijantu u ZG. Nadam se da nisam pogriješio.
Javim da li ima neke razlike nakon izmjene ulja.
 

vborovic

C5 modifikator
Mogu ti pogledati što sam točno sve platio u svom zahvatu djelomične promjene ulja ... isto je sigurno bio čep/brtva u pitanju ... i koliko me došao zahvat u cijelosti, ali tek za koji dan jer sam na terenu trenutno
 

mariok1970

New member
Poštovanje. Novi sam član i nedavno sam kupio C5 2.2 HDI SX, 98kW, automatic iz 2005.godine. Nemam nikakva uputstva od njega pa me dosta toga zanima. Ali ići ću polako, redom. Prvo, želio bi promijeniti ulje u getribi jer kada mijenjam u rikverc ili naprijed, auto trzne. Neznam dali je to normalno, ali neznam dali je ikada mijenjano, pa ono...,Auto ima 157000 km.Koje ulje da kupim i koju količinu? Unaprijed hvala..:confused:
 

jambi

New member
pozdrav...bas sam citao o promjeni ulja u automatskoj getribi pa naletio na vase postove tu,ja imam C5 2.0.HDI 10/2012 automatik sa 80000 km pa razmisljam o tome,sta da radim,di i na koji nacin najbolje te skupljam savjete,preporuke i iskustva pa bi vas molio za neke informacije o tome,hvala.
 

vborovic

C5 modifikator
Ja bi ti preporučio da pričekaš do 100-120k km, osim ako već sada ne primjećuješ da zapinje pri automatskoj promjeni brzine (ili da te promjene nisu glatke), što bi bilo malo neuobičajeno na toj kilometraži, ali u ovisnosti o stilu vožnje, nije nemoguće ... za prvi korak bude više nego dovoljno djelomično promijeniti ulje (do 4 l)
 

pokra89

Well-known member
u mene je početak 2010., 96000 prešao, 2.0 120kw.
@vborovic Di si ti radio svoju izmjenu, i koliko te sve to doslo? koliko vidim, zasad mi sve ide glatko, bez trzanja, al obzirom da mi je ovo prvi automatik vjerojatno nisam bas ni u stanju najbolje procijeniti situaciju. jedino nekad (sad jel umisljam citajuci ove vase komentare ili ne, nisam siguran), kao da mi malcice poskoci kad si iz r stavi u d.
jel preporuka jos ne dirati barem do 100k ili ulogu ima i to sto je 5g staro.
 

vborovic

C5 modifikator
U ovlaštenom servisu u Vž, nisam htio eksperimentirati kod nekih nadri-mehaničara ... litra ulja koje sam ja stavio je bila oko 240 kn, išlo je 4 l, i mislim sat rada ... nemam račun pri sebi, ali računam oko 1200 kn procedura ... godine nemaju toliko utjecaj na rad mjenjača koliko prijeđeni kilometri ... najbitnije kod mijenjanja tog ulja je da se mijenja filter čep, odnosno dio na kojem se skupljaju opiljci i nečistoća koja se stvara radom samog mjenjača, čime se sprečava blokiranje kanala i moguća veća šteta na većoj kilometraži ... ovo za R -> D promjenu je relativno normalno za AM6 mjenjač ... Ako te bude zezalo iz P -> nešto, nije do mjenjača, nego najvjerojatnije do mikroprekidača koji oslobađa blokadu poluge
 
Na vrh