Automatski mjenjač

Urban

New member
Računala u autu ne funkcioniraju kao PC računala, noviji firmware nekog dijela ne mora nužno značiti bolji rad na tvom autu ... do novijih verzija dolazi zbog uočenih kvarova, ili devijacija u radu na određenoj seriji npr. mjenjača, i onda oni naprave update, koji je namijenjen za tu seriju, a ne za sve serije ... ti staviš taj FW na mjenjač, i ne budeš primjetio razliku ... a moguće je čak i da si zezneš (pogoršaš) mjenjač ...

BSI reset ima proceduru gašenja, isključivanja akumulatora i svih radnji koje trebaš napraviti prije i poslije (a prije ponovnog pokretanja), to je kao shut-down na PC-u, da si auto pospremi sve kaj treba, zaboravi kaj mu ne treba, i onda ga ponovno upališ ... može riješiti određene sitnice, ako se ne ponaša kako bi trebao, zbog softversko/elektronskog dijela, ali ne pomaže ako je mehanički kvar negdje
Ja sam informatičar pa... :( ...dobro da si odmah shvatio moje razmišljanje o FW-ima. :grin:
BTW imaš iskustva sa diagnostikom i Lexiom? I koju preporučaš, te da li se mogu aktivirati i deaktivirati određene stvari po želji. I da li treba poseban kabel ili je dovoljan običan OBD koji se recimo koristi na VW 2009 god.

Imam par određenih sitnica, ali o tome u novim temama. Što se tiče automatskog mjenjača, malo trza pri šaltanju u niže brzine, ali pretpostavljam da je to samo do ulja, auto ima skoro 180000. (koje je kupljeno (7L za potpunu izmjenu), ali moram do mehaničara to ići zamjeniti)

A za servis probaj ovdje. cib-commerce Buzet, ovlašteni. Ja servisiram u njihovom servisu u Zagrebu na velikogoričkoj cesti Nadinska 9. i dečki su super. http://www.citroenmreza.hr/cib-commerce-buzet



Evo kako radiš reset.
The Body control unit (BSI) on Citroens (and Peugeots) sometimes goes batshit-insane and switches things off for no other apparent reason than it felt like it.

A reset is usually enough to resolve, but the steps need to be followed almost exactly, and the car should be thoroughly checked afterwards to make sure everything is working.

This documentation details how to perform the reset

To perform the reset;

1 Put the drivers window down and lift the bonnet (leave the key in the ignition)
2 Ensure all equipment (stereo etc) is switched off
3 Ensure all doors are closed and reach through the window to remove the key from the ignition
4 Wait 3 minutes
5 Disconnect the battery and then wait 15 seconds
6 Reconnect the battery and wait 10 seconds (Do not open any doors)
7 Switch on the ignition (but don't start the engine) and check that all tests pass
8 Hold the lock button on the key down for 10 seconds
9 Remove the key, open the drivers door, close it and check the central locking works (I had to hold the lock button down for another 10 seconds at this point)
10 Start the engine and complete the systems check

Note: When you put the drivers window up, it won't automatically go all the way up. Make sure you close it all the way before putting it down, otherwise the automatic close won't close it all the way until you next turn the ignition on and off

U Buzetu nisam bio, ali to ne znači da su dobri oni ako su dobri ovi iz Zg. :)

Mislim da bih ovu proceduru mogao odraditi. ;)
 
Posljednje uređivanje:

fullcool

New member
Ako se već radi reset bsi-a onda treba i provozati auto u različitim uvjetima da motorni ECU ponovo pohvata neke informacije bitne za rad motora.
Za "dijagnostiku" je potreban odgovrajući interfejs i program, u ovom slučaju paket sa interfejsom i programom se zove lexia ili diagbox, sa njima možeš neke funkcije podešavati i čitati greške. Poznavanje informatike ne pomaže puno za razumijevanje automobilskih računala, potpuno drugi svijet.
 

Urban

New member
Ako se već radi reset bsi-a onda treba i provozati auto u različitim uvjetima da motorni ECU ponovo pohvata neke informacije bitne za rad motora.
Za "dijagnostiku" je potreban odgovrajući interfejs i program, u ovom slučaju paket sa interfejsom i programom se zove lexia ili diagbox, sa njima možeš neke funkcije podešavati i čitati greške. Poznavanje informatike ne pomaže puno za razumijevanje automobilskih računala, potpuno drugi svijet.

Shvaćam, ali opet, ne treba se razumjeti uopće u auta ili informatiku za označiti/odznačiti neku opciju kao npr aktiviranje dnevnih svjetla ili spuštanje i podizanje stakala dugom pritiskom na tipku zaključavanja na daljinskom. To je doslovno da/ne opcija jer sam gledao kako se radi. Ne mislim ništa dirati po postavkama motora i ostaloj osjetljivoj elektronici.

Za reset BSI-a ću si svakako razmisliti. :weeabooface:
 

vborovic

C5 modifikator
AKo te veseli, i ja sam informatičar ... :D ... najbolje ti je uszeti PSA Evolution XS uređaj, i ići na DiagBox (Lexia radi, ali je zastarjela aplikacija), sa sa DiagBox-om ionako dobivaš i Lexiju za starija vozila ... komplet ti dođe oko 1000 kn (ili i više), ovisi gdje ga nabavljaš ... s DiagBoxom radiš sve što radi i tehničar na servisu, ako hoćeš možeš obrisati cijeli auto pa se onda vozi ... :D ... uglavnom, nije igračka, fulaš u jednom parametru i može otići sve ... problem je kaj ne radi kao nekakvi komp sa backupom, nego se direktno mijenja to kaj auto ima na sebi (u svojim računalima), i nema načina backupiranja prethodnog stanja pa povrata ako nešto zašteka, nego moliš boga da opet možeš promijentii to kaj si fulao ... par primjera znam gdje su si ljudi morali mijenjati BSI (rabljeni) jer su se tako igrali bezveze ... možeš par stvari aktvirati/deaktivirati, koje ti možda trenutno ne rade, ali nije to overclock, pa da dobiješ više nego kaj imaš ...
 

Urban

New member
Shvaćam sve. Ali npr, u dva ovlaštena servisa mi nisu znali upaliti u menu-u dnevna svjetla (a imao sam ih, dakle ožičenje i žarulje, kompletno), samo nisam imao tu opciju u parametrima, niti namjestiti podizanje stakala kada se drži tipka zaključavanja na daljinskom. To govorim o Posedelu u Labincima i Avtoprimu u SLO. Dok nisam došao kod čovjeka u obližnjem selu sa dijagnostikom i to mi je napravio u doslovno 5 minuta, i još me pitao kakvu kombinaciju svijetala želim :wtf:. Samo takve stvari bi mijenjao, sitnice. I za dijagnostiku naravno. ;) No 1000kn je podosta za "igračku".
 

pokra89

Well-known member
Vi koji ste mijenjali, ili osvježavali, ulje u mjenjaču, zanima me jel se tu ima mijenjati neki posebni filter? Naime, bio sam dogovorio promjenu i sad me iz servisa zovu da kažu da taj filter ima samo u ovlaštenom. A ovlašteni naravno ne želi ni čuti za promjenu ulja u automatskom mjenjaču.
 

Goliathus

New member
Ja sam mijenjao 3 litre i pitao za filter, te dobio informaciju da ga nema. PSC Vrbovec, samo su jos updejtali software mjenjaca i to je to.
 

vborovic

C5 modifikator
A ovlašteni naravno ne želi ni čuti za promjenu ulja u automatskom mjenjaču
Uputi ih na Citroen Hrvatska ili mijenjaj servis ... moj ovlašteni radi sve procedure za koje znam, čak bi mi ugradili i hidro ovjes da ga naručim ... :) ... kod zamjene AT ulja je bitno da se mijenja čep i sito, gdje može biti nakupljeno nešto "opiljaka" koji mogu začepiti kanale u mjenjaču ako se to ostavi kao što se reklamira "sealed for life" ...
 

vborovic

C5 modifikator
Ne sjećam se dal sam negdje ovo već spomenuo, al nije na odmet ponoviti (a ni bih ga svrstao u poznate probleme: http://www.citroenforum.hr/citroen-c5-ii-124/poznati-problemi-na-c5-ii-5370/) ...

Ako imate X7 sa automatskim mjenjačem te primjetite da Vam auto ne želi u auto načinu rada (D) prebacivati u više brzine od 4.-te, 95% je problem u jednom od kotača ... guma sa krivom šarom ili nešto što odudara od ostalih kotača ... 4% otpada na kvar ABS senzora na kotaču ... 1% kvar samog mjenjača ...

Radi se o tome da auto sam sebe "štiti" time što neda prelazak na veće brzine, jer radi kompenzaciju krivog podatka, smatra da auto nepravilno radi (jedan kotač se vrti drukčije od ostalih) ... nekima će ovo zvučati smiješno (ajde, očito bi bilo da je jedan kotač dimenzija manji/veći, ali šara?) ... e, pa tako je ... tko ne vjeruje, nek sam proba sa promjenom gume, poklopi se ponekad takva kombinacija, da je auto pametniji od vozača ... :D
 

mamut

C5
Donator foruma
tu ću pitat, imam pilotirani mjenjač na c5, nema P položaja, znači kad se parkira položaj mjenjača koji treba biti je N? bar sam tako radio ovih 10ak dana kolko ga imam :D
 
I meni se u zadnjih godinu dana ponekad počelo događati kad iz N prebacim u D da auto trzne. Nedavno sam bio na servisu i oni nisu našli nikakvu grešku.
Inače, to se događa možda u prosjeku 2 puta mjesečno s time da kod mijenjanja brzina ne primjećujem nikakav problem. Auto ima oko 90000 km.
Da li je netko imao slično iskustvo i što bi mogao biti uzrok trzaja?
 

BorisB

New member
Mjenjač mi je radio besprijekorno, no imao je 200 000 i kako sam pisao ranije otišao sam po preporuci Citroena u Maslić autocentar. Tog trena kada su promijenili ulje mjenjač je pri prebacivanju iz P u R ili D počeo trzati kao lud. Da skratim priču... shvatio sam da oni u sve aute stavljaju isto ulje i nije im bitno godište vozila, euronorma, kao ni model mjenjača. Rekli su da u sve AW mjenjače stavljaju isto ulje. Vozio sam tako skoro godinu dana. kada je ulje hladno, više je trzao, kada se zagrije prestane. Pročitao sam sve što ste tu napisali kupio ulje AW1 specifikacije i neki dan zamjenio 3,2 l. U početku sam se razočarao, jer je trzao još i više, no nakon par minuta je prestao. Valjda dok je ulje ušlo u sve one ventle i sl. jer smo skinuli i poklopac s hidropneumatskog bloka. Sada radi puno ljepše i spremam se promjeniti opet 3 l. Pretpostavljam da je ono ulje iz servisa bilo pregusto (ili možda prerijetko :) ). Pozdrav.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Rekli su da u sve AW mjenjače stavljaju isto ulje.
žalosno ali takvih primjera ima dosta ne samo sa uljem mjenjača već i sa uljima za motore. Jednostavno ima ljudi koje nije briga nizašto tako da vlasnici automobila moraju dobro se edusirati što gdje sipati i tražiti isključivo da se to sipa.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
U Masliću stavljaju uvijek isto ulje jer većina auta koja im dolazi ima Aisin Warner mjenjače. Konkretno, mjenjač koji PSA zove AM6 je zapravo Aisin Warner TF80-SC i koriste ga proizvođači koji imaju poprečno postavljene motore sa prednjim pogonon. Tj. gotovo svi.
Ne vidim u čemu je problem sa istim uljem ako je to u osnovi uvijek isti mjenjač.
Prije će biti da je hidroblok pri kraju. Ulje je trebalo promijeniti na 60kkm ili nikada.
Ja sam isto servisirao mjenjač kod njih i vrlo sam zadovoljan.
Imao sam iste simptome kao i BorisB, ali pri 160kkm. Na kraju su skinuli mjenjač, zamijenili hidroblok, sve potrošene kočnice i s obzirom da je već sve bilo rastavljeno, odlučili smo zamijeniti i pretvarač momenta.

Nažalost, problem tih modernih automatika je to što nije predviđeno redovita zamjena ulja. Ne znam niti za jedan mehanički stroj kojem ne koristi promjena medija za podmazivanje. A za automatski mjenjač pogotovo. Ali na 60kkm, na 200kkm je već kasno.
Proizvođači automobila kao da ih rade da traju za vrijeme leasinga...
 

BorisB

New member
pokra89 Iskreno se ne sjećam. Znam da ti inf neće pomoći no negdje između 1000 i 2000 kn. Na tel će ti reći cijenu, no kada dođeš tamo možete se dogovoriti. Ovisi trebaš li račun ili ne.
konaroast Nisam mislio ništa loše, No činjenica je da ovdje na forumu piše da i AW mjenjači imaju različite specifikacije ulja. Navodno čak ovisi i o euronormi motora. Neznam koliko su u pravu. Slažem se da je možda moj hidroblok pri kraju, no ovisno o ulju mijenjanje stupnjeva je drugačije. Očito mu ovo ulje bolje odgovara.
 

Crash

New member
Pozdrav,od skora sam vlasnik citroena ds5 2.0hdi 2012, sa automatskim menjacem.Citao sam po forumu da se menja ulje i filter,mozete li mi pomoci informacijama,koje ulje,koliko,gde se nalazi filter,gde da kupim,i tako to?Hvala puno unapred
 

vborovic

C5 modifikator
Za taj mjenjač ti treba ulje JWS 3324 specifikacije (Euro 5/6 skuplje i rjeđe na tržištu - cije a cca 30 €/l), većina nadri-majstora će te uvjeravati da će dobro biti ulje i JWS 3309 (Euro 4 - cijena cca 10 €/l) ... tvoj odabir ...

Nema filtera kao takvog, nego se mijenja čep i sito, teško ćeš oboje naručiti van nekog servisa.

Koliko ulja, ovisi što želiš postići:

(1) djelomična zamjena - ispustiš svo ulje iz mjenjača - ne bude izašlo svo ulje, nemoguće, pa ti ga onda treba nekin 3-4 litre ... nakon par tisuća prijeđenih km ponoviš postupak, i na kraju si riješio zamjenu ulja u cijelosti

(2) potpuna zamjena - tzv ."hot flush", "ispiranje" starog ulja novim uljem, treba ti više ulja nego što maksimalno stane u mjenjač kako bi se to riješilo kako treba - nekih 8-10 litara
 

Crash

New member
Hvala na brzom i opsirnom odgovoru.Kazi mi koje ulje mi preporucujes da kupim,i da li da menjam taj cep i sito?Jos jednom puno hvala
 
Na vrh