Da, ima takvih primjera posvuda... neke stvari jednostavno nemožeš kupit, makar su na cjeniku. Al to bar u pozadini ima nekakvu logiku...
Al ovaj ESP... glava me zabolila već. Svi mediji prenose istu stvar, obvezan na svim novim vozilima. Al mediji su nepouzdani, pa sam se bacio na dokumente, morao sam provjerit
Skupljao sa prvo citate, nanizao tri stranice teksta, pa sve to pobrisao.. Uglavnom:
Prvi i nama najbitniji dokument je Pravilnik o homologaciji, dostupan na
www.dzm.hr, ili NN 09/10. Da ne duljim, na stranici 104. pravilnik ističe da se za homologaciju M1 kategorije vozila (osobni automobili) primjenjuje (između ostalog) i uredba - EC 661/2009 koju sam linkao u nekom prethodnom postu.
Tu imamo - Poglavlje II., Obveze proizvođača,
Èlanak 12:
Sustavi elektronskog nadzora stabilnosti
1. Vozila kategorija M1 i N1 trebaju biti opremljena elektronskim sustavom za kontrolu stabilnosti...
Kroz cijelu uredbu ima stvari koje se tiču ovoga, a nama je bitno i od kada je sve ovo na snazi. Tu je bitno razlikovati
novu homologaciju i
novo vozilo. Primjena na sve nove homologacije ide od 1.11.12, a na sva nova vozila od 1.11.14
Znači ako je auto, poput C3 II., tvorničku homologaciju prošao prije 11/12, ta mu homologacija vrijedi
do 11/14.
A ako je, poput C4P II., tvorničku homologaciju prošao nakon 11/12, mora se od početka pridržavati novih pravila (u ovom slučaju od polovice '13).
Ukoliko je tvoj auto, kako kažeš, proizveden nakon 11/14., onda
mora biti opremljen ESPom. U suprotnom se negdje dogodila greška i krše se zakoni. Teško je u ovom slučaju i naći čija je odgovornost. Proizvođač nebi smio to proizvest, CH ga nebi smio unest u Hr, a diler ga nebi smio prodavati.
Bilo bi mi drago da provjerim neke detalje o autu na Citroen.Service platformi preko VIN broja. Tu mogu pregledat mjesto i datum proizvodnje, popis opreme, tehničke podatke... možda razjasni štogod. Pa ako vas interesira, slobodno mi pošalji VIN na pm ili tu. Ipak je to javno dostupan broj, ničiju privatnost nemogu ugrozit