ExOduS442xb
Racing
Da vam predstavim svoju crvenu jurilicu (ili je barem ja tako volim zvati ). Radi se o modelu BX, točnije 19 TRS. Brojka označava kubikažu motora a TRS - Turbo RS, heheh ipak nažalost nije .
Cijela prica priča počinje negdje 1975 kada otac prodaje Fićeka 850 Deluxe i kupuje GS-a. Na prijelaz sa GS-a na BX-a se odlucio 1984 te otisao u Sloveniju i uplatio za BX-a no bila je tolika potražnja za automobilom da je na njega čekao godinu ipol.
I tako poslije godinu i pol dobija poziv da je auto stigao u Sloveniju i on sa kumom sjeda na vlak i putuju u Sloveniju gdje preuzima BX. Valjda je bio prvi ili drugi u Vukovaru a kakva je trenutno situacija bit će i zadnji heh. Auto je stvarno svašta preživio, bio je Parizu, Instanbulu, Solunu, itd.
Neto prije početka rata kada se vidjelo što se sprema vojska je počela uzimati sve veće aute za svoje potrebe i tako je otac odvezao auto u malo mjesto pored Dubrovnika i vratio se u Vukovar busom a mene i braću je na moru ostavio. Kada je poceo napad na Vukovar sakrili su se i nakon nekog vremena su kroz kukuruze uspjeli izaći sa maminom peglicom odakle su se spustili preko Bosne do Dubrovnika, uzeli BX-a pa preko Zadra gdje se pucali na sve strane, nije se smjelo stati ni na piš pauzu do sigurne zone.
Roditelji su htjeli prodat BX-a i otići za Francusku avionom no kako je poceo rat sve zemlje su ukinule te vize ili što već i iz države se nije moglo izaći.
Tijekom progonstva najviše smo vremena proveli u Rijeci odakle 1998 idemo za Vukovar a otac kupuje Mitsubishi Carismu (prvi ne Citroen nakon Fićeka ) i 2003 prodaje i uzima C5 a BX-a od 99 vozi mama do negdje 2004. Od Tada pa do negdje 2008 auto je stajao, malo paljen, malo vožen i to stajanje ga je ubilo skroz, korozija se proširila po LHM cijevima ispod auta ali osim toga sve je više manje bilo u dobrom stanju.
Ja sam auto naslijedio, ipak je to bilo bolje nego kupovati neki polovni auto u koji se iovako mora uložiti novaca kao i u BX-a ali je razlika ta što sreća pa otac zna BX-a uzduž i poprijeko tako da sve sami popravljamo.
BX je skoro 30g, motor je 1905cc sa 105ks i dvogrlim Solex karburatorom i to ga tjera na 9.5sec do 100km/h, ja sam imao na 402m u Osijeku na Street Race-u oko 17.4 ili 17.6sec. Automobil nema blokade na motoru tako da je max brzina negdje oko 200km/h, osobno sam vozio nešto sitno preko 190km/h no niz malo strmiju nizbrdicu kao npr na autocesti ZG-RI može se uhvatiti 200km/h ako ne i više.
Što se tiće mehaničkih dijelova automobil je imao kompletan servis više/manje na svim dijelovima. Evo upravo smo prije par dana izvadili motor i stavili identičan 1.9 motor iz drugog BX-a i jučer ga stavili unutra. Sva LHM gumena crijeva, sva benzinska crijeva pa uskoro i sva crijeva koja odvode plinske pare će biti zamjenjena kroz koji dan i može se reći da je auto kompletno nov, barem što se mehanike tice.
Što se tiće mojih planova za auto ne znam tocno gdje poceti pisati:
Zadnja svijetla tj. lampe (lampe) DONE
Spojler DONE
Volan sa GTi modela DONE
Školjkasta sjedala iz GTi-a DONE
AluFelge OZ Superturismo WRC DONE
Ugradnja plina PENDING (vjerojatno iduci mjesec)
Nabavljanje dva dvorgla karbusa PENDING
Ugradnja Klime PENDING
Supercharger (Kompresor) PENDING
Ventilirajuce diskove sprijeda PENDING
Cijelogkupno farbanje je zadnje PENDING
Više/manje to je to, želim doći na negdje 170-200ks. Staviti jace kocnice, možda malo ''ukrotiti'' hidrauliku da bude malo tvrđa ( kao npr na 16v koji ima drugaciji pritisak u kuglama ako se ne varam). Staviti dva dvogrla karburatora i time sa 105ks doći do 130-150ks, poslije toga staviti Supercharger na remen (ne želim Turbo). Poslije svega toga na kvalitetno bojanje i auto je spreman za iducih 15 godina
Motor smo izvadili i radovi na njemu u vezi karburatora/klime/superchargera bi trebali poceti a ideja je to obaviti do kraja iduce godine i ubaciti motor nazad unutra. Sa 9.5sec doci na nekih 6sec do 100km/h. Toliko ukratko i zahvaljujem se Daliboru što mi je omogućio da prepravim prvi post, hvala
Evo nekih slika nabrzaka, sprema se nevrijeme i pocinje kisa.
Cijela prica priča počinje negdje 1975 kada otac prodaje Fićeka 850 Deluxe i kupuje GS-a. Na prijelaz sa GS-a na BX-a se odlucio 1984 te otisao u Sloveniju i uplatio za BX-a no bila je tolika potražnja za automobilom da je na njega čekao godinu ipol.
I tako poslije godinu i pol dobija poziv da je auto stigao u Sloveniju i on sa kumom sjeda na vlak i putuju u Sloveniju gdje preuzima BX. Valjda je bio prvi ili drugi u Vukovaru a kakva je trenutno situacija bit će i zadnji heh. Auto je stvarno svašta preživio, bio je Parizu, Instanbulu, Solunu, itd.
Neto prije početka rata kada se vidjelo što se sprema vojska je počela uzimati sve veće aute za svoje potrebe i tako je otac odvezao auto u malo mjesto pored Dubrovnika i vratio se u Vukovar busom a mene i braću je na moru ostavio. Kada je poceo napad na Vukovar sakrili su se i nakon nekog vremena su kroz kukuruze uspjeli izaći sa maminom peglicom odakle su se spustili preko Bosne do Dubrovnika, uzeli BX-a pa preko Zadra gdje se pucali na sve strane, nije se smjelo stati ni na piš pauzu do sigurne zone.
Roditelji su htjeli prodat BX-a i otići za Francusku avionom no kako je poceo rat sve zemlje su ukinule te vize ili što već i iz države se nije moglo izaći.
Tijekom progonstva najviše smo vremena proveli u Rijeci odakle 1998 idemo za Vukovar a otac kupuje Mitsubishi Carismu (prvi ne Citroen nakon Fićeka ) i 2003 prodaje i uzima C5 a BX-a od 99 vozi mama do negdje 2004. Od Tada pa do negdje 2008 auto je stajao, malo paljen, malo vožen i to stajanje ga je ubilo skroz, korozija se proširila po LHM cijevima ispod auta ali osim toga sve je više manje bilo u dobrom stanju.
Ja sam auto naslijedio, ipak je to bilo bolje nego kupovati neki polovni auto u koji se iovako mora uložiti novaca kao i u BX-a ali je razlika ta što sreća pa otac zna BX-a uzduž i poprijeko tako da sve sami popravljamo.
BX je skoro 30g, motor je 1905cc sa 105ks i dvogrlim Solex karburatorom i to ga tjera na 9.5sec do 100km/h, ja sam imao na 402m u Osijeku na Street Race-u oko 17.4 ili 17.6sec. Automobil nema blokade na motoru tako da je max brzina negdje oko 200km/h, osobno sam vozio nešto sitno preko 190km/h no niz malo strmiju nizbrdicu kao npr na autocesti ZG-RI može se uhvatiti 200km/h ako ne i više.
Što se tiće mehaničkih dijelova automobil je imao kompletan servis više/manje na svim dijelovima. Evo upravo smo prije par dana izvadili motor i stavili identičan 1.9 motor iz drugog BX-a i jučer ga stavili unutra. Sva LHM gumena crijeva, sva benzinska crijeva pa uskoro i sva crijeva koja odvode plinske pare će biti zamjenjena kroz koji dan i može se reći da je auto kompletno nov, barem što se mehanike tice.
Što se tiće mojih planova za auto ne znam tocno gdje poceti pisati:
Zadnja svijetla tj. lampe (lampe) DONE
Spojler DONE
Volan sa GTi modela DONE
Školjkasta sjedala iz GTi-a DONE
AluFelge OZ Superturismo WRC DONE
Ugradnja plina PENDING (vjerojatno iduci mjesec)
Nabavljanje dva dvorgla karbusa PENDING
Ugradnja Klime PENDING
Supercharger (Kompresor) PENDING
Ventilirajuce diskove sprijeda PENDING
Cijelogkupno farbanje je zadnje PENDING
Više/manje to je to, želim doći na negdje 170-200ks. Staviti jace kocnice, možda malo ''ukrotiti'' hidrauliku da bude malo tvrđa ( kao npr na 16v koji ima drugaciji pritisak u kuglama ako se ne varam). Staviti dva dvogrla karburatora i time sa 105ks doći do 130-150ks, poslije toga staviti Supercharger na remen (ne želim Turbo). Poslije svega toga na kvalitetno bojanje i auto je spreman za iducih 15 godina
Motor smo izvadili i radovi na njemu u vezi karburatora/klime/superchargera bi trebali poceti a ideja je to obaviti do kraja iduce godine i ubaciti motor nazad unutra. Sa 9.5sec doci na nekih 6sec do 100km/h. Toliko ukratko i zahvaljujem se Daliboru što mi je omogućio da prepravim prvi post, hvala
Evo nekih slika nabrzaka, sprema se nevrijeme i pocinje kisa.