CITROEN C3 je svježim izgledom i fer ponudom uspješno prebrodio crossover navalu i zadržao status najprodavanijeg Citroena.
Treća generacija zasigurno neće ponoviti uspjeh prve koja je inovativnim stilom uzdrmala Europu. Sada je to originalno dizajniran automobil uzorne ponude prostora, ali i vrlo visoke razine kvalitete izrade. Baš kao što je to učinila Alfa prelaskom s modela 156 na 159 i kasnije na Giuliju, tako je i Citroen C3 sazrio i postao jedan od najsolidnijih modela u segmentu.
Pritom ne treba trošiti riječi na originalan dizajn. Sve smo rekli na prvom testu, a taman i da vam ne bude po volji, tu je i Aircross izdanje, još atraktivniji i još upotrebljiviji Citroenov urbani model. Ono što svakako vrijedi je da crno izdanje s kontrastnim detaljima u crvenoj boji i jednako crvenim krovom izgleda odlično. Štoviše, auto djeluje nekako skuplje i gotovo da zamiriši na premium. Istina, tu dio zasluga ide i na račun opcija, i to 1000 kn za zatamnjivanje stakala i 2500 kn za 16-inčne alu naplatke.
I dok crossoverski vanjski izgled ne može smetati, pravu vrijednost novog C3 pronalazimo u kabini. Osim što je ukusno uređena s doista originalnim detaljima, veseli upravo ta solidnost izrade. Pomodni plutajući zaslon dodatno podiže dojam, kao i 1800 kn vrijedna dekoracija u crvenoj boji. Nema sumnje, za razliku od jeftine Feel izvedbe, ova (Shine) je oku i prstima osjetno ugodnija.
Osim solidnosti izrade, pohvalit ćemo još jednu stavku interijera. To je ergonomija vozačke pozicije te udobnost prednjih sjedala. Jedino gdje je bolje je kod C3 Aircross u kući i kod još jednog Francuza, ali iz susjedne garaže. Tražimo li mane, njih doista nema puno, a ona najizraženija je što je podešavanje klimatizacije integrirano u zaslon i nema zasebne komande.
Za kraj smo ostavili priču o motoru. Ne jer je nezanimljiv, već zato što zbog sudjelovanja u blažoj prometnoj nezgodi nismo stigli puno prijeći i upoznati se pobliže s obnovljenim izdanjem živahnog 1.2 benzinca. No pod kožu nam je ušao kako reskim zvukom trocilindraša, tako agilnim ponašanjem. Daje 110 KS i 205 Nm pa je logično osjetno agilniji od početne izvedbe. I jedan naglasak. Motor je usuglašen sa šest-stupanjskim mjenjačem pa 100 km/h sada hvata za 10,5 sekundi, a maksimalac je visokih 191 km/h.
A u tih nekoliko dana nismo izašli iz gradske gužve niti smo tankirali. Stoga ćemo navesti kako je putno računalo reklo 8 l/100 km, a iskustva kolega kažu da je prosjek ipak nešto niži. Deklarirana potrošnja od 4,7 l/100 km je jednaka onima slabijih izvedbi, od 82 i 68 KS.
A sad se vratimo toj nesreći u kojoj je prednji kraj auta pokazao izrazitu solidnost. Iako su se zračni jastuci začudo aktivirali, odbojnik nije popustio pa je jedina šteta teglica laka i obnova seta sigurnosne opreme. A tu solidnost koju spominjemo ne morate ovako provjeravati, već je dovoljno voziti autocestom kada auto doista odaje pomalo tenkovski osjećaj.
I na kraju, koja riječ o cijeni. Citroen C3 s ovakvom motorizacijom i bogatim Shine paketom opreme stoji 116.900 kn, a nakon doplata cijena se penje na 125.900 kn, što je i dalje fer cijena za automobil ovog kalibra. Atraktivan i bogato opremljen, ovakav C3 je ujedno i vrlo agilan, a ponudom prostora i komforom u vožnji definitivno može poslužiti i kao obiteljski automobil.
Tražite li, pak, isključivo auto za grad, a apetiti su skromniji, znajte da ulazni C3 stoji 83.723 kn.
Izvor Index