Ovo istovremeno zvuči i odlično i loše.
Loše je jer su nakon Dačije i Sukizukija najjeftiniji.
Flote, sirotinja...
I ja bih kupio 1.5 Civic, a ne 1.2 C4, ali jbg, C4 je 27k, a Civic je 40k...
Ali i to neke stvari govori o autoindustriji. Toliko se sve zakompliciralo da je danas obiteljski kompakt 35-45 tisuća eura ****te. Moj VTS je plaćen 180k kuna kad je bio nov, prilagođeno za inflaciju, cca. 35 tisuća eura. I to je bio top model sa najjačim motorom, dosta opreme koja je i danas konkurentna i još radi 300-400k km bez greške.
Danas? Danas za 35k dobiješ srednju opremu sa motorom koji će izdurati 126 tisuća kilometara, ****vati na sva zvona i više manje istom opremom, sa dodatkom radara i touchscreena.
Materijali su prije bili bolji. Novi c4, to sam pisao, ima nebo od neke hrapave tkanine kakva je bila u faking Puntu iz 2002. Za 30k eura.
Po meni je to sramotno, da se radi glupih i nepotrebnih opcija neke ugodne stvari izbacuju.
Evo, da usporedimo frendovog C5 i "mog" Arteona.
Sjedala? C5 je udobniji i ima naslone za ruku koji vire iz naslona za leđa, bolje se podese i udobniji su.
Materijali? Više manje ista stvar, tu su negdje, Arteon ima više "kromirane" plastike.
Izolacija? Arteon je tiši, ali C5 nije nešto neugodnije glasniji na autocesti do cca. 140 km/h.
Motorizaciju neću uspoređivati jer nije fer (2.0 HDi, 2.0 TSI).
Oprema? Oba imaju automatsku klimu, tempomat, automatske prozore, parking senzore. C5 nema bluetooth (rješivo USB adapterom sa ebaya, tako imam u VTS, isto ko original praktički), nema ekran za navigaciju (rješivo nosačem za mobitel koji, priznajem, nagrdi interijer), nema adaptivni tempomat, radar i sve to nešto (korisno, ali, iskreno, ne dovoljno da mi nedostaje, dobro dođe u gužvama). Šta još... C5 zatvara prozore automatski kad senzor skuži da kreće kiša. Ajde, Arteonu priznajem neusporedivo bolje farove, to je odlično. Ovaj C5 ima halogene, ali redizajn sa xenonima (isti kao na VTS) nije puno lošiji od matrixa. Iskreno mi sad ne pada na pamet nešto ekstra da fali, realne razlike su radar i farovi.
Održavanje? C5 popraviš za 20 eura u kanalu, za Arteona moraš iskeširati 2000€ ako ti krepa far. Pitaj boga koliko ako ti krepa baterija (ili šta već ima), dizna, GPF, šta već sve ima, nisam proučavao.
Na C5 pukne guma? Novi Michelin 80 eura. Na Arteonu? 200€.
Sa današnjom autoindustrijom ja jednostavno ne prihvaćam da su auti bolji od auta iz 2000-ih. Da, više tehnologije, ali generalni dojam u vožnji je lošiji. Tojest, uopće ne ostavlja dojam napretka autoindustrije, nego stagnacije, pa ajmo trpati gluposti da izgleda kao da napredujemo.
Kao mobiteli recimo. Prije je svaki novi model Nokije imao stvarno ogromne razlike. GPS, baterija, kamera, bluetooth, ne znam ni sam. Sad? Zadnjih 7-8 godina izlaze isti mobiteli, samo sve jači i jači jer ljudi koriste sve zahtjevnije i zahtjevnije aplikacije, koje su zahtjevnije radi privida napretka. Doslovno kao rak, rast i razmnožavanje tkiva i stanica bez ikakve veze i smisla.
Sportski auti?
Prije je, lupam, 911 bio auto sa 250-300 konja, više nego dovoljno za guštanje starom cestom, za održavanje respektabilnih brzina na autocesti i tako.
Sad? Ako sportski auto nema 700 konja, to je sporo. **** te ****c, svi ti koji zagovaraju takve aute ih nisu ni izdaleka vidjeli, kamo li vozili. Nemaš gdje stisnuti bez da, ili pogineš, ili završiš u zatvoru. A kako dobiti 700+ konja? Turbine. I onda radi eko normi i turbina imaš hrpu V6 motora koji isto zvuče, isto idu, jedino je bitno da imaju konje i da su automatici da što brže odu sa crte.
Nema više raznolikosti u autima. Nemaš Merc koji ima V8 koji grgljaju, Porsche sa boxerima koji tutnjaju, talijane koji vrište...
Nema više ni malih talijanskih i francuskih auta, avantgardnih talijanskih i francuskih limuzina i kupea, neuništivih i elegantnih švaba, pouzdanih i karakterističnih japanaca...
Sve je isto i sve ne valja.