Citroen C5 X

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
I prodaja Citroena ove godine u Europi ide odlično. S porastom od 13% u prvih 5 mjeseci 2024, drugi su najprodavaniji Stellantisov brand u Europi.
Ovo istovremeno zvuči i odlično i loše. Koji model dominira, c3? Daj izvor ako stigneš, makar ću izguglat u međuvremenu
Cutac, samo za tvoje oči, dašak mog luksuza 2000.ih (kojeg ganjam uz C5) 🤤
Ni traga korištenja… a kad se sjetim na što liči onaj dosadni piano lak u novim mečkama nakon tjedan dana korištenja…
 

Cutac

Prèkaroš
Ovo istovremeno zvuči i odlično i loše.
Loše je jer su nakon Dačije i Sukizukija najjeftiniji.
Flote, sirotinja...
I ja bih kupio 1.5 Civic, a ne 1.2 C4, ali jbg, C4 je 27k, a Civic je 40k...

Ali i to neke stvari govori o autoindustriji. Toliko se sve zakompliciralo da je danas obiteljski kompakt 35-45 tisuća eura ****te. Moj VTS je plaćen 180k kuna kad je bio nov, prilagođeno za inflaciju, cca. 35 tisuća eura. I to je bio top model sa najjačim motorom, dosta opreme koja je i danas konkurentna i još radi 300-400k km bez greške.
Danas? Danas za 35k dobiješ srednju opremu sa motorom koji će izdurati 126 tisuća kilometara, ****vati na sva zvona i više manje istom opremom, sa dodatkom radara i touchscreena.

Materijali su prije bili bolji. Novi c4, to sam pisao, ima nebo od neke hrapave tkanine kakva je bila u faking Puntu iz 2002. Za 30k eura.
Po meni je to sramotno, da se radi glupih i nepotrebnih opcija neke ugodne stvari izbacuju.

Evo, da usporedimo frendovog C5 i "mog" Arteona.
Sjedala? C5 je udobniji i ima naslone za ruku koji vire iz naslona za leđa, bolje se podese i udobniji su.
Materijali? Više manje ista stvar, tu su negdje, Arteon ima više "kromirane" plastike.
Izolacija? Arteon je tiši, ali C5 nije nešto neugodnije glasniji na autocesti do cca. 140 km/h.
Motorizaciju neću uspoređivati jer nije fer (2.0 HDi, 2.0 TSI).
Oprema? Oba imaju automatsku klimu, tempomat, automatske prozore, parking senzore. C5 nema bluetooth (rješivo USB adapterom sa ebaya, tako imam u VTS, isto ko original praktički), nema ekran za navigaciju (rješivo nosačem za mobitel koji, priznajem, nagrdi interijer), nema adaptivni tempomat, radar i sve to nešto (korisno, ali, iskreno, ne dovoljno da mi nedostaje, dobro dođe u gužvama). Šta još... C5 zatvara prozore automatski kad senzor skuži da kreće kiša. Ajde, Arteonu priznajem neusporedivo bolje farove, to je odlično. Ovaj C5 ima halogene, ali redizajn sa xenonima (isti kao na VTS) nije puno lošiji od matrixa. Iskreno mi sad ne pada na pamet nešto ekstra da fali, realne razlike su radar i farovi.
Održavanje? C5 popraviš za 20 eura u kanalu, za Arteona moraš iskeširati 2000€ ako ti krepa far. Pitaj boga koliko ako ti krepa baterija (ili šta već ima), dizna, GPF, šta već sve ima, nisam proučavao.
Na C5 pukne guma? Novi Michelin 80 eura. Na Arteonu? 200€.


Sa današnjom autoindustrijom ja jednostavno ne prihvaćam da su auti bolji od auta iz 2000-ih. Da, više tehnologije, ali generalni dojam u vožnji je lošiji. Tojest, uopće ne ostavlja dojam napretka autoindustrije, nego stagnacije, pa ajmo trpati gluposti da izgleda kao da napredujemo.

Kao mobiteli recimo. Prije je svaki novi model Nokije imao stvarno ogromne razlike. GPS, baterija, kamera, bluetooth, ne znam ni sam. Sad? Zadnjih 7-8 godina izlaze isti mobiteli, samo sve jači i jači jer ljudi koriste sve zahtjevnije i zahtjevnije aplikacije, koje su zahtjevnije radi privida napretka. Doslovno kao rak, rast i razmnožavanje tkiva i stanica bez ikakve veze i smisla.

Sportski auti?
Prije je, lupam, 911 bio auto sa 250-300 konja, više nego dovoljno za guštanje starom cestom, za održavanje respektabilnih brzina na autocesti i tako.
Sad? Ako sportski auto nema 700 konja, to je sporo. **** te ****c, svi ti koji zagovaraju takve aute ih nisu ni izdaleka vidjeli, kamo li vozili. Nemaš gdje stisnuti bez da, ili pogineš, ili završiš u zatvoru. A kako dobiti 700+ konja? Turbine. I onda radi eko normi i turbina imaš hrpu V6 motora koji isto zvuče, isto idu, jedino je bitno da imaju konje i da su automatici da što brže odu sa crte.
Nema više raznolikosti u autima. Nemaš Merc koji ima V8 koji grgljaju, Porsche sa boxerima koji tutnjaju, talijane koji vrište...

Nema više ni malih talijanskih i francuskih auta, avantgardnih talijanskih i francuskih limuzina i kupea, neuništivih i elegantnih švaba, pouzdanih i karakterističnih japanaca...

Sve je isto i sve ne valja.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Arteon se uzme novi na leasing, vozi 150 iljada i po isteku leasinga vrati i opet uzme novi prije neg ode far za 2k€ 😎
 

Cutac

Prèkaroš
Nebi znao, nije moj problem hehe

Ali ne mora far krepati, dovoljno da pticu pobereš, a nemaš kasko. Pogotovo ja ne bih imao kasko jer nemam dobra iskustva. Platim kasko 2-3 tisuće kuna, udarim zadnji kraj, trebaju nova lampa i lakiranje branika. Procjena štete 3500, kasko plati. Ja bih, jednako kvalitetno, tu štetu riješio za možda 1500 kuna.

I onda plaćati 700 eura kasko za slučaj da možda polupaš nešto. Ne znam, po meni je to bacanje novca.
Kolega ima i30 na lizing, mora plaćati kasko cca. 400 eura. 400 eura, 5 godina lizinga, 2000 eura (do cca. 2300 potencijalno, ne znam koliko plaća) u 5 godina za i30. Za šta?
Za te pare ga prefarba, promijeni sva stakla i vanjske elemente sa polovnima. A ako dođe do toga da se cijeli eksterijer mora mijenjati, onda ili je invalid i nije za vožnju ili baš baš baš nema sreće da ga je sastavila tuča veličine jabuke.

Ne mogu zamisliti da itko tko je i malo entuzijastičan oko automobila može mirne duše danas posjedovati novi auto. Čak i da se ima 4000€ plaće mjesečno, daješ svoje novce koje si zaradio za gluposti.

Neka se L liberty javi, čovjek može priuštiti novi auto, kupio je dva nova auta i sad želi voziti Golfa 6 i staru Accordicu.
 

liberty

Well-known member
ja nisam relevantan....prečesto sam mijenjao (neke) aute i prvi auto sam kupio tek s 29 godina

samo berlingo je ostao na dulji rok

....evo ja bi najrađe da nikad više ništa od prometala ne kupim/prodam....ili da budem najiskreniji ....nek ne bude nešto iz vw grupacije jer su postali koma
ok ova Vitara koju je kupio rod je solidan auto za umjerene novce
ne vidim razlog zašto većina ljudi ne bi vozila Vitaru
u svakom slučaju je pametnija kupnja nego npr. najsllabiji golf 8
ja ne patim od luksuza, ono što mene kod auta privlači je nezamjetnost, jednostavnost korištenja, nepretencioznost, volim aute koji su tihi i fluidni
sve ostalo meni je nepotreban luksuz

arteon - vozio sam se
passat cc sam jako puno vozio, i mogu samo reći (on nema 5. vrata) - ne znam ćemu taj auto služi
naime - prtljažnik plitak, otvor malen, nizak krov, vrata bez okvira pa se packaju stakla, gotovo 5 metara dužine a ovjes nije na razini tolike dužine i težine itd. i takvi auti zbog veličine/težine dosta troše- ako je benziac po gradu troši 10-12 litara
troši i moj golf 6 toliko, ali ima plin-----razlika između 7 i 12 litara je na 10.000 km oko 750 EUR.....dosta, a po gradu se s njim voziš jednako kao s atmosfercem 1.6 osim ako ga ne želiš izvrnut na krov, obavit oko semafora ili pobrati štand s povrćem uz cestu....o kaznama da ne govorim
 
Posljednje uređivanje:

drago_st

Well-known member
Donator foruma
Ovo sta citroen i peugeot rade je uzas..automobili bez ikakve posebnosti sa totalno glupim opcijama opreme i motora..
Ja sam prije pola godine isao kupiti novi auto i ostao blago receno razocaran..

Gledao sam i novog DS7, kao luksuzni brend citroena, a u biti nista posebno..
Cijena je bila 87 000€, sa motorom koji bi bi idealan za c4 ili peugeot 208.

Na kraju gledao renaulta espace i rafale koji su mi predivni, isao na testnu voznju i zahvalio se prodavacu na izgubljenom vremenu..najjaci motor u novim espaceu je 1.2 😂
Znaci ja sam bio sokiran sta ti francuzi izvode.
Dobro ista i prodaju, taj 1.2 bi bio dobar eventualno u twingu.

Na kraju nisan uzeo novi auto, jbg volim velike limuzine i cijeli zivot ih vozim, sa najjacim verzijama motora, ali nemam 150 - 200 000€ za novi auto.

Ostajem vjeran 14 godina staroj panameri dok nas novi francuz od 3000 kubika ne rastavi.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh