Mislim, šta na ovo reći. Nekada su svi odreda auti imali 4 brzine + rikverc, pa su onda nadodali svi redom i 5. brzinu (odnosno 6 ako računamo i rikverc). Pa što ti Zlatko misliš zbog čega su proizvođači nadodali tu 5 brzinu, odnosno zašto nadodaju već i 6. brzinu? Ne misliš valjda da su proizvođači htjeli zakomplicirati situaciju sa više dijelova u mjenjaču koji je u konačnici i skuplji ili da se klinče kako imaju kompliciraniji mjenjač od konkourencije. Ubacili su 5., a tako i 6. brzinu u aute koji imaju dovoljno snage za to samo da uštede gorivo i emisiju co2 plinova, jer u 5. ili 6. brzini voziš u nižim obrtajima i manje goriva trošiš. Probaj svoj auto voziti samo do 4. brzine pa pogledaj onda potrošnju.Nudim ti za vikend vožnju u mom autu da vidiš kako to funkcionira sa 5. brzinom u naseljenom mjestu i sve će ti onda biti jasno.
Očito ne čitaš sve več na preskokce. Niti jednom nisam rekao da 6 brzina ne treba i ne valja. I rekao sam da je dobra ako je u istoj cjeni kao i sa 5 brzina.
I na sve to sam dodao da koliko realno za lokalnu vožnju treba 6brzina.
Hvala ti na ponudi za vikend vožnju, kad se budem rješio trenutnih obaveza, možemo jednom na kavu. A što se tiče brzina o tome znam podosta jer sam nekada tjerao i kamione. A te brzine i broj u istima je neusporediv i sa čak ovim današnjim u autima.
A također nisam jednom bio u autu sa šest a i sedam brzina i neke provozao, da i oduševili su me na autocesti gdje sa nižim okretajima manjom bukom voziš večom brzinom nego li sa mjenjačem sa brzinom manje.
Zato sam i rekao da 6 a i 7 dolazi do izražaja na večim brzinama.
možeš ti u 6 voziti i 40km/h auto če iči. Sad dali je to zdravo za motor i dali je pri tim brzinama 6 došla do izražaja ne bih rekao.
Ali svako ima pravo na svoj zaključak.
Ovaj dio što spominješ proizvođaće ne smanjuju oni potrošnju goriva, kilažu auta i ne dodaju bez veze brzine. To rade iz samo jednog razloga očuvanja trenutne industrije nafte. Jer da su nastavili sa istim motorima i kilažom vozila! električni automobili bi ih dotukli.
Ovako su pokazali da su trenutni naftni agregati čak i manje štetni od električnih automobila.
Sad ču se vratiti na ekonomičnost. Uzmi recimo c4 sa
hdi 90 koji dođe prosječno 119,000kn.
e-hdi 115 129,000kn
Dok se nudio hdi 150 se več vrtio oko 140,000kn
S tim da je ovo cijena uz siromašniju opremu.
U Njemačkoj i italiji još uvjek imaš ga u ponudi. motor hdi 150 6 brz.
To po meni nije mala razlika u cjeni. Opet ču se ponoviti skuplja registracija, godišnji porez, osiguranje. itd.
Govorim samo što je po meni isplativie ne kažem da nevalja i da ne treba kupiti.
A C5 sa hdi 115 kod nas dobiješ već od 160,000kn