ENC

Franz

Well-known member
Što je sad s registracijom ENC-a od HAC-a? Jel ima neko ko ga koristi neregistriranog? Planiram na put početkom prosinca, i ne bi se htio zezati sa registriranjem Enca, ako baš nije potrebno (u praksi).

Naravno, ak zovem HAC će mi reći da je potrebno.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Da. Blokirali su neregistrirane uređaje za ENC. Psmtr. Tamo sve redom genijalci po državnim firmama rade.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Konačan odgovor na pitanje zašto u Hrvatskoj nikad nećemo dobiti vinjete.

"Na većoj naplatnoj postaji, kada je promet pojačan preko ljeta, blagajnik je mogao u 20 smjena uzeti po 20 tisuća kuna. Bez problema", rekao nam je bivši blagajnik Hrvatskih autocesta.

Ukrasti 20 tisuća kuna?

"Otuđiti", ponovio je.

Kako su se izvodile te krađe, kako ste ih vi izvodili?

"Prvo si morate nabaviti prekodirane kartice iz najbliže naplatne postaje", ističe.

Primjerice, cestarina za automobil koji iz Zagreba putuje do izlaza Slavonski Brod istok iznosi 87 kuna. Blagajnik bi vozaču naplatio taj iznos, ali onda prekodiranom karticom lažirao da dolazi sa susjedne postaje, što iznosi 5 kuna. Razliku od 82 kune zadržao bi za sebe. I tako godinama.

"Blagajnik je mogao doć na posao i reći „danas ću si svaku najdulju relaciju uzet“… i uzme si", jasno će naš sugovornik.
Prisjeća se kako su se neki kolege, kada bi im nedostajalo novca, čak i vratili u smjenu usred godišnjeg odmora.
"Ljudima se osladio novac. Tako da mu je žao propustiti dvije smjene da netko drugi uzme pare, a on je na moru. On se vrati, odradi to i onda ode ponovno na more", kaže nam.

Malverzacije u naplati cestarine više je puta uočila i unutarnja kontrola Hrvatskih autocesta, o čemu je RTL već izvještavao. Godišnje se u cestarini okrene više od 2 milijarde kuna – ali HAC nikad nije fiskalizirao svoje račune. Kažu da ih na fiskalizaciju – za razliku od svih ostalih tvrtki u državi – ne obvezuje zakon.

"Takve potrebe nisu utvrđene na području naplate cestarine. Sukladno navedenom svi koncesionari autocesta u RH izuzeti su od primjene fiskalizacije. Sustav naplate je zatvoreni sustav, koji je zaštićen na nekoliko sigurnosnih razina, i samim time je onemogućeno nezakonito poslovanje i utaja prihoda, odnosno osigurana je naplata poreza", poručuju.

"Po meni bi ti mehanizmi trebali biti samo pomoćna ruka, ili pomoćni alat u funkciji fiskalizacije. Vidite, danas se postavlja pitanje, zašto kumice na placu imaju fiskalne blagajne, a Hrvatske autoceste nemaju", pita se Robert Spudić, stalni sudski vještak za cestovni promet.

Blagajnik s početka priče tvrdi da je s korupcijom u vlastitim redovima - itekako upoznat i šef cestarskog sindikata.
"Ukoliko je zaštita radnika i njihovih prava kriminal, onda sam ja najveći kriminalac u ovoj državi jer neću dopustit da ijedan radnik kojem se ne dokaže da je za nešto kriv, da ode iz ove firme i dobije otkaz", kaže predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.

Naš sugovornik uvjerava da se, unatoč uvođenju videonadzora i sličnih kontrola, HAC do danas nije puno promijenio od njegovog vremena.

"Èisto ne mogu zamislit da nema kriminala i sada kad su na rukovodećim mjestima kriminalci koji su do jučer krali", ističe bivši blagajnik.

Doduše, nešto se važno u HAC-u promijenilo prošle godine. Vozačima je poskupjela cestarina.


https://vijesti.rtl.hr/novosti/hrvatska/2787991/ovako-se-krade-u-hac-u-bivsi-blagajnik-za-rtl-progovorio-o-kriminalu-na-naplatnim-kucicama/
 

Milosh

Test
Ajde da vam postavim dva pitanja koja mi uvijek padnu na pamet kad god je riječ o Hr. cestarinama, guzvama zbog istih, utajama itd.

1. Koliki postotak forumaša, i koliki postotak Hr stanovništva uopšte, posjeduje i koristi ENC?

2. Zašto po vašem mišljenju više stranaca ne koristi ENC?
 

bbozak

Active member
Imam ENC već treću godinu, čak sam i bend prebacio na ENC, jer su uštede velike kad se radi velika kilometraža po autocesti (pogotovo kombijem!)

Mislim da je i dalje 21,74% ušteda, dakle kupi se bon od 100kn, a na računu ENC-a je 121kn, tako i npr kad se kupi bon od 500kn, za trošenje je raspoloživo 608kn.

Ne znam zašto stranci ne koriste ENC, vidio sam ponekad da prolaze na ENC, možda im se ne da s time zezati, nije da ima neki rok trajanja ili da propadnu novci...

Inače, kad smo kod ENC-a, dal je neko primjetio bug u sistemu, ja sam na HAC-u, znalo mi se desit da odem u minus tipa 50kn i nisam nadoplatio mjesec dana možda i dođe nova godina i nakon par dana me znulira... Iskreno, mislim da sam već dva il tri puta u ovih tri godine bio u minusu koji je nakon nekog vremena se znulirao bez da sam išta uplatio :eek::disgusted::D

Nije mi dao vrag mira pa sam ošo u HAC na Lučko išao pitati što se zbiva na što mi je čovjek rekao "Ne razumijem, gdje je problem?" :angel:
Ok, ne pitam više ništa, časti HAC autoputem tu i tamo.
 

Milosh

Test
dal je neko primjetio bug u sistemu
Nisam to primjetio.

Ja ga lično koristim od 2012., mada u zadnje vrijeme rijetko. Super mi je napravljen taj sistem, i što se tiče ugovora, dopunjavanja, kontrole, minusa, svega. Jedini mogući razlog koji mi pada na pamet zašto ga stranci ne koriste više je ako su ugovor i stranica isključivo na hrvatskom. Imao sam situaciju u avgustu 2013. kad sam zahvaljujući ENC-u prošao kraj barem 150 auta koja su čekala na naplatim kućicama u Spačvi. U tim situacijama mi je neprocjenjiv.

Imam i ACC (ekvivalent ENC-u) od autocesta FBiH ali je taj sistem puno losije napravljen.
 

diegos

Well-known member
Ja nekad koristim za ist. Ipsilon, zapravo posudim jer meni rijetko treba. Mislim da je 30% niza cijena, u sezoni i vise. Za HAC nisam nikad imao jer slabo koristim ac, eto u 2017. cak 3 puta :D Strancima koji dođu 1-2 puta na godinu se sigurno neda zezati s time...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nije da im se ni neda, koliko neznaju. A di bi saznali? Njima nepoznat pojam, ne vide ih na one dvije tri oznake oko naplatnih.

O čekanju na naplatnima... čeka tko zaslužuje. Ja nemam ENC pa opet ne zapnem. Tehnologije je koliko hoćeš, stanje se uvijek može provjeriti... ja prakticiram ili karticom izać preko Demerja (rijetko se dugo čeka), ili izlaz prije izaći.

Nije pitanje, al ja bi vinjete... samo zbog sustavnog uhlyebljivanja ta opcija nije moguća kod nas. Nešto na tu temu je i vuk rekao.
 

Cutac

Prèkaroš
Ja imam ENC i često koristim i nemam nekih zamjerki. Jedino bih htio da je crn, onda bih ga imao zaljepljenog, ovako je ružan :D

A pretpostavljam da stranci ga nemaju jer im se ne da raditi. Šta, za ta dva puta da preskoče kolonu(a i mi sa ENC-om stojimo u njoj od zadnjih 300 metara) moraju imati dodatni uređaj(aka smetnju), moraju otići iz kolone i dok nabave ENC(kod ljudi s kojima se ne bi uspjeli sporazumiti) već bi prošli naplatne... Lakše sjediti u koloni i ići mic po mic nego sad izmišljati toplu vodu :D
 

Spawn

Well-known member
Imam ENC već treću godinu, čak sam i bend prebacio na ENC, jer su uštede velike kad se radi velika kilometraža po autocesti (pogotovo kombijem!)

Mislim da je i dalje 21,74% ušteda, dakle kupi se bon od 100kn, a na računu ENC-a je 121kn, tako i npr kad se kupi bon od 500kn, za trošenje je raspoloživo 608kn.

Ne znam zašto stranci ne koriste ENC, vidio sam ponekad da prolaze na ENC, možda im se ne da s time zezati, nije da ima neki rok trajanja ili da propadnu novci...

Inače, kad smo kod ENC-a, dal je neko primjetio bug u sistemu, ja sam na HAC-u, znalo mi se desit da odem u minus tipa 50kn i nisam nadoplatio mjesec dana možda i dođe nova godina i nakon par dana me znulira... Iskreno, mislim da sam već dva il tri puta u ovih tri godine bio u minusu koji je nakon nekog vremena se znulirao bez da sam išta uplatio :eek::disgusted::D

Nije mi dao vrag mira pa sam ošo u HAC na Lučko išao pitati što se zbiva na što mi je čovjek rekao "Ne razumijem, gdje je problem?" :angel:
Ok, ne pitam više ništa, časti HAC autoputem tu i tamo.
Tebe treba postavit za premijera :)
 

bbozak

Active member
Hahahah

E da, ako se ne varam Zg Macelj ENC ne vrijedi, kao i ipsilon ako se ne uključi, a onda se mora iznos potrošiti u roku 30 dana na ipsilonu ili propadaju pare.

Mogu si mislit kad neki švabo gleda tri različite table AC zagreb macelj, ARZ pa HAC do Splita.

Ajd HAC i ARZ rade uzajamno, al ko bi htio dešifrirati zašto moraju imat dva različita enc uređaja od Macelja do Makarske.
 
Na vrh