HDI ne pali

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić

Pitanje: Prošle sam godine kupio Citroen Xsaru 2.0 HDI iz 2001. sa 90 KS. Do sada je prešla 135.000 km i sve je bilo u redu do početka zime, kad je počeo loše paliti hladan i topao te iznenada ostaje bez gasa, od 2000 do 2500/min. Luka V.

Odgovor: Taj se problem razmjerno često javlja u PSA-ovim common-rail turbodizelašima 2.0 HDI prve generacija sa 90 KS, koji je opremljen visokotlačnom pumpom CP1 i brizgalicama Bosch. Izazvan je premalom količinom goriva u navedenom režimu. Uzrok je u zagušenju u brizgalicama goriva i/ili filtru goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljačka elektronika to najprije pokušava popraviti povišenjem tlakova ubrizgavanja. U slučaju premale dobave ti tlakovi mogu brzo porasti do granične vrijednosti i kad upravljačka elektronika prebacuje na sigurnosni program rada, s minimalnom snagom (safe mode). Pretpostavljamo da će nakon čišćenja brizgalica (eventualno izmjene) i filtara problemi nestati.
 

cubi

New member
Xsara II 2.0 Hdi ne pali

Raspala se remenica radilice. Doslovno. Lim iz remenice zapleo se u stazni remen i spalio ga. Zadnjih nekoliko km povremeno se palila ABS lampica (samo u lijevom zavoju). Kad se začulo lupkanje stao sam, a u kabinu je nagrnuo dim i miris spaljene gume (od staznog remena ). Motor je još uredno radio. Ugasio motor, našao lim u remenu, izvukao i pokušao ponovo upalit - vrti, ali na pali. Zovi HAK, stigli brzo, odvezli do doma.

Ujutro sve rastavljeno - remenica se raspala, rastalila dio plastičnog poklopca zupčastog remena po kome je strugala, dio te plastike mjestimično se utalio pod zupčasti remen, zučasti nije preskočio, sve je u fazi. Stavljena nova remanica i remen, napunjen akumulator... Vrti, ali ne pali. Ne rade podizači stakla, podešavanje retrovizora, brisači, radio, žmigavci, ventilator kabine... Na displayu "ECO-mode". Pokušam reset BSI proceduru ( isklj. aku, pozicija, kontakt, 10sec zaključavanje...) ali ništa ne pomaže. LEXIA kaže "BSI not recognized", ali ga očitava i daju se poništit greške. Ima li neka druga procedura za reset, i je li ova uopće ispravna? Ne znam kako provjeriti senzor pozicije radilice, i gdje uopće je? Ima li tko kakvu ideju?
 

fullcool

New member
Prezubio=preskočio zub/e
Ecu mod se sam isključi kad upališ auto, a može se i sa lexiom isključiti.
Moraš vidjeti sa lexiom jel ti otključan motorni komp, zatim vidjeti imali grešaka od alternatora i u motornom ecu jel ima grešaka. Eco mod nema veze sa tim što neće upaliti, to je samo zaštita akumulatora od pražnjenja kad ne radi motor.
 

cubi

New member
Jedino ako je preskočio, pa se vratio natrag, jer je sve uzubljeno kako treba, na markerima. Greške koje su bile sam pobrisao, novih nema (osim na radiu i klimi). Kako mogu provjeriti senzor (na Lexiji)? Ili fizički (je li Hall-senzor ili špula)?
 

fullcool

New member
Uđi u motorni ecu pa gledaj parametre, gledaj jel prikazuje obrtaje kad anlasuješ, pogledaj ponovo jel ima grešaka. Ecu može prepoznati senzor koji je u prekidu, u kratkom spoju, i koji daje nelogičan signal. Znači ako je otkinut to će ti prikazati kao grešku, problem je što ti ecu ne može prepoznati ako je senzor pomjeren pa ne očitava dobro a to ne prepoznaje ni kao nelogičan signal jer motor ne radi.
 

Konrad

New member
Pogledaj i chrash switch, on ti je negdje u desnoj strani kod požarnog zida.
Pogledaj u BSI jel ti preooznaje kljuc uopce da nije izgubio kod kljuca. A u motoru vidis kad verglas jel ima sinkronizaciju ili ne pa vidis jesu bregasta i radilica u fazi
 

cubi

New member
Probao sam još izvaditi shunt na 15-tak minuta. Za razliku od jučer, sad je komunikacija s BSI u redu. Evo relevantnih grešaka:








Kod aktivacije ovog releja ne čuje se klikanje:
 

cubi

New member
Ponovo je sve rastavljeno i provjerena faza... :whistling: Ipak je remen preskočio za jedan zub. Uglavnom, namješteno je sad kako treba. Pali i radi !
Hvala svima na savjetima!
 

AX-ja

èudo jedno
rekoh ti.
skoro je nemoguce da mikroremen podleti pod razvodni a da ga ne prezubi.
to prvo treba gledat
imas velike srece :palac-gore:
 

sirko6499

Member
Xsara teško pali

Pozdrav. Evo da opisen, radi se o xsari iz 2003. 1.4 hdi. jutros san pokusa upalit i primjetia da ne pali ka inace, malo zasteka ako odma upali. Ka da je zvuk drugaciji. Onda san pokusa nakon krace voznje ugasit i upalit pa nije tila uopce upalit. Onda san odspojia akumulator i opet ga spojia sad opet pali ali isto se cuje nesto ka da zasteka. Da se kao muci.
Sad sta bi to moglo bit, neznan jer akumulator san minja prije misec dana.
Jedino mi pada napamet jel moguce da je zagusen jer ga je zadnjih 30ak kilometara vozila zenska ruka?
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh