Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić
Pitanje: Prošle sam godine kupio Citroen Xsaru 2.0 HDI iz 2001. sa 90 KS. Do sada je prešla 135.000 km i sve je bilo u redu do početka zime, kad je počeo loše paliti hladan i topao te iznenada ostaje bez gasa, od 2000 do 2500/min. Luka V.
Odgovor: Taj se problem razmjerno često javlja u PSA-ovim common-rail turbodizelašima 2.0 HDI prve generacija sa 90 KS, koji je opremljen visokotlačnom pumpom CP1 i brizgalicama Bosch. Izazvan je premalom količinom goriva u navedenom režimu. Uzrok je u zagušenju u brizgalicama goriva i/ili filtru goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljačka elektronika to najprije pokušava popraviti povišenjem tlakova ubrizgavanja. U slučaju premale dobave ti tlakovi mogu brzo porasti do granične vrijednosti i kad upravljačka elektronika prebacuje na sigurnosni program rada, s minimalnom snagom (safe mode). Pretpostavljamo da će nakon čišćenja brizgalica (eventualno izmjene) i filtara problemi nestati.
Pitanje: Prošle sam godine kupio Citroen Xsaru 2.0 HDI iz 2001. sa 90 KS. Do sada je prešla 135.000 km i sve je bilo u redu do početka zime, kad je počeo loše paliti hladan i topao te iznenada ostaje bez gasa, od 2000 do 2500/min. Luka V.
Odgovor: Taj se problem razmjerno često javlja u PSA-ovim common-rail turbodizelašima 2.0 HDI prve generacija sa 90 KS, koji je opremljen visokotlačnom pumpom CP1 i brizgalicama Bosch. Izazvan je premalom količinom goriva u navedenom režimu. Uzrok je u zagušenju u brizgalicama goriva i/ili filtru goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljačka elektronika to najprije pokušava popraviti povišenjem tlakova ubrizgavanja. U slučaju premale dobave ti tlakovi mogu brzo porasti do granične vrijednosti i kad upravljačka elektronika prebacuje na sigurnosni program rada, s minimalnom snagom (safe mode). Pretpostavljamo da će nakon čišćenja brizgalica (eventualno izmjene) i filtara problemi nestati.