Iskustva s automatskim mjenjačem

iVar

New member
Ovo ce mi biti prvi post na forumu pa barem da bude konkretan haha :)

Konkretno posjedujem C5 2009. godiste sa 2.0HDI motorom i automatskim mjenjacem koji na satu sad vec broji 17x.xxx ;)
Do sada, na autu je zamjenjena samo jedna sfera, zadnja desna a sve ostalo se svodi na redovan servis. Auto ide kako i izgleda - veoma dobro i iznimno sam zadovoljan njime.
No...kao i u svakoj prici i ovdje se pojavi mali crvic ;)
Prije nekog vremena sam primjetio da kod saltanja na dole, mjenjac zna da pocne da trza.
U svim drugim situacijama, auto radi perfektno, nema udaraca pri pokretanju ili rikvercu; Na uzbrdici stoji bez problema;Sve je savrseno osim kad se recimo kotrljate prema semaforu i auto usporava iz 5. u 4. pa u 3. ....i tu se nekad desi da iz 4. u 3. zatrza.
Dok se broj obrtaja spusta u 4. brzini...ide ispod 2000, na oko 1800 ono krene da malo trza i onda nakon par sekundi prebaci u 3.
Nisam siguran koliko to moze biti i do samoga ulja buduci da ovdje nikad nije mjenjano jer u ovlastenim servisima kazu da osim doljevanja zamjena ulja i filtera nije potrebna(?!)
Ne bih da se ljudim mijesam u posao ...ali ... ;)
Da li je slucajno neko imao slican problem?
Ah da, i zamolio bih ako neko zna koji model mjenjaca je ugradjivan u ove aute. Jedino sto sam ja nasao je podatak da je to 6-stupanjski autoadaptivni AT.
Unaprijed hvala.

I.
 

Automatic

Well-known member
u njega ide posebno LT71141
Samo bi dodao da u ZF4HP20,mora ići samo ulje po toj specifikaciji i ni jedno drugo.AL4 i ZF nisu iste getribe iako su sličnog izgleda.Aixine mjenjaće sam popravljao ,i po mom mišljenju su vrhunski japanski mjenjači koje večinom ugrađuje američki ford.Opel je isto ugrađivao te mjenjaće ali su se htjeli kvarit.Kod izmjene ulja treba prekontrolirat razinu ulja na šarafu koji se nalazi u ravnini poluosovina iz nutarnje strane.Razina ulja se kontrolira sa zagrijanim uljem u mjenjaču.Obavezno se treba raspitat koje ulje ide u određeni mjenjač i koja ulja su zamjenska jer svako drugo ulje može oštetiti trajno mjenjač.Još samo a nadodam da nema automatskog mjenjaća koji barem nekad kad ide u nižu brzinu ne trzne,to je normalno osim ako se taj trzaj ne ponavlja prečesto .Ako i ima trzaja treba provjerit nosače motora i kogle i selene ovjesa jer oni hoće pravit takav problem.
 

Automatic

Well-known member
Vidim da par gosta gleda temu pa da pojasnim da se uodređenih 50 vozila nalazi ZF 4Hp20 mjenjać koji je jako sličan AL4 mjenjačima a ipak nema veze sa PSA mjenjačima.Naime sve je slično i princip je isti kod svik automatskih mjenjača i jedno je točno. redovito ih servisirajte i nikad neće stati. vrijedi za sve automatske mjenjače koje rijetko ko servisira (promjena ulja nije servis koji zadovoljava servisiranje automatika i vrlo je bitno koje ulje pa-pa
:grin:
 

raccad

Member
Trebam preporuku stručnjaka za automatske mjenjače. Auto je C5,2.0 hdi 2006, 105.000km. Problem je navodno u hidrauličkom bloku mjenjača (dijagnoza ovlaštenog Citroen servisa), no upitno je od kad je prisutan te da li je napravio kakvu štetu unutar samog mjenjača.
Koje si probleme točno imao?
Pitam jel se moj u 6 brzini oko 90 km/h pri laganom dodavanju gasa čudno zatrese.
Ako jače stisnem gas prebaci u petu i onda je ok.
C5 2.2 hdi 125kw, 2007god, 175000 km
Po Citroenu u tom mjenjaču se ne mijenja ulje.
 

DStipic

Member
Problem je bio uglavnom u prebacivanju iz druge u treću pod "opterećenjem" gasa, jer tada bi se jednostavno zavrtio u prazno dok ne bih popustio gas i tada bi uz udarac prebacio u višu brzinu. Ako bih "mekano" dodavao gas ili ga malo popustio prije nego će prebaciti, tada bi bilo ok. Dakle moji simptomi su zapravo potpuno suprotni tvojima.
 

DStipic

Member
Što se tiče ulja, čitao sam i ja da se ne mijenja, no u servisu gdje je servisiran mjenjač su mi rekli da nije naodmet zamijeniti ulje nakon cca 120tkm. Što se tiče softvera, postoji novija verzija i to je bio prvi pokušaj popravka, no nije urodilo plodom, tako da se može probati sa tim, pa ga se ujedno i resetira tako da ispočetka"uči" navike vozača.
 

raccad

Member
Hvala

Što se tiče ulja, čitao sam i ja da se ne mijenja, no u servisu gdje je servisiran mjenjač su mi rekli da nije naodmet zamijeniti ulje nakon cca 120tkm. Što se tiče softvera, postoji novija verzija i to je bio prvi pokušaj popravka, no nije urodilo plodom, tako da se može probati sa tim, pa ga se ujedno i resetira tako da ispočetka"uči" navike vozača.
U kojem si servisu popravljao mjenjač i koliko si platio?
 

Profiler07

Well-known member
neki dan citam u Auto Bild magazinu bio je Bmw mislim da je 525 u pitanju i presao je preko milijun kilometara i ljudi su ga rastavili do zadnjeg sarafa da vide koji su dijelovi najvise stradali tako dodjose i do automatskog mjenjaca u koji NIKAD za tih milijun kilometara nije dosipano novo ulje i nije mijenjano takodje i sve vise majstora daje preporuku da se ulje NE MIJENJA DOK AUTO SLUSA jer po njihovim rijecima ulje iz automatskog mjenjaca se nikad ne mozes ispustiti do kraja ako se mjenjac ne skine i ne rastavi...iii sve vise pocinjem da vjerujem u tu pricu...moje misljenje naravno
 

Automatic

Well-known member
To su priče za malo decu.Postoji alat tj. pumpa koja promjeni svo ulje .Ulje u automatskom mjenjaču cirkulira tako da i ono iz konvertera kola do filtera pa pumpe itd.Ta pumpa se spoji između ulaza hladnjaka na lajtung i šalje novo ulje u getribu dok staro usisva.NAravno auto radi i šlafiči su prozirni i kad počne ić novo ulje ulje je promjenjeno u kompletu ,znači i u hidrobloku i svim elementima u getribi.Od starog ulja ostane možda oko pola litre koja je ostala kao filc između lamelica i na stijenkama kučišta ali to je zanemarivo.Jedino ML ima preporuku da se ulje ne dira ali svakih 500 000 km treba getriba ič širom i nigdje nesmije sliniti .A kak kod nas ljudi održavaju večina automatskih getribi je masna ,jedna trečina pušta semering ,neke trkaju ,može se nači koja bu išla milju ali sigurno ne na našim cestama.I naravno to je neodržavanje.Osobno garantiram i da bu auto napravil 100000 kilometara na jednoj izmjeni ako ima bar kapacitet kartera oko 6 litara ali pitanje koliko to šteti svemu
 

Profiler07

Well-known member
da ne idemo u offtopic ja sam vama naveo primjer,a postaviti cu i slike od novina pa se uvjerite sami i burazeru koje god auto da dogura milionce treba ga odmah staviti u muzej
 

deda

New member
Pa prođe,ali mora se održavati,a priče da nije nikad nitko ni ulje mjenjao su bajke,ljudi su skloni svakakvim fantazijama.
 

mariok1970

New member
Postovanje. Vozim C5 2.2 HDI SX 2005.g. automatik sa 4 brzine. Promijeni bih ulje u mjenjaču ( tri po tri litre) ali neznam koje ulje da kupim, da ne nadolijevam krivo.
Hvala na odgovoru unaprijed. :confused:
 
Na vrh