Pa nije bas da istece litra ulja! par kapi. Krpa se stavi ispod i sve rjeseno!
Ionako ta kolicina ulja nemoze unistiti kapu. Ne odlaze one zbog toga nego zbog greske u dizajnu.
Kape na prvoj seriji Xm-a i Xantia su bile napravljene tako da se gornja i donja polovica kapa ne preklapaju tako da ogromne smicne sile djeluju samo na gumu. Guma, naravno, s vremenom propada i na kraju se potrga.
http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/2dab.jpg
Drugi razlog zbog kojeg moze kapa izletiti je korozija. To se cesce dogada u hladnijim i vlaznijim krajevima tipa engleska, skandinavija... Dogodi se to da donja polovica kape, ploca lima, korodira po obodu i na kraju imamo isti rezultat kao kad guma istruli.
http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/struttop.jpg
Kape najcesce propadnu pri malim brzinama i kada je smotan volan
http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/strutebay.jpg
Na II. serijama su malo redizajnirali kape, pa one vise kad istruli guma nemogu probiti van, jer se sada polovice preklapaju, a i masivnija je konstrukcija, vise gume i deblji lim.
Netko je spomenuo da ljudi stavljaju brage koje sprijecavaju da amortizer probije. To bi bila ok preventiva ali treba paziti da s bragom ne ometamo hod kape, dok se okrece volan kapa se izvija, a to je skoro pa nemoguce izvesti.
http://i289.photobucket.com/albums/ll213/Clogzz_2/Strut_retainer.jpg
Kako provjeriti u kakvim su vam stanju kape?
Pa, vizualno!
Auto stavite na najvecu visinu i pogledajte pod blatobran.
Konstrukcija kape mora biti bez korozije, guma bez pukotina. Guma nesmije bubriti (korozija metala ispod sloja gume) i nesmije biti deformirana!
Deformacije se najlakse uoce tako sto harmonikica koja cuva amortizer se vise nemoze nataknuti na tijelo kape, jer je onaj gumeni prsten postao ovalan.
Dalje, otvorite haubu, malo se odmaknite od auta i pogledajte dali su obije kape jednako postavljene (gledajte hidraulicke kugle, tako je lakse). Dali su jednake visine, dali su jednako okrenute, nagnute?
Svaka pojava nesimetrije je znak da barem jedna od kapa propada.
Onda probajte smotati volan ful na jednu, kasnije i na drugu stranu. pogledajte dobro kape odozgora i odozdola. dali se podjednako postave? Dali se vide kakve pukotine na gumi?
Ako ste na par pitanja odgovorili sa "da" odvezite auto nekome da ih provjeri i pocnite razmisljati o novim ili repariranim kapama (iako, za reparirane kazu da ponekad znaju pustati ulje).
Jer, ako predugo budete cekali, morat cete razmisljati i o novoj haubi!
Na kraju, za one koji vole citati, tema posvecena samo ovom problemu:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=19386&postdays=0&postorder=asc&highlight=strut+top&start=0
(na 15. strani je postupak zamjene kape)