Jedno "glupo" pitanje o filteru krutih čestica

ZlatkoC4

Well-known member
I službena vozila imju fap filter pa auta šljakaju idu ka ludi. Nevidim kakav to problem fap pravi motoru ako se redovno i pravilno održava.

Svakako onda nebi trebali kupovati dizele već benzince i nema frke sa filterom.
 

akiramar

Active member
Ne mogu vjerovati da ljudi u 2016. još negiraju negativan utjecaj auta na globalno zagrijavanje.
FAP filteri su tu da pomognu. Znam, ima kamiona, aviona i sl. koji puno više zagađuju, ali se vodim onom "Misli globalno, djeluj lokalno".
To što ne mogu utjecati na kamion ili avion jer ga nemam ne znači da mogu zagaditi okoliš s autom jer, eto, ima i većih zagađivača.
 

diegos

Well-known member
Sumnjam da dpf moze stetiti motoru... Nema dpf-a, nema problema, nema briga, nema troskova... Puno vise moze stetiti novcaniku nego motoru :D Naravno ovisi o stilu i uvjetima voznje koliko ce on trajati, ja imam jako malo gradske i kratke voznje tako da mi dpf jos nije pravio probleme :) Za gradski auto tesko da bih kupio dizela. Ili ako pravi probleme, odstraniti ga :D
 

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
Pa sve te cestice cadji fap sakuplja i kad se napuni sagori ih,znaci opet svakih od 200-400 km on opet sve to pusti u atmosveru a oni to strucno zovu regeneracija. Diskutabilno je koliko fap uopste umanji ispustanje tih cestica a jos diskutabilniji je aditiv (licno mislim da je porez na :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:e) jer npr ja sa autom na taxiju sa litar aditiva predjem 100ooo km a to znaci da na mojih natocenih 6000 l nafte on ubaci litar aditiva u rezervar.
znaci ne mogu me ubijediti da te mikro kapljice mogu nesto da promjenu u cijelom sistemu.

E sad ljudi koji tih 100ooo km ne predju za 4-5 god bas ga briga ali za mene koji skoro godisnje prelazim toliko i svaku regeneraciju ispratim grizuci nokte naravno da cu da pokusam da izbjegnem sto vise tih troskova a i bezpotrebnih pojedenih noktiju.
 

ZlatkoC4

Well-known member
ta čađa se skuplja u filteru i onda ponovno sagorjeva kroz fap filter uz pomoč visoke temp i adetiva koji podiže temp u fapu i onda više nema tu štetnost zato i ide na ponovno sagorjevanje da bih se uništila njena štetna svojstva. Nebi si proizvođaći automobila pravili trošak egr fap i sto senzora da taj filter ništa ne znači.

ali mi ljudi smo skloni sami sebe trovati i uništavati. još shvaćam kad ne znaš za nešto da je štetno po zdravlje pa to radiš nenamjerno. ali kad se to radi sa namjerom zaista se pitam kuda ide ovaj svijet.
mnogi se bune kad ih zagađuju razne rafinerije, željezare, pesticidi ali kad sam zagađuje čovjek po sebi onda je to uredu.:confused::confused::confused:
 

Rocky555

New member
Meni se javila poruka o mogućoj začepljenosti pa sam otišao do stručnjaka za Citroen i spojili smo auto na dijagnostiku.

Može se u dijagnostičkom alatu uključiti automatizirani program za odštopavanje to jest statičku regeneraciju.
Nisam točno zapamtio detalje programa ali program funkcionira otprilike na način: 3-5 min gas i drži ga konstantno na visokom broju okretaja (nekih 4.000), zatim 15-20min pauze u leru, tako par puta, zatim veća pauza i onda ponovo par rundi. Ode nekoliko sati na to. Nisam imao vremena za sve to pa smo odvrtili samo par puta. Smanjilo ga je sa nekih 70ak % na 30%.
Temperatura ispušnog plina u toj proceduri je vrlo visoka, vidjelo se kako je lagano počelo topit asfalt ispod auspuha :grin:

Rekao mi je alternativu za rješavanje tog problema "Odi na obilaznicu, namjesti tempomat na konstantnu brzinu pri cca 3500 okretaja 15-20 min i to će smanjit začepljenje".

A ovako nekako izgleda statička regeneracija:
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=VZKxpYTW3bM[/ame]
 

Mrki5

Well-known member
Jednom su mi to radili i nikada više. Ja sam se odlučio da izbijem filter i softverski uklonim i sada auto radi ko sat. E da kod mene je temperatura došla do 750c sedim ja kraj majstora i gledam u njega on ništa ne reaguje što temperatura toliko raste moram priznati da sam mislio da ćemo se zapaliti, a kako je motoru bilo na 4000 rpm i to 7 minuta bolje da ne znam.
Kod mene je uspeo sve da očisti/da sagori.
 

Cutac

Prèkaroš
Ja nisam majstor, nemam iskustva sa čišćenjem DPF-a, ali ne razumijem zašto bi majstor radio to u leru. Motoru je potrebno hlađenje, a ne razumijem kako bi jedan ventilatorčić na mjestu mogao ohladiti motor koji radi na 4000 okretaja.
Tko pri zdravoj pameti radi to autu?
 

ZlatkoC4

Well-known member
a ne razumijem kako bi jedan ventilatorčić na mjestu mogao ohladiti motor koji radi na 4000 okretaja.
Tko pri zdravoj pameti radi to autu?
Rade svi ovlašteni servisi gotovo svih marki vozila.
jer ljudi ne znaju zagrijati motor i otići na autocestu diči na bar 3500okretaja i tako cca20min i filter pročišćen.
ali se dešava kad je fap prepun da mu je onda potrebna baš prisilna regeneracija kojom onda računalo upravlja i ubrizgava aditiv.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Ja sam razmišljao o uklanjanju svojevremeno i dobio sam preporuku za Porkolabića.
Kada su ga pregledali, zaključili su da ga je šteta vaditi. Bio je u dobrom stanju, a eolys je bio na 70%. Tako da su ga samo kemijski očistili, bez ove prisilne regeneracije.
To je bilo na 208kkm.
Sada imam oko 240kkm i od kada trpam Ineo ECS razmaci između regeneracija su se još produljili.
Mislim da je za dobro stanje filtera zaslužan automatik jer ti ne dopušta da se voziš u režimu gdje najviše čađi npr. ispod 1500 o/min. I taj auto pretežno koristim za putovanja.

Za grad namjerno koristim sivog, jer nema filter. A i manje troši :D

I ono što sam primjetio, 2.2 mi radi puno toplije od 2.0. Grije se skoro kao benzinac.
Voda je obojici na polovici skale, ali ulje (puno kvalitetnija informacija o zagrijanosti motora) je na 2.2 negdje oko polovice dok na 2.0 rijetko pređe prvu trećinu. Èak i sada kada sam napokon stavio donju zaštitu motora.
Netko mi je rekao da su to namjerno tako napravili da filter dulje traje. A kod regeneracije se još dodatno zagrije.

Kada dođe to vrijeme, promijeniti ću filter. Neću ga trajno vaditi.
Ono što mi je fenomenalno, auspuh je 100% čist. prođeš prstom i izađe čist.
 

liberty

Well-known member
ja ima rješenje:
auto nikad ne vozim ispod 2.200 okretaja, a šaltam u višu na 3.000 okretaja ili više
jest da tako malo više troši ali mi se čini da auto tako zdravije radi
samo da se nešto ne razleti:D
 
Na vrh