Karburatori

Sale123

New member
Za sve one koji još uvijek posjeduju vozilo sa karburatorom, fergazerom ili ti rasplinjačem :)

Usput da pitam one koji su vozili auto sa karburatorom, da li je za bx-a 1.5 (sa karburatorom) potrošnja oko 10 L normalna ili bi trebao manje trošiti? :confused:

pretpostavljm da to znaju fullcool ili deda ipak su oni stara škola :grin:
 

Prilozi

deda

New member
Toćno,poprilićno troši,u gradu nema šanse ispod 12l.Ali svejedno kada se pogleda i današnji auti sa svom silom ubrizgavanja i elektronike nisu baš nešto bolji.Mora se gledati na aute iste klase.Današnji auti troše isto podosta,kolko se na modernim motorima smanjila potrošnja,toliko se povečala težina i broj elektro potrošača,pa je efekat na kraju mali.Jedino se dobilo na prostoru i perfomansama i pouzdanosti,jer se današnje doziranje goriva daleko,daleko manje kvari od nekadašnjih frgića.
 

fullcool

New member
taj 1,5 motor mi je neki čudan skroz, to je valjda bilo samo za naše tržište,tj.bivše jugoslovensko. e sad se ne sjećam jel on izveden od 1,6 motora koji je na tom našem tržištu bio poznat potrošač. 1,4 i čak 1,9 koji je puno jači, su trošili manje od 1,6. zanimljivo je da je 1,6 u njemačkoj trošio normalno, valjda su ovi kupljeni u jugi imali neke stvari drukčije. ja sam imao cx 2000ccm 106 ks, on je gradske trošio do 10l, međugradska 7-9, autoput 180-190kmh(više nije ni mogo) 12l
znam nekoliko ljudi koji su sa bx 1,4 motorom bili izuzetno zadovoljni potrošnjo,
tu se govorilo o maksimalnoj potrošnji od 7l.
jedan kolega je poslije 1,6 vozio 1,9 i nije se mogao načuditi koliko manje troši 1,9 a bolje ide.
 

Matija

New member
Koliko ja znam "1.5" motor je u biti 1.6, samo ima drugi karburator. To je navodno rađeno zbog poreznih razreda u nekim zemljama.

Znači, oznaka je drugačija, nije 16 nego 15, nešto manje konja, al je kubikaža ista.
 

fullcool

New member
Ali troši,to je citroenov motor,nije peugeotov.
ne bi reko da je citroenov motor, al to je iz vremena dok su u kopru sklapali aute, vjerujem da su oni tu nešto kemijali sa tim autima koji su dolazili na naše tržište.
 

deda

New member
Citroen je napravio taj motor i onda su se skompali sa PSA i morali su odustati od ugradnje jer isu im oni uvalili svoju mehaniku i nisu više htjeli da Citroen ugrađuje svoje motore(hvala bogu),tako da su samo te prve serije imale taj citroenov.Inaće motor je tiha jeza za radit nešto na njemu.
 

fullcool

New member
Citroen je napravio taj motor i onda su se skompali sa PSA i morali su odustati od ugradnje jer isu im oni uvalili svoju mehaniku i nisu više htjeli da Citroen ugrađuje svoje motore(hvala bogu),tako da su samo te prve serije imale taj citroenov.Inaće motor je tiha jeza za radit nešto na njemu.
koja je oznaka motora, ja imam podatak samo da je xu5 ugrađivan, a to je pežoov.
 

Sale123

New member
Koliko ja znam "1.5" motor je u biti 1.6, samo ima drugi karburator. To je navodno rađeno zbog poreznih razreda u nekim zemljama.

Znači, oznaka je drugačija, nije 16 nego 15, nešto manje konja, al je kubikaža ista.
Istina motor je 1.6, odnosno kubikaža je ista 1580 ccm, samo je smanjena konjaža sa 94ks na 80ks, jer ima jednogrli Weberov karburator 36TLP1/100 a inače jači modeli (odnosno 1.6) imaju dvogrli Solexov.

ja sam imao cx 2000ccm 106 ks, on je gradske trošio do 10l, međugradska 7-9, autoput 180-190kmh(više nije ni mogo) 12l
Takva je potrošnja i na mom bx-u, otvorena cesta oko 8l a u gradu mu ne gine 10-11 :cry:

koja je oznaka motora, ja imam podatak samo da je xu5 ugrađivan, a to je pežoov.

Ovo je popis svih 1.6 motora u PSA.

1580 ccm gasoline engines

171B (XU5S) BX 16 RS/TRS (Oct 82—Oct 84) XB XB seriesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 9.5 : 1
Maximum power: 92 hp at 6,000 rpm
Maximum torque: 134 Nm at 3,500 rpm

171C (XU5S) BX 16 RS/TRS (Oct 84—Sep 88) XB XB/XE seriesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 9.5 : 1
Maximum power: 94 hp at 6,000 rpm
Maximum torque: 140 Nm at 3,500 rpm

171D (XU5STR) BX 16 for government servicesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 8.4 : 1
Maximum power: 88 hp at ? rpm
Maximum torque: ? Nm at ? rpm

171Z (XU5S) BX 16 RS/TRS (Apr 88—) XB XB/XE seriesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 9.5 : 1
Maximum power: 90 hp at 6,000 rpm
Maximum torque: 140 Nm at 3,500 rpm

B1A/A (XU51C) BX 15/16 RE (Jan 87—Sep 88) XB EE seriesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 9.4 : 1
Maximum power: 80 hp at 5,600 rpm
Maximum torque: 135 Nm at 2,800 rpm

B1E (XU51C/W) BX 15/16 RE/TRS (88—) for Germany and the NetherlandsBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 8.6 : 1
Maximum power: 80 hp at 5,600 rpm
Maximum torque: 123 Nm at 2,800 rpm

B1F BX 15/16 TGE (Apr 90—)Bore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: ? : 1
Maximum power: ? hp at ? rpm
Maximum torque: ? Nm at ? rpm

B2C (XU52C) BX 16 (Apr 88—) XB XB/XE seriesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 8.95 : 1
Maximum power: 94 hp at 6,000 rpm
Maximum torque: 140 Nm at 3,500 rpm

180Z (XU5J) BX 16 xI (—Oct 89) for Germany, the Netherlands and SwedenBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 9.8 : 1
Maximum power: 105 hp at ? rpm
Maximum torque: ? Nm at ? rpm

BAZ (XU5CP) BX 16 (—Oct 89) for Austria and SwitzerlandBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 8.3 : 1
Maximum power: 75 hp at ? rpm
Maximum torque: ? Nm at ? rpm

BAY (XU5CP) BX 16 TRS (—Oct 89) for SwitzerlandBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 8.65 : 1
Maximum power: 75 hp at 5,600 rpm
Maximum torque: 120 Nm at 3,500 rpm

B6D (XU5JA) BX 16 GTi (—Apr 90) for Italy and IsraelBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 9.6 : 1
Maximum power: 115 hp at 6,250 rpm
Maximum torque: 131 Nm at 4,000 rpm

BDZ (XU5MZ) BX 16 TXi/TZI (—Apr 91) XB FX/HY seriesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 9.2 : 1
Maximum power: 89 hp at 6,400 rpm
Maximum torque: 132 Nm at 3,000 rpm

BDY (XU5M 3Z) BX 16 TXi/TZI (Apr 91—) XB FX/HY seriesBore × stroke: 83 × 73 mm
Compression ratio: 8.95 : 1
Maximum power: 89 hp at 6,400 rpm
Maximum torque: 132 Nm at 3,000 rpm
 

Sale123

New member
pa to su sve xu5 motori, jel bio još neki drugi taj što deda spominje:confused:
Za bx-a postoje samo ti motori (što se tiće 1.6 motora), šta bi htio gle koliko ih je!!!
zanimljivo je to da je svako tržište bila drugačija snaga motora... izgleda da se sa tim kaburatorima moglo kemijat kak je gdje trebalo.
 

deda

New member
Je,ali prve serije su imale citraćev motor 1,6,kaj ja sad više znam koja mu je bila oznaka,motor je izdržljiv,ali nedaj bože na njem nekaj radit,da bi naštelao ventile,trebalo ti je dva dana posla.Posle im je PSA uvaljala svoje motore.Ima jedan koji izgleda ko lutka i vozi se dan danas,ima ga Zlatan,slika je na njegovom avataru.Moral bi kod njega pogledati kaj piše,koji je tip,ali motor izgleda sasvim drukćije nego Peugeotov.
 

djole

New member
A da nije taj 1,5 isti kao u Peugeotu 305 ?

Tu je postojao i neki lezeci postavljen, ali sad da li je 1,4 ili 1,5, ne bih znao...

taj 1,4 je kasnije zamenjen savremenijim iz TU serije
 

Grga

New member
ja sam imao 16 TRS iz 84' sa 1.9 motorom. zagreb krk uvijek trošio oko 6,5 litara(autoput oko 110 km/h, lokalna oko 70km/h) kombinirano. imao je duplog webwera 32/34 DRTC.

sadašnji bx 4x4 sa solexom z1 je kad sam ga kupio trošio oko 10 u gradu i oko 8 na istoj relaciji do Krka. maknuo sam ga jer je znao gasiti i štucati motor na prijelazu iz hladnog u toplo (automatski čok). sad na njemu imam onog webera, al moram bimetal čoka promijeniti ili staviti drugi fergić.

Usputno pitanje, da li se može neki motor sa novijih model staviti u bx-a. tipa 1.8 16v, 1.6 16 v ili 1.6 thp?
 

Lakii

Well-known member
Teoretski bilo koji XU motor mozes staviti u BX-a!!
Ali zasto bis si to radio?
Svi noviji trebaju katalizatore, lambda sonde i hrpu popratnih gluposti.

Vjeruj mi, jadnostavan karburator je majka...
 

Lakii

Well-known member
Pa, kazem ti, bilo koji XU9 motor, iz bilo kojeg PSA auta.
Xu se ugradivao cijele 80-te i 90-te.
Bilo bi ti najbolje naci neki auto koji je generacija s tvojim, zbog toga sto noviji motori imaju puno elektronike, dosta je komplikacija za sve to pripasati!
Znaci neki s karburatorom!

Tebe zanimaju Citroeni: BX (bilo koji BX 19 ili GTi)
Peugeot 309, 405 (1.9/GR/SR/GR/GRX)

Evo ti uglavnom popisa, pa vidi!

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/it/wiki/PSA_XU#XU9
 
Na vrh