Karburatori

ExOduS442xb

Racing
Grga, kod tebe je bio Solex 34/34 Z1? Koji je motor u tvome autu, D2A?
Ma karburatori su danas zaje*ana stvar, malo tko se bavi njima, a ovi naši na vozilima starijim od 20g su već razdrndani i rasklimani i jako ih je teško podesiti (potrešeni) dok te zajebancije nema kod GTi modela.

btw: ja sam imao ispod 7l pri 110km/h :D
edit: sada više nisam siguran ni koji je moj karbus, jel 32-34 ili 34-34:confused:, jok, odo do auta:D
 

Grga

New member
lakii fala za listu. Nažalost onda ne ide 1.8 16 v od xantie po toj listi,al to moram biti 100 ziher.
Ex, bio je solex z1 i taj me zezao sa paljenjem i prijelazom hladno-toplo. Sad je weber sa zeznutim čokom koji moram zamijeniti. ima firma u Poljskoj koja trguje sa dijelovima pa eto da znate: http://www.eter-mot.com/A čuj, kaj se tiće rasklimanosti...i sa injection je zajebancija nakon 20 godina. di ćeš naći novi injektor za taj motor? i oni imaju vijek trajanja.
A kad ugradim krajem godine HHO...fergići su najbolji za to...jer nema "zavaravanja" elektronike koja ne postoji...:)

inače fergić štelam i popravljam kod Sporiša u Podsusedu. Zadovoljan. On i sin rade. Štelanje, popravci, reparacije ferga. Dijagnostika itd. Preporučujem.

http://www.tvrtke.com/autoelektrika-sporis,pid-8,mf-26405.aspx
 

Lakii

Well-known member
Ma gle, rekao sam bilo koji XU motor ti stane unutra!

Namjerno sam stavio samo listu motora koji imaju istu kubikazu kao tvoj, cisto ono da se ne mjenjaju podatci koji su autu u knjizici vozila.

1.8 od Xantie je XU7 !
Mozes ti staviti i novije motore, ali onda moras na auto seliti sve, od pumpe goriva, kompjutera, nove usisne grane sa spojnim cjevima, kablove, lambda sondu!...

sami motori su dimenzijski isti ali popratne gluposti su radene za drukcije aute pa je pitanje kako sve to utrpati ispod haube...

P309, 405 i BX su sto se tice prostora za motor isti...
 

fudya

New member
Ja u BX-u imam XU5C2 motor sa SOLEX karburatorom koji u poslednje vreme zeza po malo. Da li vredi traziti WEBER koji se ugradjivao na ovaj motor ili postoji neka treca opcija?
Majstor me ubedjuje da stavim od Zastave 101/128/YUGA ali mi to deluje totalno glupo.
Zamalo da zaboravim,auto ima ugradjen plin.
 

Dalibor

Dado Tornado
xu5 je 1.6 motor i sumnjam da bi radio kako treba sa fergijem od zastavinog 1.1 motora...

da se radi o tu3 motoru (1.4) možda još nekako, ali 1600 kubika je dosta veći motor od zastavinog...

ali možda netko ima više iskustva sa tim stvarima...
 

Lakii

Well-known member
Pa, elegantno rjesenje bi bila reparacija karburatora!
Sto mu tocno ne valja da se mora mjenjati cijeli?
Kit za reparaciju je u stanju rijesiti 95% problema...

Ugl, imas B2C motor, Solex 32-34 Z1, bilo koji karburator sa 1.6 motornog PSA auta ce ti biti dobar.

Nije to bas jednostavno uvaliti karburator sa drugog auta, omjer dizni i venturija treba biti dobro pogoden. Mozes isprobavati sa dvogrlim Solexima ali to treba vremena i novaca...
 

Lakii

Well-known member
Pa, koliko ja znam, jednogrli Solex nije isao ni na jedan 1.6.

Bio je BX 15, sa oslabljenim 1.6 (80 KS) ali on je imao Weber 36 TLP.
 

Lakii

Well-known member
Ako vozis na plin zasto se uopce gnjavis sa karburatorom?
I kao sto sam rekao, jednogrli karburatori su isli na slabije verzije 1.6 motora sto znaci gubitak snage.

Opet pitam, sto ti tocno ne valja sa sadasnjim karburatorom?

I da, cisto s prakticne strane, ako bis napravio to sto zelis, Weber umjesto Solexa, moras mjenjati i usisnu granu.
 

fudya

New member
Pa auto mi u kombinovanoj voznji trosi oko 15 litara plina na 100km. Sve zivo je proveravano i menjano i doslo je se do zakljucka da je na sadasnjem Solexu otisao sauh i naravno niko nezna da ga osposobi
 

Lakii

Well-known member
Ali karburator ti nema nikakve veze sa potrošnjom plina!!!

Dali je plin pravilno nastiman? I kakav sustav imas?
Dali ti smrdi na plin na auspuhu?
Dali ti auto slabije vuce?
 

fudya

New member
Uglavnom vozim oko 15km otvorenog puta, po gradu je vec za:cenzura::cenzura::cenzura:ancija, idem uglavnom 3 brzinom, i uglavnom vozim u rasponu od 1500 do 2500 obrtaja, ne silim ga mnogo. Auto normalno vuce, lepo poteze do 100,ne smrdi plin nigde...
 

deda

New member
Ako voziš auto na kratkim relacijama,da se ne zagrije na radnu temperaturu onda je potrošnja velika,jer dok god antifriz ne zagrije plin na 80 c trošiš propan koji je još hladan i ne isparava kako treba,taloži se butan koji je inertan i kasnije ga ima u prevelikom omjeru u rezervaru,pa troši još više jer nema dovoljnu kalorićnu vrijednost cijela smjesa u takvim omjerima.Nekad dok sam ja vozio benzince na plin, obavezno smo u zimskom razdoblju nekoliko puta ispuštali kompletni rezervar do nule,upravo zato da izađe višak butana iz rezervara.
 

fudya

New member
Ovaj odgovor ima najvise smisla,narocito kad uzmem u obzir da u voznji na auto putu potrosnja spada na "mizernih" 7,5 litara.
Onda da budem spokojan?
 

deda

New member
To je moje iskustvo,a i tako su mi objašnjavali majstori koji su radili na plinskim uređajima,kada je god neko došao sa žalopojkom o prevelikoj potrošnji,odma su postavljali ista pitanja,kao što sam i ja tebi.Inaće snaga ,potrošnja je uveliko ovisila kakvu su smjesu napravili u plinari,ako je bilo previše butana motor gubi snagu,jer je kalorićna vrijednosti smjese bila premala,auto ide fantastićno,kada se samo natoći propan,ali to se u komercijalne svrhe ne smije,zbog toga jer nebi imali kuda sa butanom,moraju i njega prodat,pa ga mješaju,opravdanje im je da se tako smanjuje opasnost od eksplozije.
 

Lakii

Well-known member
Ovako, taj motor kada je ispravan trosi benzina u gradskoj voznji po zimi oko 11 lit.
Znam da je puno ali tako je. Jos kada se ubroje hladni startovi, upaljena svjetla, to je to.
Plina ti treba trositi 15-20% vise pa ti racunaj sada!
E sada, mozda bi se malo stimanjem plina mogla popraviti potrosnja ali ne drasticno.

Ako ti auto na benzin radi dobro karburator je ispravan i ne treba ga dirati!

I, s obzirom da radim u rafineriji, trebao bi napomenuti da bi po zimi trebali prodavati "zimsku smjesu" propan-butana.
Po ljeti isporucujemo jedan omjer - po zimi drugi, upravo zbog razlicitih svojstava propana i butana.
 
Na vrh