Kliktanje podizača ventila

Cutac

Prèkaroš
Sijeci me tu, ali profesor iz kemije u srednjoj i iz fluida na faksu me je ucio da je viskoznije ono sto lakse tece.
Gledao sam povijest servisa, samo zadnji put je stavljen 7000 i na tome je napravio 20000. Tada sam ja stavio 9000.
 

Doomsday

U prolazu...
Mislim da si nešto zabucao negdje, jer Wiki navodi:

'...
Tvari vrlo velike viskoznosti na prijelazu su između amorfnih čvrstih tijela i tekućina.
...'

Ali, sve to na stranu, činjenica je da je 5W40 manje viskozno i rjeđe od 10W40 koje je viskoznije i gušće... A STP aditiv ne daje na znanje kolika će na kraju viskoznost, gustoća, whatever, biti i to bi moglo napravit probleme motoru zimi...

I inače, preporučuje se vremenom i eksploatacijom povećavat viskoznost tj. gustoću ulja, tako da bi ja na tvom mjestu, kao prvu stvar, promijenio ulje i ubacio 7000, pa nastavio s njim, kako je povoljno, svako 10 t km ili godinu dana...

Ali to sam samo ja...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Mislis STP bi razrijedio ulje?
Gledao sam razlike 7000 i 9000, tj. Guglao i koliko vidim, jedno je sintetsko, drugo polusintrtsko. Zato bih ostao na 9000,a i jer u servisnoj piše da se za VTS koristi iskljucivo 9000.

Budem još proucio kad dodjem na komp.
 

Doomsday

U prolazu...
Ne, viskoznije je i gušće, a STP bi podigao viskoznost i gustoću, što bi potencijalno moglo bit problem na hladnoći...

To govorim cilo vrime... :D

A ne znam zašto se bojiš polusintetike... Pa i ona, i mineralna 15W40 imaju svoje mjesto i uporabu... Samo skratiš intervale... Cca. 15 t km za sintetiku, 10 t km za polusintetiku, 7,5 t km za mineralno, ili ako misliš da treba zbog teških uvjeta, možeš ići na 10 tkm sintetika, 7,5 t km polusintetika, 5 t km mineralno...

Kako se habanjem tolerance povećavaju, motor koji je počeo, sa 9000 sintetikom može nakon 120-150 t km bit sretniji sa 7000 polusintetikom, a nakon 250-280 t km bit još sretniji sa 5000 mineralnim, naravno, sa prilagođenim intervalima izmjene...

Aditivi su u tim generacijama ullja li-la, nisu low saps, i veća gradacija tj. gustoća pomaže nakon što se tolerance povećaju...

Jedan dio aditiva tipa STP i radi na tom principu, povećavajući viskoznost i gustoću umanjuje dalje habanje i bolje 'dihta'... Problem je kod tebe što ne možemo znati koliko će bit gušći, i hoće li možda 'zadihtat' i nešto što ne bi smio...

Zato mislim da bi ti bolje bilo preć na 7000... Vjerojatno nije baš bez razloga i vlasnik prešao na njega... Neće motoru ništa loše se dogodit, naprotiv... Samo malo prije mijenjaš, i to je to...

:cool:
 

Cutac

Prèkaroš
" includes viscosity improver " Ako "poboljšava" viskoznost, recimo da ju povećava, i onda, kako kažeš, čini ga gušćim(makar ja ne znam kak sam fluide prošao, ako nije točno da je viskoznije tečnije, tj. ak sam bio u krivu, no dobro :D ).
Zar ne bi to bilo bolje za lagano "potrošen" motor? Ima mi logike da bi gušće ulje pomoglo ako hidropodizač gubi tlak.

Ne znam što točno da napišem na ovu temu kad ne znam šta da napišem :D:D

Fino ću usuti 9000, tako je po knjižici, provozati ga, poslušati, usuti STP i vidjeti. Neću znati dok ne probam, a lako zamijenim ulje ako baš bude problematično sa aditivom.
Nači moram naći gdje uzeti aditiv i diler mora legu više poslati da radi, trebaju mi dijelovi! :D :angel:
 

Doomsday

U prolazu...
Pa o tome se i radi... Vjerojatno je prošli vlasnik prešao na 7000 baš zbog toga što je bolje ulje za potrošeniji motor...

I tu ti je ono što je Ivan govorio, možda je bolje ubacit novo ulje, bez aditiva, jer aditivi mogu i pomoć i odmoć... U ovom slučaju, zima, minusi, ulje pregusto, prehladan motor, ulje ne uđe svugdje gdje treba dovoljno brzo, i dugoročno, problem...

Pa zato, možda je bolje preć na 7000 jer znaš točno da je malo gušće, ali ne previše, pa ako pomogne, sigurno neće odmoći, i uredno je za sve temperature do -18 stupnjeva...

Ma ne znam, radi što hoćeš, ali ako se dogodi problem zbog prevelike gustoće, to što si kasnije izbacio aditiv neće niti malo pomoć sa štetom koja se već dogodila...

:hm:
 

Cutac

Prèkaroš
Jel ti radiš da mene zbuniš? :D

Ja ću uzet aditiv i odnijet mehaničaru i vidjeti što još on kaže. Lako ga vratim ili prodam, ....ili popijem :D

7000 baš zbog toga što je bolje ulje za potrošeniji motor
Zar ne bi bilo bolje gušća verzija 9000(iako je ovaj ocijene 40, što nije baš rijetko), a ne 7000 koje je baš drugačije ulje?
 

Doomsday

U prolazu...
Vidi, 9000 je 5W kaže da je dovoljno tečan i ispod -18, 7000 je 10W kaže da je dovoljno tečan do -18... Oba su ACEA A3/B4...

Kako će STP utjecat na tečnost 9000 na minus temperaturama, samo nebo zna...

To je ono što mi je nepoznanica, a sad je baš hladno...

Kontaš...?

:)
 

Cutac

Prèkaroš
Prvo će te probati bez aditiva valjda?
Naravno. Plan je staviti novo ulje i svjećice, ganjati ga po zavojima i autocesti, vratiti se, poslušati i ako nastavi, dosuti aditiv.
To je ono što mi je nepoznanica, a sad je baš hladno...

Kontaš...?
Da, zato i ne želim 7000 :D A i jer nije propisan za ovaj motor.

Budem poslao mail STP-u da vidim što kažu. Danas sam pitao što preporučaju, dali su to i to u roku od sat vremena.
 

Doomsday

U prolazu...
Da, u pravu si, provjerio sam na više mjesta, i za tvoj motor daju samo i jedino 5W40, i ništa drugo...

Možda onda uistinu ne bi bilo pametno dizat viskoznost sa aditivom, možda stvarno taj motor treba rijetko ulje da bi bio uredno podmazan...

Ma nemam pojma...

:D
 

Memphis

Active member
To ti je do ulja. Probaj sa boljim uljem koji ima veći TBN i nižu točku tečnosti ... aditiv ti onda ni ne treba ...

Recimo INA Millenium ti je odlično ulje na PAO bazi sa velikim postotokom estera, prava sintetika.
TBN 11 i točka tecišta -45
 

Cutac

Prèkaroš
Ajd baš ću se raspitati, po specifikacijama se čini bolje od Totala.
Hvala!

Našao sam neki stari post na forum.hr(2012.) da je ulje po specifikacijama dobro, ali da se s vremenom jako zgusne i radi štetu.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Bio bi taj problem rašireniji da je ulje problematično. Nebi se svelo na jednog Opelaša :D
 

Cutac

Prèkaroš
Sad sam došao do trećeg ili kojeg već plana operacije :D
Liqui Moly Motor Clean uspem, stavim novi Quartz 9000 i onda Liqui Moly aditiv baš za hidropodizače.
Mehaničar kaže da nema što poći po zlu, a nadam se da niti neće.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ako garantra pismeno, zašto ne.

Ja nebi osobno... išao bi prvo s najjeftinijim i najjednostavnijim riješenjem čiste zamjene ulja. A onda poslije ovi zahvati za krame na izdahu.
 

Cutac

Prèkaroš
A onda poslije ovi zahvati za krame na izdahu.
Zašto?
Koliko sam čitao, puno ljudi preporuča čišćenje svako toliko. Na dosta mjesta sam pročitao da ili nije bilo razlike ili je bilo pozitivne, a oni koji savjetuju da ne uglavnom govore da može doći do problema s brtvama.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Motorno ulje u sebi sadrži deterđente koji se brinu o čišćenju. Redovnim izmjenama kvalitetnog motora ga u biti i čistiš. Ispravan motor je čist.
Ako je prljav, znači da je neodržavan/neispravan. A to se ne riješava sa magičnim vodicama već kompletom gedora i oguljenim prstima.

Meni samo nije jasno zašto prvo ne probati najjeftiniju i najjednostavniju opciju koja garantirano nemože izazvati nove probleme. Eventualno riješiti stare.
 
Na vrh