Klima malo radi, malo ne radi

redfevers

Member
Pozdrav ekipa,

Imam jedan onako, poglup problem. Klima nesto nije radila najbolje, pa sam odfurao na punjenje, nije falilo plina, odradili svr sto treba... I radila dan dva, i sada je u rezimo malo radi malo ne radi... Krene raditi normalno i odjednom pocne upuhivati normalan zrak... Neovisno koju temperaturu stavim. Nakon par minuta samovoljno krene ponovo hladiti.

Imam dvije teorije, pa cisto da vidim ima li smisla, i da li je netko ima nesto slicno.

Da je kompresor nesto "pukao", pa malo radi malo ne, ili mozda jer sam mijenjao prije nekih mjesec dana termostat, da li moze ikakve veze s njim imati?

U pitanu C5 1.6 eHDI 84kW, 2014 godiste.

Lp
 

Mrki5

Well-known member
Kontakti na kompresoru ili na osiguraču . Može da bude i do preostata. Da li radi ventilator na hladnjaku motora kada uključiš klimu ?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
A kako termostat ima veze sa klimom?




Kompresor ili radi ili ne. To kod tebe bi mogao biti gubitak nekog kontakta, ili neki senzor luduje pa zbog njega ugasi kompresor, ili tako nešto.
Kako računar zna trenutnu temperaturu unutar auta? Ja sam mislio na senzor unutrašnje temperature. Ne na termostat motora
 

Milosh

Test
Kako računar zna trenutnu temperaturu unutar auta? Ja sam mislio na senzor unutrašnje temperature. Ne na termostat motora
Kad se samo kaže termostat, misli se na termostat motora, tj. antifriza. Računar zna trenutnu temperaturu kabine pomoću senzora za temperaturu koji se nalazi unutra, obično blizu komandi klime i mjenjača. Senzor nije isto što i termostat. Senzor samo daje nekom drugom sklopu/uređaju informaciju o temperaturi, a taj sklop radi nešto na osnovu toga. Termostat (termo - temperatura, stat - statično, nepromjenjivo) je uređaj koji održava temperaturu nečega konstantnom, obično mehaničkom regulacijom protoka ili tako što kontroliše napajanje grijača ili kompresora.

Vjerujem da ti to znaš, da si samo pogrešno napisao, ali pišem neka ostane. :)
 

szahtila

Well-known member
Ja bi se za početak vratio kod majstora klimaša da još jednom provjeri količinu plina i ulja u sistemu. Kažeš da je radilo par dana ok, možda ti pušta sistem?
 

redfevers

Member
Hvala ekipa na savjetima.

Spomenuo sam bas termostat motora, ne u smislu da regulira klimu, bego da su mi taj dio mijenjali, pa da mozda nisu neski kabal ili nesti zeznuli, mada mislim da su na suprotnim stranima kompresor i on, no cisto nekako u tom intervalu nakon mjenjanja pocela zezati.

Nadopunili klimu i ubacili boju da vide pusta li, mada nista nije falilo kad su to radili, i nadopunili ulje u kompresoru.

Ventilator vrti.

Cak i klima radi, kad hoce. Sama prestane puhati hladno, pa nakon x minuta puhanja obicnog zraka, ponovno pocne puhati hladan zrak.

Zato mi i je cudno, cim radi na intervale neke, ocito ne pusta plin ili nesto slicno, a da je osigurac otisao ne bi trebala nikako raditi. Moguce da je senzor neki u tom slucaju (gledao sam sa OBDeleven, nikakvih greski nije bilo, no moguce da je limited da vidi nesto, pa pokusam na servisu da provjere dijagnostiku).
 

bono

Well-known member
samo za info. nema veze s citračima al se koristi u novijim automobilima (valjda i citroen) plin klime pod nazivom brojevima 1234 plus 3-4 mala slova). i zapaljiv je. naljepnica (mogu poslikat) s nazivom se nalazi pored jednog priključka gdje se puni nebreš fulat. prošli tjedan "nafilao" klimu (fiesta 2019.) u sistemu preostalo cca 120g a puni je 500g. 3X je taj plin skuplji i platio 120€. osjećalo se da hladi pri vanjskoj temp. cca 25⁰C a sve iznad kao da imaš sve prozore otvorene. znači ništa.

jedan od mehaničara veli da se potpuno isprazni taj skuplji plin iz sistema (mehanički) i nafila jeftinijim 3X.

kasnije mislim što bi bilo s kompresorom da "zamjenim" plin. valjda novi trošak cca 600€
 

dekiiii

Active member
Ništa posebno se neće dogoditi jer su plinovi kompatibilni. Međutim ulja nisu i zato treba potpuno isprazniti sistem i zamijeniti ulje i sve će biti Ok. Ali to je ujedno i razlog zašto ne pada cijena tog plina jer se nikako ne omasovljuje.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
U teoriji nije legalno, pa neću spominjati imena, ali u jednom poznatijem servisu za klime kažu da, ako se izvuče kompletan stari plin i stavi novo ulje, nama nikakvih problema sa 134a umjesto 1234yf.
Dapače, stariji plin je efikasniji kod prijenosa topline.

Evo, i kolega dekii je slično napisao.

Samo bi ja razlog u visokoj cijeni više našao u činjenici da za proizvodnju - monopol ima jedan igrač, kojeg je eto, zakonodavac blagoslovio i uvjetovao taj jedan jedini plin od jedne jedine firme može ići u nove aute.
Nema govora o korupciji. Samo ekologija, jel...
 
Posljednje uređivanje:

Mrki5

Well-known member
Krene raditi normalno i odjednom pocne upuhivati normalan zrak... Neovisno koju temperaturu stavim. Nakon par minuta samovoljno krene ponovo hladiti.
Loši kontakti na reostatu . Termostat ne bi trebao da pravi probleme ako si ozračio sistem.
 
Na vrh