Mapiranje!

Ciki vts

New member
Ako me pitas da li meni vrijedi, odgovor je, naravno, da, vrijedi.
Da li bi to vrijedilo nekom drugom, to mi je tesko reci, ovisi koliko je za zaljubljen u to i koliko mu zapravo auto sluzi za gust a koliko kao prijevozno sredstvo od tocke A do tocke B.

Prije nego sto sam sve slozio na auto, stavio sam racunicu na papir, troskovi su naravno, daleko veci za to sve kako se slagalo (cca 15tkn) i to mi je (bila) prihvatljiva cijena.
Naravno, kako vrijeme prolazi shvatis da si se prvo zajeebo sto si kupio citrojena a zatim sto si kupio auto bez turba :D
Uglavnom, hocu reci da sad to idem slagati na isti auto vjerojatno se ne bi upustio u tu avanturu, jer sam kupio motor nedavno koji mi pruza jos vise uzitaka nego auto. I brzi je, manje trosi, guzva je postala potpuno stran pojam i tako to..

Auto mi sad sluzi kao kolica od tocke A do tocke B, ali i dalje gustam dok se vozim ;)
 

La Marche

Iskreni optimist
"... prvo zajeebo sto si kupio citrojena a zatim sto si kupio auto bez turba."
Prvi dio rečenice shvaćam, iako se prema vlasitom iskustvu ne slažem s njim, ali zašto misliš da je zajeb auto bez turba?
 

Ciki vts

New member
Zato sto auti sa turbom imaju daleko vise snage od niskih okretaja, snaga se moze lagano i jeftino podizati.
N/A motor ima lijep zvuk ali snaga mu je prisutna iznad 5trpm sto je po gradu malo teze voziti. Ali ne i nemoguce :D
 

platon

manijak
Naravno, kako vrijeme prolazi shvatis da si se prvo zajeebo sto si kupio citrojena a zatim sto si kupio auto bez turba
hahaha...s ovim se potpuno slažem! :D


Glavna mudrost izvlačenja snage iz motora je pronaći način kako mu dovest što više zraka da bi prema tome omjeru dodali više goriva. E sad kod atmosferskog motora glavni način je prepravljanje usisa zraka...protočni filter, poliranje, glupiranje i na kraju prema tome podesit mapu i dobiješ plafon plafona 5-10ks ovisno koja je zapremina motora. Uloženo puno, dobiveno malo! :p
Kod motora s turbinom je stvar puno jednostavnija jer motor zrak dobiva pod pritiskom...znači da bi mu dodali više zraka ne treba puno mudrovati nego samo pojačati pritisak turbine i prema tome omjeru podesiti dodavanje goriva i eto min 30ks s malo uloženog i s ništa prepravljanja. :)

Po meni kod atmosferskog motora isplativija varijanta (uloženo-dobiveno) od mrdanja po usisu je ugradnja kompresora ili ti superchargera...slično ko turbina, ali ga pogreće remen.. lakša ugradnja od turba, snaga prisutna u svim okretajima, dobitak 30ks pa na više ovisno koliki pritisak.. ;)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=duhYXuGvzFY[/ame]
 

Marko

Well-known member
Po meni kod atmosferskog motora isplativija varijanta (uloženo-dobiveno) od mrdanja po usisu je ugradnja kompresora ili ti superchargera...slično ko turbina, ali ga pogreće remen.. lakša ugradnja od turba, snaga prisutna u svim okretajima, dobitak 30ks pa na više ovisno koliki pritisak..
To je krasno rješenje!!! Platon, imaš koga u HR ili regiji da to radi i stavlja na Citroen ? ;) :D

@ Ciki, u doba kad si kupio C2 nije bilo nekog bog znakakvog izbora s turbom (pretpostavka da je novi auto u pitanju) - Cooper S koji je koštal ko da je od zlata, Mitsubiši Colt CZT turbo s cca 3000-4000 € više od VTS-a (CZT - vozne osobine ???, karakter ???) - ima li još koji da ga nisam spomenuo? Polo GTI ???. Ostali hečevi s turbom su bili kategorija više i bar 5000-10000 € skuplji. :thinking:
C2 VTS je super, naguštao si ga se, racimo da si ga dijelom "prerastao" i prešao na motore ili na benzince s turbopunjačem... :grin:

ali zašto misliš da je zajeb auto bez turba?
Kad je tema mapiranje, pretpostavljamo da se ide na mapiranje radi povećanja elastičnosti/snage ( :D ), a shodno tome najviše dobitaka mapiranjem se ostvaruje na turbo motoru. Recimo sve ono kaj ti je Ciki nabrojil od dijelova koje je moral kupiti za svoj 1.6 atmosferac + remap da dobi 15 KS - recimo da imamo HDI 1.6 90 ks - stavimo hladnjak stlačenog zraka + podignemo tlak turbine s mapiranjem i dobivamo 20-30 KS za 1/5 cijene koje je Ciki dal za svoj 1.6 atmo... Da ne velim kakvo bi veselje bilo da se isto napravi na turbo benzincu 1.6 THP ili sličan... :)
 

Ciki vts

New member
@ Ciki, u doba kad si kupio C2 nije bilo nekog bog znakakvog izbora s turbom (pretpostavka da je novi auto u pitanju) - Cooper S koji je koštal ko da je od zlata, Mitsubiši Colt CZT turbo s cca 3000-4000 € više od VTS-a (CZT - vozne osobine ???, karakter ???) - ima li još koji da ga nisam spomenuo? Polo GTI ???. Ostali hečevi s turbom su bili kategorija više i bar 5000-10000 € skuplji.
Bas tako, gledao sam i C4 1.6HDi u to vrijeme, ali na kraju sam uzeo VTSa. Citrojen je auto za sirotilju koja zeli imati koliko toliko auto na skupu, da ide ok i da na nesto lici. ;)

Kad je tema mapiranje, pretpostavljamo da se ide na mapiranje radi povećanja elastičnosti/snage ( ), a shodno tome najviše dobitaka mapiranjem se ostvaruje na turbo motoru. Recimo sve ono kaj ti je Ciki nabrojil od dijelova koje je moral kupiti za svoj 1.6 atmosferac + remap da dobi 15 KS - recimo da imamo HDI 1.6 90 ks - stavimo hladnjak stlačenog zraka + podignemo tlak turbine s mapiranjem i dobivamo 20-30 KS za 1/5 cijene koje je Ciki dal za svoj 1.6 atmo... Da ne velim kakvo bi veselje bilo da se isto napravi na turbo benzincu 1.6 THP ili sličan...
:palac-gore: :palac-gore:
 

2mario2

Well-known member
Vidim da dugo nije tu pisano. Imam priliku za male novce dati remapirati svoj VTS, pa me zanima koliko je to dobro ili loše? Išlo je par prijatelja, al sa dizelašima i oduševljeni su. Rečeno mi je da mi se mapom može izvuči do 10% više ks i nm što ako je istina meni znaći puno na 125ks

Vidim što se pisalo, al to je bilo i prije 5 godina, pa si nekako mislim da se to danas bolje i kvalitetnije odnosno produktivnije radi

Cijena mapiranja je smiješna zbilja i ako i 5ks može izvuć mislim si zašto ne ako nije štetno po motor i eventualno malo smanji potrošnju
 
Na vrh