Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

DS9

Active member
Pa eto, društvo je već pomenulo nekolikoi njih odličnih u 0W-40 gradaciji.
Yacco recimo nudi galaxie seriju, koja je najpre namenjenja sportitstima jer sadrži više PAO pa njihova 0W-40iva ima odlične osobine.
https://en.yacco.com/product/55-galaxy-rs-0w40/

Onda recimo motulova varijanta https://www.motul.com/us/en-US/products/8100-x-max-0w40

ili MOL http://www.mondotrade.ro/uploaded/products/306_fisaftmoldynamicstar0w40.pdf


E sad, lično, pogotovo za nekog iz Hrvatske, taman bih dilemu rešio sa INA Star 5W-40, mislim čisto lično kao što ljudima iz Srbije kažem da će im u 5W-40 na neviđeno sasvim odgovarati kruševački FAM Fenix Premium 5W-40 (jer pokriva vrlo široke zahteve, kao i ina star, tj. kao i svaka 5W-40ica koncipirana između ostalog i po ACEA C3).

Da se nalazimo na nekom području u kojoj su hladni startovi česti na npr. ispod -10 C možda bi bila bitnija razlika između 0W i 5W, a ovako to nema baš toliki značaj (jer i 5W završava posao bez problema na nekih do -20 C, i niže.)

***

Da vidimo što će DS9 iskopat
Heh, hvala, naravno može svašta da se iskopa jer većina proizvođača automativnih maziva imaju 0W-40ice u ponudi, aki ne znam koji su od njiih prisutni u Hrvatskoj.

Dole su linkovi do selektora maziva koje sam svojevremeno složio za srpski nezavisni forum ljubitelja citroena tj. CFS (možda sam to već dao u ovoj temi), pa onaj koji hoće kopa po uljima može među njihovim proizvođačima svašta da nađe. Osim gore pomenutih, potražio bih i recimo Ravenol, Addinol, Fuchs ili npr. Valvoline....itd.



TOTAL

Srbija, Hrvatska... https://www.total-serbia.rs/sr/auto-maziva/auto-maziva/lub-savetnik

Francuska https://www.total.fr/mon-vehicule/preconisation-huile-moteur.html

U.K. http://total-gbr.lubricantadvisor.com/


Shell
http://lubematch.shell.com/landing.php?setregion=384&region=384&site=58&language=5&brand=113

Mobil http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Castrol http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng/advancedsearch

Havoline (Chevron/Texaco) http://serbia.havoline.com/sr-RS/oil-selector.html

Valvoline http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=eng

Lukoil http://lukoil-masla.ru/ru/Services/selectionofoils

Fuchs http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?Lang=eng

Repsol https://www.repsol.com/es_en/fenix/lubricantes-particulares-buscador-lubricantes/beta/

Liqui Moly kliknuti OIL GUIDE desno https://www.liqui-moly.com/en/products/product-groups/lubricants.html

Motul https://www.motul.com/rs/sr/lubricants

G-Energy (Gasprom) http://g-energy.org/en/match_oil/index.html

Mol http://molserbia.rs/sr/vozite-se-sa-nama/pronadite-odgovarajuce-mazivo-za-vase-vozilo

Comma http://www.sr.commaoil.com/products/index/

Addinol http://addinol.oilfinder.net/addinol_oilfinder_1.html

Divinol http://zellergmelin.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=eng

Ravenol http://www.ravenol.rs/pronadi-ulje

Kroon http://www.kroon-oil.com/en/

Petronas http://petronas-uk.ewp.earlweb.net/en_GB

Sunoco (Petronas) http://petronas-bel.lubricantadvisor.com/default.aspx

Eneos http://jx-nippon.ewp.earlweb.net/ (uz zahvalnost forumašu JankoP za link)

Eni (Agip) http://eni-ita.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=eng (uz zahvalnost forumašu ivanjovana za podsećanje)

Champion http://www.championlubes.com/EN_EU/products/default.aspx

Wolf https://www.wolfoil.com/en_com/default.aspx

Rowe http://rowe-mineraloel.com/service-und-tools/oelwegweiser/

Yacco http://www.yacco.com/page/12-entretenir-mon-vehicule/43-quelle-huile-pour-mon-vehicule-/

INA http://ina-maziva.hr/hr/pretraga-proizvoda-po-namjeni/1185


***

Pozdrav drustvo,

gornji linkovi sadrze većini poznate i vrlo renomrane uljare, preko kojih možete pogledati njihove preporuke fluida za određeno vozilo. Ovaj spisak sam sastavio na osnovu prisustva stranih brendova do kojih se uglavnom (manje/više) može doći kod nas (na Balkanu).

Potrebno je naglasiti da preporuke motornih ulja nisu bezuslovne i da najpre vaze za vozila kada su ona bila nova, ali da svakako sa njima tesko moze biti grube greske pri izboru maziva za auto.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Hvala na preporukama :)
Ovako mi se najprimamljiviji cine Mobil1 koji sam linkao i ovaj Motul. Budem potrazio gdje ih ima za uzeti pa ce cijena presuditi.
 

Doomsday

U prolazu...
Ovako njuškajući radi tebe naletih na taj Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40, i skroz mi se sviđa kao relativno kvalitetno rješenje koje nije preskupo za izmjenu svako cca. 10-15 k km ili godinu dana...

Tako da će moj škodilak fabijica benz 1.2 od 60 konja iz 2014. sa trenutno oko 75 k km buduće dobijat to ulje, pa ćemo vidit kako ide...

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
Ma može razna ulja, za fiksne izmjene propisano je VW 502.00 što razna ulja imaju, ali ovaj LM 0W40 mi se čini kao poprilično dobar i ne previše skup kompromis za moju godišnju izmjenu...

Valjda...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Èak razmišljam da ako budem stavljao CeraTec da uzmem Mobil1 New Life. Malo je deblji, ali navodno CeraTec smanji viskoznost ulju. Za MRV ne znam, ali mislim da na to ne bih trebao obraćati pretjeranu pažnju. Jedino što FS ima dosta niži MRV nego New Life.

No, što je najbitnije, nigdje ne pronalazim FS za kupiti :D

Palac dolje je čisto onako, zašto ne ili ne slaganje sa nekom tvrdnjom? Nije offtopic tema pa me zanima jel ima veze sa nečime od ovoga...
navodno CeraTec smanji viskoznost ulju
MRV....na to ne bih trebao obraćati pretjeranu pažnju
nigdje ne pronalazim FS za kupiti
 

DS9

Active member
Prema nekim real-life testovima ceratec ume da bude blagotvoran, ali treba biti oprezan u smislu da motor u koji se sipa treba da bude relativno čist, tj. da je imao redovne izmene ulja. Mislim da je ovde dobro opisano šta može da se očekuje
https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/196980-review-liqui-moly-cera-tec-friction-modifier-my-skoda-laura.html

U vezi smanjenja/povećanja viskoziteta, mislim da se pre može očekivati povećanje viskoziteta, ali se radi o maloj količini aditiva koji ide u popriličnu količinu svežeg ulja tako da bi to moglo da se zanemari.

Sad, čisto lično, ako se koristi LM ceratec onda bih izabrao i neko njihovo ulje da se umeša kombinacija.
 

Cutac

Prèkaroš
Èitao sam svasta o tome i zakljucak je da stvar funkcionira. Problem je sto ja ne vjerujem aditivima i nitko od korisnika nije napravio vise tisuca kilometara i onda radio mjerenja i rastavio motor.
Vlastito iskustvo mi govori da, ako nista, CeraTec utisa hladni start i ucini da nesto prestane rondati. No na VTS-u nema nikakvih zvukova pa mi je "zao" sipati mu aditiv. A opet mozda aditiv osigura da duze vremena bude u dobrom stanju. Ili recimo jer taj auto vozim svakih 5 dana, mozda pruzi veću zastitu cilindrima kada ga upalim nakon stajanja.
Stavio bih, a ne bih :D
 

bikerbj

Member
promijenio sam svakojakih auta...bilo ih je zrelih za reparaturu ali ni u jedan nisam nikad stavljao aditive....ali svatko po svojoj volji ovo je samo moj izbor...
 

Spawn

Well-known member
Nema old school mehanicara koji ce reci da je neki aditiv dobar. Vecina kaze da sve sto motor treba ima u ulju i gorivu. Moj kum meho ima pug 306 1.6 100ks benz sa 457000 km kojem nikad nije dirao motor,u smislu nekakve polugeneralke i slicno, i njemu dosta vjerujem kad je u pitanju cista mehanika.
E sad tehnologija ide naprijed,i sve nove stvari je tesko dokazati, pogotovo koliko aditiv cuva motor. Ja bih ga stavio da ne cujem motor kad ga upalim,a ne bih jer ne znam posljedice. Neckam se isto kao kad vidim dobru ali malo umisljenu plavusu s cetvorkama :)
 

Cutac

Prèkaroš
Moj se mehanicar kune u STP smoke stop. Kaze da je na 1.9 TDI Caddyu imao njega i da je (ne znam zasto, ali motor je bio za otpis) ispustio ulje i gazio ga koliko ide nekih 30 km i da je auto i dalje radio bez nekih problema. Kaze da su cilindri i dalje bili masni.

Ovako polu-laički, ako CeraTec stvori mikro film keramike na pokretnim dijelovima, svakako mogu vizualizirati da se trosi taj film umjesto metala. Jedino sto je keramika tvrdja od bilo cega u motoru pa ne bih htio da se dogodi povecano trosenje. LM kaze da se CT doda svakih 50 tisuca. Sto ako u tih 50 film bude postojan i sve bude u redu, a nakon toga sa necega film spadne, a sa necega ne. Onda bi to bez filma stradalo. Tipa karike koje se taru o čestice keramike.
Mislim ja nagadjam jer ne znam kakav je to tocno aditiv.
 

Doomsday

U prolazu...
Pogledaj malo po forumima na netu, svi kažu da nakon izmjene ulja, ako ne staviš ponovo LM CT, zvuk motora i vibracije se vrate na prijašnje stanje...

Nema šanse da budeš miran 50 k km uz još 2 izmjene ulja nakon aplikacije, no way...

Valjda...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Pogledaj malo po forumima na netu, svi kažu da nakon izmjene ulja, ako ne staviš ponovo LM CT, zvuk motora i vibracije se vrate na prijašnje stanje...

Nema šanse da budeš miran 50 k km uz još 2 izmjene ulja nakon aplikacije, no way...
To ćemo vidjeti, ali evo za sada je stvarno drukčiji motor. Puno tiši na hladno i kod šaltanja u nižu brže se dignu okretaji. :surprised:

Dizel
E sad me vrijeđaš...

Zašto motor lupka i vibrira na prvom mjestu, to mene više zanima
Na hladno tuku ventili vjerojatno, a ovo na 3000 može biti lanac.

Nasao u Tokicu Mobil1 FS 0W40, 460 kuna 6 litara. Ipak nista od CeraTeca, pravom francuzu to ne treba, a ovo što su Švapski invalidi napravili je druga prica... :D
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma retoričko je više bilo. Mislim si da bi bolje bilo to riješiti gedorama nego tekućinama
 
Na vrh