Nisam siguran koliko moj troĆĄi na 140 ali mislim da je oko 8. SaznaÄu za 10 dana.
Ć to se tiÄe momenta, tu su po meni otprilike jednaki dizeli i turbo benzinci. Koliko sam vidio, i jedni i drugi imaju otprilike jednak max moment za istu zapreminu motora. TaÄno je da dizel vuÄe i od 1500 obrtaja (zapravo uglavnom poÄnu vuÄi ozbiljno tek od 1800), ali kod turbo benzinaca je karakteristiÄno to da imaju max. obrtni moment veÄ od 1400-1500 obrtaja, dok dizeli imaju max moment tek na visokim obrtajima. Odatle proizilazi ogromna razlika u voĆŸnji atmo i turbo benzinca, jer ga se ne mora brzo vrtiti da bi povukao.
A i potroĆĄnja je daleko prihvatljivija nego kod atmo benzinaca, ne baĆĄ tako niska kao kod dizela, ali nije ni straĆĄna.
Ovaj moj konkretno, ako ga uporedimo sa ekviv. dizelom (1.6 HDI), on ima 40 KS viĆĄe (115 vs. 156) a isti obrtni moment (240 Nm), s tom razlikom da je za moj deklarisano da ima max. moment veÄ od 1400 o/min.
U praksi to jeste odliÄno ĆĄto se tiÄe povlaÄenja i ubrzanja, meni je stvarno isti osjeÄaj kao da vozim dizela ĆĄto se toga tiÄe. VuÄe on i od 1400 ali isto kao i dizeli pravo povuÄe tek na otprilike 1700.
Ć to se tiÄe potroĆĄnje, meni je evo u ovih 12000 km do sada, prosjeÄna potroĆĄnja 7. Kad idem kuÄi, to je put od 300 km od Äega je 120 na autoputu, prosjek bude oko 6.5.