Imali smo slučaj detaljno opisan na CFS-u u vezi 1,6 HDi 2006. godište u kome se mesecima povremeno (na slučajnoj bazi) oglašavao nizak pritisak ulja. Maltretirao se sa novim senzorom, promenama ulja, prethodno je detaljno čišćen karter zbog propale turbine i zapušenih sita - ali je problem rešen tek sa zamenom uljne pumpe. U celoj toj priči je čovek prešao nekoliko hiljada km. Ipak, kako stoje stvari izgleda da nije bilo ozbiljnijih posledica po motor.
Pre tog problema je crkla turbina pa je zatečen katastrofalan krš od prošlih zamena ulja (auto iz uvoza), na situ uljne pumpe kao i na situ voda za snabdevanje turbine uljem. Sve je fino oprano, reparirano i spakovano - ali je posle par meseci počeo da ga ubija nizak pritisak ulja, povremeno. Dok nije promenjena uljna pumpa - a u nekim slučajevima (jer je bio kod više sasvim iskusnih majstora za HDi) je pri merenju pritisak bio korektan, kada je meren.
Zaključak bi otprilike bio da su prethodni dugi intervali zamene ulja upropastili uljnu pumpu, i turbinu (u kombinaciji sa najverovatnije uljem nižeg kvaliteta, jer je PSA u tim godištima dokumentacijom dozvoljavala intervale od 30000 km i sa polusitetskim uljem gradacije 10W-40). Sa korišćenjem sasvim kvalitetnih ulja nakon toga (a ipak mu je posle toga vrisnula turbina), najverovatnije je samo donekle odložio tj. smanjio učestalost javljanja problema.
Btw, mislio sam da ću doživeti oglašavanje senzora za nizak pritisak ulja na svom C3 (1,4 HDi, 2006. sa nepoznatom kilometražom uvežen iz francuske 2011. ) prošlog leta u Beogradu kada je senzor spoljašnje temeparture prijavljivao 48 C, sa punim autom, na uzbrdici i uključenom klimom, pri čemu je motorno ulje (fam fenix energy psa) jedno od najtanjih u 5W-30 gradaciji (10,1 mm2/s @100 C) - ali se to nije desilo. Sa takvim iskustvom - recimo da bih potpisao ovo što je naveo Memphis
U vezi C4 1,4 16v, nije sasvim jasno da li je to eventualno HDi ili benzinac TU5, ali koliko se sećam iz servisnog uputstva na 3000 ili 3500 RPM je naveden podatak od 3, 3,5 ili 4 Bar. Ako je izmereno manje od toga, a kažeš da je 2,5 - ili je ulje pretanko ili pumpa ne radi dobro, a eventualno i filter ume da napravi problem. Ljudi gore sve to rekoše, samo je pitanje da li je onaj koji je merio pritisak siguran da je ulje adekvatnog viskoziteta i da je ostalo ispravno (npr. filter).
Uglavnom je zgodnije/sigurnije da se krene od jednostavnijih stvari tipa promena ulja, ali kako memphis kaže to u sklučaju problematične uljne pumpe može eventualno samo zakamuflirati problem, pa da te ponovo ko zna gde sačeka nizak pritisak ulja.
Moj lični savet je - ukoliko imaš sasvim poverenje u taj servis tj. u čoveka koji je merio pritisak i savetovao promenu uljne pumpe, onda se prekrsti, skupi novac za radove i računaj da će dobar majstor da ti završi nešto o čemu više nećeš morati da razmišljaš.
Ako nisi sasvim siguran u servis, eventualno da tražiš drugo mišljenje tj. da odeš kod još nekog da premeri pritisak.
Btw, za merenje pritiska majstor bi trebao da ima neko svoje standardno ulje, ali u praksi se gotovo niko ne zeza sa time. Na kraju krajeva, moraju majstori da žive i od ovaca, jer i njih život ume žestoko da ošiša.
***
@Saša
na osnovu tvog poslednjeg komentara - biće da je nazgodnije promeniti uljnu pumpu tj. poslušati one koji su radili taj auto.
Kad sasvim imaš poverenja u te ljude, ovi komentari mogu da ti budu za neko dodatno znanje tj. informisanost - ali su najključniji ti koji ti održavaju auto, jer su ti oni već rekli šta je rešenje problema, za koje će nekako (na kraju krajeva) i garantovati.