Novi C5 bez hidraulike!

HAL9000

New member
Moguće je da vidiš dosta novih C5 jer su povoljne cijene kao rabljeni pa ih ljudi uvoze, osobito su jeftini vani 1.6 hdi koji je stvarno preslab za ovaj auto.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Citroen je objavio informacije o novoj vrsti ovjesa na kojoj su radili, a kao zamjena za hidropenumatiku!
Radi se o sustavu koji je kompletno smješten u amortizeru što znači da se može ugraditi u sve Citroen modele.
To bi bilo senzacionalno!!!
Zamislite samo C1 ili C2 koji preko rupa klize kao Žaba! Ili C4! Nije bilo kompaktnog hidrauličara još od GSa!
Sustav je za sada rezerviran samo za Citroen jer je u skladu sa novom strategijom PSA grupe gdje je Citroen udobna alternativa jednostavna za korištenje, Peugeot je premium ponuda a DS luksuzna ponuda.

Amortizer na krajevima hoda ima dodatne "hidraulične patrone" i zbog toga sredina hoda može biti vrlo opušteng prigušenja, a osim toga i federi mogu biti vrlo mekani jer će ove hidraulične patrone preuzeti dio tereta kod većih neravnina.
Prvi utisci sa vožnje su vrlo obećavajući.
I ovim sistemom je riješena najveća boljka hidrauličara a to je osjetljivost na male neravnine koja je bila kompromitirana zbog relativnog visokog trenja u HP cilindrima.

Ne spominje se samoporavnjanje karoserije kod dodavanja tereta, što mislim da bi mogao biti veliki problem kada se koriste mekani federi. Pogotovo kod malih i laganih auta. Jedino ako će koristiti federe u dva stupnja, kao kod trkaćih auta.

U svakom slučaju, mogu reći da sam iznimno uzbuđen zbog novih Citroen modela!

Originalni članak je ovdje: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/uk-exclusive-new-citro%C3%ABn-suspension-set-%E2%80%98reinvent%E2%80%99-comfort
 

ZlatkoC4

Well-known member
U svakom slučaju, mogu reći da sam iznimno uzbuđen zbog novih Citroen modela!
Ima već dosta da je to najavljeno i samog me interesira konačni rezultat istoga.
što got mi rekli za autoindustriju ona je napredovala jako ma što got neki rekli o tome. motori su nekad prelazili jedva 30-40tkm radile se generalke tunila limarija itd. sad motor odradi od 500tkm pa nadalje bez ikakvih generalki i dr, zafrkancija. limarija da ne pričam sama garancija 12god. itd.

hidraulika je dala svoje i vrijeme je za drugu generaciju ovjesa koja će biti daleko ispred onog vremena.
 

vborovic

C5 modifikator
@ kona - kasniš, jedno 22 dana sa tim člankom ... :D

http://www.citroenforum.hr/122128-post147.html

Ono što mene zanima jest kako misle prilagoditi univerzalni ovjes za svaki specifičan auto, da li će to raditi centralno računalo, ili će postojati specifično ovjes računalo koje će onda prema tipu imati svoju "mapu", koju će onda primjenjivati kao aktivnu kompenzaciju (C1 i C5 ne može biti isto, nema šanse) ... različiti međuosovonski razmak, ukupna masa vozila, masa koju može nositi itd ... a ono što nitko za sada ne otkriva, što je hidrauliku i dalje držalo ispred konkurencije, je bila mogućnost dizanja/spuštanja vozila od minimuma do maksimuma, da li će to taj novi ovjes imati ... drugi auti imaju to samo kao aktivni ovjes izvedeno, ne da možeš auto dići ako se trebaš izvući, ili spustiti skroz ako ga želiš lakše oprati ... imaju custom zračni ovjesi tu opciju, ali koliko je meni poznato, ne i standardna ugradnja (Mercedes, BMW i sl.)
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
@ kona - kasniš, jedno 22 dana sa tim člankom ... http://www.citroenforum.hr/122128-post147.html
UPS! :whistling: Nisam pazio na satu :grin:

Ono što mene zanima jest kako misle prilagoditi univerzalni ovjes za svaki specifičan auto, da li će to raditi centralno računalo, ili će postojati specifično ovjes računalo koje će onda prema tipu imati svoju "mapu", koju će onda promjenjivati kao aktivnu kompenzaciju (C1 i C5 ne može biti isto, nema šanse)
Za sada tu nema elektronike koja bi aktivno regulirala kompresiju i povrat kao skyhook. Sve se rješava mehanički i postavke su fiksne. Princip tih hidrauličnih patrona je uvijek isti, ali dimenzioniranje i postavke komponenti se mijenjaju prema tehničkim zahtjevima vozila. Neće biti feder iste konstante u C1 i u C5. Isto tako će i stupnjevi kompresije i povrata biti različito podešeni za različita vozila.
Ne znači da neće biti skyhook-a u budućnosti. S obzirom da se sve nalazi u amortizeru i ne trebaju dodatne vanjske komponente (HP pumpa, vodovi,...) ovim novim rješenjem je ostavljena puno veća mogućnost za implementaciju postojećih skyhook rješenja nego što je bilo kod hidraulike. Iako je i to već napravljeno na C6 sa AMVAR-om. Kod ovog novoga, samo dovedeš dvije žice do amortizera u kojem se nalazi skyhook hardver. Senzor kuta upravljača i G-senzor već imaš zbog ESPa, a ako imaš xenon, imaš i vrijednost o visini vozila. I svi inputi su tu.
Ono što su oni željeli postići ovim novim sustavom je taj osjećaj lebdenja a opet iznimne stabilnosti koja je karakteristična za HP aute. Nije problem napraviti mekan auto, staviš mekane feder i popustiš kompresiju i povrat, ali se taj auto ljuja još 20sek nakon što pređe preko neravnine.
HP je uspješno pomirivala te oprečne zahtjeve.
Zračni ovjesi sa shyhook-om kakvi se ugrađuju u visoku klasu zadnjih 15ak godina su dostigli HP i čak je prešli po pitanju osjetljivosti na manje neravnine, ali ta rješenja tek zadnjih 5 godina dolaze do srednje klase. Tako da je ekvivalent komfora i stabilnosti npr. C5 bila tek Mercedes E klasa sa Airmatic-om. A to je razlika u cijeni za koju kupiš još jedan auto.

mogućnost dizanja/spuštanja vozila od minimuma do maksimuma, da li će to taj novi ovjes imati ... drugi auti imaju to samo kao aktivni ovjes izvedeno, ne da možeš auto dići ako se trebaš izvući, ili spustiti skroz ako ga želiš lakše oprati ... imaju custom zračni ovjesi tu opciju, ali koliko je meni poznato, ne i standardna ugradnja (Mercedes, BMW i sl.)
Svi oni imaju obične amortizere ili te skyhook verzije i zračne federe umjesto čeličnih.
I zbog toga svi imaju podešavanje visine u više stupnjeva, kao i Citro. I kao kod Citra, nisu sve visine za vožnju već imaš npr. gornju, donju i auto poziciju.
 
Posljednje uređivanje:

vborovic

C5 modifikator
I zbog toga svi imaju podešavanje visine u više stupnjeva, kao i Citro
Jesi siguran? Ja sam se vozio u Mercedesu, BMW-u i Audi-ju, svaki od njih sa svojom izvedenicom pametnog ovjesa, niti jedan nije imao kao Citroen varijantu da ga sam digneš npr. na najvišu ili najnižu točku ... imaš samo mogućnost odabira (auto, sport, comfor, dynamic, kak se već zovu) vrste ovjesa ... tak da ne znam dal (ako) to postoji, možda ovisi o nekakvom još jačem paketu, tipa BMW-ov Adaptive M ovjes ili slično (u tome se još nisam vozio)...
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
100% sam siguran.
Vozio si se u autima koji su "samo" imali elektroničke amortizere tj. taj skyhook i obične čelične federe. To je lagano postao standard u višoj klasi.
Zračni ovjes je još dodatna doplata na te elektroničke amortizere i kod nas ih rijetko tko uzima a malo auta ih ima standardno.

Zračni ovjes kod Mercedesa se zove Airmatic i opcija je na S i E, a po novome i na C klasi.
Audi Allroad ga ima kao standardnu opremu. [ame]https://youtu.be/YjZpEqiXnrk[/ame]
VW Phaeton/Bentley Continental imaju zračni ovjes.
Audi A8 kao opcija.
Bmw 7 i 5 kao opcija.
VW Toureg/Porsche Cayenne imaju kao opciju.
Range Rover ima kao standardnu opremu.

Sada vidiš da je Citroen u srednjoj i višoj klasi standardno isporučivao HP što je i u vrlo visokoj klasi često opcija sa nadoplatom.
Hidractive III sa AMVARom je bio jedini sustav koji je aktivno mijenjao tvrdoću zračnih opruga uključivanjem/isključivanjem dodatnih kugli i prilagođavao stupanj prigušenja amortizacije.
Ovi skyhook samo mijenjaju stupanj prigušenja amortizacije. Feder je uvijek konstanta.
 

vborovic

C5 modifikator
Zračni ovjes je još dodatna doplata na te elektroničke amortizere i kod nas ih rijetko tko uzima a malo auta ih ima standardno.
Da, onda može biti tako, baš da imam tako dobro stojeće prijatelje, nemam ... :D

Šteta za taj AMVAR, imali su ga samo C6 i C5 III 3.0 ... ali, pričao sam sa ljudima koji ih imaju (van HR), dok ode nešto na tom sustavu, prvo sjedneš i plačeš, jer otkriti točan kvar je ravno lutriji ...
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Šteta za taj AMVAR, imali su ga samo C6 i C5 III 3.0 ... ali, pričao sam sa ljudima koji ih imaju (van HR), dok ode nešto na tom sustavu, prvo sjedneš i plačeš, jer otkriti točan kvar je ravno lutriji ...
Tako je. Mislim da detekcija još i nije toliko problem koliko cijene dijelova.

Da se vratim na ovu inovaciju.
Ne troši struju!
Što je danas postao sve veći problem. HP pumpe zadnje generacije su električne, a prije su bile vezane na motor.
A vidimo u kojem smjeru autoindustrija ide...

Citat: konaroast: Pregled postova Zračni ovjes je još dodatna doplata na te elektroničke amortizere i kod nas ih rijetko tko uzima a malo auta ih ima standardno. Da, onda može biti tako, baš da imam tako dobro stojeće prijatelje, nemam ...
Ima danas toga u malo bolje opremljenijoj Astri ili Golfu. Mislim doplata je cca 1000€
 

Dalibor

Dado Tornado
ako loeb prije par godina imao "hidrauliku" u svom rally autu onda nova tehnologija postoji i treba je samo pojeftiniti. na nekoj temi vec sam kacio link kada pisao da mclaren ugradjuje "hidrauliku".
vjerojatno vec postoje varijante samo treba razviti komercijalno najisplativiju.

ako ce se ici na neku novu "hidrauliku" biti ce to samo zato da se citroen distancira od peugeota, moje misljenje.
 

vborovic

C5 modifikator
Nisam siguran za to, znam da jesu nešto posebno razvijali za rally, ali ih je FIA blokirala (jer je auto bio predobar ... što ne čudi)
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
ako loeb prije par godina imao "hidrauliku" u svom rally autu onda nova tehnologija postoji i treba je samo pojeftiniti.
Nisam siguran za to, znam da jesu nešto posebno razvijali za rally, ali ih je FIA blokirala (jer je auto bio predobar ... što ne čudi)
Ima taj dio razvoja na trkaćim aplikacijama koji je usmjeren u tzv. platforme. To je sve krenulo od onih amerčkih Baja buggya koji imaju po 100-120cm hoda na kotaču. Taj platforma amortizer u sebi ima jedan mehanizam pomoću kojeg reagira samo na određene amplitude udaraca. Inače taj buggy ne bi mogao niti skretati od naginjanja.
Ukratko, kod skretanja tj. niske amplitude kompresija je skoro skroz zatvorena i onda se buggy vozi na "platformi" od ulja, od tuda i naziv. Kod jačeg udarca platforma otvara kompresiju i imaš puni hod.
Jasno mi je da bi to zabranili na rally autima jer stvarno donosi prednost. Kompletan ovjes može biti mekši što poboljšava držanje na neravninama a nema naginjanja.

na nekoj temi vec sam kacio link kada pisao da mclaren ugradjuje "hidrauliku".
To što McLaren ugrađuje je sustav za sprečavanje naginjanja koji radi na hidrauličkom principu. Patentirao ga je jedan Australac i prva primjena je bila na Toyoti Landcruiser.
Kod tog sustava su kotači povezani dijagonalno, tj. prednji desni i stražnji lijevi. I pumpa koja aktivno tlači ulje u suprotni amortizer. Zbog toga stabilizatori mogu biti tanji ili ih uopće nema kao na tom McLarenu i zato je jedan od najudobnijih superautomobila. Taj patent još koristi Audi RS6 u svim generacijama.
Kod Citroena su kotači povezani samo po istoj osovini, i ulje tlači suprotni kotač. Tj. kada desni kotač prelazi preko izbočine, tlači ulje u lijevi kotač i cijeli prednji kraj se izdiže. Tako da nema ljuljanja lijevo-desno već samo lebdeći tepih :cool:.

vjerojatno vec postoje varijante samo treba razviti komercijalno najisplativiju. ako ce se ici na neku novu "hidrauliku" biti ce to samo zato da se citroen distancira od peugeota, moje misljenje.
Po mom mišljenu Hydractive III je stvarno pouzdan i razrađen sustav i radi se u puuuno većoj seriji nego svi ranije spomenuti. Audi je možda napravio ukupno 15.000 RS6-a svih generacija, McLaren će doći do nekih 3-5.000 svih izvedenica trenutne platforme.
Dok je Citroen sa C5 I, II i III i C6 napravio sigurno 1.000.000-1.200.000 u 16 godina.
Ako stvarno provuku novi sistem kroz sve modele, mogli bi tu brojku vidjeti svake godine. Tako da je isplativost sigurno na strani novog sistema, čak i ako ne prodaju patent drugim proizvođačima.
 
Na vrh