ako loeb prije par godina imao "hidrauliku" u svom rally autu onda nova tehnologija postoji i treba je samo pojeftiniti.
Nisam siguran za to, znam da jesu nešto posebno razvijali za rally, ali ih je FIA blokirala (jer je auto bio predobar ... što ne čudi)
Ima taj dio razvoja na trkaćim aplikacijama koji je usmjeren u tzv. platforme. To je sve krenulo od onih amerčkih Baja buggya koji imaju po 100-120cm hoda na kotaču. Taj platforma amortizer u sebi ima jedan mehanizam pomoću kojeg reagira samo na određene amplitude udaraca. Inače taj buggy ne bi mogao niti skretati od naginjanja.
Ukratko, kod skretanja tj. niske amplitude kompresija je skoro skroz zatvorena i onda se buggy vozi na "platformi" od ulja, od tuda i naziv. Kod jačeg udarca platforma otvara kompresiju i imaš puni hod.
Jasno mi je da bi to zabranili na rally autima jer stvarno donosi prednost. Kompletan ovjes može biti mekši što poboljšava držanje na neravninama a nema naginjanja.
na nekoj temi vec sam kacio link kada pisao da mclaren ugradjuje "hidrauliku".
To što McLaren ugrađuje je sustav za sprečavanje naginjanja koji radi na hidrauličkom principu. Patentirao ga je jedan Australac i prva primjena je bila na Toyoti Landcruiser.
Kod tog sustava su kotači povezani dijagonalno, tj. prednji desni i stražnji lijevi. I pumpa koja aktivno tlači ulje u suprotni amortizer. Zbog toga stabilizatori mogu biti tanji ili ih uopće nema kao na tom McLarenu i zato je jedan od najudobnijih superautomobila. Taj patent još koristi Audi RS6 u svim generacijama.
Kod Citroena su kotači povezani samo po istoj osovini, i ulje tlači suprotni kotač. Tj. kada desni kotač prelazi preko izbočine, tlači ulje u lijevi kotač i cijeli prednji kraj se izdiže. Tako da nema ljuljanja lijevo-desno već samo lebdeći tepih
.
vjerojatno vec postoje varijante samo treba razviti komercijalno najisplativiju. ako ce se ici na neku novu "hidrauliku" biti ce to samo zato da se citroen distancira od peugeota, moje misljenje.
Po mom mišljenu Hydractive III je stvarno pouzdan i razrađen sustav i radi se u puuuno većoj seriji nego svi ranije spomenuti. Audi je možda napravio ukupno 15.000 RS6-a svih generacija, McLaren će doći do nekih 3-5.000 svih izvedenica trenutne platforme.
Dok je Citroen sa C5 I, II i III i C6 napravio sigurno 1.000.000-1.200.000 u 16 godina.
Ako stvarno provuku novi sistem kroz sve modele, mogli bi tu brojku vidjeti svake godine. Tako da je isplativost sigurno na strani novog sistema, čak i ako ne prodaju patent drugim proizvođačima.