Plivajući zamašnjak (zamajac)

Dalibor

Dado Tornado
re: Plivajuci zamašnjak (zamajac)

cijeli auto ti se trese kod paljenja/gašenja/ubrzavanja, trza u vožnji, pokvaren zamajac zna i zapjevati, lupka kada pritisneš kvačilo...

prilikom zamjene može se umjesto njega staviti obični , ali tada moraš staviti lamelu sa federima, jer lamela koja ide sa plivajučim zna ne imati federe na sebi
 

Zmix

New member
Re: Plivajuci zamašnjak (zamajac)

prilikom zamjene može se umjesto njega staviti obični , ali tada moraš staviti lamelu sa federima, jer lamela koja ide sa plivajučim zna ne imati federe na sebi
Plivajući zamajac ima ulogu da ublaži, udarce prilikom kretanja, prilikom usporavanja i promena brzina, te na taj način zaštiti menjač od prekomernog naprezanja i ostećenja.
Nikako ne terba zanemariti ovu ulogu plivajućeg zamajca, prilikom popravke i zamene kvačila.

Neki "majstori" zagovaraju teoriju da se umesto plivajućeg ugradi običan zamajac od sličnog modela, ili nov običan koji navodno "menja" plivajući.

Mada je plivajući zamajac skuplji od običnog, navedenu prepravku nikako ne treba prihvatiti.
Plivajući zamajac traje od 150.000 km do 200.000km pa i više ako je vozilo pažljivo korišćeno. Cena mu je od 200€ do 500€ zavisno od marke i modela vozila.
S obzirom na dug vek trajanja to i nije prevelika investicija.
Odgovor se može dati i pitanjem da li je skuplji menjač ili zamajac?
Na svim vozilima gde je ugrađen plivajući zamajac menjač je tako izrađen da podnosi manje udarce i trenutna naprezanja (oštar start, nagla promena brzina, silovito kočenje motorom i dr.), tako da mu nikako ne bi odgovaralo klasično kvačilo.
 

Hrvoje Marin

Active member
Plivajući zamajac ima ulogu da ublaži, udarce prilikom kretanja, prilikom usporavanja i promena brzina, te na taj način zaštiti menjač od prekomernog naprezanja i ostećenja.
Više od toga smanjuje vršne momente kod svakog ciklusa, tako da se plivajući ne koristi samo kod kretanja i slično, već stalno i nije stavljen za ukras.
 

deda

New member
To je zmišljeno da se smanje mase u mjenjaču,odnosno da mjenjač manje trpi.ležajevi zupčanici,kvačilo i sve po redu,napravljen je radi čiste štednje materijala i svih ostalih strojnih elemenata da mogu biti manje opterečeni tj,štednja sa svim navedenim,a da se može povečati snaga motora i moment a da sve ostalo ne moraju raditi jače.Sve je to sranje,ali nikako se ne smije stavljati mono zamašnjak na takvu transmisiju jer će sve rasturiti moment i snaga motora.Sve ****arije su prenešene iz trkaćih auta,samo kaj tamo nije upitno mjenjanje svaki put kada nešto ode,uostalom danas se auti više ne rade da traju i da se popravljaju,nego da se kupuju novi ćim je neki veći kvar,tak da ovaj moraš hitit jer se više ne isplati niš popravljat i mjenjat.
 

Ciki vts

New member
3D animation of dual mass flywheel

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ[/ame]

Evo sta kazu decki sa 1.9 TDI motorima

jednomaseni više traje,praktički se i ne mijenja,a dvomaseni mijenjaš skoro svaku izmjenu lamele,u principu jednomaseni bude nešto lakši ,pa dobiješ na perfomansama auta,a dvomaseni je udobniji
Ma s tim dvomasenim zamasnjacima sam imao samo problema... i onda mi stave to sranje u corsu gdje me samo on kosta preko 5 soma kuna, komplet kunplung set 11k kuna, a to mi je polovica vrijednosti auta
Dvomaseni je nesto udobniji za cestu, tj. kod kretanja u prvoj auto malo manje cukne, a kod jednomasenog mi je to malo izrazenije, s tim da je on laksi pa auto stvarnio i bolje nabire okretaje i nije toliko trom. A i razlika u cijeni od 3tkn nije mala, tako da..
onda, šta bi TI stavio na 1.9TDI sa recimo 200ks i 500Nm a da je vozljivo svaki dan i ne ronda u leru?
Ja sam morao staviti jednomaseni jer auto je s dvomasenim radio kao traktor i ato je stalno cukao kod normalne vozne
Sljaka Ali se rsspada svakih 70-120tkm a zamasnjak je oko 5000kn
 

Tomas

New member
meni se dosta čuje lupanje pri kretanju a malo i na ler gasu, auto ima samo 92tkm (2.0hdi, 100kW, 2004g) :(
Neznam dal je jeftiniji zamašnjak u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj ili Francuskoj? Ugradio bih ga tu, vani samo kupio ako se isplati
 
Na vrh