Tako i stoji u npr. servisnom uputstvu iz 2002. odnosno da se ulje ne menja već samo proverava nivo i po potrebi dopunjava.
Konkretno - strana 147. servisnog uputstva za C3 iz 2002,
http://service.citroen.com/dtt/CDP/code/en_US/C3/index_2002.html
a inače u kasnijim godištima ovaj navod izostaje.
Ipak, ko je ispuštao transmisiono ulje iz MA5 menjača koji je duže u upotrebi - zna dobro da ono može delovati spaljeno (i po boji i po mirisu).
Ako se već preporučuje dopunjavanje ulja, logično je da će se pomešati novo i staro ulje, a onda se čovek pita zašto ne bi promenio svo ulje, kada ta operacija nije zahtevna (odvrtanje dva šrafa) i kad 2 litra namenskog/preporučenog transmisioniog ulja košta 15ak evra.
Mazivo se upotrebom, generalno uzevši, degradira - i ukoliko su zaptivke/semerinzi korektni onda nema baš razloga da se i celo ulje ne promeni. Druga je priča što sa novim uljem može doći do procurivanja već načetih semeringa.
Kada sam uzeo auto pre pet godina, ubrzo smo ukapirali da ostavlja fleke i da mu curi menjačko ulje. Procureo mu je semering na kraćoj poluosovini, pa je tada ispušteno sasvim crno ulje u količini od 1,8 L. Sipano je novo BV Transmisison 75W-80. Nakon 30000 km, procureo je stari semering na dužoj poluosovini, pa je i tada ispuštano ulje, a ono je izgledalo ovako
Tada sam odlučio da sipam motulovo koje je najviskoznije u toj gradaciji inače takođe preporučeno za PSA menjače. Nakon sledećih 30,000, odnosno 60,000 km od zamene kvačila(koje je zamenjeno kada je kupljen auto) lamela je počela da proklizava, pa je konstatovano da je procureo semering spojničke osovine - koji je prilikom prve zamene bilo dobro promeniti, ali to nismo bili učinili.
Dakle sada smo imali priliku da ponovo ispustimo i motulovo transmisiono ulje i osmotrimo ga (ono je inače izrazito svetlo kada je novo) i to izgleda ovako. Proceđeno je od opiljaka i vraćeno je u menjač (nisam ga menjao).
Na obe slike su u dnu metalni opiljci koje magnet privlači. Menjač bruji u nižim bruinama, ali se to brujanje izgleda ustalilo na neki nivo - i tako auto tera već više od 60,000 km.
Btw, ko bude sipao dva litra u menjač nakon ispuštanja ulja - ako mu posle ne procuri neki semering, pri sledećem ispuštanju bi mogao da konstatuje da je iz menjača ispustio 2,1-2,2 L, pa lično mislim da se količina od 2 L odnosi isključivo na suvi menjač a da nakon ispuštanja ulja ne treba novog sipati više 1,8 L.
Ovo sve sam naveo kao primer da recimo čovek ne može biti siguran da mu neće procuriti semerinzi zbog novog ulja (možda bi procureli i sa starim, kao i što se bilo desilo) - ali je moguće da možda sami delovi menjača produže svoj vek.