Problem s mjenjačem C3 1.4 HDi

Krky

Lakerski profesionalac
Ovo sam pofotkal u 12mj 2014g kolegi na 1.4hdi 2003g...
Još se vozi, inače radi oko 40tkm godišnje...
Nisam ga pital koliko sad ima, al samo vidim da se stalno vozi, po svim proračunima bi mogel imati oko 380tkm ako ne i 400....

 

nero81

Active member
Donator foruma
Ovih par dana sta je zahladilo u jutro mjenjac je fuuullll tesko saltao. Kako su rasle temp tako je i lakse saltao ali nije to lagano kao kad je nov. Mehanicar mi mijenjao ulje i ne primjecujem neko poboljsanje. Treba pocekat da zahladi pa da mogu rec sa sigurnoscu. Kaze covjek da ako nije ulje da moze biti sajla. Navodno udje voda u sajle i zaledi. I da preporucuje da stavim original sajle koje kostaju cca 1500kn. Mijenjao netko sajle i da li je stavio original i da li su ok neoriginal e?
 

DS9

Active member
Kod MA5 (tj- manuelnog menjača koji između ostalih ide i u c3 1,4 hdi) mora mnogo da se pogreši u izboru transmisionog ulja da bi on slabije šaltao zbog njega - tako da tu sigurno nije problem do ulja (a normalno je da se ne konstatuje ništa kada se staro ulje promeni za novo - kada su oba propisane gradacije 75W-80).

Nakon mnogo pređene kilometraže ručica menjača ume da bude prilično labava (ali da to ne uzrokuje nužno problem sa šaltanjem), mada su neki opisivali da je to problem i na novom autu (prve i druge serije) zbog relativno nežnije konstrukcije šalt heble.

Sve u svemu, kako reče Ap0qalypto idealno je nabaviti originalne polovne sajle.

Sam menjač c3ojke nije baš nešto precizan (kako to ume da bude slučaj na drugim modelima), ali se čovek navikne na to.

Dakle poslušaj majstora, a sa obzirom da je promenjeno ulje u menjaču na njega može da se zaboravi sledećih npr. 80000-100000 km.
 

Dalibor

Dado Tornado
Kod MA5 (tj- manuelnog menjača koji između ostalih ide i u c3 1,4 hdi) mora mnogo da se pogreši u izboru transmisionog ulja da bi on slabije šaltao zbog njega
moje je iskustvo da su ovi mjenjači na slabijim motorima kod citroena jako osjetljivi na izbor ulja
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

nero81

Active member
Donator foruma
Jutros temperatura na nuli, mjenjac kao da mjenjam kroz polutvrdi beton. Zamjena ulja nije pomogla, sta znaci da me ceka skupa zamjena sajli :( a lako moguce da ni to ne bude rijesenje problema
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zašto misliš da sajle neće riješiti? Šta je još ostalo nakon njih i ulja da daju ovakve simptome?
Izguglaj Lageros i zovi gosp. Anđelka za preporuku/cijenu komada
 

nero81

Active member
Donator foruma
Pa zbog mooreovog zakona. Danas sam nacuo da moze bit u pitanju i nekakav uteg koji zna zastekat, pa cemo prvo to pogledat prije kupnje sajli.
 

DS9

Active member
moje je iskustvo da su ovi mjenjači na slabijim motorima kod citroena jako osjetljivi na izbor ulja
Hvala ti za komentar. :palac-gore:

Moje iskustvo je sledeće - c3ojka 2006. prešla ko zna koliko u francuskoj pre nego sam je kupio 2011. Neposredno nakon kupovine primećeno da bruji u prvoj i drugoj. Ulje ispušteno, bilo crnje nego iz motora nakon 10000 km., spaljenog mirisa/smrada.

Uliveno totalovo BV 75W-80, i tako terano nekih dve sezone oko 30000 km. Nakon toga ispušteno, mada nije moralo relativno bistro, konstatovani opiljci, sve vreme se konstatuje nekakvo brujanje. Novo sipano Motylgear 75W-80 koje je po specifikaciji praktično najdeblje ulje te gradacije (i graniči se gradacijom 85W).

Paljeno/kretano nezagrejano po Beogradu kada je konstatovano -14 C - al` nikakve razlike u vezi šaltanja u odnosu na BV 75W-80 koje je takođe prethodnih sezona povremeno korišćeno na temperaturama ispod -10 C. Kasnije je zbog promena semeringa poluosovina, a kasnije i otvaranja menjača nakon 60,000 km sipano ponovo motylgear pa posle toga opet totalovo BV 75W-80 tj Transmisson Gear 8 75W-80 (što je sadašnji naziv istovetnog ulja).

Nakon takvog iskustva - mislim da što se tiče gradacije nema greške sa bilo kojom varijantom gradacije 75W-80. Eventualno bi npr. možda bilo zgodno i deblje ulje (tipa 85W) za c3ojke koje se prže po Grčkoj.

Sa obzirom da je preporučeno/default totalovo 75W-80 po API GL 4+ po pravilu neka vrsta polusintetike - mislim da bih rekao da je tu najbitnije zameniti ulje nakon veće kilometraže, PSA to nikada nigde nije navela, tj. navodi samo da se proverava nivo i eventualno dopunjuje na npr. 60,000 - ali mislim da je izmena najključnija u svrhu dužeg trajanja menjača. Pomenuta ulja, koja su prošla npr. 200,000 verujem da su odgovorna za potrebu ranijeg menjanja nekih od delova/ležaja/sinhrona. Sad, to što neko nije menjao ulje u menjaču (nekog drugog auta / necitroena) 200,000 km ili dvadeset godina, pa ni tako nije imao problema, mislim da je sasvim posebna priča.

Na mom je nakon otvaranja nađen da je bio problematičan manji (od dva) ležaj na spojnici menjača čiji je venac pukao pa su kuglice bile slobodne, ali smo imali sreće da se nisu razletele po menjaču. Zamenjen je taj ležaj pre nekih oko 20000 km, inače koštao je ni 5 evra - i sad se tera uobičajeno i maltretira svakodnevno po beogradskom haosu. Voleo bih da znam zašto umesto takvog ležaja nije stavljen neki jači/veći ili bar isti (koji jeste jači/veći) kakav je na suprotnoj strani spojnice.

Mislim, sigurno može da stoji da su osetljiviji na izbor ulja, ako bi smo to poredili sa menjačima koji zahtevaju robusnija ulja tipa 75W-90 ili 80W-90 po API GL-5 - jer ovi potonji će funkcionisati i sa tanjim uljima, ali se mnogo ređe dešava da se za takav menjač ulije pogrešno ulje tj. gradacije 75W-80, dok je obratno češći slučaj.

Hoću reći, bar kod ovog menjača nema mnogo dileme - sveprisutno totalovo transmision gear 75W-80 ili bilo koje drugo ulje kome stoji norma PSA B71 2330.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Total Gear 8 je meni jedno od boljih ulja za mjenjače jer je puno aditiva za lakše šaltanje na niskim temepraturama. I baš se fino šalta ...

Uz to dobri su još Castrol i Tutela od Selenie
 

nero81

Active member
Donator foruma
Upravo se vratio od mehanicara. Skinuo je nekakav uteg/vijak sta drzi nekakve šipkice i sta ulazi u mjenjacku kutiju. Podmazao i vratio. Ne sjecam se da je tako lako ulazio u brzine i kad je bio nov. Sad treba cekat da padnu temp. da se idi da li je to to
 
Posljednje uređivanje:

Marko CIII

Kosovska Mitrovica
Jel bi mogao nero81 mozda da slikas to što ti podmazao majstor za menjač? I na mom citroenu 1.4 hdi je počelo slično. Težak menjač katastrofa, pripisao sam to hladnom vremenu, ali ipak neće biti to. Kad ga vraćam u ler kao da puca nešto. Ili da mi neko objasni gde se to nalazi i čime bih mogao najbolje da podmazem taj deo o kojemu nero81 prica. Unapred zahvalan
 

Marko CIII

Kosovska Mitrovica
Evo da javim, poprskao sam taj deo tj tu viljuskicu ili osovinicu sprejom koji sam kupio u radnji a služi za podmazivanje i oslobadjanje od rdje i neverovatno kao da sam dobio nov menjac, neuporedivo stanje, i ljudi mnogo sam srecan. 5 minuta posla, a stanje novo :smile: :dada:
Sta je jos bitno, pristup uopse nije lak toj osovinici jer se nalazi ispod akumulatora i da pridje ruka je vrlo tesko, ali sam se ja dosetio :cheesy:, pa sam na sprej kojim sam poprskao taj mali delic utako dve cevcice za sok koje sam spojio i zalepio selotejpom i dosao do osovinice glat.
 

DS9

Active member
Total Gear 8 je meni jedno od boljih ulja za mjenjače jer je puno aditiva za lakše šaltanje na niskim temepraturama. I baš se fino šalta ..
Mala napomena.

U suštini, svako ulje bez obzira na količinu EP (extra pressure) aditiva koji se dodaju menjačkim uljima - omogućiće adekvatan rad tj. normalno šaltanje ukoliko je ono odgovarajuće gradacije.

Ne računajući aditive koji bazno ulje "poboljšavaju" (modifikatori viskoznosti i snižavači tačke stinjavanja, eng.viscosity index improvers, viscosity modifiers, pour point depresants) kako bi gotovo ulje imalo određenu gradaciju i npr. indeks viskoznosti - ostali aditivi ne utiču na to da li će šaltanje biti teže ili lakše.

Na to utiče viskozitet ulja, odnosno njegova kinematička viskoznost na konkretnoj temperaturi (uz samu konstrukciju menjača, odnosno stanja te konstrukcije).

Inače, ulje za gotovo sve automobilske citroene u poslednjih dvadesetak godina što se tiče količine EP aditiva je po (nezvaničnoj, zbog plusa) API GL-4+ što znači da uglavnom imaju manju količinu nego ulja po API GL-5, iako zbog konstrukcije (tj. upotrebljenog materijala) uglavnom mogu biti pogodna ulja i po API GL-5, što mu dođe nezvanično.

Ono što daje elegantno šaltanje i na vrlo niskim temperaturama - je vrlo nizak viskozitet tog totalovog Transmission Gear 8 čak u odnosu i na većinu drugih ulja u okviru te gradacije 75W-80. Ipak, kladiću se sa svakim da bi teško primetio razliku do -10 C, ako bi pomenuto ulje (u menjaču, pri šaltanju) uporedio sa npr. motulovim 75W-80 koje je jedno od najdebljih ulja u okviru te gradacije.

Jer, oba ulja su relativno tanka, a i takvi su menjači da su im ova ulja preporučena - da sve to fino funkcioniše i u najhladnijim uslovima.

Kome to izgleda kao posebna prednost - rekao bih da je prethodno imao negativna iskustva sa pogrešnim uljem u menjaču ili sa nekim menjačima (necitroena) kod kojih je na niskim temperaturama kombinacija sa preporučenim uljem bila problematična.

U suštini sve ovo sam napisao da bi bilo jasno kako to ulje nema dodatne modifikatore trenja kao što je to npr. MoS2 ili WS2 - zbog čijeg prisutsva bi eventualno moglo da se kaže da se lakše šalta, nego se lakše šalta jer je viskozitet idealan (tj. dovoljno nizak da se elegantno šalta i dovoljno visok da za nekakav period štiti menjač) .
 
Na vrh