moje je iskustvo da su ovi mjenjači na slabijim motorima kod citroena jako osjetljivi na izbor ulja
Hvala ti za komentar.
alac-gore:
Moje iskustvo je sledeće - c3ojka 2006. prešla ko zna koliko u francuskoj pre nego sam je kupio 2011. Neposredno nakon kupovine primećeno da bruji u prvoj i drugoj. Ulje ispušteno, bilo crnje nego iz motora nakon 10000 km., spaljenog mirisa/smrada.
Uliveno totalovo BV 75W-80, i tako terano nekih dve sezone oko 30000 km. Nakon toga ispušteno, mada nije moralo relativno bistro, konstatovani opiljci, sve vreme se konstatuje nekakvo brujanje. Novo sipano Motylgear 75W-80 koje je po specifikaciji praktično najdeblje ulje te gradacije (i graniči se gradacijom 85W).
Paljeno/kretano nezagrejano po Beogradu kada je konstatovano -14 C - al` nikakve razlike u vezi šaltanja u odnosu na BV 75W-80 koje je takođe prethodnih sezona povremeno korišćeno na temperaturama ispod -10 C. Kasnije je zbog promena semeringa poluosovina, a kasnije i otvaranja menjača nakon 60,000 km sipano ponovo motylgear pa posle toga opet totalovo BV 75W-80 tj Transmisson Gear 8 75W-80 (što je sadašnji naziv istovetnog ulja).
Nakon takvog iskustva - mislim da što se tiče gradacije nema greške sa bilo kojom varijantom gradacije 75W-80. Eventualno bi npr. možda bilo zgodno i deblje ulje (tipa 85W) za c3ojke koje se prže po Grčkoj.
Sa obzirom da je preporučeno/default totalovo 75W-80 po API GL 4+ po pravilu neka vrsta polusintetike - mislim da bih rekao da je tu najbitnije zameniti ulje nakon veće kilometraže, PSA to nikada nigde nije navela, tj. navodi samo da se proverava nivo i eventualno dopunjuje na npr. 60,000 - ali mislim da je izmena najključnija u svrhu dužeg trajanja menjača. Pomenuta ulja, koja su prošla npr. 200,000 verujem da su odgovorna za potrebu ranijeg menjanja nekih od delova/ležaja/sinhrona. Sad, to što neko nije menjao ulje u menjaču (nekog drugog auta / necitroena) 200,000 km ili dvadeset godina, pa ni tako nije imao problema, mislim da je sasvim posebna priča.
Na mom je nakon otvaranja nađen da je bio problematičan manji (od dva) ležaj na spojnici menjača čiji je venac pukao pa su kuglice bile slobodne, ali smo imali sreće da se nisu razletele po menjaču. Zamenjen je taj ležaj pre nekih oko 20000 km, inače koštao je ni 5 evra - i sad se tera uobičajeno i maltretira svakodnevno po beogradskom haosu. Voleo bih da znam zašto umesto takvog ležaja nije stavljen neki jači/veći ili bar isti (koji jeste jači/veći) kakav je na suprotnoj strani spojnice.
Mislim, sigurno može da stoji da su osetljiviji na izbor ulja, ako bi smo to poredili sa menjačima koji zahtevaju robusnija ulja tipa 75W-90 ili 80W-90 po API GL-5 - jer ovi potonji će funkcionisati i sa tanjim uljima, ali se mnogo ređe dešava da se za takav menjač ulije pogrešno ulje tj. gradacije 75W-80, dok je obratno češći slučaj.
Hoću reći, bar kod ovog menjača nema mnogo dileme - sveprisutno totalovo transmision gear 75W-80 ili bilo koje drugo ulje kome stoji norma PSA B71 2330.