Pozdrav svima od novajlije, evo da i ja napišem svoje iskustvo sa ventilacijom u nadi da će nekome pomoći.
C3 hdi sa automatskom klimom, ventilator je naprosto prestao raditi. Nakon malo istraživanja i čitanja ispalo je da najčešće odlazi modul ventilacije, tj poluvodički upravljački sklop brzine vrtnje motora. Nakon zavlačenja u akrobatske položaje i vađenja modula bio sam presretan što nije zaliven već se lako otvara. Unutra mi je odmah bio sumnjiv onaj veliki MOSFET iako nije probio - onda bi ventilator bio "zakucan" na najjače.
Prvo treba skinuti onaj limić koji ga drži stisnutog uz hladnjak. Nisam bušio one spojnice i skidao hladnjak nego malim kliještima poštucao noge poluvodiča i svaku pojedinačno odlemio.
Malo guglanja je pokazalo da se najvjerojatnije radi o Fairchild 75344G N-kanalnom MOSFETu 55V, 75A, 8mOhm RDS. Zamjena koja je stavljena je iz Elmatisa (kod FER-a), IRFP064N, 55V, 110A, 8mOhm RDS, 20 kn. Promijenjena i termalna pasta (to možda imate od kakve izmjene procesora u kompu, ako ne - košta par kuna). Važno je prije nanošenja nove prvo dobro obrisati staru.
Nakon izmjene i provjere da je dobro nalegao na hladnjak, modul je sklopljen i vraćen u auto i ventilator sretno vrti. Preventivno je promijenjen i filter kabine jer je iz nekog razloga struja motora očito previše porasla, pa iz opreza da filter nije bio zaštopan sam stavio novi... Zasad radi.
Kako je doba krize, možda ovo iskustvo nekom posluži da si pomogne. Sretno!