Projekat: C4 II upgrade audio sistema i smanjenje buke

Machi89bg

Member
Pozdrav,

u planu mi je da na jesen odradim manji upgrade audio sistema i zvucne izolacije.
Na starom autu MEgane III sam sam radio dampiranje vrata i pomagao pri instalaciji pojacala i zvucnika (komplet alpine ozvucenje), tako da sam manje vise upoznat sa "procedurama", ali ne znam kako je sve to odradjeno do strane Citroena.

Imam business edition, 6 zvucnika sa navigacijom, zadnja vrata ne bih radio, eventualno malo izolacija ako ostane viska materijala..

Plan:
1. Zamjeniti prednje zvucnike u vratima - hertz cpk 165l (jel ima neko iskustva sa njima?), u pitanju su niskotonci, visokotonce ne bih da diram, skroz su OK, a nemam zivaca da opet auto rastavljam (poslije megana zivci su skroz otisli :whistling:) Vidio sam postove ssmania on je uzeo mac audio koaksijalne... za hertz i ovu seriju kazu da su bas pravljeni da zamjene stock zvucnike bez previse komplikacija..

2. dampiranje prednjih vrata (alubytil i ebay :)) da li predlazete jos neki materijal za tapacirung na vratima?

3.
a. Smanjenje buke u kabini - A stubovi - da li se isplati tj li je neko probao, koliko sam pogledao, ona plastika bi trebala lako da se skine?

b. Izolacija oko tockova, da li ima neko iskustva oko toga, koji tacno materijal? Da li mora da se skida tocak ili ima neka fora nekako ona unutrasnja zastita/plastika da se skine a da ne moram da skidam tocak?

4. Da li pucaju one zabice sto drze tapacirung na vratima? Na meganu kako god se potrudio da ih sacuvas bar pola pukne..

Sta mislite o ovom materijalu, ja sam samo radio sa alubytilom, koliko sam razumjeo ovim materijalom bi mogao tapacirung, A stubove i eventualno oko tockova da odradim? Tj sve osim metala, na metal vec ide alubytil...

https://reckhorn.com/schallisolierung/57/dv-10i-selbstklebendes-daemmvlies


Po klipu: [ame]https://www.youtube.com/watch?v=uBBY6vG-pwM[/ame] bih rekao da ne moram da pravim adaptere da izvlacim zvucnike naprijed zbog dubine? I tj na samo 3 lokacije je potrebno skinuti sarafe, kao sto se vidi na snimku - bocno i tamo gdje su kontorole za prozor? Pogledao sam jos par klipova, kod svih je isto, ono sto mi je bitno ili sto sam zakljucio dodatne rupe ne moraju da se buse, sve moze na fabricke da se zasfrafi...


Hvala na odogovorima, hocu sve polako da pripremim i izracunam koliko bi me sve kostalo... Mislim da bi ovo bilo OK sto se tice ozvucenja, ostario sam tako da vise nije bitno da li glasno svira, samo da je kvalitetno i da ne moram opet pola kontrolne table da rastavljam... Mozda sam malo nerazumno pisao ali je kasno i sve mi se muti pred ocima :D

Da li imate predloge koje djelove auta je jos lako izolirati a da daju dobre rezultate smanjenju buke?
 

Cutac

Prèkaroš
visokotonce ne bih da diram, skroz su OK, a nemam zivaca da opet auto rastavljam
Pol minute za izvadit ih.

Da li mora da se skida tocak
A ono, 99% da nećeš uspjeti sa autom na tlu.

A stubovi - da li se isplati tj li je neko probao
Nemaš mjesta. Imaš centimetar visine koji zauzimaju trake za jastuke i kabeli razni.

Da li pucaju one zabice sto drze tapacirung na vratima?
Itekako.

sam zakljucio dodatne rupe ne moraju da se buse, sve moze na fabricke da se zasfrafi...
Ako treba, buši zvučnike, a ne vrata. Ja sam Alpine morao bušiti.

Da li imate predloge koje djelove auta je jos lako izolirati a da daju dobre rezultate smanjenju buke?
Pod gepeka.

Ja sam armaflexom zatvorio kotače i osjeti se razlika, pod gepeka dosta znači, a vrata sam dampirao na dijelu na koji zvučnik ide da smanjim vibracije i rezonacije lima. To je uspjelo i zvuči super, ali nisam dampirao vrata iznutra. To je frend radio na Octaviji i ne igra neku ulogu u buci sa ceste. Za nju bi morao izolirati kotače alu izolacijom jer su baš glasni na C4 II.
Ali bez pojačala i suba nije to to, u vožnji nećeš kužiti razliku baš.
Ja sam koristio Armaflex samoljepljivi raznih debljina. On je OK za buku, ali puno je bolji za damping, za buku bi trebao njega da dampiraš lim(dosta je 8mm) i onda preko njega aluminij, inače se napatiš ko đubre, a ništa ne postigneš.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Žabica ima na ebayu za kupiti na kile... imam mješani paket, ne sekiram se oće li neka puknuti ili ne
 

Machi89bg

Member
Hvala puno na informacijama :) odmor se zavrsio...

@cutac

da li si kupovao adapter za struju za zvucnice, ili si sjekao zice i pravio adapter? Vidio sam na internetu da se prodaju ti adapteri za 2-3 evra po komadu.

Ako si mjenjao i vosokotonce, gdje su stavio skretnice ili njih nisi ni stavljao? Tj samo si spojio nove zvucnike na vec postojece zice...
Da li se osjeti razlika u kvalitetu kod visokotonaca kada si ih zamjenio?


Da li ima negdje uputstvo kako da skinem onu oblogu kad skinem tocak, da li ima negdje skrivenih sarafa zabica (to sam samo jednom skidao na vektri B)?

Znaci za gepek i oko tockova si koristio ne alubytil 2mm debljine (onaj sto reze prste dok ga rezes i sto je tvrdji), nego onaj meksi armaflex od 8mm, tako sam razumio?

"Ja sam koristio Armaflex samoljepljivi raznih debljina. On je OK za buku, ali puno je bolji za damping, za buku bi trebao njega da dampiraš lim(dosta je 8mm) i onda preko njega aluminij, inače se napatiš ko đubre, a ništa ne postigneš."

ovo bas nisam razumio, ja sam na meganu 3 komplet vrata alubytilom 2mm debljine izolovao, znaci onaj srednji lim, sama vrata unutra i tapacirung, kako si ti odradio - prvo armaflex pa na njega alubytil?
I za kotace - bolje alubytil ili armaflex 8mm?

Meni je cilj smanjiti buku sa ceste i pojacati kvalitet muzike, u meganu sa alpine zvucnicima i pojacalom, razlika bez alubytila je bila nebo i zemlja, bar 3 puta kvalitetniji zvuk...Ja tacno imam osjecaj da buka dolazi sa prednje strane, pogotovo oko kotaca...
 

Milosh

Test
@ Machi: nije ti jasno zato što je Cutac radio mimo otprilike cijelog svijeta (sad će da me napadne, ne smijem više u Sisak :D ).

U pravu si, prvo bi trebalo alubutyl (ili drugi sličan damping materijal) direktno na lim a zatim (ili preko njega ili na neku drugu površinu) izolacioni materijal (najčešće neki "closed-cell foam" materijal kao što je armaflex).
 

visaluteju

Well-known member
Ja cu ti pomoci samo oko tockova i one crne obloge. To xe ti biti najlakse sto ces skidati, znaci dizalica tocak dkines i imas nekih 5-6-7 serafa od ljeve atrane u krug do desne strane. Kombinacija cini mi se imbus sarafa i plasticnih zabica. Jedan je cini mi se malo zavucen prema braniku ostali su bas vidljivi. Ugl brzo je i vidi se kad skibes tocak, nikakva procedura posebna
 

Cutac

Prèkaroš
da li si kupovao adapter za struju za zvucnice, ili si sjekao zice i pravio adapter?
Kupovao adaptere.

ili njih nisi ni stavljao?
Što će mi skretnice kada već imam odvojene visokotonce :)

Da li se osjeti razlika u kvalitetu kod visokotonaca kada si ih zamjenio?
Alpine manje trešte od tvorničkih, ali sve je to isto, trebao sam uzeti neke sa aluminijskim cone-om.

Da li ima negdje uputstvo kako da skinem onu oblogu kad skinem tocak, da li ima negdje skrivenih sarafa zabica
Nema skrivenih, jako je jednostavan posao. Imaš mislim dva torx šarafa i par plastičnih kopčica.

nego onaj meksi armaflex od 8mm, tako sam razumio?
Tako je.

nije ti jasno zato što je Cutac radio mimo otprilike cijelog svijeta (sad će da me napadne, ne smijem više u Sisak ).

U pravu si, prvo bi trebalo alubutyl (ili drugi sličan damping materijal) direktno na lim a zatim (ili preko njega ili na neku drugu površinu) izolacioni materijal (najčešće neki "closed-cell foam" materijal kao što je armaflex).
Nije tako jednostavno. Armaflex je dobar za "upijanje" vibracija i smanjivanje rezonancija, dok je recimo ovaj alubutyl koji kolega spominje druga stvar. On ima puno višu gustoću + aluminij. Veća gustoća znači bolju apsorpciju uz manju debljinu, dok aluminij pomaže kod izolacije buke ceste i kotača(i ostalih viših tonova). Najbolje je svugdje staviti alu soluciju, ali to je i poprilično skupo. Meni nije bio cilj učiniti da vrata imaju "tup" kad se zatvore i da se izolacija buke poboljša, meni je bio cilj zaustaviti lim od vibriranja. U tome sam i uspio, kod glasnog slušanja glazbe se vrata uopće ne tresu, samo se osjete "udarci" zvučnika. C4 II ne pati od probijanja buke kroz vrata i zato sam si uštedio 1000 kuna ne izolirajući ih zvučnom izolacijom.
To bi imalo smisla da sam pokrio firewall, haubu, oplate blatobrana, podnicu, vrata, stavio pojačalo, daleko bolje zvučnike, ... Moj socijalni upgrade kojime sam samo htio smanjiti tandrkanje i pobošljati preciznost tonova je bio uspješan, a C4 II je sveukupno preglasan da bi imalo smisla ugraditi bogznakakve zvučnike bez da se cijeli auto izolira.

I za kotace - bolje alubytil ili armaflex 8mm?
Alubutyl je bolji izbor.

Ja tacno imam osjecaj da buka dolazi sa prednje strane, pogotovo oko kotaca...
To je točno.
 

Machi89bg

Member
Hvala na informacijama!

jos par pitanja :)

Da li je neko haubu izolirao? Mislim da je tu bolje alubytil, ili moze armaflex, cisto zbog toplote od motora? Ja sam mislio da skinem tvornicku, stavim mozda alubytil tamo gdje je bila tvornica, a na ostatak armaflex, i onda vratiti tvornicku na mjesto, cini mi se da ima tamo lufta da se stavi jos i alubytil iza tvornicke.

@cutac
da li se osjeti armaflex? tj da li smrdi, posto citam da se neki zale da se cuje miris i poslije 2-3 nedelje?

Jel imas mozda link za adaptere tj slike samo da vidim kako tacno izgleda, ja sto sam nasao to je ili do god proz 2010 ili samo gdje pise Peugeot, audi, renault citroen, mnogo mi je rizicno da kupim, sve rastavim i vidim da nije to to posto cu sve to morati odraditi za jedan vikend...

Koliko kvadrata si od prilike potrosio ukupno (koliko sam razumio samo si prednja vrata izolirao),gepek i oko kotaca?

Racunam koliko bi mi materijala trebalo, nasao sam alubytil 4kvm2 za 50e (cini mi se da sam bas taj koristio za megana), plus jos 2 kvadrata armaflexa, jel mozes da mi das grubi proracun?

Koliko se sjecam, na meganu mi je jedna ta rolna isla na 2 vrata, ali bas ne mogu da se sjetim, da li je bila jedna ili dvije rolne, s tim da sam ja stavljao sto vise materijala u vrata i taparicung...

ovo je ono sto sam trenutno nasao, bilo koje sugestije su dobrodosle:

https://www.ebay.de/itm/4qm-Alubutyl-Dammmatte-Anti-Bass-Drohn-Matte-Profi-Bitumen-Ersatz-50x400-cm/323819283177?hash=item4b652222e9:g:D6oAAOSwalpc7OsB

https://www.ebay.de/itm/50x400cm-10mm-Auto-Dammmatte-Anti-Drohn-Isolierung-Dammung-Schallschutz-Matte/293103964682?_trkparms=aid=555021&algo=PL.SIMRVI&ao=1&asc=59669&meid=a2a12a7d88ac4858be600d58ec748376&pid=100752&rk=1&rkt=14&mehot=sd&sd=323819283177&itm=293103964682&pmt=1&noa=0&pg=2047675&_trksid=p2047675.c100752.m1982
 

Cutac

Prèkaroš
Da li je neko haubu izolirao? Mislim da je tu bolje alubytil, ili moze armaflex, cisto zbog toplote od motora? Ja sam mislio da skinem tvornicku, stavim mozda alubytil tamo gdje je bila tvornica, a na ostatak armaflex, i onda vratiti tvornicku na mjesto, cini mi se da ima tamo lufta da se stavi jos i alubytil iza tvornicke.
Ja sam to napravio, buka motora je uvelike niža(na testnoj vožnji je M6 iz 2016. godine bila glasnija od mog c4), no još bih rado stavio neku sa aluminijem. Gdje ti nabavljaš taj alubutyl?

Ja imam 2 sloja 8mm Armaflexa. Po zimi napravim 200 kilometara autocestom, bez padalina, a na haubi ostane zaleđen snijeg kakav je bio kad sam krenuo :D

Jel imas mozda link za adaptere tj slike samo da vidim kako tacno izgleda,


da li se osjeti armaflex? tj da li smrdi, posto citam da se neki zale da se cuje miris i poslije 2-3 nedelje?
Ja ništa ne osjetim.

Koliko kvadrata si od prilike potrosio ukupno (koliko sam razumio samo si prednja vrata izolirao),gepek i oko kotaca?
Pojma nemam, ni najmanje. Lijepio sam još svašta, pa ne znam odrediti koliko je na c4 otišlo. Ali u grubo, sa haubom i prostorom ispod zadnje klupe, cca. 5 kvadrata.

Sad sam vidio da je ovo tvoje skupo ko padavica.
https://www.caraudioempire.hr/montazni-material/izolacijski-material/izolacijski-material-silent-coat-paket-1-komad
 

Machi89bg

Member
@cutac
hvala za sliku , sada znam tacan model da trazim

alubytil ako kupujes od nekih firmi je skup, ali sve je ti isto i dolazi iz kine, tako mi je reklo par njih koji se bavi audio instalacijama za auto.. Tako da sam jos tada preko ebay-a (a i sada cu)kupio onu jednu ili dvije rolne, stvarno ne mogu da se sjetim, koji su no name brend a rade istu stvar i po istom kvalitetu, tako da on izadje oko 12e po kvm2, sto je ok, armaflex je oko 9-10e po kvm2, i nije neka razlika u cijeni, mada moram jos potraziti na googlu. Naravno ako se kupuje preko ebay-a (linkove sto sam okacio u proslom postu)... Tako da je skroz ok kupovati one najjeftinije, sve su 2mm, samo bez loga, i sve se one osjete malo dok ne izlapi kroz par dana, pogotovo kada sam kupio 4 male ploce brendirane i dao za to 30e, a bile su cak losije od ovih kineskih, dosta tanje i lose za rukovati, brend sam davno zaboravio...

da li bi bio veci efekat kada bi stavio prvo alubytil pa armaflex na haubu? Da li si morao kasnije nesto dodatno da radis da bi namontirao tvornicku izolaciju ili nju nisi ni vraca? Bas nemam iskustva sa armaflexom, tj ne znam kako se u praksi pokazuje...
 

Cutac

Prèkaroš
da li bi bio veci efekat kada bi stavio prvo alubytil pa armaflex na haubu?
Po pitanju izolacije ne, ali po pitanju "hvatanja", tj. montaže ne znam.
Da li si morao kasnije nesto dodatno da radis da bi namontirao tvornicku izolaciju ili nju nisi ni vraca? Bas nemam iskustva sa armaflexom, tj ne znam kako se u praksi pokazuje...
Vratio sam ju gore, samo sam malo skalpelom izrezao armaflex oko rupa za montažu.
Meni stoji cca. 2 godine tako i nema problema.

E da, ja sam dodatno stavio vodoinstalatersku sivu spužvu između zvučnika i lima da smanji prijenos vibracija.

Sad sam išao vidjeti što sam ja stavio u auto...
tweeteri imaju titan cone, a wooferi imaju vlakna, znači nije obični šrot kao što mi je ostalo u sjećanju :D

Mogu ti sutra snimiti usporedbu C4 II sa 8 Alpine zvučnika i C4 I sa tvorničkim JBL sa 8 zvučnika i sub-om.
 

Milosh

Test
Armaflex se ništa ne osjeti.

Ja sam za damping koristio Silent Coat, naručivao sa eBay-a. Bio je jeftiniji od STP-a, pa pogledaj malo cijene.
 

Machi89bg

Member
Da se javim, hauba je gotova, fabricka izolacija vracena na alubytil, sutra je testiranje na autoputu, za sada testiranje u garazi - sve isto, mozda cak i glasniji motor u kabini :shock::confused:

Za koji dan cu uraditi i tockove i opet testiranje autoput...

Slika:

 

2mario2

Well-known member
Ja ću svoj Punto obljepit sa Kflex-om komplet. Vrata sa folijom, a sve ostalo bez folije (min 5mm debljine ću uzet izolaciju, a možda i deblje malo). Na Italia corse forumu je baš ovih dana o tome riječ i kolega forumaš veli da je isto Punta s tom izolacijom cijelog obljepio i da je razlika bila poprilična. S tim da je ljepio direkt na lim
 
Na vrh