Promjene cijene goriva

skafetin

New member
Re: Benzin opet ide gore

Kak stvari stoje,bum si nabavil konja i jahal budem.Em nebum kupoval gorivo da me država pljačka,em se smijem napiti i konj me bu sam donesel doma.Još budem skopal bunar da me ne žene s nebuloznim cijenama vode i napravil vjetrenjaću da mi dela struju,jer više niš ne kužim kaj plaćam,što više platim,sve veći raćuni i stalno sam nekaj dužan.
E dosjetit će se poreza na disanje zraka tu im ne možeš doskočit
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Litra eurosupera 95 veća od 11 kuna!

Litra eurosupera 95 već na proljeće bit će skuplja od 11 kuna!

Poseban udar na džep domaćih vozača očekuje se na proljeće, kada će doći do sezonskog rasta cijena goriva zbog promjena zimske specifikacije goriva u ljetnu. To iziskuje primjenu skupljih aditiva i kraći prekid proizvodnje radi remonta rafinerije, što samo po sebi poskupljuje proizvodnju ljetnog goriva

Prokletstvo, pa nije moguće da je tako skupo. Pomislio je tako svatko tko je, barem u prolazu, bacio pogled na cijene goriva izvješene na benzinskim crpkama. Posebno ako se našao pored benzinskih postaja Petrola i OMV-a, koji su posljednjim poskupljenjem 21. siječnja probili psihološku granicu od deset kuna za litru goriva – litra bezolovnog benzina sad stoji 10,03 kune! Računica je jednostavna - kako su spomenute naftne tvrtke sva goriva poskupjeli za dvadesetak lipa, prosječni spremnik od 50 litara sada je skuplji za desetak kuna.

Još mučnije izgleda izračun koliko će prosječnog vozača poskupljenje stajati na godišnjoj razini – ako prevali 15.000 km, uz prosječnu potrošnju od 8 litara eurosupera 95, sada će iz džepa morati izvaditi 240 kuna više nego prije. Možda to na prvu ne izgleda kao bog zna kakav dodatni izdatak, no u trenutnoj situaciji svaka je kuna bitna. Jedina utjeha vozačima je što INA, pomalo iznenađujuće, nije pratila poskupljenje te je zadržala cijene na 9,31 kunu za litru eurosupera 95 i 8,57 kuna za litru eurodizela BS. Mnogi su to pripisali Vladinoj intervenciji radi održavanja predizbornog socijalnog mira, no ako to i je slučaj (Vlada je to odlučno demantirala) dugoročno takva politika nažalost nije održiva.

Zapravo, sva je prilika da ćemo već na proljeće litru najprodavanijeg eurosupera 95 plaćati i 11 kuna, koliko god Vladi to neodgovaralo. I sasvim se normalno zapitati je li riječ o još jednoj prijevari i zgrtanju profita preko leđa vozača. Posebno jer već sada gorivo plaćamo otprilike jednako kao i kada je sirova nafta bila 50 posto skuplja nego danas, odnosno kad je barel sirove nafte stajao rekordnih 140 dolara. No, makar je uvijek za sve najlakše optužiti političare, u ovom slučaju obraz im je čist. Posebno to do izražaja dolazi kad se pogledaju cijene goriva u susjedstvu.

Od zemalja u okruženju skuplje gorivo toče i Slovenci i Mađari i Talijani, istovjetnu cijenu imaju Crnogorci, a povoljnije se voze tek Srbi i stanovnici Bosne i Hercegovine. No, u odnosu na njihov standard i prosjećna primanja, mi smo opet u boljem položaju. Makar, naravno, treba imati na umu da gorivo nigdje ne spada u socijalnu kategoriju, pošto se baš u svakoj zemlji na proizvođačke cijene država naslanja trošarinama i porezima. A kako u tim kategorijama nije došlo do povećanja (nažalost, niti do smanjenja), jasno je da se razlog poskupljenja krije drugdje.

Cijela priča zapravo počinje najnovijim valom poskupljenja nafte. Prosječna cijena barela sirove nafte, naime, u posljednju godinu dana povećala se sa 61,5 na 79,5 dolara. Na prijelazu godina taj se rast još više ubrzao - cijena u prosincu bila je 91,3 dolara, a krajem siječnja čak 96,4 dolara. Glavni razlog tog divljanja cijena lanjski je porast svjetske potrošnje sirove nafte za 2,5 milijuna barela dnevno – na čak 87,5 milijuna barela dnevno. Na to su manjim dijelom utjecali špekulanti, a puno više rast potražnje svjetskog gospodarstva. Problem nije u Sjedinjenim Državama, najvećem svjetskom kupcu, koji već godinama stabilno kupuje 19 milijuna barela nafte dnevno. Èimbenik nestabilnosti je Kina, koja kupuje upola manje od Sjedinjenih Država, ali joj je potrošnja lani narasla za milijun barela nafte dnevno - sa 8,3 na 9,3 milijuna barela. Dok je prije deset godina Kina uvozila 25 posto ukupnih potreba za naftom, danas je udjel uvozne nafte čak 54 posto.

Ništa manji utjecaj na aktualna poskupljenja nema niti referentna cijena na nama najbližem svjetskom tržištu, onom Mediteranskom. Cijena najskupljeg benzina s niskim udjelom sumpora (norma Euro 5 ili BS) na mediteranskom tržištu prosječno je 2009. iznosila 587, a lani 728 dolara po toni. U prosincu prošle godine, međutim, već je dosegnula 825 dolara po toni, a u siječnju je nastavila rasti sve do 872 dolara. Slično je bilo i s eurodizelom. S prosječne cijene od 532 dolara u 2009., lani je narastao na 682 dolara, a u siječnju 2011. do 828 dolara po toni.

Razlog takvog poskupljenja su aktualni problemi s rafinerijskim kapacitetima. Naime, investicije za uvođenje visokih ekoloških standarda za čisto gorivo su skupe, pa brojne rafinerije nisu modernizirane, dok modernizirane posluju s rekordno niskim maržama. Stoga brojne naftne tvrtke, poput Shella i Chevrona, napuštaju slabo isplativi sektor rafinerijske prerade nafte. Naposljetku, potrošnja goriva se širom Europe, kao posljedica krize, smanjila između 5 i 15 posto, pa su pojedine naftne tvrtke na pad prihoda reagirale povećanjem cijena.

Što će biti sutra? Prognoze vodećih svjetskih stučnjaka jasno pokazuju da se ne vidi kraj rasta cijena sirove nafte i motornim gorivima. Analize otkrivaju da bi ove godine potrošnja nafte u svijetu mogla porasti za 1,4 milijuna barela dnevno, a za još 1,6 milijuna barela dnevno potrošnja bi se trebala povećati i u 2012. Očekuje se da će prosječna cijena sirove nafte u ovoj godini porasti sa lanjskih 79,5 na 93 dolara po barelu. I uz takve cijene nafte očekuje se rast globalnog gospodarstva od oko 4,5 posto, a slično se procjenjuje i za 2012. Èini se da se gospodarstvo naviklo na visoke cijene nafte, pa niti nema razloga za značajniji pad.

Poseban udar na džep domaćih vozača očekuje se na proljeće, kada će doći do sezonskog rasta cijena goriva zbog promjena zimske specifikacije goriva u ljetnu. To iziskuje primjenu skupljih aditiva i kraći prekid proizvodnje radi remonta rafinerije, što samo po sebi poskupljuje proizvodnju ljetnog goriva. Kad se tu pridoda i povećana sezonska potražnja za gorivom uslijed porasta putovanja na proljeće i ljeto, eto tehnoloških i tržišnih razloga za rast cijena goriva. Kako sada stvari stoje, sve se urotilo protiv nas vozača - rast će cijena sirove nafte, rast će i cijene goriva, a do kraja godine debelo će biti probijena i granica od 11 kuna za litru. Eurosupera 95, naravno...

http://autoklub.jutarnji.hr/litra-eurosupera-95-vec-na-proljece-bit-ce-skuplja-od-11-kuna/926150/
 

RI-C3

New member
LOLLOLLOL
do kraja godine i 13 kuna kako je krenulo.
neki čovijek tamo negdje u Slavoniji vozi starog Opela ili Forda (nisam siguran koji auto) na vodu.To je bilo na televiziji,neznam dal je tko gledao to.
Èovijek je sam izumio da mu auto vozi na vodu.Bilo bi nam svima pametnije da i mi izumimo nešto jer ovi benzin je stvarno postaao preskup:cool:
 

zoran37

New member
Ima ima sta da izmisle neki su plaćeni samo za to jos malo do izbora sat im otkucava:grin:
A koja korist od izbora, doće opet isti, misliš da oni nisu svi isti a vrana vrani oči ne kopa. hdz, sdp, sds, ili bilo ko drugi isti ti vrag, nema u ovoj našoj državi sreće dok god ne dođu mlađi ljudi koji će bit spremni radit za ovu državu a ne pljačkat.
 

skafetin

New member
A koja korist od izbora, doće opet isti, misliš da oni nisu svi isti a vrana vrani oči ne kopa. hdz, sdp, sds, ili bilo ko drugi isti ti vrag, nema u ovoj našoj državi sreće dok god ne dođu mlađi ljudi koji će bit spremni radit za ovu državu a ne pljačkat.
Jebga takvi ne postoje, jer je to taki posa da bi dosa na vlast: tribas bit lopov samo ovisi tko koliko krade ?,a svi kradu
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Mi smo takav narod da nas francuzi zovu le papak haha


Sent from my iPhone using Tapatalk
LOL a, baš to.

Neg da te nekaj pitam. Zakaj ja u citatu vidim tvoj potpis da je poslano s Iphona, a u postu toga nema? Jel to morem ja iskopočati il trebaš ti? :confused:

A koja korist od izbora, doće opet isti, misliš da oni nisu svi isti a vrana vrani oči ne kopa. hdz, sdp, sds, ili bilo ko drugi isti ti vrag, nema u ovoj našoj državi sreće dok god ne dođu mlađi ljudi koji će bit spremni radit za ovu državu a ne pljačkat.
U pravu si. Se je to isto. Samo postoji potreba da se govna pročiste svaka četri leta prije neg kaj se uspiju usmrditi na vlasti. Ovi smrde već osam let. Preveć je to za jednu te istu ekipu koja god da je. Meni isto SDP nije nekaj, ni HNS, ni iko iz oprobe, al jedino za njih mogu glasati ak želim glasati protiv vlasti.

I da, veli Kosorova da ak si kupite novi auto da ste relaksirani:

"Premijerka Kosor je izjavu da građani žive relaksiranije pojasnila brojkama prema kojima je u siječnju ove godine prodano više osobnih vozila nego u siječnju prije godinu dana. To potvrđuje da se u Hrvatskoj živi bolje, zaključila je premijerka, a prenosi Dnevnik.hr. "

http://danas.net.hr/hrvatska/page/2011/02/19/0227006.html
 

deda

New member
Najgore je kaj misle da je narod mutav i niš ne kuži i misle ko vas je....pričaju takve bedastoće da se i mala djeca smiju,smijali bi se i mi samo da nije žalosno,a koliko je ljudi nadrapalo i krvarilo, da metnu na vlast ljude koji ih pljačkaju.
 
Na vrh