Pucanje prednjih opruga

Klerk

New member
Evo i meni pukla na c4 isto ka i tebi parkira posa u shoping vratija se i bum nevjerovatno

Prosa san 140 000km ..

Obavezno uzet dvi samo san njih promini uze sa n marku kyb k flex cuovsan da su dobre ,, 350kn komad
 

Krky

Lakerski profesionalac
Odmah si zamijeni ležaje amortizera i nosače, kad je sve dolje, pa napraviš špur i to ti je mila majka onda :D
 

vlado7

New member
i meni pukla opruga :( citroen c4 1.6 dizel 135000 2006god....poderalo i gumu:(

imao sam srecu,isao iz Vinkovaca u Zagreb i nazad....i cuo sam da nesto riba ali nisam znao sta je,reko otisao lezaj ili nesto...i krenem na put....guma nije pukla ali malo fali...koliko ju je feder ostetio..uhhhh:::: Boze ti hvala sto nisam negdje sletio!!!
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Sad lijepo imaš razloga stavit kraće sportske opruge i guštat. Osim ako nisi pravi citroenaš i voliš plivat.
 

d.zagar1

New member
ima li to pucanje kakvu ''najavu''?
C3 2007. 1.4.i

pri okretanju volana udesno i prelascima preko neravnog se cuje ruzno metalno struganje/lupanje...

..a tek je dosao sa velikog servisa na 100tkm...:thinking:

hvala...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa i ne baš. Gdje si bio na servisu? Odi im to nazad reklamirati. Makar kod velikog servisa se nema šta prčkati po ovjesu...
 

DS9

Active member
ima li to pucanje kakvu ''najavu''?
C3 2007. 1.4.i

pri okretanju volana udesno i prelascima preko neravnog se cuje ruzno metalno struganje/lupanje...
Reče Ivan, nema najave, a ljudi konstatuju problem po pravilu iz stacionarnog stanja. To struganje koje čuješ zahteva pregled majstora, verovatno su pronlem delovi trapa, kočnice ili eventualno nešto što ima veze sa (električnim) servom/letvom volana.


Ja lično sam i gledao direktan prenos kako je jednoj c3ojki pukla prednja leva opruga dok je stajao upaljen kako bi primio putnike na zadnjoj klupi.

Za levu prednju oprugu moje c3ojke nisam siguran kada je pukla (a desilo se prošle godine/zime).

Auto se normalno vozio, normalno parkiran, bio ugašen par dana na parkingu, uglavnom je bilo relativno hladno prošle zime dakle ispod nule. Kada se posle par dana pokrenuo - nenormalno klaparanje pri polasku je ukazalo da je pukla opruga, sva sreća nije oštetila pneumatik, pa je auto završio u radionici

Gore je Dalibor dao kajabino uputstvo za pravilno montiranje opruga i amortizera, a od mene par slika iz radionice mog prijatelja kada je prošle godine sve to rađeno. Odlučeno je da se uz opruge promene i amortizeri, šolje nisu menjane, ali su promenjeni i stabilizatori i gume balans štangle.

Mesto pucanja opruge je oštro kao brijač



Nabavljeni su Kyb opruge (oko 60 evra) i amortizeri oko 100 evra



Opruge su iste za levu i desnu stranu



ali amortizeri nisu, razlikuju se u kataloškim oznakama




Ista firma, opruge iz Èeške, amortizeri iz Brazila

**

Slika desnog amortizera i opruge koja je bila zdrava



Dok se majstor maltretirao sa natezanjem opruge pokušao sam da uporedim stari i novi amortizer, ali slika nije ispala kako sam imao nameru. Suština je da stari amortizer lakše može da se pritisne, i duže se vraća u početni položaj. Takođe, u odnosu na novi se ne vraća sasvim već koji santimetar manje. Verovatno su i bili za promenu posle nekih dvanaest godina, odnosno šest koliko je auto kod mene (tj. pređenih oko 70,000 km nakon nepoznate kilometraže u Francuskoj)



Šolje amortizera nisu promenjene jer su bile korektne, ali je ipak preporučivo da se i one promene. Zatečeni ležaji šolje su jedva imali masti koja je sigurno ispošćena nakon 12 godina, pa sam za tu stvar lično izabrao i nabavio mast za koju mislim da će ih dobro zaštititi sledećih par godina.

Dakle KLM mast na bazi kalcijuma (a ne litijuma) kruševačkog FAM-a, po gradaciji NLG-2, jer se radi o ležaju koji se ne okreće na visokim obrtajima niti trpi višu temperaturu od oko 80 C - ali može biti značajnije izložen vlagi i prašini (zbog čega je zgodno upotrebiti ovakve masti).

Tek otvoreno pakovanje



pa je nakon čišćenja i podmazivanja ležaj spreman za pakovanje



Inače slično koncipirana mast od npr. INA je ova GKS
http://ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-gks/48
a naravno da bi posao odradile i većina drugih masti namenjene ležajima (samo ostaje pitanje vremena za koliko ih treba promeniti/obnoviti).

Takođe i npr. modričina Optima pravi odgovarajuće masti, kao štop je npr. serija Kalcima
https://modricaoil.com/Product/Read/kalcima-producttype-31

ali na žalost ne nude u manjim pakovanjima od 18 kg :hm:

**

Tokom radova je konstatovano da su i stabilizatori zreli za menjanje. Imali su luft u zglobovima, a levi je bio i iskrivljen. Nabavljeni su novi po seni od oko 15ak evra, doduše ne mogu više da se setim možda su toliko koštala oba. Dakle, sasvim renomirani nemački Ruville, al` iz Turske. Dođe mu na isto :grin:




Na ovoj slici vidi kako je stari levi stabilizator donekle iskrivljen



Bilo je potrebno zameniti i gumice balans štangle. Iz prodavnice je uzeto šta su jedino imali pa ćemo videti koliko će izdržati, a koštale su obe nekih oko 8 evra. Naravno, ko može na duže da isplanira radove najsigurnije je uzeti originalne rezervne delove od Citroena.

Stare gumice su poprilično razlokane u odnosu na nove. Sad, ove nove izgledaju bitno grublje izrađene



**

Rezultat ovih radova je bio da je auto bitno utegnutiji, a vozačica tj. mila mi supruga vrlo zadovoljna i ushićena nakon što je prvi put posle radova provozala auto.
 
Posljednje uređivanje:

nero81

Active member
Donator foruma
Meni na 80000 i 12 god amortizeri propisali. Stavio kyb oba nova, i nova uporista. 1800kn materijal + 200kn ruke
 
Na vrh