Milosh
Test
Evo našao sam malo vremena da napokon predstavim novo auto.
U pitanju je Volvo S60 1.6, DriveE verzija.
Volvo me kao brend počeo privlačiti u zadnjih godinu dana. Ne znam ni sam tačno opisati zašto, ali rekao bih najvećim dijelom jer sam nekako stekao predstavu da se kvalitetom izdvaja od drugih brendova, ali i da je puno sigurniji.
Uglavnom, da ne dužim, odlučio sam da tražim drugu generaciju modela S60 koji se proizvodi od 2010 godine, s tim da postoji redizajn koji je na tržište došao 2014.
Iako me kolega koji se dobro razumije u njih uvjerio da su im i turbo benzinski motori odlični, ipak sam odlučio da tražim dizela, iz dva razloga. Prvi je što sam ipak navikao i volim voziti dizela, a drugi je jer sam se uvjerio da je kasnija prodaja turbo benzinca u BiH noćna mora.
Takođe sam odlučio da tražim 2.0 ili 2.4 dizel motor, sa naravno što više opreme, što manje kilometara i što manje para. Takođe sam gledao samo auta od pravnih lica (auto kuće i auto placevi), u nadi da će prihvatiti moj C5 u zamjenu, da ga ne moram prodavati. Situacija je tada bila takva da su svi sa 2.0 ili 2.4 motorima imali 150+ hiljada km na satu, i većinom redizajn modeli. Taj redizajn mi nije uopšte puno značio, jer je vizelno razlika zanemariva, jedva primjetna. Ali zato je razlika u cijeni bila znatna, na primjer, modeli prije redizajna, znači 2013. godište, su bili 24-27 hiljada KM, a modeli poslije redizajna, 2014. godište su bili redom svi po 31-32 hiljade KM. Meni je to bila prevelika razlika u cijeni za tu jednu godinu starosti i činjenicu da je FL model. Da je izletio neki FL model sa jako malo km i dobrim motorom, ne bih puno razmišljao bez obzira na cijenu, ali nažalost svi su imali 150+ hiljada km, što mi je bilo previše s obzirom na cijenu auta.
Na kraju ipak jednog dana odlučim da pogledam kakva je ponuda D2 modela, tj. modela sa PSA 1.6 motorom. To je isti motor kao kod kolege u Mondeu.
I tako vidim ovoga, na nekom relativno malom placu u Prnjavoru. Pogledam par puta i zainteresujem se, privuče me prije svega naočigled dobra očuvanost, opremljenost i ne prevelika kilometraža.
Dakle auto je proizvedeno 2012, prva registracija proljeće 2013, pa ja svima pričam da je 2013. godište, jer to tako ide. :mrgreen
Motor je 1.6 sa 84 kW/114 KS, oprema Summum (inače najviši paket opreme), sa malo manje od 96000 km na satu, manuelni mjenjač sa 6 brzina, bijele boje.
Nazovem prodavca koji mi ispriča priču da je auto nedavno uvezeno iz Švicarske, da je imalo samo jednog vlasnika, da je još pod fabričkom garancijom do 120000 km (!), da je sve redovno servisirano, u odličnom stanju i itd...
Jedna stvar mi je bila malo sumnjiva, a to je što auto na prednjim vratima i na šiberu ima velike naljepnice VOLVO. Pomislio sam da možda služio kao neki reklamni ili testni primjerak, što mi ne bi bilo baš drago. Na upit o tome, prodavac odgovara da to nije slučaj već da je prethodni vlasnik takođe vlasnik i firme koja se bavi izradom reklama pa da je to sam stavio. Prihvatim to ali sa rezervom, jer mi je zvučalo kao priča za prodaju koju je pak teško provjeriti.
Takođe mi je bila čudna i ta priča oko garancije jer je navodno u cijeloj Evropi garancija na Volvo vozila 4 godine ili 100 000 km.
Na oglasu su bile i slike servisne knjižice gdje se vidi da su redovni servisi rađeni u CH na svakih cca. 20 hiljada km, ukupno pet servisa. Takođe se lijepo vidio i broj šasije. Takođe je bila i slika email prepiske prodavca sa Volvo salonom gdje je pisalo nešto o garanciji i vidjelo se koji je Volvo salon u pitanju.
Sledeći dan lijepo nazovem taj Volvo salon i kažem da želim da kupim auto koje su oni prodali, te zamolim da mi na osnovu broja šasije potvrde kilometražu i to prethodno vlasništvo. Figurativno rečeno poljubim vrata i dobijem odgovor da ne smiju davati takve informacije.
Nazovem ovlašteni u Sarajevu i pitam za istu stvar, ali mi kažu da Volvo servisi nisu uvezani u neku zajedniču bazu podataka i da mi ne mogu dati podatke za auto koje nije kod njih servisirano. Nazovem Volvo zastupnika za HR u Zagrebu, i dobijem isti odgovor.
Zatim nađem broj od glavnog Volvo distributera za Švicarsku, Volvo Swiss AG u Cirihu, te ih nazovem. Javi se jedna ljubazna mlada dama koja na moj upit kaže: Nema problema! Izdiktiram joj broj šasije i obeća mi da će mi javiti putem email-a. Istog dana stiže mail iz CH, na njemačkom, u kojem su popisani datumi svih servisa i objašnjeni detalji oko garancije.
Prvo pogledam datume i utvrdim da se svi podudaraju sa datumima u servisnoj knjizi. Vezano za garanciju, piše da je uz vozilo pri kupovini doplaćen specijalni paket ''Volvo Swiss Premium Garantie'' kojim je auto pokriveno do 120 000 km ili 10 godina starosti. Nažalost, taj paket vrijedi samo ako je vozilo registrovano u Švicarskoj. To me nije razočaralo, ipak nisam ni očekivao da auto koje uzimam staro 5 godina bude pod garancijom (ne uzimam Kiu ).
Kako u mail-u nije bilo pomena kilometraže, zahvalim se i pitam da mi napišu kilometražu koja je zabilježena na tom poslednjem servisu. U roku od par sati je stigao odgovor i kilometraža koju su napisali se u kilometar podudarala sa onom u servisnoj knjizi. Tog momenta sam prestao da sumnjam u tačnost kilometraže i servisne istorije i odlučio da ga idem pogledati.
Nekon par dana, jedne prohladne nedjelje, sa jednim kolegom odem od Prnjavora pogledati auto.
Da ne dužim previše, pogledali smo auto najbolje kako smo znali i umjeli, isprobali ga, razgovarali, pregovarali, i kako sam u onom gore eseju napisao, već tada sam odlučio da ga kupim ili za gotovinu ili sa C5 u zamjeni. Jednostavno mi se jako svidjelo u kakvom je stanju i izgledalo je kao da cijela ta priča prodavca drži vodu.
Usput sam se oduševio prodavcem i toplo ga preporučujem. Èovjek iskren, otvoren i direktan. Plac se zove Auto Sjaj, u Prnjavoru.
Kasnije sam prodao C5, otišao po Volva, dovezao ga i tako to, bla bla bla.
Kada sam preuzeo auto, među papirima sam našao i originalnu saobraćajnu dozvolu iz CH, gdje piše da je prvi vlasnik bila firma P+P Reklamen AG, tako da je time priča prodavca potpuno potvrđena.
Ove slike su sa oglasa, prodavac ih je slikao, ja ću dok dođe malo ljepše vrijeme i dok mu malo osvježim sjedišta.
Još da napišem o opremi. Auto je dakle u Summum opremi koja je sama po sebi najviša, ali ima još dosta stvari dodanih koje mnogi drugi sa tim paketom opreme nemaju. Evo spiska:
- DTSC (ESP, ASR i anti spin)
- EBD (Electronic Brake Distribution)
- Tempomat
- Distronic (Adaptivni tempomat (ima radar i sam drži odstojanje od vozila ispred))
- Limitator brzine
- 4x el. podizači prozora
- Elektro šiber
- Električni retrovizori, sa automatskim preklapanjem, grijani
- Automatsko obaranje retrovizora u rikvercu, lijevi, desni ili oba
- Elektrohromatski unutrašnji retorovizor
- Dvozonska klima
- Automatic Air Quality System (prati prisustvo štetnih gasova i sam prilagođava ventilaciju i klimu)
- Navigacija
- Koža sjedišta
- Elektro podesiva prednja sjedišta sa memorijom
- Grijanje prednjih sjedišta
- BiXenon
- ABL (Active Bending Lights - zakretanje projektora u krivinama)
- LED dnevna svjetla
- BLIS (Blind Spot Information System)
- City Safety & Pedestrian detection (sam koči pri brzinama do 30 km/h ako detektuje da će doći do sudara sa vozilima ili pješacima)
- Keyless sistem
- 2 PCC ključa (o tome jednom drugom prilikom)
- Alarm
- Parking senzori naprijed i nazad
- Parking kamera nazad
- 7'' displej
- CD/DVD plejer/MP3/AUX/Bluetooth/USB
- Driver alert (prati koliko tačno vozač vozi i predlaže odmor)
- Collision warning (upozorenje o sudaru (nezavisno od CitySafety sistema, i pri većim brzinama))
- Lane Assist (upozorenje o prelaženju linije)
- Električna ručna kočnica
- Start&Stop sistem
- Glasovno upravljanje navigacijom i telefonom (koje radi iznenađujuće dobro)
- i za kraj šlag na tortu, Premium Sound sistem koji uključuje 12 zvučnika i pojačalo sa 6 x 120 W izlazima
Mislim da je to sve. :mrgreen
Sada slike:
U pitanju je Volvo S60 1.6, DriveE verzija.
Volvo me kao brend počeo privlačiti u zadnjih godinu dana. Ne znam ni sam tačno opisati zašto, ali rekao bih najvećim dijelom jer sam nekako stekao predstavu da se kvalitetom izdvaja od drugih brendova, ali i da je puno sigurniji.
Uglavnom, da ne dužim, odlučio sam da tražim drugu generaciju modela S60 koji se proizvodi od 2010 godine, s tim da postoji redizajn koji je na tržište došao 2014.
Iako me kolega koji se dobro razumije u njih uvjerio da su im i turbo benzinski motori odlični, ipak sam odlučio da tražim dizela, iz dva razloga. Prvi je što sam ipak navikao i volim voziti dizela, a drugi je jer sam se uvjerio da je kasnija prodaja turbo benzinca u BiH noćna mora.
Takođe sam odlučio da tražim 2.0 ili 2.4 dizel motor, sa naravno što više opreme, što manje kilometara i što manje para. Takođe sam gledao samo auta od pravnih lica (auto kuće i auto placevi), u nadi da će prihvatiti moj C5 u zamjenu, da ga ne moram prodavati. Situacija je tada bila takva da su svi sa 2.0 ili 2.4 motorima imali 150+ hiljada km na satu, i većinom redizajn modeli. Taj redizajn mi nije uopšte puno značio, jer je vizelno razlika zanemariva, jedva primjetna. Ali zato je razlika u cijeni bila znatna, na primjer, modeli prije redizajna, znači 2013. godište, su bili 24-27 hiljada KM, a modeli poslije redizajna, 2014. godište su bili redom svi po 31-32 hiljade KM. Meni je to bila prevelika razlika u cijeni za tu jednu godinu starosti i činjenicu da je FL model. Da je izletio neki FL model sa jako malo km i dobrim motorom, ne bih puno razmišljao bez obzira na cijenu, ali nažalost svi su imali 150+ hiljada km, što mi je bilo previše s obzirom na cijenu auta.
Na kraju ipak jednog dana odlučim da pogledam kakva je ponuda D2 modela, tj. modela sa PSA 1.6 motorom. To je isti motor kao kod kolege u Mondeu.
I tako vidim ovoga, na nekom relativno malom placu u Prnjavoru. Pogledam par puta i zainteresujem se, privuče me prije svega naočigled dobra očuvanost, opremljenost i ne prevelika kilometraža.
Dakle auto je proizvedeno 2012, prva registracija proljeće 2013, pa ja svima pričam da je 2013. godište, jer to tako ide. :mrgreen
Motor je 1.6 sa 84 kW/114 KS, oprema Summum (inače najviši paket opreme), sa malo manje od 96000 km na satu, manuelni mjenjač sa 6 brzina, bijele boje.
Nazovem prodavca koji mi ispriča priču da je auto nedavno uvezeno iz Švicarske, da je imalo samo jednog vlasnika, da je još pod fabričkom garancijom do 120000 km (!), da je sve redovno servisirano, u odličnom stanju i itd...
Jedna stvar mi je bila malo sumnjiva, a to je što auto na prednjim vratima i na šiberu ima velike naljepnice VOLVO. Pomislio sam da možda služio kao neki reklamni ili testni primjerak, što mi ne bi bilo baš drago. Na upit o tome, prodavac odgovara da to nije slučaj već da je prethodni vlasnik takođe vlasnik i firme koja se bavi izradom reklama pa da je to sam stavio. Prihvatim to ali sa rezervom, jer mi je zvučalo kao priča za prodaju koju je pak teško provjeriti.
Takođe mi je bila čudna i ta priča oko garancije jer je navodno u cijeloj Evropi garancija na Volvo vozila 4 godine ili 100 000 km.
Na oglasu su bile i slike servisne knjižice gdje se vidi da su redovni servisi rađeni u CH na svakih cca. 20 hiljada km, ukupno pet servisa. Takođe se lijepo vidio i broj šasije. Takođe je bila i slika email prepiske prodavca sa Volvo salonom gdje je pisalo nešto o garanciji i vidjelo se koji je Volvo salon u pitanju.
Sledeći dan lijepo nazovem taj Volvo salon i kažem da želim da kupim auto koje su oni prodali, te zamolim da mi na osnovu broja šasije potvrde kilometražu i to prethodno vlasništvo. Figurativno rečeno poljubim vrata i dobijem odgovor da ne smiju davati takve informacije.
Nazovem ovlašteni u Sarajevu i pitam za istu stvar, ali mi kažu da Volvo servisi nisu uvezani u neku zajedniču bazu podataka i da mi ne mogu dati podatke za auto koje nije kod njih servisirano. Nazovem Volvo zastupnika za HR u Zagrebu, i dobijem isti odgovor.
Zatim nađem broj od glavnog Volvo distributera za Švicarsku, Volvo Swiss AG u Cirihu, te ih nazovem. Javi se jedna ljubazna mlada dama koja na moj upit kaže: Nema problema! Izdiktiram joj broj šasije i obeća mi da će mi javiti putem email-a. Istog dana stiže mail iz CH, na njemačkom, u kojem su popisani datumi svih servisa i objašnjeni detalji oko garancije.
Prvo pogledam datume i utvrdim da se svi podudaraju sa datumima u servisnoj knjizi. Vezano za garanciju, piše da je uz vozilo pri kupovini doplaćen specijalni paket ''Volvo Swiss Premium Garantie'' kojim je auto pokriveno do 120 000 km ili 10 godina starosti. Nažalost, taj paket vrijedi samo ako je vozilo registrovano u Švicarskoj. To me nije razočaralo, ipak nisam ni očekivao da auto koje uzimam staro 5 godina bude pod garancijom (ne uzimam Kiu ).
Kako u mail-u nije bilo pomena kilometraže, zahvalim se i pitam da mi napišu kilometražu koja je zabilježena na tom poslednjem servisu. U roku od par sati je stigao odgovor i kilometraža koju su napisali se u kilometar podudarala sa onom u servisnoj knjizi. Tog momenta sam prestao da sumnjam u tačnost kilometraže i servisne istorije i odlučio da ga idem pogledati.
Nekon par dana, jedne prohladne nedjelje, sa jednim kolegom odem od Prnjavora pogledati auto.
Da ne dužim previše, pogledali smo auto najbolje kako smo znali i umjeli, isprobali ga, razgovarali, pregovarali, i kako sam u onom gore eseju napisao, već tada sam odlučio da ga kupim ili za gotovinu ili sa C5 u zamjeni. Jednostavno mi se jako svidjelo u kakvom je stanju i izgledalo je kao da cijela ta priča prodavca drži vodu.
Usput sam se oduševio prodavcem i toplo ga preporučujem. Èovjek iskren, otvoren i direktan. Plac se zove Auto Sjaj, u Prnjavoru.
Kasnije sam prodao C5, otišao po Volva, dovezao ga i tako to, bla bla bla.
Kada sam preuzeo auto, među papirima sam našao i originalnu saobraćajnu dozvolu iz CH, gdje piše da je prvi vlasnik bila firma P+P Reklamen AG, tako da je time priča prodavca potpuno potvrđena.
Ove slike su sa oglasa, prodavac ih je slikao, ja ću dok dođe malo ljepše vrijeme i dok mu malo osvježim sjedišta.
Još da napišem o opremi. Auto je dakle u Summum opremi koja je sama po sebi najviša, ali ima još dosta stvari dodanih koje mnogi drugi sa tim paketom opreme nemaju. Evo spiska:
- DTSC (ESP, ASR i anti spin)
- EBD (Electronic Brake Distribution)
- Tempomat
- Distronic (Adaptivni tempomat (ima radar i sam drži odstojanje od vozila ispred))
- Limitator brzine
- 4x el. podizači prozora
- Elektro šiber
- Električni retrovizori, sa automatskim preklapanjem, grijani
- Automatsko obaranje retrovizora u rikvercu, lijevi, desni ili oba
- Elektrohromatski unutrašnji retorovizor
- Dvozonska klima
- Automatic Air Quality System (prati prisustvo štetnih gasova i sam prilagođava ventilaciju i klimu)
- Navigacija
- Koža sjedišta
- Elektro podesiva prednja sjedišta sa memorijom
- Grijanje prednjih sjedišta
- BiXenon
- ABL (Active Bending Lights - zakretanje projektora u krivinama)
- LED dnevna svjetla
- BLIS (Blind Spot Information System)
- City Safety & Pedestrian detection (sam koči pri brzinama do 30 km/h ako detektuje da će doći do sudara sa vozilima ili pješacima)
- Keyless sistem
- 2 PCC ključa (o tome jednom drugom prilikom)
- Alarm
- Parking senzori naprijed i nazad
- Parking kamera nazad
- 7'' displej
- CD/DVD plejer/MP3/AUX/Bluetooth/USB
- Driver alert (prati koliko tačno vozač vozi i predlaže odmor)
- Collision warning (upozorenje o sudaru (nezavisno od CitySafety sistema, i pri većim brzinama))
- Lane Assist (upozorenje o prelaženju linije)
- Električna ručna kočnica
- Start&Stop sistem
- Glasovno upravljanje navigacijom i telefonom (koje radi iznenađujuće dobro)
- i za kraj šlag na tortu, Premium Sound sistem koji uključuje 12 zvučnika i pojačalo sa 6 x 120 W izlazima
Mislim da je to sve. :mrgreen
Sada slike: