Citroen C5 2.0HDi

ZlatkoC4

Well-known member
Ono što me brine je što je na većini kartica koliko sam vidio (kao i u knjižici) ulje u mjenjaču kontrolirano. Ne znam podrazumijeva li to izmjenu? Sva ostala su mijenjana. Motor, kočnice itd. Mjenjač je kontroliran, kao i hidraulika. Oboje radi besprijekorno ali svejedno bi htio to prekontrolirati.

To znaći da su ga samo pregledali i rekli da ga ne treba dirati da je ok.

Ja bi osobno volio promijeniti ulje jer neki kažu da je to potrebno unatoč savjetima iz Citroena.
Svakako da je bolje ga promijeniti i to ako možeš napravi.


nema veze što ne piše sve u servisnoj oni tamo pišu većinom samo one obavezne servise u garanciji. a dovoljno je da ima i njihov karton kao i račune. Ne sumljam vidi se iz tvojih odgovora i prvog djela da je auto relativno redovno održavan. iako moj savjet da se ne prelazi preko 25tkm sa redovnim održavanjem.

što se tiče velikog servisa pitao sam jer znam da su mu km tu negdje za veliki servis a on se odnosi ne samo na remen već na sve remenje, ulja, filtere, vodenu pumpu itd.
 

Pavel

Lepi™
To znaći da su ga samo pregledali i rekli da ga ne treba dirati da je ok.

Svakako da je bolje ga promijeniti i to ako možeš napravi.


nema veze što ne piše sve u servisnoj oni tamo pišu većinom samo one obavezne servise u garanciji. a dovoljno je da ima i njihov karton kao i račune. Ne sumljam vidi se iz tvojih odgovora i prvog djela da je auto relativno redovno održavan. iako moj savjet da se ne prelazi preko 25tkm sa redovnim održavanjem.

što se tiče velikog servisa pitao sam jer znam da su mu km tu negdje za veliki servis a on se odnosi ne samo na remen već na sve remenje, ulja, filtere, vodenu pumpu itd.
Da, koliko sam shvatio to je Aisinov mjenjač, čini mi se čak AW TF-8# SC serije. Aisin tvrdi da je on "filled for life" no to puno njih tvrdi. Neka ga pregledaju pa ako treba, lako izmijenim.

Ulja i filteri su svi promijenjeni koji su navedeni u kartici, kažem izuzev hidraulike koja je kontrolirana kao i mjenjač. Filtera ima i previše na popisu. :grin:

Napravit ću sad kroz koji dan preventivni pregled, a onda kad me dočeka za tih 8000km servis, promijenit što god treba. Pumpa, remenje i sve ostalo. Èini mi se čak da sam vidio akciju i Intersparu na Totalovo ulje (-30%).
 

vborovic

C5 modifikator
Nemaš što pregledavati što se tiče mjenjača, ako do ove kilometraže nije uopće mijenjano ulje u njemu, mijenjaj odmah bez odgode ... možeš na jeftiniju varijatu sa djelomičnom izmjenom, pa ponoviiti postupak kroz koji mjesec, ili skuplju sa kompletnom izmjenom (ali ode puno više ulja) ... potrebno ulje je skupo, ali vrijedi (jeftinije od novog mjenjača u svakom slučaju) ... nakon izmjene ulja, prvo što ćeš primijetiti jest da mjenjač bolje radi, uglađenije su promjene brzina, a drugo, produljio si životni vijek mjenjaču za barem 50 tkm (naravno, ako već nije prekasno za njega).

Kartice, a da nije upisano u knjižicu nije kvalitetno odrađen servis (odnosno, upis istoga) i nakon 130.000 tkm zapravo nemaš redovno održavan auto, nažalost (što se ovlaštenog tiče), a ti možeš imati sve račune i što sve ne, to ništ ne znači nekome tko bude idući kupac dok budeš jednog dana prodavao auto (ako).
 

Pavel

Lepi™
Nemaš što pregledavati što se tiče mjenjača, ako do ove kilometraže nije uopće mijenjano ulje u njemu, mijenjaj odmah bez odgode ... možeš na jeftiniju varijatu sa djelomičnom izmjenom, pa ponoviiti postupak kroz koji mjesec, ili skuplju sa kompletnom izmjenom (ali ode puno više ulja) ... potrebno ulje je skupo, ali vrijedi (jeftinije od novog mjenjača u svakom slučaju) ... nakon izmjene ulja, prvo što ćeš primijetiti jest da mjenjač bolje radi, uglađenije su promjene brzina, a drugo, produljio si životni vijek mjenjaču za barem 50 tkm (naravno, ako već nije prekasno za njega).
Dobro, koje ulje i gdje se može nabaviti, tj. po kojoj cijeni? To ulje mogu promijeniti i sam ili je to malo opsežniji zahvat? Èitao sam malo temu o automatskim mjenjačima ali nisam baš shvatio gdje i kako to napraviti.

Kartice, a da nije upisano u knjižicu nije kvalitetno odrađen servis (odnosno, upis istoga) i nakon 130.000 tkm zapravo nemaš redovno održavan auto, nažalost (što se ovlaštenog tiče), a ti možeš imati sve račune i što sve ne, to ništ ne znači nekome tko bude idući kupac dok budeš jednog dana prodavao auto (ako).
Niti jedan auto nismo prodali, kupljeno i voženo do kraja životnog vijeka nakon čega je otišao u rezanje. :) Preprodaja mi ne igra ulogu.

Svjestan sam toga da kartice ne znače puno. Ipak nešto je na njemu rađeno, ulja i filteri su doista mijenjani kao i ono što je trebalo. Zasada je auto u redu, iako bi ja htio napraviti opsežniji pregled i napraviti što treba. Kad sam se raspitivao o kupnji onda su mi jedni rekli da je servisna ništa posebno jer i ovlašteni znaju brljaviti s poslom i da zapravo nekakve garancije nema. Meni je bilo bitno da je auto kod preuzimanja pregledan i ispravan a ovo ću ostalo naknadno ganjati i rješavati dok se da.

Inače čitao sam i po temi o mjenjaču da se primjete udarci ili nepravilnosti kada je mjenjač istrošen, moram reći da (Bogu hvala) nema niti jedan od simptoma. Mjenjač klizi, nema zatezanja niti udaraca. Brzine idu pravilno, nije zbunjen, itd. Ali bolje spriječiti nego liječiti.
 

Lix

Active member
ako bi mijenjao sam ulje prouči ova dva videa i izguglaj malo di se na tvom citraču ispušta ulje, naljeva novo itd, mora bit negdje na netu tako da ćeš lako nać

videi:

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=yb_1wbiPz9g[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc[/ame]

pozdrav i sretno :D
 

vborovic

C5 modifikator
JWS 3324 specifikacija, za Euro 5 i Euro 6 motore, najbolje pitati ovlaštenog ili neki od servisa po kojoj cijeni su u mogućnosti to ulje nabaviti. Mnogi će ti pokušati uvaliti Euro 4 ulje JWS 3309 i tvrditi kako je to sve isto ...

Cijena bi trebala biti oko 55 € za 2 litre, polovičnom zamjenom ide u mjenjač cca. 3 + 3 litre, a cjelokupnom zamjenom 8-10 litara (tzv. hot flush).
 

Pavel

Lepi™
Hvala na pomoći!

S obzirom na trenutne financije i činjenicu da mnogi savjetuju povremenu izmjenu ići ću na intervale. Malo po malo. Proučit ću materiju pa vidjeti jel bi mogao to sam odraditi ili da odvezem auto nekome. Ne vjerujem da je to sad nekakva mudrost. Samo trebam dobro ulje naći da ne zaj**em nešto.

No u svakom slučaju ću ići na promjenu jer lakše mi je pljunuti za ulje nego da mi netko kaže da getriba ide u povijest.
 

vborovic

C5 modifikator
Mehanički se može sam odraditi, ali treba ti i dijagnostika s kojom se trebaju poništiti intervali i provjeriti temperatura ulja
 

ZlatkoC4

Well-known member
(Bogu hvala) nema niti jedan od simptoma. Mjenjač klizi, nema zatezanja niti udaraca. Brzine idu pravilno, nije zbunjen, itd. Ali bolje spriječiti nego liječiti.
Upravo to bolje prevenirati nego liječiti.
]
 

Lix

Active member
ulje mijenjaj kad je auto na radnoj temperaturi, znači upali, pusti da se zagrije, napravi đir kilometar dva i promijeni ulje, ako si pogledao videe koje sam ti stavio puno ćeš naučit iz njih da ti sad ne pišem tu romane. Ako neznaš povjest ulja u getribi najbolje bi bilo "promijenit" malo pomalo ulje, znači bubam ako u mijenjač ide 5 litara ulja, ti ispusti 2, 2.5 i zamijeni novim i obavezno novi filter. Nakon nekog perioda od godinu dana, dve, napravi istu stvar sa opet zamjenom filtera, pogledaj videe gore i sve će ti bit jasno
 

Pavel

Lepi™
Mehanički se može sam odraditi, ali treba ti i dijagnostika s kojom se trebaju poništiti intervali i provjeriti temperatura ulja
Kum je mehaničar, ima dijagnostiku i ostale stvari. Održavao je i u firmi dva C5 II, jedan 2.0 i jedan 2.7. On me odgovorio od 2.7 zbog troškova održavanja a smatra da je 2.0 sasvim dovoljan za moje potrebe. I bio je u pravu. Vidjet ću s njime da napravimo tu promjenu. Mislim ljudi to doma rade pomoću YT videa, pa ako nas dva ne možemo onda stvarno. :D

Vidjet ću jel to radio kad i razgovarat s njime, reći će mi kako stvari stoje i jel bi to htio napraviti ili ne. Mislim njemu od svih mehaničara i vjerujem. Susjedi smo, sve nam je automobile održavao, nikad nije bilo problema tako da ono. Ako ne bude mogao ili se ne usudi reći će mi i sve pet. Radije nego da me za:cenzura::cenzura::cenzura:e. Ionako ne zaradi ništa od toga pa znam da me neće preveslat.

Upravo to bolje prevenirati nego liječiti.
Basa me već uputio da čim auto dođe, prvo ulje iz mjenjača van. Nekako mi je to po svemu sudeći prioritet. Plastika i ostale gluposti mogu čekati. Na motoru je drugo sve napravljeno, ovo mi je broj jedan. Nemam baš desetke tisuća kuna na obnove, reparacije i nove mjenjače. Radije 1000-1500 za ulje nego sjest i plakat.

ulje mijenjaj kad je auto na radnoj temperaturi, znači upali, pusti da se zagrije, napravi đir kilometar dva i promijeni ulje, ako si pogledao videe koje sam ti stavio puno ćeš naučit iz njih da ti sad ne pišem tu romane. Ako neznaš povjest ulja u getribi najbolje bi bilo "promijenit" malo pomalo ulje, znači bubam ako u mijenjač ide 5 litara ulja, ti ispusti 2, 2.5 i zamijeni novim i obavezno novi filter. Nakon nekog perioda od godinu dana, dve, napravi istu stvar sa opet zamjenom filtera, pogledaj videe gore i sve će ti bit jasno
Hvala za video, proučit ću i još malo prosurfat forumom da što više naučim. Išao bi na djelomičnu zamjenu, malo po malo da baš ne šokiram mjenjač. A i financijski mi je trenutno prihvatljivije. Ne namjeravam štediti na automobilu, nikad se to ne pokaže kao pametno ali trenutno sam sklon opciji zamjene u intervalu.

Pročitao sam da je potrebno i nove filtere i čep postavit nakon promjene radi nečistoća pa ću i na to obratit pažnju.

Povijest je takva da je ulje kontrolirano. Pogledat ću još jednom papire, ima cijela hrpa pa sam možda nešto previdio ali ulje mjenjača je samo kontrolirano. Ja bi ipak volio da ide van pa šta bude. Mislim, od novog ulja se ne bi smio pokvariti tako da nemam šta izgubit kod promjene.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Ja bi ipak volio da ide van pa šta bude. Mislim, od novog ulja se ne bi smio pokvariti tako da nemam šta izgubit kod promjene.
može samo još ljepše raditi :cool: a odmoći mu neće. i sipaj samo preporučeno niti pod razno netko drugo za koje ti neko kaže da je to isto.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Potpisujem sve ranije navedeno za mjenjač jer sam i sam imao problema sa istim na cca 150.000km.
Ne smijem niti priznati koliko me koštao popravak...
Uz dužno poštovanje kumu, ali taj posao oko mjenjača bih ipak prepustio specijalisti.
Ti mjenjači su postali vrlo zahebani sklopovi.

U raspravi se nekako zaboravio zupčasti. Bez obzira što kaže Citroen, ja sam ga preventivno mijenjao na svakom autu. To je posao od max 3000kn, ako ga kum odradi sa Lageros dijelovima može biti i pola tog iznosa, ako ne i manje.
A ako ti slučajno pukne, za 1500kn nema šanse da nađeš zamjenski motor ili popraviš ovaj.

Pa ti vidi.
 

Pavel

Lepi™
Uz dužno poštovanje kumu, ali taj posao oko mjenjača bih ipak prepustio specijalisti.
Ti mjenjači su postali vrlo zahebani sklopovi.
Znam da se povela rasprava na forumu da sama izmjena nije ništa posebno i vborovic je čak objavio postupak (od niveliranja vozila na vodoravnoj podlozi nadalje, doista detaljne upute). I znam da su neki to napravili na svoju ruku, zato sam pomislio ako uz pomoć foruma ili kojeg YT videa se to može, valjda mi nećemo nešto zaribat. No najvjerojatnije ću ga odvesti u ovlašteni za tu izmjenu.

Danas sam razgovarao sa svojima i oni bi uglavnom takve probleme prepustili ovlaštenome. C5 2.0 HDi nakon 1.3 Accenta iz 2006. je puno veći zalogaj i sa dosta stvari se nikad nismo susreli niti smo za pola djelova koji mogu otić k' jarcu ikad čuli. Taj dio bi njima prepustili dok bi ove sitnije vozili kumu.

Servisni je po boardu za 8000km. Radit ću ga vrlo vjerojatno prije toga, kroz mjesec dana čim malo prikupim love. Tako da bi sve što treba po uputama promijenio, plus pregled ako treba nešto van njih pa da odradim taj veliki da sam miran. A onda lako taj brojač resetiram.

Svjestan sam cijena ukoliko nešto ode. Famozna "misija C5" trajala je duže od pola godine. Prekopao sam hrpu foruma, rasprava i razgovora prije nego što sam odlučio da se na C5 ide.

Hvala na savjetima! :)
 

vborovic

C5 modifikator
Jedini razlog zašto svoj auto vozim ovlaštenom jest da u slučaju pogreške pri popravku, dodatni trošak ne budem snosio sam, dok bi se sa nekim nadri-majstorima, polu-majstorima i sličnima (ako se netko našao uvrijeđen, znači da ima previsoko mišljenje o sebi, oni koji se nisu uvrijedili, znaju da su kvalitetni pa ih se ova opaska ni ne tiče) se morao natezati oko dodatih radova i materijala ... o C5 znam u teoriji valjda više od treniranih mehaničara, prema proizvođačevim procedurama i specifikacijama, pa ipak, iako imam doma sve moguće i nemoguće alate, malo toga na autu (što se mehanike tiče) radim sam (a mogao bih) ... platim par sto kuna više, ali sam na miru ... što se pak elektronike tiče, tu nema granica za mene ... :D
 

Pavel

Lepi™
Evo mene sa još pitanja, žao mi je što sam naporan no dosta toga me zanima:

1. Ključ (daljinski) je malo pohaban. No sve funkcije rade normalno. Kada bi ga htio zamijeniti (dakle samo masku promijeniti) to nije neki jednostavan posao od par sto kuna? Ako se ne varam bez obzira što je ispravan i sve, morao bi mijenjati čitav ključ, dekodiranje i slično pa bi me to izašlo puno više.


2. DRL su kao što sam rekao ugašena, kad ih uključim desno ne radi. Pregorila žaruljica vrlo vjerojatno. S obzirom da po meni (moj osobni stav) ta svjetla su više estetika, nisam baš sklon plaćanju originalnih u ovlaštenom. Ako je loša vidljivost palim kratka, ako je magla ili snijeg palim i maglenke. Dnevna preko dana ne osvjetljavaju ništa a vozilo ionako uočiš (godinama sam vozio automobil bez dnevnih pa nisam imao problema). Sviđa mi se verzija sa LED diodama, onako plavo svjetlo. Postoji li nekakva posebna vrsta ili naručim bilo koju i samo upiknem u grlo od DRL-a i vratim nazad?

Èitao sam temu od mamuta i shvatio da je malo za***ano izvuć tu žaruljicu no gledao sam prostor i mislim da bi mogao zavući ruku bez problema, pokušao jesam, uspio jesam e sad, samo jesam napipao dobro. :D

I kakva su vaša iskustva sa svjetlima prednjim? Duljina snopa je gotovo uvijek ista, našao sam na nekom forumu da je stvar konstrukcije (odbijanje svjetla pomoću ogledala) tako da je više manje kod C5 duljina snopa uvijek identična. Koja svjetla bacaju dobro i jako svjetlo za vozača, ali da ne smeta drugima?
 

mamut

C5
Donator foruma
ta DRL su za vadit onak, namučila se 2 električara u Citroen Tratinska, zapeklo se, e sad, možda sada bi lakše van išli jer nisu zapečeni, tak da neznam stanje kod tebe

ja sam ih nabavio kod šogora bavi se auto dijelovima, ak te zanima mogu vidit kak sad stoji cijena ali ja sam platio 270 jedno, i stavio ga i super, navečer idem u grad i drugo krepa :thinking:
 

vborovic

C5 modifikator
Kada bi ga htio zamijeniti (dakle samo masku promijeniti) to nije neki jednostavan posao od par sto kuna?
http://www.citroenforum.hr/citroen-c4-119/novo-kuciste-kljuca-korak-po-korak-6647/#post125504

Imaš isti ključ.

S obzirom da po meni (moj osobni stav) ta svjetla su više estetika
Skoro ... podtoje točna pravila što su DRL svjetla a što "selo tuning", prava DRL svjetla su po dnevnom svjetlu uočljivija od kratkih svjetala.

Postoji li nekakva posebna vrsta ili naručim bilo koju i samo upiknem u grlo od DRL-a i vratim nazad?
Jeda link na ebay sam ti već poslao, traži 12V G4 LED na eBay-u, naći češ ih svakakvih oblika i dimenzija (i temperature svjetla) ... ja dok sam se igrao s time sam isprobao doslovno preko 20 modela tih LED žaruljica .. na kraju promijenio farove za novije ... :D

Èitao sam temu od mamuta i shvatio da je malo za***ano izvuć tu žaruljicu
Nije ako imaš pravi alat i znaš što i gdje radiš. Jedino gdje je problem to napraviti je na 3.0 motorima, nemaš mjesta za manevrirati, prednji odbojnik mora ići dolje.
 
Na vrh