Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

DS9

Active member
Heh, ja lično verujem u čistu guščiju mast, dadne mi najbolje efekte lubrikacije.:D

Nego Gule, ja sve čekam da i ovde objaviš ono što si tamo - pa da se mogu pozivati na najaktuelnije preporuke PSA, a i da ti ovde vrlo zahvalim za to.

***

Aditiv provjeren, desetlječima ga se koristi, i nije neka kina več švabo napravio
Hm, koliko vidim to je primarno namenjeno brodskim/vanbrodskim motorima, nisam siguran da bih koristio u automobilima. Al` sad ako kažeš da je provereno i da radi posao...
 

Cutac

Prèkaroš
Energy je idealno ulje za one koji bi svoje civilne benzince da prže kao Sebastian Loeb, dok je Ineo ECS za mirne tipove koji više misle kako da ne krše saobraćajne propise nego kako da što pre stignu na odredište.
Hvala na info, moram se prebaciti na 5W-40, možda na Energy.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Da.... i ja budem stavil sad samo taj 5w-40, a ovih 2,5l 5w-30 kaj mi je ostalo budem po pola litre nadoljevao kad mi motor potroši, i tak ću ga se riješiti...:cool:
 

Cutac

Prèkaroš
5W-30 ili 5W-40 za 1.4 VTi?
Volim ga stisnuti do 5000 okretaja kada preticem, recimo 2-3 puta tjedno. Prvih 20 minuta ne idem preko 2000 i sitno okretaja, na autocesti(2 puta tjedno) je na cca. 3300 po sat vremena.
Ja naginjem ka 40, sto kazete?
 

Cutac

Prèkaroš
Zašto bi 40 bilo bolje od 30?
Samo je razlika u gradaciji :thinking:

5W ostaje, dakle tu nema promjene, jedino tih 40. Ma da, idem na 40, češće ga koljem nego što ga mazim :whistling:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nekom osnovnom logikom će rijeđem ulju prije puknut uljni film na visokoj temperaturi nego gušćem. Pa po tome zaključujem isto što i ti.
 

DS9

Active member
...al` u međuvremenu menjaj filter ulja, da on ne oduzima naslage ventilima :D

Zbog odgovara na takva pitanja (30 vs 40) sportskim automobilima se rade detaljnija merenja. Nije svaka 40ica ni 30ica ista. Ipak, jeste činjenica da 40ice po_pravilu/najčešće imaju veći HTHS što govori o izdržljivosti uljnog filma na vrlo visokoj temperaturi (meri se na 150 C), dakle izdržljivije su.

Lično, 40icu bi za takav slučaj pre izabrao zbog eventualno izraženijeg razređivanja ulja gorivom usled forsiranja motora, u kombinaciji sa klimom u ovom delu Evrope kada u toku leta imamo tropske temeparture.

Sa druge strane, pod određenim uslovima, 30ica usled manjeg otpora tečenju - može (eventualno) dati bolji/brži "odziv" na gas. Ali je bez merenja (konkretnog motora-konkretnog ulja) sve to u domenu - meže da bude ali ne mora da znači.

Ako se ide na 40icu po ACEA A3/B4 mislim da će biti dobro da ulje ne prelazi više od kojih 10000 km ili maksimalno 400 sati rada motora.

***

Na žalost, današnjim automobilima većinom odsustvuju indikator/pokazivač pritiska i temperature ulja. Da ih ima, manje bi bilo rasprave oko ovoga, jer podaci koji daju ti instrumenti vrlo brzo nauče vozača koje ulje motoru najviše odgovara pod nekakvim uslovima (i umeju da pokažu kada ulje treba eventualno izmeniti).
 
Posljednje uređivanje:

Spallato

Active member
Kome treba ulje Ineo 5w-30 ECS isplati se kupiti do kraja mjeseca u Auto Krešo, popust na sve je 30%. Kanta od 5 litara s popustom je 201 kn.
 

Cutac

Prèkaroš
Dakle da ubacim 40 i skinem interval sa 15000 na 10000?
Budem napokon nabavio BT dongle da mogu pratiti temperaturu rashladne, ako nista.
 

DS9

Active member
Dakle da ubacim 40 i skinem interval sa 15000 na 10000?
Budem napokon nabavio BT dongle da mogu pratiti temperaturu rashladne, ako nista.
Da, jer u slučaju tvog auta koji ume da se forsira to bi mogla biti zgodnija praksa.
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
Hint:

Ako izuzmemo isključivo ulja koja imaju PSA odobrenje/homologaciju B71 (2300,2296,2290,2312) - može se reći da ima 30ica koje i nisu baš mnogo tanje od nekih 40ica (a paralelno im je opšti kvalitet uglavnom na višem nivou). O njima bih razmsilio ukoliko je za taj motor prema planu održavanja (na servisnom sajtu) dozvoljena i upotreba ulja po 2290 i/ili 2312.

Sad, zavisi čemu si sklon (tj. kom brendu/proizvođaču ulja).
Ako ozbiljnije pržiš mašinu zaboravi, ako praviš kompromise razmisli.
 

Cutac

Prèkaroš
Dakle, ako ostajem na Totalu da uzmem 40, a da ako idem istrazivati, da mogu naci 30 koji ima izdrzljivost 40-ke na opterecenju?

A nije da ima seanse klanja(makar se to dogodi jednom, dvaput godisnje) od sat vremena. 40 sigurno, ali budem proucio to sto si rekao.
 
Na vrh