Moze li biti da zadovoljava normu ali nema certifikat?
Da. Ukoliko bi imalo sertifikat/odobrenje/homologaciju - to bi jasno istakli (sa npr. odobrenje - Approvall)
[ame]http://www.tembo.hr/pdf/Tembo%20Lubricants%20-%20razine%20kvalitete.pdf[/ame]
Takođe,
http://www.tembo.hr/?mod=tembo
Iako je to ulje po istaknutoj specifikaciji odgovarajuće, to nije ono što PSA preporučuje odnosno zahteva, jer ona traži ulje sa odobrenjem (dakle PSA B71 2290 ili 2312)
Ako je auto u garanciji jasno je da su trebali staviti neko od ulja koje ima odobrenje od PSA, a ne ono za koje sam proizvođač ulja navodi da zadovoljava specifikacije te norme i odgovarajuće ACEA norme.
Možda je to ulje i bolje od onog koje ima odobrenje (ne zna se dok se ne proveri/uporedi), ali bi striktno trebalo samo ono sa odobrenjem. Za proizvođača maziva je trošak tog odobrenja oko beše 70,000 evra koliko PSA naplaćuje za svoja odobrenja.
Po istom principu je moglo da se sipa i INA-ino slično koncipirano ulje
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-ultra-pc-5w-30/440
Belgija jeste mesto gde se nalaze proizvođački kapaciteti i nekih najrenomiranijih svetskih brendova ulja, ali oni takođe rade i ovo što vidimo na primeru tog brenda Tembo. Dakle imam veliki početni kapital koji bih da uložim u kreiranju brenda maziva - može, samo daj pare.
Ako uspeš da obezbediš distribuciju, bićeš još bogatiji, a od nas dobijaš jeftinije mazivo. Imamo bazno ulje, umutimo odgovarajuće pakete aditiva, pakujemo sa tvojim izabranim imenom, a imaš i tehničku podršku od nas.
Pojedinačni korisnik koji se češne po glavi zašto mu je sipano ulje koje se tvrdi da zadovoljava nekakve specifikacije (ali to svojim potpisom ne tvrdi onaj koji izdaje to odobrenje) - teško će da se izbori sa galimatijasom u kome treba da dokaže da nije sipano preporučeno ulje.
Ako bude mnogo insistirao, verovatno će ovlašćeni servis gratis da mu isprave stvar, ali će on biti jedan od retkih koji je digao frku.Osim toga, teško da ovlaćeni servis može/sme da sipa takvo ulje vozilu u garanciji. Osim ako je u međuvremenu izgubio principal tj ovlašćenje od PSA - pa sada `vata mušterije na neobaveštenost da nisu više ovlašćeni.
***
U vezi upotrebe Valvoline, tj brenda velikog američkog koncerna Ashland Inc. - radi se o seriji MaxLife. Pošto maxlife postoji u više gradacija (i različitih osobina/normi) trebalo bi znati tačno o kom se ulju radi.
Inače, čisto lično, u komunikaciji sa amerikancima koji se za svoj auto interesuju za preporuku na svom/domaćem tržištu - ističem im da bi moj lični izbor među raznim istaknutim američkim brendovima (gde suvereno vladaju Mobil, Redline. Amsoil...) upravo bio Valvoline.
Kada kažu da njega ne bi birali jer im je po istoj specifikaciji Mobil 1 najčešće jeftiniji - kažem im da sebi biram ulje koje više volim a ne ono koje je jeftinije.
U tom smislu, i za bilo koji HDi bih (osim najnovijih e-hdi koji zahtevaju PSA B71 2312) da živim u Hrvatskoj, birao gore pomenuto INA ulje.
Da dokažem Total-u (ili bilo kome drugom) da je ono bolje od INEO ECS ne mogu, kao i što ne mogu da dokažem da je bolje od tog Tembo CP (ili FV) - ali do sada nisam video ni dokaze za obratnim.
Na kraju - za one koji hoće striktno tumačenje, u mojoj prethodnoj poruci (na prethodnoj stranici) je već boldovano sve što treba.
***
Btw, interesantno mi je kako i u Srbiji umeju neki servisi (ne ovlašćeni) da u citroene/hdi sipaju ulje namenjeno VW-u po normi 504/507.
Može da se raspravlja koliko je to odgovarajuće za konkretan motor (i to da eventualno može pod određenim uslovima biti i zgodnije), al` za takav slučaj obično kažem - a što se nikad ne zeznu da citroensko ulje sipaju u VW?
)
***
E` da,
osobno bi u tvoj 2,0 hdi stavljao "mobil 1 esp formula 5w30", možda je najbolji kompromis između nužnosti da ulje bude C2/C3, a da opet zadrži svojstva potrebna za zaštitu motora od trošenja.
sasvim se slažem, Dalibor je to odlično definisao, a koliko se sećam i ja sam ranije u ovoj temi pominjao ESP Formula u istom kontekstu. Osim toga, to ulje poseduje Approval od PSA po normi B71 2290.
Sad, to što bi mi ExxonMobil maziva bila poslednja koje bih birao (kao što su mi kruševačkog FAM-a, Modriče...INA-e..., prva odnosno među prvima) - ima jedino veze sa personalnom odbojnošću prema onima koji finansiraju i po koji rat zbog koga milioni ljudi ostane unesrećeno. Ipak, kvalitet im se ne može osporiti
Na kraju krajeva, ko ne bi da sve to uzima u obzir (a uglavnom nema ni potrebe ako ga zanima samo uobičajena funkcionalnost njegovog auta) - u servisnim knjižicama Citroena u poslednjih dvadesetak godina jasno stoji da Citroen preferira Total, a njihova ulja su široko dostupna, i sasvim odgovarajuća.