DS9
Active member
Malo drugačije sam mislio.
Pošto i drugi čitaju temu - za neke od njih su odgovarajuća ulja za određeni motor samo ona koja je PSA propisala svojim normama za taj motor (a što je recimo najpravilniji stav). Inače Total nisam pomenuo jer iako je on preporučen za upotrebu (uz odgovarajuću normu) - sa tehničke strane svako ulje bilo kog drugog brenda koje ima (za određeni motor) PSA odobrenje/approval/homologaciju je sasvim/potpuno odgovarajuće (dakle - norma se zahteva, a u okviru te norme se preporučuje određeno ulje određenog brenda).
Mislim (takođe), i u okviru totalovih ulja se može primeniti to što sam rekao, ali pošto ovde imamo manje/više ne toliko uobičajeni slučaj - ukoliko uzmemo u obzir i druge proizvođače onda ćemo imati širi izbor.
Na primer, za tvoj C4 1,4 VTi tj. EP3C odnosno 8FP, 8FR i 8FN je PSA propisala upotrebu isključivo ulja po normi PSA B71 2290 i PSA B71 2312. Od totalovih ulja su to dakle Ineo ECS i Ineo First, respektivno - a možemo reći da su takva ulja po svom satavu sa sniženim sadržajem materija zbog kojih manje ostaje nesagoreli ostatak i da su u odnosu na većinu drugih ulja izrazito tanka na radnoj temperaturi (tj oba ulja nemaju veći visozitet od 11 cSt na 100 C. Primera radi, 5W-40ice imaju oko 14 cSt na 100 C)
PSA je tako pisala preporuke da je takvo ulje propisala za zemlje od krajnjeg severa do krajnjeg juga Evrope (uključujući i Grčku).
Za nekog bi to bilo sasvim dovoljno i on ne bi odstupao od toga.
Ali, neko ko forsira motor eventualno može da razmišlja o nešto debljem ulju relativno sličnog sastava (čitaj ACEA C3 ulja).
Pošto je psa za taj motor propisala mid/low SAPS ulja lično bih se primarno držao toga, osim u slučaju da je skinut katalizator.
Među totalovim bih najpre razmislio o sledećem ulju
[ame]http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/cars/nl/total_quartz_ineo_efficiency_0w30_012014_en.pdf[/ame]
ili recimo [ame]https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/8100_X-clean_FE_5W-30__28GB_29.pdf[/ame]
kao i
[ame]http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/upload/related-items/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf[/ame]
Eventualno
[ame]http://www.generaloils.net/PI_TITAN-GT1-PRO-C-3-5W-30_e.pdf[/ame]
i
[ame]http://www.generaloils.net/PI_TITAN-GT1-PRO-FLEX-5W-30_e.pdf[/ame]
Među jeftinijim pandanima bi verovatno najzgodnije bilo Ineo MC3 5W-30
[ame]http://204.92.52.209/AMO/saudi_arabia/pdf/QUARTZ_INEO_MC3_5W-30_EN.pdf[/ame]
E sad, na tvom mestu, u celoj priči najpre bih izabrao ovo (inače su mu najdetaljnije istakli specifikaciju i to bi mi bilo sasvim dovoljno, od ključnih stvari dakle HTHS 3,7 mPa*s)
[ame]http://www.ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/ina_ultra_star_fe_5w-30_151911.pdf[/ame]
Dakle za motor kome proizvođač prpisuje ulje koje može imati najniži HTHS 2,9 mPa/s, sasvim bih imao poverenje u gornje.
***
Za slučaj 40ica, opet bih se držao low/mid SAPS ulja, osim u slučaju da me zanima učešće na sportskim takmičenjima.
Mislim da bih među 40icama verovatno najpre birao 0W-40 gradaciju jer taj motor primarno zahteva niži viskozitet ulja.
***
Naravno, čisto lično, ovo je jedan od načina pogleda na stvari, s` tim što imajući sve navedeno - verujem da bi za tebe i tvoj auto to bilo najadekvatnije. Od svega navedenog, najpre bih sipao pomenuto inino ulje.
Pošto i drugi čitaju temu - za neke od njih su odgovarajuća ulja za određeni motor samo ona koja je PSA propisala svojim normama za taj motor (a što je recimo najpravilniji stav). Inače Total nisam pomenuo jer iako je on preporučen za upotrebu (uz odgovarajuću normu) - sa tehničke strane svako ulje bilo kog drugog brenda koje ima (za određeni motor) PSA odobrenje/approval/homologaciju je sasvim/potpuno odgovarajuće (dakle - norma se zahteva, a u okviru te norme se preporučuje određeno ulje određenog brenda).
Mislim (takođe), i u okviru totalovih ulja se može primeniti to što sam rekao, ali pošto ovde imamo manje/više ne toliko uobičajeni slučaj - ukoliko uzmemo u obzir i druge proizvođače onda ćemo imati širi izbor.
Na primer, za tvoj C4 1,4 VTi tj. EP3C odnosno 8FP, 8FR i 8FN je PSA propisala upotrebu isključivo ulja po normi PSA B71 2290 i PSA B71 2312. Od totalovih ulja su to dakle Ineo ECS i Ineo First, respektivno - a možemo reći da su takva ulja po svom satavu sa sniženim sadržajem materija zbog kojih manje ostaje nesagoreli ostatak i da su u odnosu na većinu drugih ulja izrazito tanka na radnoj temperaturi (tj oba ulja nemaju veći visozitet od 11 cSt na 100 C. Primera radi, 5W-40ice imaju oko 14 cSt na 100 C)
PSA je tako pisala preporuke da je takvo ulje propisala za zemlje od krajnjeg severa do krajnjeg juga Evrope (uključujući i Grčku).
Za nekog bi to bilo sasvim dovoljno i on ne bi odstupao od toga.
Ali, neko ko forsira motor eventualno može da razmišlja o nešto debljem ulju relativno sličnog sastava (čitaj ACEA C3 ulja).
Pošto je psa za taj motor propisala mid/low SAPS ulja lično bih se primarno držao toga, osim u slučaju da je skinut katalizator.
Među totalovim bih najpre razmislio o sledećem ulju
[ame]http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/cars/nl/total_quartz_ineo_efficiency_0w30_012014_en.pdf[/ame]
ili recimo [ame]https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/8100_X-clean_FE_5W-30__28GB_29.pdf[/ame]
kao i
[ame]http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/upload/related-items/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf[/ame]
Eventualno
[ame]http://www.generaloils.net/PI_TITAN-GT1-PRO-C-3-5W-30_e.pdf[/ame]
i
[ame]http://www.generaloils.net/PI_TITAN-GT1-PRO-FLEX-5W-30_e.pdf[/ame]
Među jeftinijim pandanima bi verovatno najzgodnije bilo Ineo MC3 5W-30
[ame]http://204.92.52.209/AMO/saudi_arabia/pdf/QUARTZ_INEO_MC3_5W-30_EN.pdf[/ame]
E sad, na tvom mestu, u celoj priči najpre bih izabrao ovo (inače su mu najdetaljnije istakli specifikaciju i to bi mi bilo sasvim dovoljno, od ključnih stvari dakle HTHS 3,7 mPa*s)
[ame]http://www.ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/ina_ultra_star_fe_5w-30_151911.pdf[/ame]
Dakle za motor kome proizvođač prpisuje ulje koje može imati najniži HTHS 2,9 mPa/s, sasvim bih imao poverenje u gornje.
***
Za slučaj 40ica, opet bih se držao low/mid SAPS ulja, osim u slučaju da me zanima učešće na sportskim takmičenjima.
Mislim da bih među 40icama verovatno najpre birao 0W-40 gradaciju jer taj motor primarno zahteva niži viskozitet ulja.
***
Naravno, čisto lično, ovo je jedan od načina pogleda na stvari, s` tim što imajući sve navedeno - verujem da bi za tebe i tvoj auto to bilo najadekvatnije. Od svega navedenog, najpre bih sipao pomenuto inino ulje.
Posljednje uređivanje: