Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

DS9

Active member
Malo drugačije sam mislio.

Pošto i drugi čitaju temu - za neke od njih su odgovarajuća ulja za određeni motor samo ona koja je PSA propisala svojim normama za taj motor (a što je recimo najpravilniji stav). Inače Total nisam pomenuo jer iako je on preporučen za upotrebu (uz odgovarajuću normu) - sa tehničke strane svako ulje bilo kog drugog brenda koje ima (za određeni motor) PSA odobrenje/approval/homologaciju je sasvim/potpuno odgovarajuće (dakle - norma se zahteva, a u okviru te norme se preporučuje određeno ulje određenog brenda).

Mislim (takođe), i u okviru totalovih ulja se može primeniti to što sam rekao, ali pošto ovde imamo manje/više ne toliko uobičajeni slučaj - ukoliko uzmemo u obzir i druge proizvođače onda ćemo imati širi izbor.

Na primer, za tvoj C4 1,4 VTi tj. EP3C odnosno 8FP, 8FR i 8FN je PSA propisala upotrebu isključivo ulja po normi PSA B71 2290 i PSA B71 2312. Od totalovih ulja su to dakle Ineo ECS i Ineo First, respektivno - a možemo reći da su takva ulja po svom satavu sa sniženim sadržajem materija zbog kojih manje ostaje nesagoreli ostatak i da su u odnosu na većinu drugih ulja izrazito tanka na radnoj temperaturi (tj oba ulja nemaju veći visozitet od 11 cSt na 100 C. Primera radi, 5W-40ice imaju oko 14 cSt na 100 C)

PSA je tako pisala preporuke da je takvo ulje propisala za zemlje od krajnjeg severa do krajnjeg juga Evrope (uključujući i Grčku).

Za nekog bi to bilo sasvim dovoljno i on ne bi odstupao od toga.

Ali, neko ko forsira motor eventualno može da razmišlja o nešto debljem ulju relativno sličnog sastava (čitaj ACEA C3 ulja).

Pošto je psa za taj motor propisala mid/low SAPS ulja lično bih se primarno držao toga, osim u slučaju da je skinut katalizator.

Među totalovim bih najpre razmislio o sledećem ulju
[ame]http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/cars/nl/total_quartz_ineo_efficiency_0w30_012014_en.pdf[/ame]


ili recimo [ame]https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/8100_X-clean_FE_5W-30__28GB_29.pdf[/ame]

kao i

[ame]http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/upload/related-items/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf[/ame]


Eventualno

[ame]http://www.generaloils.net/PI_TITAN-GT1-PRO-C-3-5W-30_e.pdf[/ame]

i

[ame]http://www.generaloils.net/PI_TITAN-GT1-PRO-FLEX-5W-30_e.pdf[/ame]

Među jeftinijim pandanima bi verovatno najzgodnije bilo Ineo MC3 5W-30

[ame]http://204.92.52.209/AMO/saudi_arabia/pdf/QUARTZ_INEO_MC3_5W-30_EN.pdf[/ame]


E sad, na tvom mestu, u celoj priči najpre bih izabrao ovo (inače su mu najdetaljnije istakli specifikaciju i to bi mi bilo sasvim dovoljno, od ključnih stvari dakle HTHS 3,7 mPa*s)

[ame]http://www.ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/ina_ultra_star_fe_5w-30_151911.pdf[/ame]

Dakle za motor kome proizvođač prpisuje ulje koje može imati najniži HTHS 2,9 mPa/s, sasvim bih imao poverenje u gornje.

***

Za slučaj 40ica, opet bih se držao low/mid SAPS ulja, osim u slučaju da me zanima učešće na sportskim takmičenjima.

Mislim da bih među 40icama verovatno najpre birao 0W-40 gradaciju jer taj motor primarno zahteva niži viskozitet ulja.

***

Naravno, čisto lično, ovo je jedan od načina pogleda na stvari, s` tim što imajući sve navedeno - verujem da bi za tebe i tvoj auto to bilo najadekvatnije. Od svega navedenog, najpre bih sipao pomenuto inino ulje.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Dakle, preporučaš Ineo Efficiency i INU?
Koliko znam, INA je na našem tržištu katastrofa(a vani je vrhunska), pa ću to preskočiti.

Malo si me zbunio. Kažeš da bi prvenstveno išao na 0W-40, a gore si preporučio 0W-30?
I kažeš da je za povremeno tjeranje i autoput na 4000 okretaja bolje to Total Ineo Efficiency nego Ineo ECS koje sad imam?
Hvala puno na detaljnom objašnjenju, svaka čast :grin:
 

DS9

Active member
Sve zavisi koliko, i za koji motor.
Proizvođač tvog motora nije predvideo 40ice za njega, a one 30ice koje jeste predvideo/zahteva su vrlo tanke.

Onda može da se tumači i da će povremeno forsiranje motora biti adekvatno sa takvim uljima. Sa druge strane BMW za iste motore propisuje deblja ulja. Dakle stvar je krajnje diskutabilna (za taj specifični motor) - i za svaku od tih koncepcija može da se kaže da je druga pogodnija.

U vezi 0W-40, npr. ulje Mobil1 FS 0W-40 na radnoj temperaturi je praktično najtanja 40ica sa svoji 12.9 cSt, dok je Ineo Efficency 0W-30 11.6 cSt. Međutim, Ineo first 0W-30 koje PSA preporučuje kao najbolju varijantu za tvoj motor je na 100 C 9.9 cSt. Sigurno da i njihovi inženjeri znaju da taj motor neće uvek da se mazi.

Sa svakim od tih ulja nešto dobijaš, a nešto gubiš - pitanje je samo da li da gubiš ono što ti možda i ne treba (npr. deblji uljni film koji ti ne treba jer je motor nekako konstruisan).

U vezi lošeg/katastrofalnog kvaliteta INA ulja, kada se to tako izrekne - moralo bi da se podrži nečim opipljivim. Mogu samo da kažem da uvoznici drugih ulja imaju dosta motiva da vlada takvo mišljenje, a mogu i da kažem da se i za proizvođače maziva u Srbiji takođe ovde smatra slično. Meni je realnost (i laboratorisjke analize FAM ulja koji je pandan Ineo ECS) pokazala sasvim drugačije.

Nema baš rezona da takav proizvođač u svojoj punionici/blendari, pri čemu se ne radi o velikim serijama - puni pod istim imenom različito ulje za različita tržišta. Ili da falsifikuje sam sebe tako što bi punio ulje bitno drugačijih/lošijih osobina.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
'nači 'vako.
Malo sam sad proučavao i uzevši u obzir što si rekao došao sam do sljedećeg zaključka.
Imam Ineo ECS 5W-30, uzeo bih Ineo Efficiency 0W-30.
na 40C, viskoznost ECS-a iznosi 63,5 mm^2/s, a Efficiency-a iznosi 64 mm^2/s. Što bi značilo da je na 40C Efficiency deblji, ali ne nužno bolji. Zatim je na 100C Efficiency manje viskozan za cijeli kvadratni milimetar, što bi trebalo biti dobro u toj situaciji.
A Efficiency je k tome 0W, što bi bilo bolje po zimi, na -10.

Ne znam, uopće ne mogu odvagnuti pluseve i minuseve.

Mini također preporuča 5W-30, ali Castrol, ne Total. A Castrol je gori od Totala(po specifikacijama). Dakle, ne Castrol.


Ne znam da jednostavno ostanem pri ovome ECS-u ili da idem na Efficiency. A MC3 je puuno manje viskozno na 40C, što mi se ne sviđa.

:thinking:
 

DS9

Active member
Da li imaš nekakav problem zbog koga bi menjao preporučeno ulje?

Ja bih lično, među ta dva - izabrao Efficiency. Iz razloga jer je to ulje praktično "kopija" Mobil1 ESP Formula koja je svojevremeno pomirila zahteve ACEA C2 i ACEA C3, a takođe poseduje Approval/odobrenje PSA B71 2290.

Ovi iz Total-a neće to napišu (mislim odobrenje 2290) - jer ko bi onda kupovao Ineo ECS sa tim odobrenjem.

Sa druge strane Ineo ECS je propisano tom motoru - pa treba bitan razlog da se od njega odustane.

Inače, upoređivanje kinematičke viskoznosti ulja (samo na) na 40 C - mislim da nije dobra praksa, posebno za motor koji se vozi na relacijama duže od desetak minuta.

Kada rashladna tečnost postigne nekih 80ak C i otvori se termostat - ulje je najčešće oko 10-15 C vrelije. Optimalan rad motora i jeste (sračunat) kada je ulje na kojih oko 90-100 C. Na nekih 40 C teško da će raditi duže od oko minut, osim ako je toliko niska temperatura da se postigne nekakav ekvilibrijum.

Ako već razmišljaš o alternativama zbog forsiranja motora - gledaj viskozitet na radnoj temperaturi, tj. 100 C. Kao i HTHS (ali je manji broj ulja za koja proizvođač navodi tačnu vrednost, mada bi moglo donekle da se preptostavi).

Kažeš da je Castrol gori od Total-a - ali nisam siguran da bih to tako olako izrekao

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/32873ECCE377245880257EBA0057DC93/$File/BPXE-A29RVW.pdf

Sad, to što bih lično pre birao total nego castrol - nema neposredne veze sa razlikama među njihovim uljima. U okviru norme dovoljno su dobri i jedno i drugo - osim kada ih falsifikuju.

***

Inače to da je efficiency sasvim pogodan za tvoj motor - možeš da razmatraš i kroz to što on ima bmw-ovo odobrenje LL-04.

***

Stara jedinica za kinematičku viskoznost odnosno centistoks odgovara istoj vrednosti milimetara na kvadrat po sekundi, što je nova jedinica (ali se brže piše cSt).

Ako te zanima da pratiš kako koje ulje ima viskozitet na različitim temperaturama. iskoristi ovo http://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html

Sa obzirom da se (optimalna) radna temperatura kreće u granicama od oko 90-110 C (pri čemu ulje lokalno može imati znatnu višu temperaturu) te vrednosti viskoznosti u tabelu te najviše interesuju.

***

Imam Ineo ECS 5W-30, uzeo bih Ineo Efficiency 0W-30.
na 40C, viskoznost ECS-a iznosi 63,5 mm^2/s, a Efficiency-a iznosi 64 mm^2/s. Što bi značilo da je na 40C Efficiency deblji, ali ne nužno bolji. Zatim je na 100C Efficiency manje viskozan za cijeli kvadratni milimetar, što bi trebalo biti dobro u toj situaciji.
Viskoznije je deblje - manje viskozno tanje. Veći broj je deblje ulje, manji tanje.
Dakle obratno je od toga što si naveo za 100 C - Efficiency je za 1 cSt deblji (više viskozan) od ECS i zbog toga što je deblji potencijalno će više zaštiti motor u kritičnim uslovima.

Lako se može pretpostaviti da Efficiency ima (prilično) veći HTHS od ECS, a to i jeste zvanično potvrđeno normom LL-04 koja zahteva minimum 3,5 mPa*s @100 C, za razliku od ACEA C2 i PSA 2290 čiji je minimum 2.9 mPa*s

Ako zamisliš da voziš Mini :D - sa Efficiency imaš zvanično odobreno ulje za bembarin motor.
 
Posljednje uređivanje:

bikerbj

Member
da i ja priupitam nešto....auto je c5 2004.g. 2.0hdi 100kw (redizajn), hoće li za taj auto odgovarati total 9000 5w40, nemam nikakve papire od auta a nikako da nađem neki service manual za download....hvala...
 

DS9

Active member
Zato što ih kreator teme nije stavio, a inače u anketi nema još mnogo proizvođača koji su prisutni na tržištu. Na primer - FAM, Lukoil, MOL (doduše njihova bazna ulja koristi INA), Fuchs, Wolf, Havoline (Texaco), Optima (Modriča), Comma, Eni-Agip, Motul....

Btw, ne znam da li u Hrvatskoj postoji uvoznik za Yacco (a što bih lično najpre birao među uvoznim/stranim uljima) ali vidim na netu da Mario Jurišić, hrvatski relista, vozi Yacco seriju Galaxie.
 
Posljednje uređivanje:

poginaldo

Active member
Ali liqui moly je 5-6 godina zaredom najbolje ulje u njemackoj po zadovoljstvu kupaca, mislim da to nije dzaba, ja koristim top tec 4300 i stvarno sam prezadovoljan

DESCRIPTION
Especially suitable for Peugeot, Citroën, Honda, Toyota and Fiat. High-tech low-viscosity motor oil based on synthetic technology. Secures maximum engine performance. Reduces fuel consumption in one of the toughest consumption tests in Europe (CEC-L-54-T-96/MB M 111) by more than 2.5 % as compared with the specified reference oil. Fastest cold-start oiling during starting and minimum friction during daily driving ensure an extremely long engine service life. Enables long oil change intervals of up to 40,000 km.

http://www.liqui-moly.ba/proizvodi/maziva/motorna-ulja-za-automobile-sa-4-taktnim-motorom/504-top-tec-4300-5w-30
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

mariola

Active member
Dragi Citronasi,
Ja bih nesto priupitao po pitanju ulja ako nije problem...
Citam kako su ljudi pre/zadovoljni pojedinom markom ulja. To je stvarno super, no ono sto mene osobno malo buni u tom...

Kako se manifestira ta zadovoljnost? Po cemu? Zbog cega ja mogu rec da sam zadovoljan ili ne nekom markom ulja?

Nije komad mesa da ga mogu probat, nije vino da ga mogu kusat..nije mi jasno.

Ja naprimjer vjerujem sto proizvodjac kaze za odredjeni motor i tog se drzim. Auto mi ne trosi niti kapi ulja medju izmjenama, i sve dok je tako nemam potrebu experimentirat, mjenjat, ili sto ja sve ne znam.
Da li da vjerujem nekom etabliranom centru ili necem trecem koje provodi kao neka testiranja ili proizvodjacu svog auta...u svakom slucaju uvjek prvo ovom drugom.

Zato me bas zanima ako npr. Citroen kaze da je za njihove motore Total, a vi sipate INA ili neko trece, zbog koje stavke ste se odlucili za tu promjenu?

Eto, unaprijed hvala na odgovorima koji ce me uspjet razuvjerit u moju teoriju.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

poginaldo

Active member
pa konkretno, ni total mi nije trosio ni kapi od izmjene do izmjene, ali moje neko subjektivno misljenje i neki osjecaj da motor bar malo mirnije radi kad je unutra likvi,
isto tako posto sam izvadio katalizator i fap puno manje mi dimi crni dim kad stisnem gas... tako mjerim zadovoljstvo, ne kazem da je total los, naprotiv, zimi sipam 0w30 total, ljeti 5w30 likvi
 

tomica0308

Well-known member
Dal je FRAM dobra firma? [ame]https://autokreso.zendesk.com/attachments/token/LThu3PTZix3chytcullzcj4Xf/?name=Ponuda_MP_3144_Akcija_30.pdf[/ame]
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Top Tec 4300 je ACEA C2 ulje pa i nije čudo da se bude zadovoljno sa njim. osim što je Liqui Moly jedan od evrospkih proizvođača koji ume da unese ključne novosti/inovacije pri razvoju maziva.

U vezi boldovanih 40000 km, voleo bih da vidim podatak o TBN i TAN nakon 40000 km (za slučaj da tih 40000 km motor radio preko 700 sati) iz nekog HDi i sve što bih mogao da kažem je - da bih mogao da se kladim u npr. 500 evra da će TBN biti na nižoj vrednosti od 3.5 mg KOH/g (što se smatra kritičnom vrednošću za početnih 7.0 koliko ima to ulje), kao i da će količina čađi biti preko dozvoljene vrednosti.

Naravno da to znaju u LM - jer 40000 može da se odvoza i prosečnom brzinom npr. 80 km/h što mu dođe 500 sati i u tom slučaju će čak i ulje iz HDi/dizela lako biti u okviru normalnih vrednosti za rabljeno ulje, a pogotovo bi bilo iz nekog benzinca. Ono što nisu napisali je da bi se ulje trošilo takvom dinamikom da bi se dolivanjem svežeg ulja moglo da istera taj interval.

Sad, to što je PSA propisala drugačije intervale, nema ni veze jer se taj navod i ne odnosi nužno na PSA već na neke druge proizvođače motora kod kojih taj intervala jeste naveden/regularan.

U svakom slučaju Liqui Moly jeste vrlo respektabilan proizvođač, i jeste šteta što ga nema na anketi - ali nema ni drugih. To što je neko zadovoljan sa njihovim uljem, a posebno tim navedenim nije posebno čudo. Bilo bi čudo da nije zadovoljan.

Ja sam takođe vrlo zadovoljan sa gotovo identično koncipiranim uljem (usput, takođe nema PSA Approval kao što ga nema ni LM Top Tec 4300) koje proizvodi srpski/kruševački FAM - Fenix Energy PSA.

***

A u vezi pitanja,
Zato me bas zanima ako npr. Citroen kaze da je za njihove motore Total, a vi sipate INA ili neko trece, zbog koje stavke ste se odlucili za tu promjenu?
mogu sledeće da kažem:

Citroen/PSA nije rekao da je za njihove motore samo Total, nego je u okviru propisanih normi a zahtevanih za određene sklopove (motorno ulje, transmisiono ulje, ...) - preporučio upotrebu totalovih maziva koja zadovoljavaju te norme.

Do određenog godišta (za motorna ulja) to su bile norme ACEA i API, a od perioda 2007-2008 su to norme danas poznate kao B71 2294, B71 2300, B71 2296, B71 2290 kao i poslednja/najaktuelnija norma B71 2312.

Korišćenje maziva drugih (neTotal) proizvođača a koja zadovoljavaju pomenute (odgovarajuće za određeni motor) norme je sasvim legitimno jer dakle PSA insistira na normama a u okviru njih preporučuje odnosno suštinski reklamira svog partnera u poslu tj. Total.

Manje je poznata činjenica da kada npr. VW izdaje Approval za neku od svojih normi - to proizvođača maziva košta 3000 evra, dok PSA Approval/homologacija po nekoj od gornjih normi - proizvođača maziva košta 70.000 evra.

Konkretno, u vezi pitanja zašto sam ja prešao na drugog proizvođača maziva tj sa Total na kruševački FAM - odgovor je sledeći.

1. Sviđa mi se korišćenje ulja/maziva koje nije brendovsko (PSA-Total, Fiat-Selenia, VW-Castrol...), nego potiče od manje_zavisnih/nezavisnih proizvođača.

2. Posebno mi se sviđa da upotrebljavam maziva proizvođača sa Balkana, a najviše mi se sviđa da upotrebljavam ulja nekog srpskog proizvođača, pogotovo jer se među širokom neupućenom populacijom često može naići na stav/mišljenje da maziva tih proizvođača nisu dovoljno/potrebno kvalitetna, pa mi je baš drago da to svojim primerom i demantujem, osim što smatram da je takva praksa/stav i ekonomski opravdana za ljude koji žive u državama Balkana.

3. Zbog gore navedenih stavki, i zbog istaknutih specifikacija maziva kruševačkog FAM-a, kao i zbog usmenih konsultacija sa po nekim od stručnjaka odnosno tehnologa koji su upoznati sa kvalitetom pojedinih maziva balkanskih mazivara - pretpostavio sam da će mi vrlo odgovarati mom 1.4 HDi motoru da koristim pojedina krušavačka maziva.

Nakon što sam početno koristio Total preporučeno Q9000 5W-40 ulje prešao sam u sledećoj izmeni na FAM Fenix Premium 5W-40, a zatim u sledećih četiri izmene na FAM Fenix PSA Energy 5W-30. Za vreme druge izmene sa potonjim uljem sam na 8000 km uzeo uzorak iz kartera i prosledio ga na laboratorijsku analizu, a isto sam učinio i na završetku intervala odnosno 15000 km, tj 520 radnih sati motora. Količina čađi, TBN, TAN, viskozitet i koncentracija pojedinih metala u uzorku (tj. uzorcima) su mi pokazali da je konkretno ulje odličnih karakteristika. Inače je ono oko 20 procenata skuplje u maloprodaji od totalovog pandana Ineo ECS.

Laboratorijske analize su pokazale bitnu činjenicu da je navedenih oko 500 radnih sati praktično gornja granica korišćenja takvog (ACEA C2) ulja za slučaj kada se koristi konkretni eurodizel (NIS UltraD) i kada se potrošeno ulje sukcesivno nadopuni sa ukupnom količinom koja iznosi oko 1/4 kartera.

Za veći stepen sigurnosti adekvatnije bi bilo ne dovoditi ulje do samih granica izrabljenosti (tj. zasićenosti čađi, pad TBN, kao i porast TAN) - nego takvo ulje koristiti maksimalno oko 450 sati.

Naravno, drugačija bi priča bila u nekom drugom motoru sa istim uljem a različitim gorivom (i ostalim drugačijim parametrima/faktorima)

Usput, a Imajući sve gore navedeno u vidu, kao i to da je ovo prvenstveno hrvatski forum - sa visokim stepenom uverenosti verujem da bi npr. sledeće INA-ino ulje
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-ultra-pc-5w-30/440
iskazalo takođe odlične rezultate, posebno što je prema istaknutim specifikacijama nešto modernije koncipirano (kasnije je izašlo nego famov pandan).

Iako je njegova cena najverovatnije poprilično visoka, kao što sam već naveo u jednom svom prethodnom postu - kada bih se osećao lojalnim građaninom Hrvatske (kao što to osećam za Srbiju), to inino ulje bi mi bilo primarni izbor za vozilo koje poseduje HDi motor, i bilo bi mi drago da tu cenu platim, kao što mi jeste drago za famovo ulje. Da sam nemac koristio bih verovatno LM ili Fuchs, da sam holanđanin recimo Kroon - a to upravo savetujem državljanima tih država ili našim lljudima koji tamo žive. Kada zatim pomenu da su ta ulja skuplja od onog što se šroko nudi i koristi onda prestaje priča samo o kvalitetu maziva.

***

Da li da vjerujem nekom etabliranom centru ili necem trecem koje provodi kao neka testiranja ili proizvodjacu svog auta...u svakom slucaju uvjek prvo ovom drugom.
Krasno je verovati proizvođaču svog auta - i sa njegovim preporukama za motornim uljem uglavnom nema greške.

A kada se pročita to što je u određenim godištima navodio oko preporuka za ulje, kao i to šta je njegov partner u poslu odnosno Total navodio u specifikacijama svojih ulja - onda ono gore uglavnom ume da bude poprilično široko. Pogotovo ako se njihovi navodi upare sa u pojedinim godištima propisanim intervalima za određene motore (20000 km za otežane uslove, 30000 km za normalne uslove eksploatacije)

Takođe je činjenica da su najaktuelnije servisne preporuke za upotrebu motornih ulja koje je izdala PSA (dakle u poslednjih dve godine) bitno konkretnije napisana.

Najkonkretnije, a uz ogromnu i neopevanu zahvalnost Guletu iz Viteza tj. članu i ovog foruma, koji je inače i sertifikovani Citroen serviser - dole se nalazi izvod iz pomenute najaktuelnije servisne dokumentacije.

6. Preporuke
Koristiti isključivo jedno od sljedećih ulja :
TOTAL ACTIVA
TOTAL QUARTZ
Ili bilo koje drugo ulje koje zadovoljava norme PSA PEUGEOT CITROEN (vidi tablicu ograničenja)
Za zemlje u Europi, po mogućnosti koristiti jedno od sljedećih ulja s niskim postotkom pepela :
TOTAL ACTIVA INEO ECS
TOTAL QUARTZ INEO ECS
TOTAL QUARTZ INEO FIRST
Ili bilo koje drugo homologirano ulje koje zadovoljava norme PSA PEUGEOT CITROËN B71 2290 ili B71 2312


Kada sam se pisano obratio svom proizvođaču automobila, u Francuskoj, - i zamolio ih da mi odgovore na pitanje da li u svoj auto da sipam Quartz 9000 5W-40 ili Quartz Ineo ECS (koja oba preporučuje moja servisna knjižica) nisu mi odgovorili. Na isto pitanje mi nisu odgovorili ni zvaničnici Total-a.

Usput, imam pitanje za tebe - koji je antifriz u tvom autu? Da li je totalov?


***

Dal je FRAM dobra firma?
Ovo nije baš prava tema, možda bi neko mogao da napravi sličnu anketu oko proizvođača filtera, ali računaj da je odgovor na pitanje - da/jeste.
 
Posljednje uređivanje:

Spawn

Well-known member
Pitanje za naše znalce.
Bio sam na redovnom servisu i radi garancije na motor isao sam u autokucu u kojoj sam nabavio auto (kia kmag - automaxx)
Imam C5 2.0hdi 2012 120kw automatik fap.
Stavljeno je ulje TEMBO SUPREME FV 5W30.

Na stranici piše:

ACEA A3/B4/C2/C3-10
MB 229.51, VW 504.00/507.00, BMW LL-04

Vidim acea c2 /c3-10 ,pa pitam znalce ima li netko više saznanja o tom ulju? Zanima me jer mi se čini da je motor malo glasniji s tim uljem. Je li to ulje uopće za moj auto?
 

Milosh

Test
Treba prvo na internetu naći proizvođačku specifikaciju ulja koje je inače preporučeno za taj motor (neki Total) i vidjeti koje ono spec. zadovoljava, a onda ih uporediti sa specifikacijama ovog ulja.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

charllie

Active member
Bok heroji,evo dugo me ni bilo na forumu,crko mi Laptop.
Da se nadovezem na temu za nas forumase sa starijim citracima,vise km.
Nedavno sam ulio u svoj C5 2.0 hdi 2004g 109ks sa 290 000km Valvoline X LIEFE(mislim da se tak nekak zove) navodno za starije motore primetil sam da Auto manje trosi ca 3-4 deci,takodjer ga nasuo i u Piksaca 1.6i 16v 2006g sa 100 000km i on manje trosi cak i po litre.Vidicu na izmjeni sta se desava pa cu odlucit ze ubuduce.:angel:
 

Spawn

Well-known member
Treba prvo na internetu naći proizvođačku specifikaciju ulja koje je inače preporučeno za taj motor (neki Total) i vidjeti koje ono spec. zadovoljava, a onda ih uporediti sa specifikacijama ovog ulja.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
Procitao sam specse i pise da Gulf i Tembo koriste bazna Exxon ulja i da to ulje zadovoljava norme vw 503 i 507 i kad odem na exxon mobil stranicu i pogledam ulje koje zadovoljava te norme,dodatno pise i da zadovoljava psa b71 2290 normu sto ne pise za tembo. Moze li biti da zadovoljava normu ali nema certifikat?
 
Na vrh