Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

Milosh

Test
A sve je moguće, samo pitanje je koliko je sta vjerovatno. Sve i da si stavio Optimu iz Modriče, neće mu ništa biti za taj jedan interval zamjene. Odvozi to a onda gledaj da se vratiš na neki brand name i sve će biti 5.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

Dalibor

Dado Tornado
Moze li biti da zadovoljava normu ali nema certifikat?
nisu te "psa b71" norme neki pokazatelj kvalitete. ima puno izvrsnih ulja koja u dokumentaciji navode malo tih specijaliziranih normi, a bolja su za motor od ostalih. kao da neko ulje koje se stavlja u neki V8 dizel (ili benzinac) sa dvije turbine i filterom protiv čestica navodi u papirima "nekakav" certifikat "psa b71".

na pitanje što će se sad dogoditi motoru i trebaš li hitnu izmjenu odgovorio si sa ovim:
ACEA A3/B4/C2/C3-10
ništa neće biti motoru, i još važnije - ništa neće biti niti "fap" filteru čađe, jer se radi o C2/C3 ulju.
malo skratiš interval izmjene jer se radi o "tembo" ulju i to je sve.

osobno bi u tvoj 2,0 hdi stavljao "mobil 1 esp formula 5w30", možda je najbolji kompromis između nužnosti da ulje bude C2/C3, a da opet zadrži svojstva potrebna za zaštitu motora od trošenja.
 

DS9

Active member
Moze li biti da zadovoljava normu ali nema certifikat?
Da. Ukoliko bi imalo sertifikat/odobrenje/homologaciju - to bi jasno istakli (sa npr. odobrenje - Approvall)

[ame]http://www.tembo.hr/pdf/Tembo%20Lubricants%20-%20razine%20kvalitete.pdf[/ame]

Takođe,
http://www.tembo.hr/?mod=tembo

Iako je to ulje po istaknutoj specifikaciji odgovarajuće, to nije ono što PSA preporučuje odnosno zahteva, jer ona traži ulje sa odobrenjem (dakle PSA B71 2290 ili 2312)

Ako je auto u garanciji jasno je da su trebali staviti neko od ulja koje ima odobrenje od PSA, a ne ono za koje sam proizvođač ulja navodi da zadovoljava specifikacije te norme i odgovarajuće ACEA norme.

Možda je to ulje i bolje od onog koje ima odobrenje (ne zna se dok se ne proveri/uporedi), ali bi striktno trebalo samo ono sa odobrenjem. Za proizvođača maziva je trošak tog odobrenja oko beše 70,000 evra koliko PSA naplaćuje za svoja odobrenja.

Po istom principu je moglo da se sipa i INA-ino slično koncipirano ulje
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-ultra-pc-5w-30/440

Belgija jeste mesto gde se nalaze proizvođački kapaciteti i nekih najrenomiranijih svetskih brendova ulja, ali oni takođe rade i ovo što vidimo na primeru tog brenda Tembo. Dakle imam veliki početni kapital koji bih da uložim u kreiranju brenda maziva - može, samo daj pare.

Ako uspeš da obezbediš distribuciju, bićeš još bogatiji, a od nas dobijaš jeftinije mazivo. Imamo bazno ulje, umutimo odgovarajuće pakete aditiva, pakujemo sa tvojim izabranim imenom, a imaš i tehničku podršku od nas.

Pojedinačni korisnik koji se češne po glavi zašto mu je sipano ulje koje se tvrdi da zadovoljava nekakve specifikacije (ali to svojim potpisom ne tvrdi onaj koji izdaje to odobrenje) - teško će da se izbori sa galimatijasom u kome treba da dokaže da nije sipano preporučeno ulje.

Ako bude mnogo insistirao, verovatno će ovlašćeni servis gratis da mu isprave stvar, ali će on biti jedan od retkih koji je digao frku.Osim toga, teško da ovlaćeni servis može/sme da sipa takvo ulje vozilu u garanciji. Osim ako je u međuvremenu izgubio principal tj ovlašćenje od PSA - pa sada `vata mušterije na neobaveštenost da nisu više ovlašćeni.


***

U vezi upotrebe Valvoline, tj brenda velikog američkog koncerna Ashland Inc. - radi se o seriji MaxLife. Pošto maxlife postoji u više gradacija (i različitih osobina/normi) trebalo bi znati tačno o kom se ulju radi.

Inače, čisto lično, u komunikaciji sa amerikancima koji se za svoj auto interesuju za preporuku na svom/domaćem tržištu - ističem im da bi moj lični izbor među raznim istaknutim američkim brendovima (gde suvereno vladaju Mobil, Redline. Amsoil...) upravo bio Valvoline.

Kada kažu da njega ne bi birali jer im je po istoj specifikaciji Mobil 1 najčešće jeftiniji - kažem im da sebi biram ulje koje više volim a ne ono koje je jeftinije.

U tom smislu, i za bilo koji HDi bih (osim najnovijih e-hdi koji zahtevaju PSA B71 2312) da živim u Hrvatskoj, birao gore pomenuto INA ulje.

Da dokažem Total-u (ili bilo kome drugom) da je ono bolje od INEO ECS ne mogu, kao i što ne mogu da dokažem da je bolje od tog Tembo CP (ili FV) - ali do sada nisam video ni dokaze za obratnim.

Na kraju - za one koji hoće striktno tumačenje, u mojoj prethodnoj poruci (na prethodnoj stranici) je već boldovano sve što treba.


***

Btw, interesantno mi je kako i u Srbiji umeju neki servisi (ne ovlašćeni) da u citroene/hdi sipaju ulje namenjeno VW-u po normi 504/507.

Može da se raspravlja koliko je to odgovarajuće za konkretan motor (i to da eventualno može pod određenim uslovima biti i zgodnije), al` za takav slučaj obično kažem - a što se nikad ne zeznu da citroensko ulje sipaju u VW? :))

***

E` da,
osobno bi u tvoj 2,0 hdi stavljao "mobil 1 esp formula 5w30", možda je najbolji kompromis između nužnosti da ulje bude C2/C3, a da opet zadrži svojstva potrebna za zaštitu motora od trošenja.
sasvim se slažem, Dalibor je to odlično definisao, a koliko se sećam i ja sam ranije u ovoj temi pominjao ESP Formula u istom kontekstu. Osim toga, to ulje poseduje Approval od PSA po normi B71 2290.

Sad, to što bi mi ExxonMobil maziva bila poslednja koje bih birao (kao što su mi kruševačkog FAM-a, Modriče...INA-e..., prva odnosno među prvima) - ima jedino veze sa personalnom odbojnošću prema onima koji finansiraju i po koji rat zbog koga milioni ljudi ostane unesrećeno. Ipak, kvalitet im se ne može osporiti

Na kraju krajeva, ko ne bi da sve to uzima u obzir (a uglavnom nema ni potrebe ako ga zanima samo uobičajena funkcionalnost njegovog auta) - u servisnim knjižicama Citroena u poslednjih dvadesetak godina jasno stoji da Citroen preferira Total, a njihova ulja su široko dostupna, i sasvim odgovarajuća.
 
Posljednje uređivanje:

Spawn

Well-known member
Po tablici koju si stavio,tembo ima ulje bas za b71 2290 ,supreme CP. Znaci da je to ulje bas za Citraća,a FV nije. FV je za VW i BMW. Ok ,neće ništa biti motoru,ali ne razumijem zašto se onda ne stavi CP kad već postoji od istog proizvođača. Fušarenje a'la balkan,po meni.
Dodatno pitanjce. Može li isto ulje drugog proizvođača utjecati na buku i na potrsnju goriva? Mislim na malo veci utjecaj na potrosnju jer za dec/dva niti ne vidim :D,ali mi se cini da je auto bucniji.
 

DS9

Active member
1. Oba ulja, i FV i CP, nemaju odobrenja po tim normama koje stoje u tablici, već proizvođač Tembo navodi da zadovoljavaju (tj. da bi mogla da zadovolje ako/kada bi se testirala) specifikacije tih normi. Što se ovlašćenog servisa tiče on bi morao da u auto u garanciji sipa ulje koje poseduje odobrenje od PSA, ali za dolivanje PSA dozvoljava da se sipaju i ulja po odgovarajućim ACEA normama.

E sad, čisto lično, mene ne bi sprečilo (tj. već me ne sprečava, više godina) da neko ulje za koje pretpostavfljam da je odgovarajuće za moj motor sipam bez obzira što nema odobrenje od PSA. To je npr. slučaj sa FAM uljem Fenix PSA Energy 5W-30 koje koristim u svojoj C3ojci. Ono je koncipirano slično kao i i to CP (i kao pomenuto INA-ino) http://www.fam.co.rs/proizvodi/ulja-i-tečnosti-za-motore-i-motorna-vozila/21-motorna-ulja-za-putnička-vozila/2-fenix-energy-psa-sae-5w-30

Najjednostavnije rečeno, za ulje bez PSA odobrenja njegov proizvođač tvrdi da je ono odgovarajuće, dok za ulje sa odobrenjem i PSA to garantuje potpisom svog zvaničnika (za nezanemarivih 70,000 evra koliko to ona naplaćuje).

2. Ovo je sasvim diskutabilno (oko zvuka motora).

Pitanje je šta je to što čujemo iz motora, i da li je to dobro ili loše. Moje lično mišljenje je da razlike u zvuku motora (kod dizela) više potiču od razlika u sastavu goriva, odnosno da tzv. knocking (kuckanje/lupkanje) dizela, tj. eksplozije sagorevanja daju razčit zvuk.

Nastaviće se...(trenutno sam u gužvi sa poslom)
 

La Marche

Iskreni optimist
Ako smijem nastaviti rečenicu iz naslova teme:

... svako slično, samo nikako ne ono koje piše kao preporuka u knjižici vozila.

Zar je najvažnije u troškovima održavanja automobila uštedjeti 200 kn (otprilike) na 10.000 km (zar svi vozimo u otežanim uvjetima korištenja?) pa time uštedjeti pune 2 lp/km?
 

DS9

Active member
...

Sa druge strane, razlike u viskozitetu raznih ulja eventualno mogu dati različit zvuk, kao i nedovoljan pritisak ulja. Iskusni znaju da se pod određenim uslovima mogu čuti ventili, ili hidropodizači, uglavnom kada je pritisak ulja nedovoljan ili kada je ulje nedovoljnog viskoziteta.

Međutim, znamo da je trend u autoindustriji da se ide sa/ka manjim tolerancijama a što uslovljava favorizovanje tanjih ulja. To je kod PSA vrlo izraženo jer je pored japanskih proizvođača, kao i npr. forda, ona među prvima u evropi počela da insistira na uštedi godiva.

Odavno je poznato da se ušteda goriva može postići sa upotrebom tanjih ulja (čitaj ACEA C2, PSA B71 2390, 2312) - ali ta ulja pod određenim uslovima možda u nekom motoru zbog svog niskog viskoziteta dadnu i nedovoljan pritisak ulja što će usloviti i drugačiji zvuk)

Ovo gore izrečeno je školska teorija - a u praksi ja npr. u svojoj C3ojci nikada, pa ni pri vrlo problematičnim uslovima (ambijentalna temperatura 51 C, gradska vožnja stani/kreni) nisam video da se upalila lampica za pritisak ulja, iako je u mom motoru jedno od najtanjih ulja 5W-30 gradacije, pri čemu je motor prešao sigurno preko 300,000 km. Zbog niske potrošnje goriva, koje mi i kaže da je motor u dobrom stanju to ulje, upravo i rabim to konkretno ulje godinama.

Pre koju nedelju sam na istom pravcu od kojih 90 km (put Beograd-Valjevo) resetovao board, pa je auto nakon 90 km prikazao prosećnu potrošnju od 3.1/100 km, dvoje lakših ljudi u autu, bez klime. Kako to umem da uradim otprilike jedanput godišnje, sve što mogu da kažem je da je tako već godinama. Jedan put smo imali i nižu potrošnju a ovaj rezultat je uobičajen.

PSA je za mnoge motore dala takvu preporuku za upotrebu ulja - da to znači kako mogu da se upotrebe i tanja i deblja ulja (u istom motoru). Jasno je da je sa debljim uljima pri visokim radnim temperaturama margina zaštite motora veća - ali je zato i utrošak goriva donekle veći (1-3 %, u nekim slučajevima do 6 %).

To npr. znači da ako neko koristi 5W-40 koje na radnoj temperaturi ima 14 cSt - može očekivati veću potencijalnu (i eventualno realnu) zaštitu motora, nego ako koristi 5W-30 ulje koje zadovoljava ACEA C2 koje ima oko 10.5 cSt.

Međutim, na -15 C će ovo drugo ulje bitno brže podmazati najudaljenije oblasti motora, dok će na +50 C prvo biti znatno bolji izbor.

Iz svega ovoga možemo se opet osvedočiti u sveopštu davno poznatu istinu, da je izbor motornog ulja za konkretni motor/vozilo - kompromis suprotstavljenih zahteva (pri čemu se uvek nešto gubi, a nešto drugo dobija, i pri čemu mi težimo da dobijemo ono što nam za naše potrebe treba, a da izgubimo ono što nam za naše potrebe i nije značajno)

Konkretan odgovor na tvoja pitanja bi bio - da, može ulje drugog proizvođača uticati na buku motora i potreošnju goriva, ali je veća verovatnoća da sa onim uljem sa kojim pod određenim uslovima imaš izraženiji zvuk motora, da sa njim imaš nižu potrošnju goriva. Odnosno, da sa motorom koji je zbog većeg viskoziteta ulja eventualno pomalo ugušen - da sa njim imaš veću potrošnju goriva.

Ono što ne znamo u celoj tvojoj priči - koje je ulje prethodilo tom ACEA C3 tembu - a što mislim da je koncepcijski dobar izbor za 2.0 HDi (bez obzira da li ima ili nema FAP, i bez obzira što to ulje nema PSA odobrenje).

Kada je izražen drugaćiji zvuk? - da li kada se upali pa prvih 20-30 sek, a zatim postane uobičajen. Ili je uobičajen prvih npr. 15 minuta, pa nakon što je motor veoma zagrejan čuje se bučniji zvuk?

Pošto sve to može da ostavlja nekakvu sumnju - upravo zbog toga je servis trebao da sipa Ineo ECS. Jer onda čak i kada bi možda imao još bučniji zvuk - servis bi mogao da kaže "To ulje je preporučeno za vaš motor - tj. to ulje je PSA namenila za vaš motor".

Odavno sam na nezavisnom Citroen Forumu Srbije naveo da sam se osobinama motornih ulja sasvim neočekivano počeo da bavim - kada sam shvatio da su preporuke za upotrebu motornih ulja koje je PSA pisala pune nedorečenosti.

Osim što je po prirodi stvari gomila varijabilnih faktora u opticaju.

Najkonkretnije - može da bude, ali ne mora da znači.


***


zar svi vozimo u otežanim uvjetima korištenja?
Po PSA planu održavanja, kako ona to definiše na svom servisnom sajtu - bar što se Srbije tiče, odgovor je DA

Sa obzirom da je Hrvatska od skoro članica EU, ne znam da li se zbog toga nešto promenilo - ali verujem da je ostalo isto. Kada se iz Srbije pristupa servisnom sajtu - Plan Održavanja za svako vozilo podrazumeva isključivo otežane uvjete/uslove.
 

Dalibor

Dado Tornado
ulja su danas generalno dosta slabije (bazne) kvalitete nego prije 10 i više godina, a osim toga mnoga su "genetski modificirana" kako bi radila u specijalnim namjenama kao što su spominjani filteri za čađu. zarade proizvođača danas su veće na uljima koja zadovoljavaju slične uvjete rada kao i ona od prije 10+ godina. tehnologija dodataka/aditiva i izrade ulja je napredovala toliko da su postiziva zadovoljavajuća ulja sa slabijom bazom ali sa kvalitetnim aditivima koji po raspadanju tijekom eksploatacije drastično smanjuju kvalitete ulja.
danas više nije moguće kupiti ulje na bazi prave sintetike kakva je PAO ili esterska osnova nego se radi o mineralnim uljima koja prolaze specijalne tretmane obrade kako bi se dobila baza sličnog stanja molekula kao PAO/ester, no koja je bez aditiva gotovo neupotrebiva.
današnja bezvezna ulja, koja se spominju i na ovoj temi, ne bih koristio više od 10 000 km, a ona baš jeftina više od 7 000. dovoljno je pomirisati ulje nakon 8-9 000 malo koje ne smrdi po paljevini, iako i takvo može poslužiti za lakšu upotrebu.
 

DS9

Active member
Pa, naravno da danas ima ulja na bazi PAO i estara , kao i njihove kombinacije (namenjenih uobičajenoj upotrebu), s tim što je njihov udeo na nivou od (maksimalno) 40ak %. To je npr. slučaj sa uljem Total Quartz Ineo First (PSA B71 2312).

Takođe, da neko ne bi izveo pogrešane zaključke - svako ulje, tj svako bazno ulje bez obzira na njegov sastav (mineralno; PAO; estri; POA+estri; mineralno+PAO; mineralno+estri; mineralno+PAO+estri) sadrži dodatne aditive. Bez tih aditiva motor ubrzo postaje nekretnina. To se prvenstveno odnosi na antihabajuće aditive odnosno ZDDP, i njegove derivate, kao i zamene za njega.

Polimeri, koji ne vrše zaštitnu funkciju, nego se njima reguliše viskozitet na radnoj temperaturi jesu podložniji termalnom razlaganju i pošto je njih manje potrebno ukoliko je bazno ulje kvalitetnije osnove (čitaj PAO i estri) onda jeste činjenica da će ulje kvalitetnije baze osim što mu je baza termalno stabilnija, i zbog manjeg negativnog efekta razlaganja polimera - duže ostati stabilnije.

Para dupe vrti - pa time hoću da kažem kako je je jasno da će nekome biti isplativije da za npr. 15 izmena na svakih 10,000 km daje 20 evra za ulje, nego da npr. za istih 150,000 km daje 10x po 50 evra za bitno kvalitetnije ulje. Kakav će motor da mu bude ako/kada se otvara, verovatno neće ni razmišljati.

Ipak, u slučaju vozila pod garancijom i/ili onih kod kojih se striktno zahteva ulje po određenoj normi - bar je u poslednje vreme PSA to jasno definisala (iako jeste i donekle ostavila prostor za nedoumice, ali ne bitno više ni od ostalih proizvođača motora), pa je odstupanje od toga nekakav personalni rizik.

***

Ako smijem nastaviti rečenicu iz naslova teme:

... svako slično, samo nikako ne ono koje piše kao preporuka u knjižici vozila.


Zar je najvažnije u troškovima održavanja automobila uštedjeti 200 kn (otprilike) na 10.000 km (zar svi vozimo u otežanim uvjetima korištenja?) pa time uštedjeti pune 2 lp/km?
Možda ću pogrešiti, ali verujem da se ovim gore citatom suštinski želeo reći da je glupo zbog male uštede odsustati od preporučenih (dakle Total) ulja.

Naravno, sa time se slažem, ukoliko je namera bila da treba uvek koristiti maksimalno kvalitetno ulje.

Jer, ovde se okupljaju ljudi koji su ljubitelji, pa oni ne čine uvek ono što je najisplativije nego ono što vole.

Međutim, neko sa pravom može da razmišlja da baš zbog takvog rezona neće koristiti ono ulje koje se preporučuje u knjižici - nego će npr. koristiti ono koje je primerenije za njegove uslove eksploatacije, ili će koristiti ulje nekog drugog proizvođača (koje je uglavnom skuplje), verujući (takođe sa pravom, donekle) da je to drugo ulje kvalitetnije.

Gore je Dalibor pomenuo Mobil 1 ESP formula 5W-30 - a teško da će neko moći da dokaže (odnosno neće moći) kako je to ulje inferiornije za neki HDi, u odnosu na Ineo ECS ili Ineo First, a ono je po pravilu skuplje.

Citroen je, čisto kao primer, u ranijim vremenima preporučivao Esso (dakle Exxon-Mobil) ulja.

Usput (iako sam sa time već postao dosadan), ja npr. koristim famovo ulje u svom C3 koje za oko trećinu skuplje nego Ineo ECS koje mi preporučuje servisna knjižica, oko polovinu skuplje nego Quartz 9000 5W-40, i nešto manje nego duplo skuplje nego Quartz 7000 10W-40 koje mi takođe preporučuje knjižica (i najaktuelniji Plan Održavanja).

Mislim, tu me ne interesuje ušteda (iako me globalno vrlo interesuje), zato i koristim to ulje koje koristim - a iz sličnog razloga sam pomenuo i INA-ino ulje koje je pandan totalovom Ineo ECS.

***

Kao parafrazu na La Marche-ov komentar, a u vezi naslova teme, reći ću da je najbolje ulje za Citroen - gomila njih.

Kako za kojeg citroena, i kako za kojeg mu vozača/vlasnika/servisera.

***

Da je pitanje iz naslova teme glasilo "Koje je najpreporučivije ulje za Citroen" odgovor bi bio jednostavniji - Total-ovo.

Jer, između ostalog, PSA ne propušta da ga preporuči.
 
Posljednje uređivanje:

pokra89

Well-known member
@DS9 je li za 2.0 hdi, 120kw, za koje je propruka total ineo ecs 5w30, ok kao zamjenu sipati castrol edge titanium fst 5w30?

po onome što vidim, autu mi više odgovara ovo potonje
 

DS9

Active member
Castrolov pandan totalovom Ineo ECS - je Magnatec Stop-Start C2
http://www.castrol.com/en_gb/united-kingdom/car-engine-oil/engine-oil-brands/castrol-magnatec-brand/castrol-magnatec-product-range/castrol-magnatec-stop-start.html

a inače ne znam da li ga ima na našim tržištima. To ulje ima odobrenje po PSA B71 2290 (dakle isto kao Ineo ECS)

Castrol Edge FST je nešto deblje ulje na radnoj temperaturi i moglo bi da se tumači da je pod nekim uslovima zgodnije. E sad, ono ima odobrenja od necitroena ali na tvom mestu bih smatrao da mi je ono ipak zgodniji izbor (nego magnatec c2).

Ako si siguran da je original.
 

pokra89

Well-known member
cjenovno je za nekih 25-30 posto skuplji od totala, tako da, cjenovno je original.
a je li kvalitetom...ko će ga znat.

ja imam osjećaj da mi auto manje troši kao da je i izjutra tiši nego pod istim uvjetima kad sam bio na totalu. zato sam ponovno usuo castrol prilikom zadnje izmjene
 

Spawn

Well-known member
Ako smijem nastaviti rečenicu iz naslova teme:

... svako slično, samo nikako ne ono koje piše kao preporuka u knjižici vozila.

Zar je najvažnije u troškovima održavanja automobila uštedjeti 200 kn (otprilike) na 10.000 km (zar svi vozimo u otežanim uvjetima korištenja?) pa time uštedjeti pune 2 lp/km?
Nije upitno 200kn nego je li ispravno ulje stavljeno u auto. Total ineo kosta isto kao i to tembo i mene je zanimalo da li takvo ulje steti pa da imam problema NAKON garancije. Nije mi problem dat nekom da izvadi to ulje i stavi ineo i novi filter. Premala je to cijena ako ima efekta.
Prethodno ulje je bilo GULF formula 5w30 i motor je bio tisi prvih 15 minuta i recimo kad dam jace gasa na 120kmh. Jednostavno primjetim. Potrosnja mi nije bitna ako je razlika u par deci a ne litra ili dvije. Bitno mi je da je stavljeno ulje adekvatno jer mislim voziti auto i nakon garancije. Ako znalci s ovog foruma preporuce trenutnu zamjenu za neko drugo tj Ineo Ecs , ja cu domah to odraditi.
 

DS9

Active member
ja imam osjećaj da mi auto manje troši kao da je i izjutra tiši nego pod istim uvjetima kad sam bio na totalu. zato sam ponovno usuo castrol prilikom zadnje izmjene
Castrol Edge 5W-30 u odnosu na totalovo Ineo ECS?
To je malo čudno - jer je Ineo ECS tanje ulje i na hladno, pa bi bilo logičnije da se sa njim čuje ravnomernije (manje bučno) pri hladnom startu.

Ako si kojim slučajem prethodno imao Quartz 9000 5W-40 - onda je logično da sa Edge 5W-30 imaš takav osećaj.

Međutim - poznata je činjenica da većina ljudi prijavljuje da im je motor manje bučan nakon izmene ulja. To činjenično može da bude tačno - ukoliko je ulje neposredno pred izmenu bilo bitno nižeg viskoziteta (ako je izašlo iz gradacije, usled npr. pucanja/istrošenosti polimera), ili ukoliko je npr. bilo razređenije gorivom.

Doduše, kod dizela je najčešće suprotno - jer se usled zasićenja produktima sagorevanja viskozitet ulja povećava, što bi opet moglo da daje nekakv različit efekat između zvuka sa starim i novim uljem.

Btw, u vezi Magnatec vs. Edge - iako je baš Castrol progurao (1999., na američkom tržištu) to da se i ulja od III bazne grupe (a ne samo od PAO, kako je insistirao Exxon-Mobil) naziva sintetikom (što je kasnije tržište iskoristilo da svakakva ulja naziva 100% i full sintetikom) - smatra se da Edge sadrži i PAO.

Odnosno ukratko - Edge serija se može smatrati kvalitetnija od Magnatec serije.

***

Ako znalci s ovog foruma preporuce trenutnu zamjenu za neko drugo tj Ineo Ecs , ja cu domah to odraditi.

Pa, ja sa CFS-a znam nekoliko ljudi koji nemaju uopšte primedbe na Ineo ECS. Inače, možeš da probereš neko od ulja sa donjeg spiska. Njega sam kreirao svojevremeno - i tada su sva ta ulja imali PSA odobrenje po B71 2290 (dakle kao Ineo ECS). Sada možda nemaju Kroon Avanza i još po neko (jer je isteklo ili nisu obnovili), mrzi me da proveravam

Mobil1 ESP Formula 5W-30
Shell Helix ULTRA EXTRA 5W-30
Motul Eco Clean 8100 5W-30
Statoil LazerWay C2 5W-30
Castrol Magnatec C2 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30
Valvoline SynPower ENV C2 5W-30
Fuchs Titan GT1 Pro C-2 5W-30
ADDINOL Mega Power MV 0538 C2 5W-30
Kroon Avanza MSP 5W-30
Petronas/Sunoco Synturo Crystal C2 5W-30
OMV Bixxol special C2 5W-30
WOLF Multigrade SN/CF C2 LE 5W30
YACCO Lube P 5W-30
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
Nije upitno 200kn nego je li ispravno ulje stavljeno u auto. Total ineo kosta isto kao i to tembo i mene je zanimalo da li takvo ulje steti pa da imam problema NAKON garancije.
Pa, najverovatnije je da je ulje uglavnom slično kao Ineo ECS tj. precisznije kao npr. Ineo MC3 (pročitati drugi deo poruke u vezi upotrebe ACEA C3 ulja) i da se može smatrati da ulje ne šteti. Ali ono što je naveo Dalibor u slučaju tzv bezveznih ulja bih primenio na ovo.

Problem koji bi imao nakon garancije - ne bi mogao da dokažeš da je vezan za ulje.).

Ovlašćeni servis vozilu u garanciji je trebao da sipa Total ulje sa odobrenjem PSA B71 2290 ili 2312 ili bilo koje ulje drugog proizvođača koje poseduje jedno od ta dva odobrenja.

Dakle to je pravno-formalno tumačenje, a suštinski u jednoj izmeni teško da će motoru biti negativnog efekta.

***

Inače, sa aspekta zaštite FAP/DPF - identično mu (suštinski) dođe da li se koriste ulja po ACEA C2 ili po ACEA C3, jer je razlika ta što prva usled nižeg viskoziteta mogu eventualno dati za koji procenat nižu potrošnju goriva (odnosno dokazanao daju iznad određenog procenta u odnosu na referentno - u laboratorisjskim testovima).

U tom smislu - oni koji imaju vozila sa DPF a koja su izašla iz garancije (tj koja su prošla već poprilično kilometara) mogu razmišljati o upotrebi ulja iz 0W-30, 5W-30 i 5W-40 gradacije koja zadovoljavaju ACEA C3, a kakvih je gomila na tržištu.

Btw, takva ulja su inače default za većinu motora sa DPF nemačkih proizvođača.

Jedno od egzemplarnih totalovih ulja koje bih lično smatrao odličnim kompromisom za većinu HDi motora (kao i eventualno neke benzince) je Ineo Efficency 0W-30

http://catalog.lubricants.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/4000/4019

Za one citroenaše koji pod haubom vozaju motore koje je PSA i razvila u saradnji sa BMW-om - i to ulje se može smatrati za default, jer npr. za Mini sa istim motorom je to/takvo (od strane BMW-a) propisano ulje.

***

Druga je priča za sasvim nove e-HDi koji zahtevaju ulja po normi PSA B71 2312 kakvo je Ineo First.
 
Posljednje uređivanje:

bikerbj

Member
evo da i ja opet nešto upitam....moj c5 je 20hdi 100kw bez FAP-a (bar ga ja nigdje ne vidim) 2004.g. e sad dali u njega stavljati isključivo 5w40 ili ide 5w30....vidim po dosta foruma da ljudi stavljaju 5w30 i može li druga marka ili je najbolje isključivo total.....vidim da je DS9 dosta toga objasnio pa ispada da i nemora biti baš total ..... uvijek sam imao muku sa tim uljima....:confused:
 

bikerbj

Member
tako sam nekako i mislio a i odgovara jer isto to lijevam u audi 1.9 tdi i nikad problema....e sad pitanje...kako poznati dali je pakiranje original ili je neko lijevo....kod tokića je pakiranje od 1l i od 5l....zna li tko dal je to ok ili da gledam drugdje...
 

Doomsday

U prolazu...
Tokić je koliko znam neko vrime direktno uvozio ulje od Totala...

Radi li to još uvijek, nemam pojma...

Najveći uvoznik Totala u HR je koliko znam Tembo...

Pretpostavljam da je ulje u Tokića OK...

Ali, ako ćeš full paranoid mode, nema šanse znat 100%, može na deklaraciji pisat što god hoćeš...

:D
 
Na vrh