Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

bikerbj

Member
mobil 1 nisam našao u 5w40 ....a čini mi se da sam i na shell boci vidio da je Tembo uvoznik....sutra idem u ZG pa svratim do Peveca da vidim...
 

Spawn

Well-known member
Sad Tembo ima i "svoja ulja". Pise Tembo na ulju i zemlja porijekla ngdje zemlje Beneluxa ako se je varam. Sto se kvalitete tice nemam pojma.
 

DS9

Active member
mobil 1 nisam našao u 5w40
Nemoj ni da ga tražiš u toj gradaciji, nego u 0W-40 - čitaj dalje, skroz do kraja.



sto ti je ina i mobil (super), nešto drugo je mobil 1
Ja bih se za neka/pojedina/najkvalitetnija inina ulja kladio da su sličnija mobil1 nego super seriji.

Kad neko ozbiljnije bocne ExxonMobil - oni imaju sjajne advokate da smisle odgovor, osim što mogu legitimno da rade ono zbog čega su se 1999. žalili na Castrol (da ovi nazivaju tj. reklamiraju sintetiku i ako sadrži III baznu grupu, tj. visoko rafinisano mineralno ulje).

https://mobiloil.com/en/faq/ask-our-auto-experts/questions-for-auto-experts/response-to-claims-that-products-contain-mostly-mineral-oil

Ipak, Mobil (posebno Mobil1 serija) ima neosporan kvalitet a u razvoju njegovih ulja učestvuju i nobelovci - tako da je izbor njihovog odgovarajućeg ulja praktično uvek sigurna varijanta.

Ko iz cele ove priče na više strana neće mnogo da se misli ili udubljuje - sa Mobil 1 serijom praktično nema greške, naravno kada konkretno ulje zadovoljava potrebne norme i/ili poseduje odgovarajuća odobrenja.

Ja to napisah da spasim svoju dušu jer to gore jeste činjenica. Ali, danas i drugi prave komparabilna ulja, a na njihovom domaćem/američkom tržištu mnogi posežu i za izborima za koje se smatra da su bolji/efikasniji od Mobil1.

Svetski poznat BTOG sajt/forum koji okuplja i stručnjake oko rasprave o mazivima - je izvor toga koliko je sve to diskutabilno. Ovo dole je samo jedna od tema a ima ih gomile u kojima se raspravlja o tome koliko je Mobil1 superioran/inferioran.

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1990677

***

@bikerbj

Totalova ulja i od zastupnika u Srbiji su made in E.C. - a čisto lično ne bi mi mnogo značila zemlja porekla. I po zapadu se prave ne sasvim kvalitetna ulja, a i po istočnim blendarama ima vrlo kvalitetnih. Može da se ima poverenje u proizvođača, a da se sumnja u uvoznika/zastupnika, ali mislim da onda čovek treba više da se brine kakvu vodu pije ili hranu jede.. Svi pobrojani su vrlo renomirani proizvođači i nije previše verovatno da će se bitno odstupiti od opšteg kvaliteta za date/tražene norme.

Evropske proizvođače objedinjuje ACEA kao i ATIEL i pravila se znaju. Ne znam ko sve zastupa u Hrvatskoj renomirane proizvođače ali bih ja od uvoznih ulja potražio Ravenol. Ovi dole su navedeni kao zastupnici

http://www.tehno-partner.hr/?id=kontakt&lang=hrv
inače ravenolov selektor maziva http://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

Zastupnik ExxonMobila za Hrvatsku i Srbiju je isti - dakle Plattner
http://www.plattner.hr/
i nisam čuo da je bilo problema sa njihovim uljima.

Sa Mobil1 New Life 0W-40 biće dobro za oba motora, mada bih lično u HDi sipao Mobil1 ESP Formula 5W-30 (donekle pandan tom ulju je total ineo efficency 0W-30)

Btw, evo vidim da se u Hrvatskoj prodaje ulje iz (2011.) unapređene novosadske blendare i znam da nije bućkuriš i da zadovoljava to što piše na ambalaži.
http://www.brizine.hr/kategorije.14fac6691c49400594f2cce382104469.ulja-za-putnicka-vozila.aspx

Nisotec autoline 5W-30 ili 5W-40 pa koje god ti se sviđa, inače od strane jednog člana CFS-a sa C8icom 2.0 HDi provereno ok autoline 5w-40.

***

ad Tembo ima i "svoja ulja". Pise Tembo na ulju i zemlja porijekla ngdje zemlje Beneluxa ako se je varam. Sto se kvalitete tice nemam pojma.
Naručili su od neke veće rafinerije (moguće belgija ili holandija) da im izblendiraju sopstveni brend - zato nemaju odobrenja, a kvalitet verovatno jeste na nivou ACEA traženih normi, najverovatnije.

Nekom je dobar/odličan i škombro, a nekome samo šanpjero.
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
Hvala ti, al` pravi doktor je Steva/Stalker koji je inače skoro doktorirao na čini mi se tehnolpškom fakultetu u Beogradu (inače je magistrirao fizičku hemiju). Doduše, ni on se profesionalno ne bavi motornim uljima, ali je izuzetnog iskustva i obrazovanja i uz to egzempalrno analitičan. Njegova objašnjenja i saveti su na vrhunskom svetskom nivou, i vrlo vredi ispratiti to što on piše na svom blogu. Takođe se može naći i po nekim forumima kao što je cbc, škodaforum, a onima kojima je poljoprivreda profesija će od njega na http://poljoinfo.com/ uvek dobiti odlične savete za izbor maziva u tako kritičnoj primeni

Dakle, koga zanimaju automativna ulja - ovo dole mu je idealna početna tačka (mislim na kompletan blog).

http://motornaulja.blogspot.rs/2013/08/mitovi-i-legende-o-motornim-uljima-prvi.html

Ja sam sa druge strane iz sasvim drugih oblasti (koje nemaju veze sa tehnikom i tehnologijom) ali sam verifikovano akademski obrazovan da poznajem osnove nekoliko hemija, pa mi je iskustvo i obrazovanje dobro došlo kada sam se sasvim slučajno pre par godina zainteresovao da saznam - koje je najbolje ulje za moj citroen (c3 1,4 hdi). :wtf:

I tako, čitam šta drugi pišu, posmatram, probam, po nešto dam profesionalcima da analiziraju - pa onda prepričavam to što sam saznao, i negiram ono što mislim da nije istina.

Još jednom, hvala ti vrlo
 

bikerbj

Member
ma ništa....i sam volim proučiti i pročitati što je za moje vozilo najbolje...recimo u svoj motocikl lijevam motul 5100 15w50 a tvornica je preporučila agip 15w50....ali sa agipom radi kao da će se razletit a sa motulom sve pet....tako je i sa autom ...tražim šta bi najbolje odgovaralo ....
 

DS9

Active member
Lično donekle čudi me, jer Eni/Agip pravi odlična a neka i egzemplarna ulja. Ipak, Motul je vladar među motociklističlim uljima i njegova slava se prenela iz tog segmenta - pa i nije čudo.

Trenutno na CBC forumu traje rasprava oko ulja sa značajnim udelom PAO sintetike jer jedan od članova traži takvo ulje, pa su u opticaju pojedine varijante Ravenol-a i INA Milenium.

Dakle onima koji žele ACEA A3/B4 sa većim udelom PAO zgodno bi bilo da pogledaju to. Ključne reči su INA Milenium i Ravenol VST. U poslednjim odgovorima je detaljnija analiza ravenola VST. Pomenuti Steva/Stalker je na cbc pod nickom expendable.

https://cbc.rs/threads/27744-Pitanje-u-vezi-izbora-ulja?p=645391#post645391
 
Posljednje uređivanje:

bikerbj

Member
idem baš malo proučiti, nedelja je imam kad...sinoć sam baš malo čitao o ovom Ravenolu i ne izgleda uopće loše...bar po dokumentaciji ali i po iskustvima nekih korisnika
 

tomica0308

Well-known member
Pozz. Evo akcija kod autokrese 50% na ulja pa bi narucio sve za servis filtere i ulja izade oko 550kn. Pa me zanima u cem je fora TOTAL 5W40 QUARTZ 9000 i TOTAL 5W40 QUARTZ 9000 ENERGY? Po tome je jos ovaj ENERGY jeftiniji.
 

Doomsday

U prolazu...
Koliko sam ja generalno gledao, ako se dobro sjećam, ovaj ENERGY većinom nije imao PSA certifikate... :thinking:

Ja bi onoga bez ENERGY na tvom mjestu... :weeabooface:

Valjda...

:whistling:
 

Profiler07

Well-known member
Ja skoro sipao u C4 MKII liqui moly 5w30...jesam li pogrijesio?auto normalno radi nema nikakvih problema...motor 1.6hdi 68kw
 

Doomsday

U prolazu...
Paaaa... :whistling:

Generalno govoreći, ne bi trebalo bit nikakvih problema... Ali, za znat točno što reć, tribalo bi znat točno što si ulio...

:D
 

Kele

PSA Fan
Nisi pogresio,samo ubuduce moras na ambalazi gledati sta pise, tj.koji je ACEA standard.
Za benzince minimum je ACEA A3,za dizele bez DPF ACEA B3 a za dizele sa DPF filterom C3 cini mi se.
Sto se tice Totalovih ulja,u moj C4 I LC ,kfu motor 1.4i benzin,uvek sam sipao Quartz 9000 i to je super ulje.Medjutim pitanje je kako naci original Total ulje.Moje misljenje je da je samo ambalaza ista a ono ulje unutra ko to zna .Ulje treba kupovati od proverenih dobavljaca.
Sto se tice C4 B7,EP6 motor,1.4 vti 95,pre mene je sipano Liqui Moly ulje(ne znam tacno koje ,na servisnoj kartici zadnjeg servisa pisalo ali sam je bacio).Proizvodjac preporucuje Total Ineo ECS 5w30 i njega sam sada nasuo , ali iz postova drugih clanova vidim da su koristili Mobil1 0w40 i da su prezadovoljni.Sledeca zamena bice ili Mobil1 0w40 ili ponovo Liqui Moly 5w30.Cisto da vidim ima li neke razlike.

P.S.
Juce sam u jednom marketu gledao cene ulja i kanister 5l Liqui Moly Top Tec Long Life III kosta 65 eura.Cena jeste dosta veca u odnosu na one sa ebay-a ali je ulje 100% original.
 

DS9

Active member
energy je navodno reciklirano
Onda je i q9000 bez energy recikliran

Na kraju krajeva to nije ni bitno, bitne su specifikacije koje zadovoljavaju ta ulja. Sa obzirom da su im neke zajedničke, radi se o gotovo istovetnom ulju sa nevelikim razlikama (koje ipak postoje što se vidi iz specifikacije, a što su i pokazale neke nezavisne laboratorijske analize u Rusiji), što i nije čudo jer Total sa obzirom na svoju veličibu tj. kapacitete ima slobodu da tako čini (kao što npr. LDS pakuje i pod imenom Fluide DA).

Btw, da mi treba ulje sličnih osobina kao što je serija Quartz 9000 - u Hrvatskoj bih uzimao INA Milenium.

A kada bih razmišljao da u nekog novijeg citroena sipam Mobil 1 seriju -razmišljao bih o Mobil 1 ESP Formula 5W-30.

Što se 1,4 VTi varijante tiče, sa obzirom da su za njega preporučena vrlo tanka ulja, po PSA B712290 (Ineo ECS) i po PSA B71 2312 (Ineo First) - lično bih izbegao 40ice. Veća dilema bi mi bila da li da u sledećoj izmeni za njega koristim pomenuto Mobil 1 ESP Formula ili totalovo Ineo First.
 

DS9

Active member
Je l` može neka referenca ili citat gde Total navodi da je bilo koja njegova serija ulja reciklirana?

Ja nikada nisam naišao da Total to navodi, niti da je neko ko je radio u Totalu to naveo.

Btw, Ashland Inc. tj. njegov poznati brend Valvoline je verovatno najveći svetski proizvođač motornih ulja čije su neke komponente prošle proces re-rafinacije što je precizniji izraz nego reciklaža.

Ako je npr. papir ili karton dobijen od recikliranog papira po pravilu nekim svojim karakteristikama manjeg kvaliteta od papira dobijenog od posečenog drveta - tehnologija blendiranja maziva je takva da to ne znači nužno i za motorna ulja.

Lektira: https://www.valvoline.com/about-us/faq/recycled-oil-myths
 
Na vrh